موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا

موسیقی: Hitman | بخش دوم

orc727
۱۷:۰۰ ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا

بالاخره بعد از چند هفته دوری، توانستیم باری دیگر به دنیای مجازی بازگشته و با یکی دیگر از قسمت‌های بررسیِ آثار موسیقائیِ بازی‌های ویدئویی در خدمت شما عزیزان باشیم. این هفته به بررسیِ چند آلبوم موسیقیِ دیگر از فرانچایزِ محبوب Hitman خواهیم پرداخت؛ اما پیش از آغازِ مطلب، ابتدا در همین‌جا از طرف خود و بخش موسیقیِ سایت، از تمامیِ کادر زحمت‌کشِ بخشِ خبری و همچنین سردبیر محترمِ گیمفا آقای زاهدی، بابت برنامه‌ریزیِ دقیق و پوشش ۲۴ ساعته و کم‌نظیرشان از مراسم E3 امسال تقدیر و تشکر نموده و آرزویِ سلامتی و توفیق را در تمامیِ مراحلِ زندگی، برای یکایکِ این عزیزان خواستاریم.

دو نسخه‌ی Hitman: Contracts و Hitman: Blood Money به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ توسط IO Interactive ساخته و به‌وسیله‌ی Eidos Interactive به انتشار رسیدند و توانستند باری دیگر نظر بازی‌بازان و منتقدان را به خود جلب نمایند. Hitman دیگر به فرانچایزی ثابت با زیربنائی مستحکم تبدیل شده بود. نسخه‌ی Contracts توانست از سایت‌های Metacritic و GameRankings در پلت‌فرم‌های مختلف، نمرات خوبِ ۷۵ تا ۸۰ را کسب نماید. Blood Money اما حضوری درخشان‌تر نسبت به نسخه‌ی قبل داشت! این نسخه نمراتِ بسیار خوبِ ۸۲ و ۸۳ در نقدهای مربوط به پلت‌فرم‌های عرضه شده را از سوی Metacritic و GameRankings بدست آورد و نظر منتقدانِ بسیاری را به‌خود جلب نمود، به‌طوری‌که نشریه‌ی رسمیِ PlayStation بریتانیا این نسخه را با عنوان “بهترین هیتمن منتشر شده تاکنون” خطاب نمود.

hitman4c

مامورِ ۴۷ در کمین

از خودِ بازی که بگذریم، موسیقی متنِ این دو نسخه، باری دیگر توسط هنرمندِ دانمارکیِ خوش آوازه، Jesper Kyd نوشته و تنظیم گردیده است. آلبوم موسیقی متنِ اورژینالِ Hitman: Contracts دارایِ ۶۰:۳۱ دقیقه موسیقی می‌باشد که با ۱۳ قطعه در قالب ۱ دیسک، در ژوئن سال ۲۰۰۴ توسط Sumthing Else Eidos منتشر گردید. این آلبوم در سبک‌های کلاسیک، choral، الکترونیک و ambient نوشته و تنظیم گردیده است. Kyd در بابِ این آلبوم این‌طور اظهار نظر نموده است که:

این آلبوم نسبت به ۲ نسخه‌ی قبلی دارای تمی تاریک‌تر می‌باشد. Hitman 2 داستانی به مراتب حماسی‌تر داشت. گرچه این نسخه دارای مکان‌های متنوعی بود اما، از داستانِ حماسیِ بزرگی بهره نمی‌برد؛ در عوض، دارای داستان‌های کوچکی بود که به‌صورتِ استادانه‌ای با یکدیگر گره خورده بودند و جنبه‌هایِ تیره‌تری از شخصیت و زندگیِ مامورِ ۴۷ را نمایان می‌ساختند.

این آلبوم توانست جایزه‌یِ بهترین موسیقیِ اورژینال از سوی BAFTA را در سال ۲۰۰۵ به خود اختصاص دهد. در اجرا و ضبط این آلبوم، Jesper Kyd باری دیگر از Hungarian Radio Choir دعوت به همکاری نمود و این آلبوم را با همیاریِ این گروه به‌صورت زنده اجرا و ضبط نمودند.

