آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا

آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014

کسری نراقی
۱۶:۴۲ ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا

E3 با تمام نقاط ضعف و قوتش به پایان رسید و طبق رسم هر ساله، شاهد رونمایی تعداد زیادی از IPهای جدید کوچک و بزرگ بودیم. در دو سال گذشته این Ubisoft بود که با عرضه Watch Dogs (2012) و Tom Clancy’s: The Division (2013) گوی سبقت را از رقیبان ربوده بود، البته از رونمایی TitanFall و The Order 1886 نیز نباید غافل شد. اما در سال ۲۰۱۴ شاهد توازن نسبی در معرفی IPهای جدید بودیم که بیش از پیش به نظریه ای که می گفت: “E3 2014 تنها یک مقدمه بر E3 2015 خواهد بود” قوت بخشید. بر طبق این نظریه تمام ناشران بزرگ، برگ برنده های خود را برای سال آینده آماده می کنند تا با آشنایی بیشتر با معماری کنسول های نسل هشتم عناوین با کیفیت تری را به دنیا عرضه کنند. در سال ۲۰۱۴ شاهد معرفی IP جدید AAA و مولتی پلتفرم خاصی نبودیم که همانند سال های گذشته نگاه ها را به خود جلب کند و جوایز را ازآن خود کند اما تعدادی IP جالب معرفی شدند که در این پست به بررسی آن ها می پردازیم.

یکی از جذابیت های E3 معرفی IP های جدید و رنگارنگ است که تعداد بسیاری از آن ها نامزد بالقوه دریافت جایزه “بهترین بازی سال” می باشند: بازی های بزرگی همچون Watch Dogs, The Division, TitanFall و The Order 1886 را می توان بر شمرد که با اولین نمایش نگاه ها را به خود دوختند و جوایز “بهترین نمایش E3” را از مجلات و سایت های مختلف دریافت کردند. امسال اما شاهد عنوان انقلابی خاصی نبودیم و در بخش معرفی IPهای جدید توازن نسبی را شاهد بودیم که در این پست به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

____________________

bloodborn

Bloodborn

Bloodborne

سازنده: From Software

ناشر: Sony

پلتفرم: PS4

تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

scea bloodborne trademark

برچسب تجاری Bloodborne

اولین زمزمه ها در مورد این بازی چند روز پیش از E3 به گوش رسید، زمانی که تریلری کوتاه از گیم پلی بازی (که آن زمان Project Beast نام داشت) در فضای مجازی پخش شد و نوید عنوانی سخت و طاقت فرسا همانند Dark Souls را می داد. البته چاره ای نیست و با یک بازی مرگ بار روبرو خواهیم بود، زیرا سازنده این بازی همان سازنده ای است که در تهیه عناوین “سخت” دستی در کار دارد و عناوینی همچون Demon Souls و Dark Souls را روانه بازار کرده است. اولین تریلر این بازی شباهت بیش از اندازه ای به Dark Souls را نشان می داد و این شباهت ها منحصر به گیم پلی نمی شد، بلکه در زمینه طراحی محیط و مراحل، دشمنان و هوش مصنوعی نیز به DS پایبند بود. پس از آن بود که شایعاتی در مورد حضور این عوان در E3 مطرح شد و سرانجام در کنفرانس سونی مشخص شد که این عنوان حاصل همکاری شعبه ژاپن سونی و From Software است و بازی Bloodborne نام دارد و به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی PS4 عرضه خواهد شد. البته قبل از تمام این اتفاقات در تاریخ ۲۴ آپریل، سونی محصولی با نام Bloodborne را تحت برچسب “بازی های رایانه ای برای عرضه فیزیکی و دانلودی” را ثبت کرد که نشان می دهد Project Beast تنها نام رمزی برای تریلر بازی بود و نام Bloodborne از آغاز برای بازی انتخاب شده است.

به کنفرانس سونی می رسیم، تریلر بازی با نام Bloodborne پخش شد که دنیای بی رحمی را به تصویر می کشید، نکته جالب تریلر سینمایی شباهت بی اندازه اتمسفر و محیط آن به The Order: 1886 بود که به نقطه تفاوت Bloodbore و Dark Souls تبدیل شده بود. می توانید تریلر این بازی را مشاهده کنید

[jwplayer mediaid=”161032″]

 دانلود تریلر Project Beast

دانلود تریلر Bloodborne

2

منشاء بیماری

ابتدا در مورد نام بازی بحث می کنیم، Bloodborne به بیماری هایی می گویند که توسط خون آلوده (چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم) جا به جا می شوند: بیماری هایی همچون HIV و هپاتیت که با تماس مستقیم یا غیر مستقیم خون فرد آلوده باعث ابتلا به بیماری می شوند. اولین تصویری که در بازی مشاهده می کنیم، تزریق مقداری خون (احتمالا) آلوده به یک منبع آب است که باعث می شود مردم شهر به بیماری مبتلا شوند. پس از این مقدمه کوتاه نمایی از شهر را مشاهده می کنیم که معماری همانند The Order 1886 (مربوط به دوره پس از انقلاب صنعتی) را به رخ بازیبازان می کشد. البته شباهت این دو بازی به اینجا ختم نمی شود، بلکه اگر به Cover Art این بازی توجه کنید ساختمانی را شبیه برج Big Ben در لندن مشاهده خواهید کرد (که در دمو های TO 1886 دیده بودیم) که این فرضیه را مطرح می کند که بازی ممکن است در لندن هم جریان داشته باشد. اگر این فرضیه را مد نظر قرار دهیم باید بگویم که بازی قطعا پس از سال ۱۸۵۶ (سال افتتاح برج Big Ben) اتفاق خواهد افتاد.

