فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا

فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3

محمـد حسین صفری
۱۷:۰۰ ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا

سال ۲۰۱۳، در واقع شروع برهه ای جدید در تاریخ دنیای بازی های رایانه ای بود. سالی که در آن کنسول های نسل هشتمی روانه ی بازار شدند و جدال جدیدی میان سازندگان این دو کنسول یعنی دو کمپانی بزرگ سونی و مایکروسافت شکل گرفت. راند اول این جدال در E3 2013 رقم خورد، جایی که دو کنسول با نمایش ویژگی های خود و همچنین معرفی انحصاری هایی که قرار بود همراه با انتشار رسمی کنسول های منتشر شوند، سعی داشتند طرفداران بیشتری جذب کنند.

سیاست های هوشمندانه سونی نظیر قیمت کمتر کنسول PS4 و همچنین انتشار چند انحصاری با سابقه ی قوی نظیر Killzone : Shadow Fall و inFAMOUS : Second Son سبب شد تا این شرکت در ابتدای راه، گوی سبقت را از رقیب خود برباید و در زمینه فروش با اختلاف زیاد پیشتاز باشد. مایکروسافت در E3 2013 با اعلام چند سیاست شتاب زده که البته بعد ها منتفی شد و از همه مهم تر قیمت بیشتر کنسول Xbox One که حدود ۱۰۰ دلار از PS4 گران تر بود، نتوانست آن طور که باید و شاید طرفداران را مجذوب کند. از سوی دیگر انتشار عنوان ضعیف  Ryse : Son of Rome که مایکروسافت از آن به عنوان یکی از بهترین عناوین انخحصاری خود نام می برد و نمرات بسیار کمی که این عنوان دریافت کرد، بیش از پیش باعث شد مایکروسافت از رقیب خود عقب بیفتد ولی به سرعت سران این شرکت در پی راهکاری برای حل این مشکلات بر آمدند. آن ها برای اینکه بار دیگر بتوانند به عظمت سابق خود باز گردند، E3 2014 را هدف خود قرار دادند. معرفی عناوین Halo 5 و Forza Horizon 2 و Gears of War 4 پیش از این نمایشگاه و اعلام اینکه تمامی این عناوین در E3 نمایش خواهند داشت، عطش زیادی در میان طرفداران برای مشاهده ی کنفرانس این شرکت به وجود آورد. از سوی دیگر معرفی Xbox One بدون کینکت و قیمت کمتر آن بار دیگر نظر ها را به سوی این شرکت جلب کرد. مایکروسافت با چنین پیش زمینه ای به سراغ E3 رفت تا بتواند امسال بار دیگر عظمت خود را به همگان ثابت کند.

اولین نمایش مربوط به Call of Duty: Advanced Warfare بود

طبق رویه ی سال های پیش اینبار هم کنفرانس مایکروسافت با نمایشی از سری Call of Duty  و نسخه ی جدید آن یعنی Advanced Warfare  آغاز شد. نمایشی خیره کننده که نشان می داد این نسخه تغییرات شگرفی نسبت به نسخه های پیشین داشته است. اولین تغییر قابل توجه ی بازی پیشرفته شدن سلاح ها و قابلیت هایی چون پرش های بلند بود. علاوه بر این ها اینبار شاهد جنگ های شهری و محیط های بسته می باشیم که در نسخه های پیشین کمتر وجود داشت و اکثر نبرد ها در فضا های باز دنبال می شد. همانند نسخه های پیشین این سری، در این بازی نیز صحنه های سینمایی نقش مهمی در روایت داستان بازی و القای صحنه های احساسی به مخاطب، دارند. گرافیک بازی نسبت به نسخه ی پیشین بسیار بهتر شده است و گویا حرف های تیم سازنده در مورد موتور جدید کاملا درست بوده است و استودیو Sledgehammer Games به خوبی توانسته تغییرات اساسی در این نسخه ایجاد کند. گویا نمایش بازی مرحله ای در کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده است زیرا تابلو های تبلیغاتی به زبان این منطقه به وضوح قابل مشاهده بود. با توجه به این نکته فضا سازی بازی نیز بسیار عالی بوده است و تیم سازنده به خوبی از عهده این کار بر آمده اند. اولین DLC این عنوان نیز قرار است بر روی Xbox One منتشر شود و بازی نیز به طور رسمی در ۴ نوامبر منتشر خواهد شد. در کل نمایش Call of Duty : Advanced Warfare بسیار خوب بود و استودیو Sledgehammer Games نشان داد که توانایی ساخت شوتر های اول شخص را دارد.