hitman blood money cdhitman contract cd

آلبوم موسیقیِ Hitman: Blood Money نیز در همان سبک و سیاقِ نسخه‌ی پیشین، با ۶۴:۴۱ دقیقه موسیقی و ۱۶ قطعه در قالب یک دیسک، در ۳۰ می ۲۰۰۶ توسط Sumthing Else Music Works به انتشار رسید. پیش از این، Kyd در سال ۲۰۰۵ نیز بر روی عنوان Splinter Cell: Chaos Theory که از دیگر فرانچایزهای بزرگِ سبکِ مخفی‌کاری می‌باشد، فعالیت داشت. در زمان ساختِ این آلبوم، Jesper Kyd با کوله باری از تجربه در ساخت موسیقی متنِ عناوینِ مخفی کاری، به اوجِ دوران هنریِ خود پا می‌گذاشت. ایشان در مورد این آلبوم چنین اظهار داشته‌اند که:

ترکیبِ همه چیز برای ساختِ آلبوم Blood Money انتخابی طبیعی به نظر می‌رسید. پس از ساختِ قطعاتِ نسخه‌ی Codename 47 که بیشتر آن‌ها در سبک الکترونیک بودند، ما با ساخت آلبومِ Silent Assassin پا به مسیری تازه در شکل‌دهی به موسیقیِ این فرانچایز گذاشته بودیم؛ اما در نسخه‌ی Contracts، با تغییراتی مدرن و به‌روز شده و ایجاد پس زمینه‌ای از موسیقیِ الکترونیک، دوباره به ریشه‌های نسخه‌ی اول بازگشتیم.

در ضبط این دو نسخه، Kyd با Hungarian Radio Choir همکاری مستمری داشته است و در ساختِ آلبومِ Blood Money نیز اعلاوه بر آن‌ها، از ارکستر سمفونیِ بوداپست نیز بهره برده است که نتیجه‌ی آن، پدید آمدنِ قطعاتی تلفیقی از موسیقیِ الکترونیک و سمفونیک بوده است. حال برای آشنائیِ بیشتر با این آثار، به چند قطعه از این دو آلبوم گوش می‌سپاریم.

در پس زمینه‌یِ قطعه‌ی White Room & Main Title ریتمی تنظیم شده با سینتی‌سایزر را می‌شنویم که منقش به ملودیِ زیبائیست که به‌وسیله‌ی کیبورد صداسازی گشته است. آواخوانیِ گروه کر، این قطعه را به اثری حماسی بدل نموده است. این قطعه و اثر بعدی از آلبوم Hitman: Contracts انتخاب گردیده‌اند.

 [jwplayer config=”player” mediaid=”160384″]

لینک دانلود

Hong Kong Underground از قطعات خاصِ این آلبوم به شمار می‌رود. این اثر که دارایِ تمی بسیار تیره می‌باشد بر پایه‌یِ ریتمی بی‌پایان بنا شده که با موتیف و ملودی‌های فلوت، هورن و سورنا، به اثری کم‌نظیر در میانِ دیگر قطعاتِ این آلبوم بدل گشته است؛ همچنین استفاده از سازهای شرقی همچون تنبور و قانون، زیبائیِ دوچندانی به آن بخشیده است. استفاده از سازبندیِ گسترده و تلفیقِ آن‌ها با موسیقیِ الکترونیک در این آلبوم، نشان از تبحر و تجربه‌ی فراوانِ آهنگساز در هر دو ژانرِ کلاسیک و الکترونیک و همچنین اشرافِ ایشان بر موسیقیِ شرق دارد.

[jwplayer config=”player” mediaid=”160386″]

لینک دانلود

از زیباترین قطعاتِ آلبومِ Hitman: Blood Money می‌توان به Vegas اشاره نمود. این اثر که تنظیمی بر پایه‌یِ سازهای الکترونیک دارد، دارای ملودیِ بیادماندنیِ نواخته شده توسط ساز قانون می‌باشد. Kyd با استفاده از ابتدائی‌ترین راک بیتِ نوشته شده برای درامز، باری دیگر اثبات نمود که با ساده‌ترین ریتم‌ها نیز می‌توان آثار فاخری پدید آورد.

[jwplayer config=”player” mediaid=”160388″]

لینک دانلود

از دیگر آثارِ قابل تاملِ این آلبوم‌ها می‌توان به Apocalypse، SWAT Team، Double Ballers، Hunter و چندین اثرِ ارزشمند دیگر اشاره نمود که تهیه و شنیدنِ آن‌ها را به خود شما عزیزان می‌سپاریم. در قسمت بعد، به بررسیِ آلبوم موسیقیِ نسخه‌ی Absolution از همین فرانچایز خواهیم پرداخت.

ما را از انتقادات و پیشنهاداتِ خود بهره‌مند سازید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا
موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موسیقی: Hitman | بخش دوم - گیمفا