فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا

فقط برای انتقام | اولین نگاه به Middle Earth: Shadow of Mordor

علیرضا مرادی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
فقط برای انتقام  | گیمفا

گاهی وقتها گرفتن انتقام، به کاری که ” باید انجام شود” تبدیل می گردد.گاهی وقت ها گرفتن انتقام تمام فکر و ذکر یک فرد را می گیرد. انتقام از چه کسی مهم نیست، مهم این است، که فرد صدمه دیده به آرامش نسبی برسد. این خصلت در وجود تمامی انسان ها موجود است و هر کسی که به ناحق از دیگری صدمه ببیند، قصد تلافی می کند و تا همان صدمه یا بلا را بر سر دیگری نیاورد، آرام نمی گیرد. گاهی مواقع این مشکل روحی به قدری گسترده می شود، که آن فرد نه تنها فرد ضارب را مجازات می کند، بلکه دق و دلی اش را سر تمام اعضای خانواده یا حتی هم نژاد آن فرد نیز می آورد. در این بازی، این وظیفه خطیر به گردن شما می افتد، که انتقام بگیرید، آن هم نه از یک یا دو نفر بلکه از تمام آن نژاد انتقام بگیرید. (این طوری نگویید، منم می دانم، که لذتی که در بخشش هست، در انتقام نیست، ولی این موضوع به گوش شخصیت اصلی این بازی نرسیده است!)

باکس آرت رسمی بازی Middle Earth: Shadow of Mordor

نام بازی: Middle Earth: Shadow of Mordor

سازنده: monolith productions

ناشر: warner bros. interactive entertainment

سبک: action adventure- RPG

پلتفرم: PC, Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3

تاریخ انتشار: ۷ اکتبر ۲۰۱۴

تاریخ شمسی: ۱۵ مهر ۱۳۹۳

از جنس انتقام

دنیای مشترک ارباب حلقه ها و هابیت، دنیایی است که زاده ی تصور J.R.R. Tolkien است. دنیایی که به نام middle earth یا سرزمین میانه شناخته می شود. در این سرزمین پهناور انواع و اقسام نژادها در کنار یک دیگر زندگی می کنندد، از انسان ها و کوتوله ها گرفته تا هابیت ها الف ها و ارک های خبیث.

فیلم های متعددی هم از این دنیا ساخته شده است. تمام اجزای این سرزمین تخیلی روی حساب و کار شده است و راز و رمزهای فراوانی را می توان از گوشه و کنار آن پیدا کرد. برای اولین بار است، که بازی از این دنیا بدون استفاده از نام ارباب حلقه ها ساخته می شود، یعنی، داستان بازی هیچ ارتباطی به ارباب حلقه ها ندارد. شاید در طول بازی شخصیت هایی از این فیلم ( کتاب) را ببینید، ولی ارتباط داستانی خیر.نمی دانم چرا تا چند سال پیش همه بازی ها دم از آشکارسازی و برملا کردن خفایا داشتند و اکنون انتقام و انتقام گیری به فاکتور اصلی بازی های ویدئویی تبدیل شده است. خدا چند سال دیگر را به خبر بگذراند.

آخرین تصویر منتشر شده از شخصیت اصلی بازی

داستان بازی درباره تالیون است، که طعم انتقام و رستگاری را در این بازی درک خواهد کرد، طعمی که شاید به مذاقش خوش آید. او یک جنگجوست، یک تکاور که خانواده اش توسط سربازان سائورون در شب بازگشت آن ها به موردور( در این بازی موردور هنوز به مخروبه تبدیل نشده است) کشته می شوند. قبل از این که جان خودش از بدن خارج شود، به وسیله روح انتقام به زندگی برمی گردد. این بار او با تمام قدرت بازگشته است، تا حساب کسانی که قصد جانش را داشتند و خانواده اش را سلاخی کردند، کف دستشان بگذارد. او از نیروی خشم در وجودش بهره مند شده است و در طول بازی توانایی هایش به حد اعلا می رسند و قدرتش لحظه به لحظه بیشتر می شود، سراسر وجودش، در تک تم سلول های بدنش روح انتقام و تاوان گیری به جوشش در می آید، تا در پایان به خدای انتقام تبدیل شود. موجودی که دیگر شباهتی با قبل ندارد.

