تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا

تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…!

حامد زاهدی
۱۰:۱۷ ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا

بدون شک از بزرگترین رویدادی که در صنعت بازی سازی رخ می دهد، نمایشگاه E3 است. رویدادی بسیار بزرگ که به نوعی می توان به آن تئاتر رویاها لقب داد. E3 نام همایشی است که در آن بازی سازان از سراسر جهان در شهر فرشتگان، لوس آنجلس، جمع می شوند تا جمع بندی داشته باشند بر دستاورد هایی که در سال گذشته بدست آورده اند و برای سال آینده خود برنامه ریزی کنند. آنها این دستاورد ها را با آمار و ارقام نمایش داده و برنامه های خود را در خلال ویدئو هایی به طرفداران و خبرنگارانی که از سراسر جهان به شکل فیزیکی یا با استفاده از رسانه های تصویری حاضر در مراسم هستند، ارائه می کنند. بدیهی است که برخی از شرکت ها سال بسیار سخت و تلخی را پشت سر گذاشته و برنامه بسیار خوبی برای امسال داشته و به فکر از دست ندادن طرفداران خود هستند و برخی از شرکت ها با پشت سر گذاشتن یک سال خیلی خوب، با یک برنامه ریزی عالی به استقبال هواداران خود می روند.با تحلیلی بر کنفرانس EA در مراسم E3 2014 همراه ما باشید…

شرکت EA، یکی از شرکت کنندگان این همایش عظیم بود. این شرکت که سال ۲۰۱۳ را تقریبا شکست خورده گذرانده و به او اتهام پول پرستی زده شده بود، حال با دست پر به استقبال طرفدارانش آمده تا آنها را به آینده امیدوار کند امّآ آیا موفق شده است؟ تا پایان تحلیل و بررسی عناوین معرفی شده در این کنفرانس با ما همراه باشید.

کنفرانس در ساعت ۱۲ به وقت تهران آغاز شد.تمامی حضار منتظرند تا ببینند شرکت مورد علاقه شان چه چیزی در چنته دارد.بازی های بسیار زیادی قرار است امشب معرفی شوند و طرفداران به اصطلاح دل تو دلشان نیست.

Dragon Age اولین بازی بود که رونمایی شد

Dragon Age اولین بازی بود که رونمایی شد.گرافیکی واقعا محشر داشته و گیم پلی هم که واقعا تکنیکی از آب در آمده است.موتور گرافیکی این بازی، Frostbite3 است به همین علت از لحاظ پردازش و کیفیت باید انتظارهایمان را بالا ببریم.داستان این قسمت در مورد باز شدن درب های جهان اهریمنان و نبرد انسانها برای بیرون راندن اهریمن است که شما فرمانده ارتش انسانها خواهید بود.این بازی در پاییز سال جاری برای پلتفرم های نسل هفت و هشت و pc عرضه خواهد شد؛ همچنین مستندی از شرکت Bioware برای حاضرین پخش شد که واقعا عالی و دلنشین بود.

خود را برای مواجه شدن با انقلابی عظیم آماده کنید. چهارمین قسمت از سری بازی های سیمز با قدرت در راه است و قرار است انقلابی بزرگ را در این بازی رقم بزند.سری بازی های سیمز، یک زندگی مجازی است و روایتگر زندگی کاراکتری است که شما می سازید. در هر سنی وجنسی.موتور گرافیکی این بازی هم Frostbite3 خواهد بود.شما در این آزادی عمل بسیار بالایی در اجتماع خواهید داشت مثلا می توانید که دوستان خود را به خانه خود دعوت کنید.نکته بسیار جالبی که سازندگان به آن اشاره داشتند این بود که سیمی که شما ساخته اید(شخصیتتان) می تواند به روش های مختلف حتی با خندیدن بیش از حد بمیرد! تاریخ انتشار این بازی ۲ سپتامبر سال ۲۰۱۴ است.

اژدها وارد می شود

حال نوبت به بازی UFC رسیده است. نمایش با جملاتی از بروس لی افسانه ای آغاز می شود و پس از تعریف و تمجید سازندگان از این مرد بزرگ، نمایش گیم پلی آغاز می شود.
در این تریلر بروس لی مشاهده می شود که در حال مبارزه با یکی از رقیبانش است. موتور گرافیکی این بازی Ignite است و فیزیک واقعا در بازی عالی طراحی شده است.بروس لی با مشت هایی که می زند عرق روی صورت حریفش را به هوا پخش می کند که همین باعث مات و مبهوت شدن حضار شد. هرچه به پایان نبرد نزدیک می شویم، تماشاگران (در بازی) هم شور و شوقشان افزایش پیدا می کند و هیجانشان بالاتر می رود . در نهایت هم بروس لی با یکی از همان ضربات تمام کننده برق آسای خود حریفش را نقش بر زمین می کند.

پر طرفدار ترین ورزش آمریکا، راگبی یا فوتبال آمریکایی در نسل هشتم بازی های رایانه ای شبیه سازی محشر خواهد داشت. بازی NHL15 بار دیگر در کنفرانس EA رو نمایی شد و نشان داد که موتور گرافیکی Ignite  واقعا حماسه ساز است. در این قسمت بر روی درگیری های فیزیکی بسیار خوب کار شده و برای اولین بار دفاع کردن هم وارد  بازی شده است. همچنین به واسطه موتور گرافیکی Ignite ورزشگاه ها پرجزئیات تر از همیشه همیشه طراحی شده اند.