شباهت برج بازی با big ben

شباهت برج بازی با Big Ben

نکته جالب دیگری که از تریلر بازی می توان یافت، رفتار ها و طرز پوشش شخصیت (احتمالا) مثبت داستان خواهد بود که بر طبق کلیشه هایی که ما از قهرمان ( Protagonist) در ذهن داریم آنچنان مثبت نیست، سلاح او نیز محل بحث است. این سلاح قبل از مسلح شدن و آماده شدن برای جنگ مشابه همان داس معروف است که بر شانه های Grim Reaper (نماد مرگ) است که نشان می دهد قهرمان احتمالی بازی بیشتر به دنبال کشتار دشمنان است تا اصلاح آن ها!.

آخرین فرضیه ای که می توان مطرح کرد مربوط به ترتیب اتفاقات در تریلر می باشد: بر طبق تریلر نخست بیماری منتشر می شود و سپس قهرمان بازی سر می رسد و پس از همه این اتفاقات آشوب شروع می شود. این قسمت (سر رسیدن قهرمان زودتر از آشوب) Van Helsing و ماجراجویی هایش را به ما یاد آور می شود. آن هایی که با این شخصیت آشنا هستند می داند که باید در مکان های مختلفی که در معرض آلودگی هستند به مبارزه با دشمنان بپردازیم و مبارزات فقط به لندن منتهی نمی شوند.

reaper

Reaper

این بازی قرار است که در سال ۲۰۱۵ و به صورت انحصاری برای کنسول PS4 عرضه شود.

____________________

کاور احتمالی scalebound

کاور احتمالی Scalebound

Scalebound

سازنده: Platinum Games

ناشر: Microsoft

پلتفرم: Xbox One

تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

بلاخره نوبت به یکی از انحصاری های مایکروسافت می رسد که توسط Platinum Games و برای کنسول نسل هشتمی X 1 تولید می شود. Scalebound عنوانی Hack-n-Slash از تهیه کننده ای است که دستی در ساخت بازی های موفق برای این سبک دارد. Bayonetta یکی از عناوین موفق این سبک است که توسط این استودیو تهیه شده است و Metal Gear Rising: Reveangence نیز با اینکه با یک Metal Gear واقعی فاصله داشت، اما در زمینه Hack-n-Slash جالب عمل کرده بود. Scalebound شما را به دنیایی هیالی می برد که برای زنده ماندن می بایست با اژدها ها و هیولاهای غول پیکر مبارزه کنید. اولین نکته ای که ممکن است توجه مخاطبان را جلب کند، شباهت بیش از حد قهرمان بازی به Dante(از بازی Devil May Cary) است که به خصوص با Dante آخرین نسخه این بازی شباهت های بسیاری دارد.

یک مبارز شوخ یک هدفون مو های بور dante

یک مبارز شوخ، یک هدفون، مو های بور….. Dante

البته هنوز مشخص نیست که یک مبارز شوخ با یک هدفون در گوش بتواند به قدرت Dante در آخرین نسخه DMC دست پیدا کند. نکته خاصی نمی توان از این تریلر سینمایی دریافت کرد به جز اینکه این بازی از المان های خیال در بازی استفاده می کند و شمشیر تنها سلاح شما نیست و می توانید با سلاح هایی ه خودتان می پسندید مبارزه کنید. شما می توانید تریلر این بازی را از لینک زیر مشاهده و دانلود کنید.

[jwplayer mediaid=”161202″]

دانلود با کیفیت بالا

____________________

concept art

Concept Art

نام بازی:  نامشخص

سازنده: Criterion Games

ناشر: EA

پلتفرم ها: نامشخص

تاریخ انتشار: نا مشخص

یکی از معدود IPهای جدیدی که در کنفرانس کوتاه شرکت EA معرفی شد، محصول جدید از سازنده NFS می باشد که این بار با یک بازی Racing دیوانه وار باز گشته است. هنوز نام خاصی برای این بازی در نظر گرفته نشده است اما جنون سرعت را در تریلر آن می توان مشاهد کرد. جالب است که بدانید سازندگان این بازی لقب “اکشن مسابقه ای اول شخص” را به آن داده اند، ترکیب اکشن و Racing می تواند جالب باشد مخصوصا زمانی که با Oculus VR ترکیب شوند. هنوز اطلاعات قابل ملاحظه ای از این بازی در دسترس نیست اما سازندگان بازی یاد آور شده اند که:

اصلات این بازی بر پایه هیجان و دیوانگی بنا شده است، ما قصد داریم چیزی فراتر از ماشین سواری را به بازیبازان هدیه کنیم.

