شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا

شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2

امیرحسین والی
۱۰:۰۷ ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا

همیشه بازی های مربوط به ابرقهرمان ها دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را برای ما شیرین تر و جذاب تر از بازی های دیگر می کنند.به عنوان مثال هنگامی که در حال بازی کردن بتمن هستیم ، می توانیم در نقش یک قهرمان تاریک ظاهر شویم و از وسایلی همچون Batwhip یا Batrang استفاده کنیم و با دشمنانی که شهر گاتهام را به خطر انداخته اند بجنگیم یا این که به جای ولورین ظاهر شویم و با قدرت های خارق العاده اش دشمنان را تیکه پاره کنیم تا سد هایی که مقابل ولورین قرار گرفته اند را نابود کنیم.اما همیشه یک چیزی راجع به مرد عنکبوتی عجیب است .شاید خیلی ها او را دوست نداشته باشند و درگیر جنگ Batman vs. Spider-Man باشند اما همه حتی برای یک بار دوست دارند به جای این شخصیت باشند و تار زدن در شهر منهتن نیویورک را تجربه کنند.

اخیرا مارول با انتشار بازی  The Amazing Spider-Man 2 این فرصت را بار دیگر برای علاقه مندان این شخصیت مهیا کرد تا مرد عنکبوتی بودن را تجربه کنند ! اما آیا این تجربه توانست لذت بخش باشد یا خیر ؟ در ادامه ی این نقد به بررسی بازی The Amzing Spider-Man 2 خواهیم پرداخت.

TASP2-game.png

کاور رسمی بازی The Amazing Spider-Man 2

عنوان: The Amazing Spider-Man 2

سارنده: Beenox

ناشر: Activision

پلتفرم ها: PS3، PS4، Xbox360، Xbox One، Wii U، ۳DS و PC

سبک: اکشن ماجراجویی

تاریخ انتشار: ۲ May سال ۲۰۱۴ ( ۱۲ اردیبهشت ۹۳ )

یک اسپایدرمن در برابر هزار ماجرا !

متاسفانه اولین ضعف بازی خودش را از همین ابتدا نمایان می کند چرا که مشخص نیست خط اصلی داستان کجاست! ابتدا شما به دنبال قاتل عمو بن (بنجامین پارکر) می گردید، اما اتفاقاتی می افتد که مسیر اصلی بازی جا به جا می شود و باید مسیری دیگر را دنبال کنید . تا این که وارد جنگ گنگستر های روسی و تعقیب و دستگیری Schultz می شوید و در این بین داستان با مردی که می خواهد به شما کمک کند و از شما یک شکارچی حرفه ای بسازد درگیر می شود و داستان را به نوئی گم خواهید کرد. طبق معمول و سنت همیشگی، شخصیت اصلی بازی پیتر پارکر ، یک نوجوان خوش تیپ و مو اتو کشیده است که طی اتفاقاتی و پس از گاز گرفته شدن توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی، قدرت هایی همچون یک عنکبوت پیدا می کند و از آن به بعد او به خود می گوید که ” قدرت زیاد، مسئولیت زیاد به همراه دارد” و از آن پس شروع به کمک کردن به مردم می کند.داستان اصلی دو سال پس از مرگ عمو بن اتفاق می افتد که شما هم چنان به دنبال قاتل او هستید و می خواهید هر جوری شده او را به سزای عمل کثیفش برسانید اما اتفاقاتی می افتد که این قاتل شما را به جنگ گنگستر های منهتن و روسیه وارد می کند و شما باید برای جلوگیری از خوردن ترکش این جنگ به مردم وارد عمل شوید.ویژگی جدید که در داستان بازی وجود دارد ، این است که شما به جز پوشیدن لباس مرد عنکبوتی، می توانید لباس پیتر پارکر را نیز بر تن کنید و در جاهای مختلفی حضور پیدا کنید.جاهایی همانند همایش های آسکورپ ، کمیک بوک فروشی و خانه ی پیتر پارکر…

خط داستانی مشخصی در بازی وجود ندارد.