دانلود تریلر با کیفیت ۱۰۸۰p

دانلود تریلر با کیفیت ۷۲۰p

دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰p

نمایش Forza Horizon 2 حاضران را به ادامه ی کنفرانس امیدوار کرد

پس از نمایش Advanced Warfare، رئیس استودیو Turn 10 یعنی Dan Greenawalt بر روی سن آمده و درباره ی یکی از انحصاری های مایکروسافت که چندی پیش معرفی شد، یعنی Forza Horizon 2 توضیحاتی ارایه داد. او ابتدا اعلام کرد که DLC جدیدی برای نسخه ی پیشین این سری یعنی Forza Motorsport 5 با نام Nurburgring در دسترس است که یک محیط جذاب و هیجان انگیز برای رقابت می باشد. سپس نمایشی از بازی Forza Horizon 2 منتشر شد که نشان می داد بازی با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا خواهد شد. تکنولوژی جدیدی در بازی با نام The Drivatar وجود دارد که از نظر Greenawalt باعث تکامل در این سری شده است. بازی یگ جهان آزاد خواهد بود و مرز مشخصی بین بخش تک نفره و آنلاین وجود ندارد و بازیکنان قادرند بدون هیچ مشکلی وارد دنیای یکدیگر شوند و با هم به رقابت بپردازند و تا سقف ۱۰۰۰ بازیکن در هر بازی وجود دارد. بیش از ۲۰۰ خودروی مختلف در بازی وجود خواهد داشت که از جمله ی آن ها می توان به Audi R8 ،McClaren P1 و Nissan GTR اشاره کرد که در تریلر این بازی به نمایش در آمدند. در نهایت اعلام شد که بازی در تاریخ ۳۰ سپتامبر بر روی Xbox One و Xbox 360 عرضه خواهد شد.

دانلود با کیفیت HD
دانلود با کیفیت SD

نمایش Evolve آن ظور که انتظار می رفت، نبود

پس از این نمایش، نمایشی کوتاه از عنوان ترسناک Evolve منتشر شد که تنها لحظاتی از گیم پلی این عنوان را به تصویر می کشید و نمایش بازی آن طور که انتظار می رفت، طولانی نبود. در این عنوان شما در نقش یک شکارچی هستید که وظیفه ی شما شکار هیولا ها و موجودات بیگانه می باشد. بازی بر روی حالت Co-Op بنا شده است و در همه ی مراحل ۴ نفر حضور دارند. نسخه ی بتا و DLC این عنوان نیز قرار است اول بر روی Xbox One عرضه شود.  نکته ی جالب این نمایش این بود که نفر پنجمی نیز در بازی حضور داشت که کنترل هیولا را در دست داشت و به نظر می رسد همه ی شخصیت های موجود در بازی قابل کنترل هستند.

نمایش Unity بسیار جذاب بود

اوج کنفرانس را می توان لحظه ای دانست که اولین تریلر از گیم پلی عنوان Assassin’s Creed : Unity به نمایش در آمد. نمایشی که بخش Co-Op این بازی را با ۴ اساسین به تصویر می کشید. نمایش از جایی آغاز می شود که شخصیت اصلی بازی یعنی Arno پس از کشتن دو نگهبان در خیابان شروع به حرکت می کند. فضای انقلابی و درگیری های داخلی به خوبی مجسم شده است. خیابان ها از لوازم مختلفی پر شده است که انقلابیون از آن برای ایجاد سنگر استفاده کرده اند. حرکات پارکور دچار تغییرات مثبتی شده است و سریعتر و واقع گرایانه تر گردیده است. شخصیت اصلی از یک ساختمان بالا می رود و وارد یک مهمانی اشرافی می شود. اینبار نگهبانان بسیار به حضور افراد نا آشنا حساس هستند و کوچک ترین اشتباه سبب شناسایی توسط نگهبابان می شود. اولین بار در این سری قابلیت کاور گیری و نشتن وجود دارد. پس از از بین بردن چندی از نگهبانان ، درگیری کمی شدید تر می شود و اینجا قابلیت Co-Op بازی به نمایش در می آید و ۴ اساسین توسط ۴ نفر کنترل شده و همه ی نگهبابان را از بین می برند. پس از مدتی به هدف مورد نظر می رسند و او را از پنجره به بیرون پرت می کنند. انقلابیون به او نزدیک می شوند و پس ضرب و شتم او سرش را از تنش جدا می کنند و نمایش به پایان می رسد. با پایان نمایش صدای دست زدن حاضران بلند می شود. نمایشی فوق العاده و جذاب که نشان داد یوبی سافت برنامه های بزرگی برای این نسخه در سر دارد.