اگر به ویدئوی بازی دقت کرده باشید مهنی این حرف را خواهید فهمید، در صحنه ای از بازی یک هلیکوپتر سوار بر روی یک موتور چهار چرخ پرش می کند، این چیزی نیست که بتوان در بازی های دیگر تجربه کرد. هنوز اطلاعات خاصی از این بازی در دسترس نیست و به زودی با اخبار بیشتر از این بازی با شما خوایم بود.

[jwplayer mediaid=”161241″]

دانلود تریلر با کیفیت بالا

____________________

گرافیک بازی بسیار زیبا است

Ori and the Blind Forest

سازنده: Moon Studios

ناشر: Microsoft

پلتفرم: Xbox One

تاریخ انتشار: نامشخص

 

یکی دیگر از انحصاری های X1 که توسط استودیو Moon Studios تهیه می شود “Ori and the Blind Forest” نام دارد ه صرفا با یک تریلر هنری بدون گیم پلی نمایش داده شد. به نظر می رسد که این بازی در سبک Platformer باشد، زیرا تریلری که از این بازی به نمایش درآمد نیز تریلر ۲بعدی بود، به توضیحات سازنده در مورد این بازی توجه کنید:

بازی ها از اصل خود دور شده اند و تمرکز بیشتر سازندگان بر گیم پلی قرار گرفته است. در این بازی شاهد سیستم امتیازات پیچیده ای خواهیم بود.

به نظر می رسد که Boos Fightها هم در این بازی نقش گسترده ای خواهند داشت. شما می توانید تریلر این عنوان را ازی لینک زیر دانلود و مشاهده کنید.

[jwplayer mediaid=”161428″]

دانلود تریلر با کیفیت بالا

____________________

valiant heart the great war

Valiant Heart: The Great War

Valiant Heart: The reat War

سازنده: Ubisoft Montpellier

 ناشر: Ubisoft

موتور: UbiArt Framework

پلتفرها: PC, Ps3, Ps4, X360, X1

تاریخ انتشار: June 25 2014

امسال یوبی سافت بر خلاف سال های گذشته که با رونمایی از یکبازی AAA بزرگ همه را متعجب می کرد، کار خاصی انجام نداد و چند بازی کوچک را نمایش داد. یکی از این بازی ها Valiant Heart: The Great War بود که مدتی از معرفی آن می گذشت اما اطلاعات خاصی از آن در دسترس نبود، پس برآن شدیم تا این بازی زیبا در سبک پلتفرمر را به شما معرفی کنیم. داستان این بازی بر اساس نامه های به جا مانده از جنگ جهانی اول طراحی شده است. موتور این بازی نیز UbiArt Framework (که در گذشته خود را در بازی های Rayman و Child of Light ثابت کرده است) ساخته می شود. گیم پلی این بازی بر پایه حل معما ها و زنده ماندن تعریف شده است و چهار شخصیت قابل کنترل در بازی حاظر هستند. با اینکه این بازی مربوط به یکی از تاریک ترین دوران های بشری است شاهد لحظات جالب و طنزآمیزی در بازی خواهیم بوذ. این بازی برای کنسول های نسل هشتم و هفتم و PC در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۱۴ عرضه خواهد شد.

[jwplayer mediaid=”161490″]

دانلود تریلر با کیفیت بالا

____________________

گرافیک بازی فانتزی و جالب است

گرافیک بازی فانتزی و جالب است

Battlecry

سازنده: Battlecry Studios

ناشر: Bethesda Softworks

تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

پلتفرم ها: PC

Battlecry نام عنوان انحصاری PC است که توسط استودیویی با همین نام ساخته می شود و تا سال ۲۰۱۵ به صورت مجانی در اختیار PCبازان قرار خواهد گرفت. این بازی با ظرفیت ۳۲ نفر (نقشه های ۱۶ در برابر ۱۶)  در هر نقشه در فضایی آخرالزمانی اتفاق می افتد. طراح ارشد این بازی Viktor Antonov است که در ساخت Half-Life 2 و Dishonored هم دست داشته است. در این بازی باید سبک مبارزه خود را انتخاب کنید و با شرکت در مبارزات پیشرفت کنید. با افزایش Rank قادر خواهید بود حرکات جدید بخرید و در مبارزه استفاده کنید. شما می توانید تریلر سینمایی این بازی را در لینک زیر مشاهده کنید.

[jwplayer mediaid=”161505″]

لینک دانلود با کیفیت بالا

_____________________

همانطور که مشاهده کردید بر خلاف سنت هر ساله، امسال عنوانی معرفی نشد که بتواند تمام جوایز را ازآن خود کند. چند عنوان جدید و خلاقانه نیز تنها به تریلر سینمایی بسنده کرده بودند که باعث شد E3 2014 یکی از کسالت آور ترین نمایشگاه های تاریخ خود باشد. بای دتا سال ۲۰۱۵ ماند و دید که آیا E3 می تواند نام خود را زنده کند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا
آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین روزنه ی امید | بررسی IP های جدید در E3 2014 - گیمفا