در بازی شخصیت های زیادی وجود دارند که بعضی از آن ها با پیتر دوست و بعضی دیگر دشمن هستند که اکثر آن ها دشمنان را تشکیل می دهند.شخصیت هایی مانند Carnage Killer ، Shocker  که در کامیک بوک های قدیمی مرد عنکبوتی نیز حضور دارند هم در داستان بازی نقشی عمیق دارند و جنگی جالب را بین مرد عنکبوتی رقم می زنند.شخصیت هایی مانند هری آزبورن که دوست صمیمی پیتر پارکر است ، نیز در بازی حضور دارند.اگر قسمت قبلی این بازی را به خاطر داشته باشید ، یک عکاس به نام Whitney Change حضور داشت که در این قسمت او تبدیل به یک خبرنگار مشهور شده است و از مرد عنکبوتی به شدت حمایت می کند و در قبال حرف های توهین آمیز J.J. Jameson به مرد عنکبوتی ، ویتنی از او حمایت می کند.در اولین نجات مردم در آتش سوزی ، باید شخصی را نجات بدهید که در حقیقت خالق خود مرد عنکبوتی است . بله … استن لی ( Stan Lee ) .یکی از کارهای جالبی که آقای استن لی انجام می دهد ، این است که در فیلم ها و بازی هایی که خودش خالق آن ها و یا تهیه کننده ی آن است حضور می یابد.به عنوان مثال درفیلم Amazing Spider-Man 1 ، در جایی که مارمولک بزرگ در حال جنگ با مرد عنکبوتی است وارد کتابخانه می شوند که یک پیر مرد در حال گوش دادن به موسیقی است و به هیچ وجه متوجه جنگ مرد عنکبوتی و مارمولک بزرگ نیست.آن شخصیت و پیرمرد دوست داشتنی خالق مرد عنکبوتی یعنی استن لی می باشد.

بی مقدمه چینی و توضیح دیگری وارد بخش گیمپلی می شویم !

قدرت زیاد … مسئولیت زیاد !

مبارزات بازی هیچ فرقی با گذشته نداشته اند.بعد از نسخه ی اول انتظار داشتیم که مبارزات بازی کمی بهتر شوند و پیشرفت بکنند اما مثل این که اکتیویژن چنین قصدی نداشته است.تنها ویژگی های جدید که به بخش مبارزات اضافه شده است ، Singature Move های جدید است که آن هم چندان اهمیت خاصی ندارد.با به دست آوردن کمبوبیت های زیاد ، سرعت عملکرد اسپایدی بیشتر می شود و سریع تر دشمنان کشته می شوند و این کمبوییت ها بستگی دارد به این که در طول مبارزه Dodge ها موفقیت انگیزی داشته باشید و از طرف دشمنان ضربه ای نخورید.هر چه بیشتر از کمبوبیت های خود استفاده کنید و آن ها را در مبارزات پایدار نگه دارید ، در نهایت XP های بیشتری بدست می آورید و در نهایت می توانید قدرت های اسپایدی را ارتقاء دهید.

بازی خالی از باگ گرافیکی نیست.در بعضی از مبارزات باگ های به شدت مضحکی مشاهده خواهیم کرد.

اولین پیشرفت در گیمپلی بازی  را می توان تاراندازی های اسپایدی در نظر گرفت.تار اندازی نسخه ی قبلی به شدت با اعصاب و روان گیمر بازی می کرد و کمی ناراحت کننده بود اما در نسخه ی جدید می توانید تصمیم بگیرید حتی با کدام دست تار بیندازید و به کدام سمت جهش پیدا کنید که یک ویژگی بسیار مناسب برای این بازی است و تار اندازی و گشت و گذار در شهر را بسیار دلچسب تر و لذت  بخش تر می کند.یکی از ویژگی های جدید که بازی اضافه شده و است و با ارتقاء اسپایدی می توانید این ویژگی را آنلاک کنید ، جهش با تار است.به این روش که اسپایدی به دو طرف خود تار می اندازد و یک تار به پشت خود میندازد و خود را به شدت به عقب می کشد و با ول کردن تمامی تار ها به شدت به جلو پرتاب می شود و یکی از قشنگترین و جذاب ترین بخش های بازی است که در گذشته شاهد چنین ویژگی نبوده ایم.

در بازی یک ویژگی جدید به نام Heroic Act اضافه شده است که ایده ی بسیار خوبی است اما جوری که اکتیویژن از آن استفاده می کند به شدت بر روی اعصاب است.طبق این ویژگی یک نواربار در HUD شما قرار دارد که میزان قهرمان بودن و ضد قهرمان بودن شما را نشان می دهد و برای این که پلیس و گشت های هوایی به شما شلیک نکنند ، همیشه باید این ویژگی آبی یعنی قهرمان باشد.برای این که این ویژگی همیشه آبی باشد ، باید ماموریت های فرعی را انجام دهید.ماموریت های فرعی نیز بسیار تکراری و خسته کننده هستند و در طول بازی باید کل وقت خود را برای انجام این ماموریت های خسته کننده صرف کنید.تنها ماموریت جدیدی که در این بازی به عنوان ماموریت فرعی اضافه شده است، نجات مردم از آتش سوزی ها است که آن هم دارای اشکالات و باگ های گرافیکی است و این ماموریت ها معمولا با افت فریم شدید همراه هستند. همانند نسخه ی گذشته در طول شهر کمیک بوک هایی وجود دارند که می توانید با پیدا کردن آن ها امتیاز تجربه کسب کنید.هم چنین ویژگی جدیدی که در بازی وجود دارد این است که با پیدا کردن کمیک بوک می توانید به فروشگاه کمیک آقای استن لی بروید و این کمیک بوک ها را مطالعه کنید.در بعضی نقاط شهر و مراحل مختلف تک باکس هایی ( Tech Box )  وجود دارد که با به دست آوردن آن ها امتیاز تجربه کسب می کنید.امتیاز های تجربه به شما کمک خواهند کرد که قدرت های مختلف اسپایدی را افزایش دهید و او را قوی تر کنید.همانند نسخه ی گذشته در طول بازی می توانید لباس های اسپایدی را آنلاک کنید.بعضی از آن ها از طریق ماموریت فرعی و بعضی دیگر نیز در بین ماموریت های اصلی به دست خواهید آورد.