دانلود تریلر با کیفیت ۱۰۸۰p

دانلود تریلر با کیفیت ۷۲۰p

دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰p

سپس نمایشی از گیم پلی عنوان Dragon Age : Inquisition منتشر شد که بخش هایی از مبارزات بازی و جهان بزرگ آن را به تصویر می کشید. در بازی کلاس های متعددی برای مبارزه وجود دارد که یکی از آن ها command mode می باشد که یک دید تاکتیکی و از بالا به بازیکن می دهد که همانند عناوین استراتژیک می باشد.

پس از این نمایشی از عناوین فانتزی Sunset Overdrive به نمایش در آمد. عنوانی که انحصاری Xbox One می باشد اما اصلا در حد اندازه های یک انحصاری نیست و می توان آن را یک عنوان مناسب برای کودکان دانست و تنها تقلیدی ضعیف از عنوان انحصاری سونی یعنی inFamos می باشد. تنها نکته ی مثبت این بازی فضای فانتزی و جذاب آن می باشد که در آن قابلیت Co-Op تا سطح ۸ نفر وجود دارد. این عنوان قرار است در تاریخ ۲۸ اکتبر منتشر شود. می توان گفت یکی از ضعیف ترین نمایش های دیشب مایکروسافت، نمایش همین بازی آن هم به عنوان یک انحصاری بود.

دانلود با کیفیت HD
دانلود با کیفیت SD

سپس نمایشی از DLC انحصاری عنوان Dead Rising 3 برای Xbox One منتشر شد که نشان می داد در این DLC تمامی قهرمانان شرکت کپکام حضور دارند و یک فضای جذاب را رقم خواهند زد. این عنوان قرار است با نام عجیب Super Ultra Dead Rising 3 Arcade EX منتشر شود.

url

بدون شک نمایش Fable Legends یکی از بهترین نمایش های مایکروسافت در شب گذشته بود که پیش از این نیز وعده ی نمایش بسیار جذابی از این عنوان داده شده بود.

نمایش بعدی مربوط به Fable Legends بود که بخش های از بخش Co-Op آنلاین آن به نمایش در آمد. نمایش در شهری خیالی در بازی به نام Albion جریان داشت و در آن تعدادی از شخصیت های بازی با هم همراه می شوند تا دشمنان مشترک خود را شکست دهند. نمایش این بازی از معدود نمایش های جذاب کنفرانس مایکروسافت بود. موسیقی شنیدنی در کنار بخش Co-Op جذاب سبب شده تا حاضران از این نمایش به وجد آیند. هر یک از شخصیت ها دارای توانایی خاصی بودند برای مثال یکی از کاراکتر ها توانایی ایجاد یخ را داشت و دیگری می توانست زمان را کند کند. در این عنوان نیز توانایی دید تاکتیکال وجود دارد و می توان از بالا و همانند بازی های استراتژیک بازی را مشاهده کرد البته در نقش شخصیت منفی بازی، یعنی اینکه شما قادرید در کالبد شخصیت منفی از بالا قهرمانان را زیر نظر بگیرید و برای آن ها تله گذاری کنید . در نهایت هم اعلام شد، بتای بخش چند نفره ی این عنوان از پاییز در دسترس خواد بود. بدون شک نمایش Fable Legends یکی از بهترین نمایش های مایکروسافت در شب گذشته بود که پیش از این نیز وعده ی نمایش بسیار جذابی از این عنوان داده شده بود.

دانلود با کیفیت HD
دانلود با کیفیت SD

یکی دیگر از انحصاری های مایکروسافت با نام Project Spark به نمایش در آمد. یک عنوان فانتزی دیگر با جهانی مملو از موجودات عجیب که قهرمان بازی باید آن ها را از بین ببرد. اما بحث اصلی در مورد این عنوان تایید عرضه ی آن بر روی PC بود و مایکروسافت رسما اعلام کرد که بازی بر روی ویندوز ۸٫۱ اجرا خواهد شد. نمایش این عنوان نیز چیز به خصوصی ارایه نکرد و یک نمایش کاملا معمولی بود.

