موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا

موسیقی: Hitman | بخش آخر

orc727
۱۹:۰۷ ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا

امروز با بررسیِ آلبوم موسیقیِ عنوان Hitman: Absolution به پایانِ تحلیلِ موسیقی متن‌هایِ این فرانچایزِ دوست‌داشتنی خواهیم رسید. برای ایجاد تعاملِ بیشتر با شما عزیزان، زین پس در پایانِ هر بخش از بررسیِ آثار موسیقائی، با رای شما دوستدارانِ فهیم و یاورانِ همیشگیِ وب‌گاهِ گیمفا، بهترین قطعه‌ی هر آلبوم را انتخاب خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید…

نسخه‌ی Absolution فرانچایزِ محبوب Hitman پس از سال‌ها انتظار، باری دیگر در نوامبر سال ۲۰۱۲ برای پلت‌فرم‌های اصلی به انتشار رسید؛ این نسخه نیز طبق معمول به‌دستِ استودیوی IO Interactive ساخته شد، اما سازندگان این‌بار برای نشرِ آن با شرکت بزرگِ Square Enix همکاری نمودند که پیش از این، انتشارِ نسخه‌های HD ماقبل را بر عهده داشت. کارگردانیِ این قسمت از Hitman بر عهده‌ی آقای Tore Blystad بود. از دیگر تغییراتِ رخ داده در ساختِ این سری، می‌توان به ارتقاءِ موتور گرافیکیِ بازی به ورژن Glacier 2 اشاره نمود. همان‌طور که انتظار می‌رفت این نسخه توانست باری دیگر خود را در دلِ بازی‌بازان و منتقدان جا داده و نمراتِ بسیار خوبِ مابینِ ۷۶ تا ۸۴ از نقدهای متعدد در پلت‌فرم‌های انتشار یافته را از سایت‌های Metacritic و GameRankings به‌دست آورد.

اما بخشِ موسیقیِ این نسخه دست‌خوشِ تغییراتِ فراوانی گشت و دیگر خبری از Jesper Kyd نبود! آهنگسازیِ این نسخه از Hitman اثری مشترک از چندین آهنگساز و تنظیم کننده می‌باشد که عبارتند از Peter Peter، Peter Kyed، Dynamedion، Thomas Bärtschi، Persille Ingerslev و Povl Kristian که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

peter peter

چه میشه کرد… بچه‌های دهه‌ی شصتن دیگه :دی

Peter Schneidermann که با نامِ Peter Peter شناخته می‌شود، آهنگساز و یکی از اعضایِ گروه راکِ Sort Sol می‌باشد که پیش از پیوستنش به این گروه، بر رویِ پروژه‌های شخصیِ خویش فعالیت داشته است. ایشان متولدِ شهر Bornholm ایسلند می‌باشد اما با مهاجرتِ زودهنگامِ خانواده‌اش، دورانِ کودکیِ خود را در کپنهاگن سپری کرده است. وی که متولد ۱۲ آگوست ۱۹۶۰ میلادی می‌باشد، از همان دوران کودکی، با فراگیریِ سازِ گیتار علاقه‌ی خود را به موسیقی نشان داد. پس از آشنائی با درامرِ گروهِ Space-brain بنامِ Lars Nybo در کلاس‌هایِ جودو(!) و نشان دادنِ استعدادهایِ بالقوه‌یِ خود، به‌عنوانِ خواننده به آنان ملحق گردید. پس از مدتی، گروهِ آنان از هم پاشید و ایشان به اتفاق Steen Jørgensen گروهِ موسیقیِ دیگری بنامِ SODS که بعدها به Sort Sol (خورشیدِ سیاه) تغییر نام پیدا کرد را بنا نمودند. اما این تنها آغازی بر ماجراجویی‌هایِ ناتمامِ Peter Peter بود، چرا که پس از آن نیز دست به پروژه‌هایِ شخصیِ فراوانی زده و در فستیوال‌هایِ معتبرِ اروپائی همچون Copenhagen Jazz Festival شرکت جسته است. وی همچنین در زمینه‌یِ ساختِ موسیقی متنِ چندین اثرِ سینمائی با فیلمسازی بنامِ Nicolas Winding Refn همکاری نموده که از مهمترین‌ِشان می‌توان به سری فیلمِ Pusher اشاره نمود.

thomas baertschijpg skayxpzllo

Thomas Bärtschi نیز که هم‌اکنون به‌عنوانِ مدیر صوتیِ استودیو در IO Interactive – Square Enix مشغول به‌کار می‌باشند سابقه‌ی طولانی در فعالیت در پست‌هایِ مختلف را در همین شرکت و بر رویِ عناوینِ متعددِ آن داشته‌اند، که از آن‌ها می‌توان به عناوینی همچون Mini Ninjas و Kane And Lynch: Dead Men و چندین بازیِ AAA دیگر اشاره نمود.

