روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا

روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect

مهدی فرخی
۱۰:۱۱ ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا

آیا تا به حال به این که یک روح باشید فکر کرده اید؟ اسرار مخفی دنیای دیگر جز چیز هایی هستند که هر انسانی را به فکر فرو می برند. باز هم باید توسط یک بازی رایانه ای دیگر تجربه ی جدیدی را کسب کنید. روح بودن! پس از این که از طریق دنیای گیم با جنگ ها، رویا ها و تخیلات مختلف آشنا شدید، حال نوبت این است که با ایده ی جدیدی رو به رو باشید که آن توانایی بودن در نقش یک روح سرگردان است. البته این امکان به همین سادگی نیست!

Murdered: Soul Suspect عنوان جدیدی است که کمپانی Square Enix توسط استودیو Airtight Games  در حال گذراندن مراحل ساخت آن است. این عنوان خلاقیت های بسیاری را به همراه خود دارد. همچنین ایده ی جدید و پر باری که در آن نهادینه شده است کمتر کسی را متعجب نمی کند. وجود یک داستان زیبا و پر پیچ و خم از جمله ویژگی های این عنوان زیبا است.

شما کشته شده اید!

شاید از جمله افرادی هستید که از ساختار بازی دلِ خوشو نداشته باشید اما باید به این اعتراف کرد که این عنوان مخصوص دوست داران بازی های شوتر و خشن این روز ها نیست! این بازی بیشتر با فکر بازیکن بازی کرده نه مهارت او در تیر اندازی! بهتر است برای آشنایی بیشتر با این عنوان زیبا با این مقاله همراه باشید.

تا به حال از شغل کاراگاهی استفاده های زیادی در بازی های رایانه ای شده و بازخورد های مثبتی از سوی طرفداران و دوست داران این نوع بازی ها به عمل آمده است. برخی از عناوین ایده ی کاراگاهی را جزئی از سبک بازی مورد نظر خود قرار می دهند و برخی دیگر از این ایده به طور کامل بهره بردای کرده و آن را تخصصی و ویژه به کار می برند.

تا به حال حدود این عنواین زیاد دیده شده و شاید هنوز هم از این نوع ایده در فکر درخشان بازی سازان جرقه ای زده شود. به هر حال می توان از این سبک و ایده استفاده های زیادی کرده و آن را در میان پر طرفدار ترین سبک ها جای داد.

کاور رسمی بازی Murdered: Soul Suspect

نام: Murdered: Soul Suspect

سازنده: Airtight Games

ناشر: Square Enix

سبک: Action/Adventure

پلتفرم ها: PS3، PS4، X360، XONE، PC

تاریخ انتشار: ۳ ژوئن ( ۱۳ خرداد )

پس از این که کاراگاه معروف شهر Ronan O’Connor مشغول گذراندن کار های روز مره ی خود بود و با عشق شغل خود را انجام می داد روزی قاتل بزرگ شهر به سراغ او آمده تا قتلی جدید را به لیست خود اضافه کند. گویی او دشمنی عجیبی با رونان داشته و به فکر انتقام است. پس از این که این قاتل به طور ناگهانی و مخفی وارد حریم شخصی رونان می شود با در گیری سختی بر او غلبه می کند.رونان که تنها راه زنده ماندن را فرار می دانست اما این کار را انجام نداده و باز هم در مقابل او مقاومت می کند. او پس از این که ضربات زیادی را تحمل می کند دست به اسلحه ی خود برده تا آخرین راه را امتحان کند.

مثل این که قدرت قاتل بیش از حد زیاد بود و او رونان را از پنجره ی خانه اش به بیرون انداخته و او به خیابان جلوی خانه اش سقوط می کند. قاتل حرفه ای که با جسه ی کوچک و صورت پوشانده ی خود رونان را به حال نیمه بیهوش می بیند هفت تیر به سمت راست بدن او شلیک می کند. حال که رونان خود را روح دیده و بالای سر جسد خود ایستاده است باید باز هم به شغل همیشگی خود ادامه داده و این بار در جست و جوی قاتل خود باشد.

چرا فرد قاتل به سمت راست بدن رونان شلیک می کند

اگه صحنه ی اولیه بازی را دیده و یا تعریف آن را شنیده باشید مطمئنا چند سوال ذهن شما را به طرز مشکوکی درگیر می کند. این طبیعت Murdered است که با ذهن مخاطب به این شکل بازی کرده و ساعت ها او را به فکر عمیقی فرو برد.