پس از معرفی بازی NHL15، نوبت به معرفی عنوان جدید شرکت CRITERIONGAMES بود. شرکتی که با بازی هایی همچون BURNOUT و NEED FOR SPEED:HOT PERSUIT خودش را در دل مخاطبان جا کرده است،با عنوانی جدید وارد میدان شده بود که از قضا در سبک RACE (اتومبیلرانی) می باشد.

باز هم EA SPORTS و باز هم یک عنوان ورزشی دیگر. این بازی شبیه ساز ورزش گلف است و از موتور گرافیکی Frostbite3 بهره می برد.از نکات قابل توجه این بازی می توان به مکان هایی که شما مسابقه خواهید داد اشاره کرد که در کنفرانس EA شاهد گلف بازی کردن یک شخص وسط میدان جنگ بودیم!  این بازی در پاییز سال جاری منتشر شده و بر روی پلفترم های نسل هفت و هشت و PC اجرا خواهد شد.

باز هم قسمتی جدید همراه با هزاران ویژگی جدید رونمایی شده است. موتور گرافیکی این قسمت باز هم Ignite است اما تغییرات بسیار بزرگی بر روی آن انجام شده است و باعث واقعی شدن ورزشگاه ها، درگیری های فیزیکی، حرکات بازیکنان، واکنش های چمن های ورزشگاه ها و هزاران مورد دیگر شده است.دیگر ویژگی اضافه شده، شخصیت پردازی بازیکنان و تماشاگران یک تیم است که به جرئت می توان گفت در این سری بازی تا به حال این ویژگی به این خوبی که در این تریلر مشاهده شد کار نشده بود. این بازی در پاییز برای پلتفرم های نسل هفتم و هشتم و pc عرضه خواهد شد.

این قسمت از سری بازی های Mirrors Edge  فقط برای نسل هشتم عرضه می شود

یکی از جالب ترین بخش های کنفرانس که منتظران و چشم به راهان بسیار زیادی داشت، برای همین بازی بود. این قسمت از سری بازی های Mirrors Edge که فقط برای نسل هشتم عرضه می شود، پورت نسخه نسل هفتمی این بازی است که سال ها پیش عرضه شد و با استقبال فراوان هم مواجه شد پس در این عنوان خط داستانی جدیدی وجود ندارد و از لحاظ گیمپلی هم شاهد تغییرات بسیار خوب و بنیادین بودیم اما چیزی که بسیار جلب توجه می کرد، گرافیک خیره کننده این بازی بود که حاضرین را متعجب کرده بود. موتور گرافیکی این بازی Frostbite3 خواهد بود. در ضمن جناب رامین جوادی سازنده موسیقی متن این بازی خواهند بود. تاریخ انتشار این بازی پاییز و بر روی پلتفرم های نسل هشتم اجرا خواهد شد.

جالب ترین و بهترین بخش از این کنفرانس مربوط به Battlefield : Hardline بود

جالب ترین و بهترین بخش از این کنفرانس مربوط به این عنوان می شود. سازندگان طبق سنت سالیانه خود، بخش چند نفره این بازی را نمایش دادند. این بخش که HEIST نام دارد، متشکل از ۳۲ نفر است که نیمی از آنها پلیس و نیمی از آن ها سارقین بانک هستند. این بخش واقعا عالی کار شده است و اکر کسی نداند که این بازی Battlefield است، فکرش به سوی بازی های آنلاین محور می رود.همه در حال جنب و جوش هستند و از وسایل نقلیه همچون موتور و ماشین استفاده می کنند و به یکدیگر آسیب می زنند.به واسطه موتور گرافیکی Frostbite3، بازهم شاهد تخریب پذیری عالی و از پیش تعیین نشده هستیم. شما در این بازی قادر خواهید بود ساختمان ها را آزادانه تخریب کنید، سقف آنها را بر سر دشمنانتان فرو بریزید، از پایه و بیخ ساختمان را نابود کنید و ……. که تمامی اینها به واسطه این موتور گرافیکی عالی است.در اواسط نبرد یک هلیکوپتر وارد کارزار می شود و هر جسم فیزیکی را که بر سر راهش است را نابود می کند در نهایت هم شما توسط یکی از ماموران پلیس Takedown می شوید.

EA شب گذشته کنفرانس خوبی را ارائه داد و می توان گفت که هوادارانش را امیدوار کرد.آنها که سالهای سختی را پشت سر گذاشته اند، قدم های بسیار خوبی را به سوی موفقیت برداشته اند و مدرک این جمله هم کنفرانس دیشب است.این کنفرانس نشان داد که تمرکز اصلی کمپانی EA بر روی بازی های ورزشی است و همچنین تمامی بازی های این شرکت از موتورهای گرافیکی خود شرکت EA استفاده می کنند که این هم نکته ای مثبت است.سال گذشته شرکت EA با به نمایش در آوردن بازی Dead Space3 وضعیتی سخت برای خودش بوجود آورد و هوادارانش را ناامید به سوی خانه فرستاد، اما بازی هایی که بررسی شدند و دیشب رونمایی شدند، خبر از یک موفقیت بزرگ می دهند.

دانلود کنفرانس Electronic Arts 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا
تحلیل کنفرانس EA در E3 2014 | گامی مثبت…! - گیمفا