Povl Kristian از دیگر موسیقی‌دانانی است که پیش از این در پروژه‌ی Pusher با Peter Peter همکاری نموده است.

peter kyd

ایشون peter kyd هستن… بریم الان سرش شلوغه!

Peter Kyed دیگر هنرمندی می‌باشد که در ساختِ این اثر سهیم بوده است. ایشان سابقه‌ی همکاری با Peter Peter در پروژه‌یِ سینمائیِ Valhalla Rising را در سال ۲۰۰۹ داشته‌اند.

گروهِ Dynamedion از دیگر فعالان در آهنگسازیِ این نسخه از Hitman بوده‌اند. گروه ارکسترِ آلمانی‌تبار، که تاکنون سوابقِ درخشانی در آهنگسازی و اجرایِ موسیقی متنِ بازی‌های ویدئوییِ متعددی داشته و جوایزِ بسیاری نیز کسب نموده‌اند که از میانِ آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی بهترین موسیقی متنِ سال آلمان در سال‌هایِ ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ اشاره نمود. همکاری در ساختِ موسیقی متنِ عناوینی همچون Alan Wake و Call of Duty 4 از آثار برجسته‌یِ ایشان می‌باشند.

hitman

بدون شرح…

بر می‌گردیم به خود این اثر… این آلبوم دارایِ بیش از ۸۱ دقیقه موسیقی می‌باشد که در قالبِ ۳۵ قطعه تنظیم گردیده و همزمان با خودِ بازی به انتشار رسیده است. از ویژگی‌های منحصر بفردِ این آلبوم این‌است که قطعات آن برای استفاده به صورت in-game ضبط گردیده‌اند، نه به عنوانِ آلبومی عادی برای انتشار! به‌عبارتی، در برخی قطعات، در حین اجرایِ موسیقی، دیالوگ‌هایی از بازی را می‌شنویم. قطعات این آلبوم دارایِ فضاسازی‌هایِ تیره‌تری نسبت به موسیقیِ نسخه‌های پیشین می‌باشد؛ کاهش استفاده از تم‌های حماسی و کمرنگ شدن حضورِ گروه کر و همچنین بیشتر شدنِ عناصرِ موسیقیِ ترنس و راک (با توجه به خط داستانیِ این نسخه) از دیگر ویژگی‌هایِ این آلبوم می‌باشد؛ در کل آهنگسازان، خط مشیِ جدید و به دور از ساخته‌هایِ Kyd در نسخه‌های قبلی را پیش‌رو گرفته‌اند. گیتار ریف‌های شنیدنیِ Peter Peter نیز در پارت‌های اکشنِ این اثر، چاشنیِ موسیقیِ راک را به قطعاتی که در سبکِ ترنس ساخته شده‌اند به‌خوبی افزوده است.

hitman absolution soundtrack cover

کاورِ رسمی موسیقی‌متنِ بازی

حال برای آشنائیِ بیشتر با این آلبوم، قطعاتی چند از آن‌را به‌طور منتخب برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم از شنیدنِ آن‌ها لذت ببرید.

 Attack of the Saints

Hitman Disco

به پایانِ بررسیِ آلبوم‌های موسیقی متنِ فرانچایز Hitman رسیدیم. در این چند بخشی که تاکنون تقدیمِ حضورتان نمودیم چندین قطعه از هر آلبوم را برایتان در نظر گرفته بودیم؛ شما از میان آن‌ها کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ یا بعبارتی از نظر شما، کدام اثر ارزشمندترین قطعه‌ی این فرانچایز می‌باشد؟

همچنین دوست‌دارنِ این بخش، تا به امروز درخواستِ بررسیِ چندین آلبوم موسیقی را به بنده و همکارانم داده‌اند که از میان آن‌ها آلبوم‌هایِ Darksiders 2، Return to Castle Wolfenstein، Crysis، Tearaway و The Walking Dead در دسترس می‌باشند. از میان این آثار، کدامیک را برای بررسی در قسمت بعد می‌پسندید؟ اولویت با رای بیشتر شما عزیزان می‌باشد!

شاد و پیروز باشید…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: Hitman | بخش آخر - گیمفا