اولین سوالی که توجه شما را به خود جلب می کند این است که چرا فرد قاتل به سمت راست بدن رونان شلیک می کند در حالی که با شلیک یک تیر به قلب او می توانست او را به راحتی از بین ببرد. و چرا جای گلوله بر بدن روح رونان نیز قرار دارد که به نظر می رسد این عوامل هیچ گاه بدون دلیل نباشد. همچنین قاتل پر زور می توانست به راحتی و بدون سر و صدا و باقی گذاشتن اثری این قتل حرفه ای را انجام داده نه این که به آسانی راه ها را باز گذاشته و معما هایی را بر جای بگذارد.

این ها همه معماهایی هستند که در طول بازی باید به آن ها بپردازید و کلیدها را تک تک برای باز کردن قفل های سد راه رونان پیدا کنید. در نمایش های به عمل آمده شاهدی هم در ماجرای قتل به داستان اضافه شده که او نیز یک روح دیگر بوده و در دنیای جدیدی که رونان پا به آن گذاشته است وی را در راهش همراهی می کند.

. در نمایش های به عمل آمده شاهدی هم در ماجرای قتل به داستان اضافه شده که او نیز یک روح دیگر بوده و در دنیای جدیدی که رونان پا به آن گذاشته است وی را در راهش همراهی می کند.

بهتر است سوال ها را هنگام بازی کردن از داستان بپرسید و فکر خود را تا انتشار بازی زیاد برای حل معما های این عنوان استفاده نکنید. گفته شده که بیشتر وقایع بازی حول همین صحنه ی قتل بوده و از هر قسمت  آن معمایی برای حل کردن به بازیکن داده می شود.این عنوان را هم می توان جزء بازی هایی دانست که ریل اصلی آن بر پایه ی حس کاراگاهی و پیدا کردن رمز و راز های مختلف است و هیج گاه از سبک های ترکیبی در بازی استفاده نشده است. شاید در قسمت هایی بازی چهره ی ترسناکی به خود بگیرد اما این عامل همیشه جزئی و متغیر هستند.

 از جمله خصوصیت های رونان می توان به مغرور و عجول بودن او اشاره کرد. او در دورانی که یک کاراگاه کارکشته بود رفتار های مغرورانه ای نسبت به اطرافیان خود داشت. حال که او یه یک روح بی قدرت تبدیل شده و از دنیا دور است طی روند داستان از رفتار های خود احساس پشیمانی می کند. شاید این عوامل هم جزء زیبایی های داستان شناخته شود.

رونان شخصیتی مغرور و عجول است

اما این همه خلاقیت، ایده های پر بار و داستان زیبا با چالش های فراوان مطمئنا به یک گیم پلی و کنترل عالی نیاز دارد. البته باید گفت که با وجود سبک ساده ی این عنوان نیاز به یک گیم پلی بی مصرف نیست! این بازی نه یک عنوان شوتر است و نه یک سبک پر جزئیات شمشیر زنی. همان که گیم پلی در چارچوب اصلی داستان بازی ایفای نقشی داشته باشد به نظر کامل ترین گیم پلی را ارائه می دهد.

به طور کلی می توان بخش ها و مراحل بازی را به کار هایی چون: حل معما ها، پیدا کردن رمز ها، جمع آوری مدارک، تعقیب و گریز و مقابله با دشمن ها تقسیم کرد. این عنوان به هیچ وجه روند یک نواختی ندارد.با وجود این ایده ی داستانی شاید بعضی ار بازیکن ها به خسته کننده بودن این عنوان فکر کنند. مطمئنا سازندگان به این نکته به خوبی رسیدگی کرده اند و همچنین با قرار دادن و ساخت مراحل و بخش های متنوع و چالش برانگیز این مشکل را حل کرده و بر عکس، آن ها یک بازی متنوع تر از دیگر عناوین و حتی شاید در سبک های دیگر خلق کرده اند.حل معما ها از اصلی ترین بخش های بازی بوده و جست و جو به دنبال چگونگی حل آن ها هم خود به عنوان یک مرحله و بخش کامل شناخته می شود. برای این که بازیکن قادر به پیش روی در معما ها باشد مطمئنا به تمرکز زیادی احتایج دارد.