[jwplayer mediaid=”153996″]

ویژگی جدیدی که در بازی اضافه شده است صحبت کردن با شخصیت ها از طریق انتخاب های شبیه به سبک نقش آفرینی است. در بازی با شخصیت های مختلفی برخورد خواهید کرد و این شخصیت ها در آخر کار با شما صحبت خواهند کرد ، شما می توانید از آن ها سوال هایی بپرسید و این سوال ها به صورت رگه های نقش آفرینی برای شما فعال هستند که ویژگی جالب و خوبی است.

قهرمانی در منهتن !

طراحی محیط منهتن به شدت زیباست.سازندگان در نسخه ی گذشته نیز منهتن را به شدت زیبا طراحی کرده اند و در این نسخه آن را بهتر نیز کرده اند و با افزایش عوامل طبیعی بیشتر مانند زباله های انباشته شده در کوچه ها به طبیعی تر شدن بازی کمک شایانی کرده اند.سازندگان جوری منهتن را طراحی کرده اند که اسپایدی بتواند در تمامی نقاط آن تاراندازی کند .جلوه های ویژه یا همان افکت های بازی نیز بسیار زیبا کار شده اند.جلوه هایی مانند برق ، تار و … که توسط دشمنان مختلف به طرف اسپایدی صاتع می شوند.متاسفانه در بعضی از صحنه های بازی شاهد افت فریم های شدید هستیم . افت های بسیار شدید که بازی را غیرممکن می کنند.بخش هایی مانند نجات مردم از آتش سوزی که انقدر افکت آتش بر روی گرافیک بازی فشار می آورد که شاهد افت فریم شدید خواهیم بود.

بازی خالی از باگ گرافیکی نیست.در بعضی از مبارزات باگ های به شدت مضحکی مشاهده خواهیم کرد.به عنوان مثال در یکی از بخش های بازی در بین مبارزات یکی از دشمنان بازی وارد دیوار می شود و از آن خارج نمی شود !!! این اشکال بسیار به عنوان یک بازی که در نسل هشتم منتشر شده است مضحک و خنده دار است و واقعا غیرقابل بخشش است ، زیرا چنین اشکالی در نسخه های قبلی  مشاهده نمی شد.طراحی لباس های اسپایدی خیلی جذاب است.لباس های او به قدری زیبا طراحی شده اند که نمی دانید کدام یک از این لباس ها را بر تن کنید و بپوشید.

.تنها ماموریت جدیدی که در این بازی به عنوان ماموریت فرعی اضافه شده است، نجات مردم از آتش سوزی ها است

وظیفه ی ساخت موسیقی این بازی را آقای Samuel Laflamme بر عهده دارد که پیش از این موسیقی بازی Outlast را نیز ساخته بود.در یک نگاه موسیقی بازی زیبا و درخورد عنوان مرد عنکبوتی است .موسیقی متن اصلی بازی بسیار زیبا و در عین حال درام و حماسی است.موسیقی های بین مبارزات نیز بسیار زیبا هستند و به یک جنگ تمام عیار رنگ می دهند.

مردعنکبوتی شگفت انگیز

در کل نمی توان گفت که مرد عنکبوتی یک عنوان عالی است و بیشتر در حد یک عنوان متوسط است ، اما همانطور که گفتم یک چیزی در رابطه با این بازی ها وجود دارد و آن ها را برای ما لذت بخش و زیبا می کند و چه چیزی بهتر از مرد عنکبوتی بودن … مرد عنکبوتی شگفت انگیز بودن …

jadval nomre spider

این بازی بر اساس نسخه PC نقد شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا
شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شگفتی مرد عنکبوتی | نقد و بررسی The Amazing Spider-Man 2 - گیمفا