8175btj5ggl sl1500سرنجام نوبت به Halo رسید. ابتدا یک تریلر سینماتیک از شخصیت مستر چیف منتشر شد که روایتی از اتفاقات گذشته ی او بود و سپس عنوان Halo : The Master Chief Collection معرفی شد. عنوانی که شامل ۴ نسخه ی اصلی این سری می باشد و قرارا ست در ۱۱ نوامبر بر روی Xbox One عرضه شود تا کسانی که بدون تجربه ی این سری به سراغ خرید Xbox One رفته اند بتوانند از نسخه های پیشین لذت ببرند. پس از این تریلر سینماتیک صدا دست حضار بلند شد و همگی از این نمایش به وجد آمدند. مدیر استودیو ۳۴۳، آقای Bonnie Ross بر روی استیج آمد و توضیحاتی درباره ی داستان نسخه ی پنجم ارایه داد. وی به این نکته اشاره کرد که پایان غم انگیز شخصیت مستر چیف در Halo 4 سبب شد تا او به چیز هایی فکر کند و حال سفری حماسی را برای رسیدن به پاسخ این سوالات آغاز کند. او اظهار داشت آن ها تمام سعی خود را کرده اند تا Halo به ریشه هایش پایبند باشد ولی در عین حال نوآوری نیز داشته باشد.  نمایشی از بخش چند نفره ی Halo 5 منتشر شد و سرانجام بدون هیچ نمایشی از بخش داستانی Halo 5، نمایش این عنوان به پایان رسید. با اینکه انتظار می رفت نمایش بیشتری از این عنوان وجود داشته باشد ولی همین نمایش از بخش چند نفره نیز طرفداران این سری را راضی نگه داشت. نسخه ی بتای این عنوان در ۴ دسامبر منتشر خواهد شد.

دانلود تریلر با کیفیت ۱۰۸۰p

دانلود تریلر با کیفیت ۷۲۰p

پس از این ناگهان Phil Spencer با لباس بازی Limbo بر استیج ظاهر شد و اعلام کرد که لحظاتی دیگر بازی معرفی می شود که همه از دیدن آن خوشحال خواهند شد. سپس نمایشی از یک بازی منتشر شد ه در آن یک پسر جوان در یک دنیای رنگی و البته دو بعدی حرکت می کرد. این عنوان توسط استودیو سازنده ی Limbo یعنی Playdead ساخته می شود و Inside نام دارد. این بازی همانند ساخته ی قبلی این استودیو در سبک سکو بازی است و قرار است در سال ۲۰۱۵ بر روی کنسول های نسل هشتمی منتشر شود.

news e3 rise of tomb raider trailer 15400

نسخه ی جدیدی از سری بازی های Tomb Raider با نام Rise of the Tomb Raider معرفی شد.

ناگهانی نمایشی سینمایی از عنوانی ناشناخته منتشر شد. ابتدا چهره یک مرد نشان داده شد و سپس صفحه ی نمایش یک شخصیت مونث با تیر و کمان را به تصویر کشید. بله لارا کرافت بار دیگر قرار است یک ماجراجویی جدید را آغاز کند. نسخه ی جدیدی از سری بازی های Tomb Raider با نام Rise of the Tomb Raider معرفی شد. Square Enix اعلام کرده است که این عنوان در سال ۲۰۱۵ بر روی کنسول های نسل هشتم و PC منتشر خواهد شد. این عنوان با یک موتور گرافیکی کاملا جدید با نام Foundation Engine ساخته می شود و جهان آن ۳ برابر بزرگ تر از نسخه ی قبلی می باشد و همچنین داستان نیز دارای یک تم حماسی است.

دانلود تریلر با کیفیت ۷۲۰p

پس از لارا نوبت به Geralt Rivia رسید. نمایش جدیدی از The Witcher 3 : Wild Hunt منتشر شد که ابتدا سینماتیک بود و سپس وارد گیم پلی شد. جهان بی حد و حصر این بازی در کنار ویژگی های متعدد گیم پلی آن سبب شده تا این عنوان یک پله از سایر عناوین RPG بالاتر باشد. در این نمایش Geralt با گروهی از راهزنان رو به رو می شود و با استفاده از جادو ها و شمشیر خود همه ی آن ها را نابود می کند. سپس او با زنی که از دست راهزنان نجات داده است صحبت کوتاهی می کند. پس ازا ین او به بالا ی یک کوه می رود و در آنجا با یک آزدهای بالا دار شروع به مبارزه می کند. مبارزه ای نفسی گیر و جذاب که فقط می توان در The Witcher 3 آن را تجربه کرد. وی سرانجام اژدها را شکار می کند و جایزه ی این شکار را دریافت می کند. نمایش The Witcher 3 : Wild Hunt واقعا زیبا بود و همه ی حضار را به وجد آورد.