شاید بعضی از این معما ها به حدی سخت باشند که از ادامه ی بازی صرفه نظر کنید! اما نگران نباشید راه های زیادی برای گذشتن از آن ها وجود داشته که هیچ وقت به شما اجازه ی دست کشیدن از بازی را نمی دهد. جمع آوری مدارک و شواهد جزء دیگر کار هایی است که در طول بازی باید به آن بپردازید. این عامل تنها با گشتن و جست و جو کردن در محیط بازی امکان پذیر است.

شما باید بار ها در محیط گشته تا مدرک جرمی را پیدا کرده و از آن در ادامه ی بازی استفاده کنید. برای مثال شما طی چند بار به صحنه ی جرم اصلی باز خواهید گشت و هر دفعه با مدرکی جدید رو به رو می شوید که شاید قبلا آن را دیده باشید اما مفهوم واقعی آن را تازه درک خواهید کرد. شاید بتوان گفت که جمع آوری مدارک شباهت های عمیقی به عنوان جذاب و پر طرفدار کاراگاهی L.A Noire دارد. این بسیار خوش حال کننده است که یک بار دیگر با تجربه ای نو و الهام گرفته شده از این عنوان پر طرفدار مواجه هستیم.

[jwplayer mediaid=”150522″]

دانلود تریلر با کیفیت بالا

دانلود تریلر با کیفیت پایین

برای جمع آوری مدارک می توانید روح رونان را به جسم انسان های حاضر در آن محیط وارد کرده تا نظاره کرد اعمال آن ها باشید. آن ها می توانند کمک بسیاری به شما کرده و قفل های زیادی را برای شما باز کنند. از جست و جو برای پیدا کردن رمز ها هم در کنار معما ها می توان به قسمت های چالش بر انگیز بازی اشاره کرد. بعضی مواقع این رمز ها هستند که باید به دنبال آن ها بگردید تا یک قفل از هزاران قفلی که در طول گیم پلی بازی وجود دارد را باز کنید!

این عنوان مملو از سدهایی است که همیشه مزاحم راه شما می شوند و این به مهارت و هوش و ذکاوت شما بستگی داشته که با چه سرعتی از آن ها بگذرید. تعقیب و گریز و مقابله با باس ها از جمله قسمت هایی است که شاید برای خیلی ها سرگرم کننده باشد.هنوز تعداد کمی از دشمنان موجود در گیم پلی بازی معرفی شده اند. اما سختی مبارزه با چند تن دشمن معرفی شده به حدی بالا بوده که از همین الان عملکر باس های دیگر ار می توان حدس زد. برای این که در این مبارزات موفق عمل کنید باید از تمامی ویژگی ها و قدرت های شخصیت اصلی به خوبی استفاده کرده تا در این نوع مبارزات دچار مشکل نشوید.مطمئنا سازندگان از قوت تخیل بازی بهره برده و با اضافه کردن باس ها خواستار به چالش کشاندن مخاطب را دارند! البته با وجود سبک اصلی بازی یعنی مراحل فکری و ایده ی کاراگاهی می توان از این قسمت ها جزئی نام برد که هر از گاهی به سراغ گیم پلی می آیند.

تعداد کمی از دشمنان موجود در گیم پلی بازی معرفی شده اند. اما سختی مبارزه با چند تن دشمن معرفی شده به حدی بالا بوده که از همین الان عملکر باس های دیگر ار می توان حدس زد. ب

پس از این که رونان تازه به روح بودن خود پی می برد به دنبال فرد قاتل رفته و او را تعقیب می کند. شاید در ادامه ی بازی با همچین قسمت هایی باز هم رو به رو شده و تعقیب و گریز های زیادی را انجام دهید.

دیگر عاملی که شاید اولین بار است که با آن رو به رو می شوید آزادی عملی بیش از حد روح سرگردان داستان ما است! در نمایش های متعددی که این روز ها تعداد آن ها به بیشترین حد خود رسیده است رونان بدون هیچ محدودیتی قادر به گذشتن از دیوار های ضخیم و یا هر مانع دیگری را داشته و این به آن معنا است که وسعت آزادی عمل در طول گیم پلی دور از انتظارات هر گیمری است!

البته باید گفت که با این شرایط حتما وجود یک محیط بسیار بزرگ در بازی یکی از عواملی بسیار مهم برای بازی سازان است. با وجود این که رونان امکان گذشتن از هر مانعی را دارد، یا سد راه هایی در بازی وجود داشته که از آن ها نمی توان گذشت و یا محیط بازی به اندازه ی کافی وسیع بوده که به آسانی به ته آن نرسید و یا این که هر راهی را که ادامه دهید در آخر به محیط اول خود باز گردید(!).