یک انحصاری دیگر با نام Phantom Dust معرفی شد. Phantom Dust یک عنوان اکشن استراتژیک می باشد که نبردهای آن بر اساس کارت های موجود در بازی بنا شده است. بازیکنان با کاوش هر چه بیشتر خود می توانند مهارت های بیشتری را کسب کنند که در این میان خواهند توانست بر دیگر افراد غلبه کنند. هدف داستان این بازی چنین می باشد که چرا زمین به وضعیت فعلی خود تبدیل شده است: مکانی که انسان ها برای زنده ماندن به اعماق رفته اند و از یک غبار اسرار که کلیه سطح زمین را فرا گرفته است مخفی مانده اند. مردم می توانند با استفاده از این غبار به مبارزه با شکارچیان موجود در سطح زمین مبارزه کنند تا اینکه موفق به یافتن مخروبه ها (Ruin) شوند. این بازی نیز چندان جذاب نبود و یکی دیگر از انحصاری های نه چندان مناسب مایکروسافت در این کنفرانس بود.

Hideki Kamiya میکروفن را به دست گرفت و بازی Scalebound را معرفی کرد. این بازی شامل مبارزه با موجودات غول پیکر، اژدها،  مبارزه با شمشیر و بسیاری چیزهای دیگر است. با توجه به طرفداران بسیار زیاد استودیو Xbox One، این بازی می تواند به یکی از برگ برنده های این کنسول تبدیل بشود. تریلر نمایش داده شده از این بازی، محیط جنگلی آن را نمایش می داد. در این دمو سربازی را دیدیم که در حال مبارزه با یک اژدهای بسیار بزرگ بود. استودیو Platinum Game وظیفه ی ساخت این بازی را بر عهده دارد.

نمایش Tom Clancy’s The Division همانند سال گذشته خیره کننده بود و بار دیگر توانست قدرت این شوتر تاکتیکال را بر همه اثابت کند.

Ryan Barnard از استودیو Ubisoft’s Massive بر روی استیج آمد و درباره ی Tom Clancy’s The Division توضیحاتی ارایه داد. دمویی از گیم پلی بازی بر روی Xbox One به نمایش در آمد. در ابتدا شخصیت اصلی بازی در حال مشورت با دیگر هم تیمی هایش می باشد و سپس با پهن کردن نقش بر روی زمین، ایستگاه متروی نیویورک را انتخاب میکند. آن ها به این محل می روند و در آنجا با مردم مواجه می شوند. بازیکنان قادرند با آرامش با مدرم صحبت کنند و آن ها را آرام کنند و یا اینکه آن ها را بکشند و به راه خود ادامه دهند. سپس درگیری میان این تیم و دشمنان صورت می گیرد و در نهایت با پیروزی تیم خودی همراه است. نمایش Tom Clancy’s The Division همانند سال گذشته خیره کننده بود و بار دیگر توانست قدرت این شوتر تاکتیکال را بر همه اثابت کند.

دانلود با کیفیت Full HD

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

در لحظات پایانی کنفرانس نیز مایکروسافت از جدیدترین عنوان Crackdown رونمایی کرده است که ساخت و کارگردانی آن بر عهده خالق سری بازی نام برده، یعنی آقای David Jones می باشد. در نمایش این بازی ما همچنان شاهد طنزهای تلخ، اکشن نفس گیر و اسلحه های قدرتمند و مرگبار هستیم. شاید این بازی تنها انحصاری بود که نمایش مناسبی داشت.

اگر بخواهیم نگاه کلی به کنفرانس مایکروسافت داشته باشیم، مسلما با کنفرانس خوبی رو به رو هستیم. نمایش های بسیار جذابی که از عناوین مولتی پلتفرم منتشر شد به این کنفرانس رنگ و بوی دیگری داد ولی اگر بخواهیم از دیدگاه انحصاری ها به این کنفرانس نگاه کنیم به جز نمایش Forza Horizon 2 و Halo  و تا حدودی Fable Legends ، سایر انحصاری ها بسیار ضعیف بودند و در واقع لایق این نبودند که نام انحصاری بر آن ها نهاده شود. شاید بزرگ ترین شوک این کنفرانس غایب بودن Gears of War4  بود که انتظار می رفت حداقل با یک تریلر سینماتیک معرفی شود ولی هیچ خبری از این بازی منتشر نشد.

دانلود کنفرانس Microsoft 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا
فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فرار به سوی پیروزی | تحلیل کنفرانس مایکروسافت در ۲۰۱۴ E3 - گیمفا