از همین الان می توان زیرکی سازندگان در این عامل را به خوبی دید. در نهایت گیم پلی Murdered: Soul Suspect آن چیزی است که در حد خودش باشد. در همان محیط جذابیت ها و عوامل سرگرم کننده ی زیادی قرار داده شده که برای این سبک از کامل ترین ویژگی ها تشکیل شده باشد.

از جمله محیط های جذاب بازی که تا به حال از آن معرفی شده قبرستانی است که روح های زیادی در آن جا مشغول به فعالیت هستند. در نگاه اول می توانید جذابیت این محیط و خلاقیت سازندگان در ساخت آن را ببینید. اگر می خواهید در بازی های رایانه ای بیشتر از فکر، هوش و استعداد خود استفاده کنید این عنوان زیبا می توان گزینه ی خوبی برای شما باشد.

ساخت این بازی به گفته ی سازندگان با موتور پر قدرت Unreal Engine 3 بوده و از نکات مثبت گرافیکی این عنوان می توان به تلاش های پی در پی سازندگان بر روی این عامل  اشاره ای کرد. تمای زیبایی گیم پلی مربوط به گرافیک زیبا و پر قدرت این عنوان است. در واقع با وجود این که این بازی برای دو کنسول نسل هشتمی کمپانی های سونی و مایکروسافت هم نیز عرضه می گردد قدرت بیشتری را برو روی این دو پلتفرم داشته و به گفته ی سازندگان گرافیک بازی بر روی نسل هشتم قابل قبول تر است.

از نکات مثت پی در پی گرافیک می توان به کیفیت قابل تحسین تکستچر ها اشاره کرد که در همه ی پلتفرم ها به صورت عالی و قابل قبول کار شده است. با وجود سبک و ایده ای که این عنوان در خود دارد وجود محیط های تاریک و سایه مانند با نور های درخشانی که در عمق تاریکی دیده می شوند از زیبایی های این بازی است.

بازی از لحاظ گرافیکی هم هیچ نوع مشکلی نداشته و از این دید یکی از کامل ترین ها به حساب می آید.

در واقع این قدرت زیاد نور پردازی بازی بوده که باعث هر چه جذاب تر شدن محیط ها و جزئیات آن می شوند. UN3  از موتور های بازی سازی بوده که همیشه در این نوع عوامل سر بلند بیرون آمده و مورد استفاده ی بیشتر بازی سازان حول این سبک و یا مشابه آن بوده است.

  از بیشترین رنگ هایی که در محیط به کار گرفته شده است می توان به آبی، سفید و رنگ های مشابه اشاره کرد که دلیل وجود آن ها در محیط بی ربط نبوده. خود شخصیت اصلی هم در گیم پلی با این رنگ ها طراحی شده و در واقع می توان دلیل استفاده از آن ها را روح و دنیای پیرامون آن گفت. شاید این عامل باعث هرچه زیبا تر و جذاب شدن کل بازی باشد که کمک بسزایی به بازی می کند.Murdered: Soul Suspect از لحاظ گرافیکی هم هیچ نوع مشکلی نداشته و از این دید یکی از کامل ترین ها به حساب می آید. با تجربه ی این عنوان مطمئنا غرق در زیبایی های آن خواهید شد.به هر حال Airtight Games با تمامی تلاش و خلاقیت های خود دست به ساخت این عنوان زده است. البته نباید از حقیقت گذشت که با وجود گیمر ها و افرادی که همیشه چشم هایشان بر حقیقت ها بسته است سخت می توان همچین عناوینی را در بین بهترین بازی ها جای داد. همیشه مخالفت های شدیدی با یک ایده ی جدید و خلاق می شود بدون این که حتی ذره ای به واقعیت ها نگریده باشند.

بر خلاف، بازی هایی که همیشه سبک تکراری شوتر و جنگ های بزرگ بی جذابیت را در خود دارند، همیشه در بین برترین ها هستند. در نهایت می توانید برای سرگرمی هرچه بیشتر و چشیدن طعم شیرین چالش های کاراگاهی به تجربه ی Murdered: Soul Suspect در آینده ای نزدیک بپردازید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا
روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روح سرگردان | پیش نمایش Murdered: Soul Suspect - گیمفا