در راه انتقام

گیم پلی بازی شباهت بسیاری به سری assassin`s creed دارد، در اصل طراح بازی AC 2 طراحی این بازی را نیر انجام داده است. همان گونه بالا رفتن از دیوار و همان گونه دویدن و حتی انیمیشن های شمشیرزنی هم شباهت زیادی به ابن بازی دارد. سیستم جدیدی به نام nemesis در بازی قرار گرفته است، که اجازه انتخاب هایی را به گیمران می دهد. با استفاده از این سیستم، تغییراتی در هر مرحله و هر ماموریت به وجود می آید. تک تک دشمنانی که با آن ها روبرو خواهید شد، طراحی منحصربه فرد خودشان را دارند. هر کدام با توجه به خصوصیت های فردی اش، ویژگی های متفاوتی دارد. به خصوص دشمنان اصلی بازی که ارک ها هستند. این ارک ها به صورت هرمی و زنجیروار به یک دیگر متصل هستند، به این صورت که کشتن یکی باعث خشم دیگری می شود، یا برای کشتن بزرگترها نیاز به استفاده از کوچک ترها دارید. شما می توانید، به جای کشتن آن ها، آن ها را با کمک نیروی خشم خود به اسارت در آورید و مانند یک برده از آن ها کار بگیرید. گاهی آن ها ارک های بالا دستشان را زخمی می کنند، تا کار را برای شما آسان سازند.

Nemesis باعث شده است که هر حرکت شما تاثیری داشته باشد. مخفیانه حرکت کردن یا قتل عام ارک ها باعث می شود که در ادامه آن ها باهوش تر شوند. گاهی این ارک ها از دست شما فرار می کنند و اطلاعات شما را به فرماندهانشان می دهند، که در این صورت شما دیگر راهی برای مخفی کاری ندارید. همان طور که اشاره شد، هر ارک ویژگی های خاص خودش را داراست، بعضی ها ضعیف و ترسو هستند و بعضی ها عصبانی و قدرتمند، بعضی ها به راحتی به شما اطلاعات می دهند و برخی به رییسشان وفادار می مانند.

ShadowofMordor Screen3 1024x576 با تریلر گیم پلی عنوان Middle earth: Shadow of Mordor همراه باشید

پس از ورود به منطقه استحفاظی هر ارک، آرایش نظامی و آگاهی آن ها با توجه به نحوه بازی شما در مراحل قبل متفاوت خواهد بود.

پس از ورود به منطقه استحفاظی هر ارک، آرایش نظامی و آگاهی آن ها با توجه به نحوه بازی شما در مراحل قبل متفاوت خواهد بود. اگر تاکنون بی صدا و به مانند یک روح آمده باشید، آن ها از حضور شما اطلاع نخواهند داشت و مرحله را می توانید به مانند یه مخفی کاری پیش ببرید. اما اگر آن ها از حضور شما در طی مراحل قبل آگاهی کسب کرده باشند، اکنون آماده باش هستند و به محض ورود شما بازی به hack & slash تبدیل خواهد شد. در این جا بازی به شما گزینه ی دیگری می دهد، که حالت روح انتقام نام دارد. در این حالت مثل بازی AC شما چشمی پیدا می کنید، که ارک های معمولی از غیرمعمولی متمایز خواهند شد. پس از کشتن یا عبور از ارک های محافظ، شما انتخاب های متنوعی برای برخورد با ارک فرمانده دارید، این انتخاب ها که به ۴ دسته تقسیم می شوند، این گونه نام گذاری شده اند. Kill, assassinate, terror, brand انتخاب های شما در این مواقع است.

در تریلری که از این بازی منتشر شد، ویژگی دیگری به نام shadow strike هم معرفی شد. این ویژگی به شما این امتیاز را می دهد، که در هنگامی که ارک ها در حال فرار هستند، زمان را آهسته کیند و آن ها را با تیر بزنید.

تالیون در این بازی دارای دو دسته نیرو است که شما موظف به تقویت آن ها برای پیشبرد بازی هستید.  یکی نیروی تکاوری تان است و دیگری نیروی خشم تان است. به کمک نیروی خشم در جنگ های رودررو و شمشیر در برابر شمشیر موفق خواهید شد و به کمک نیروی تکاوی تان در کارهای مخفی کاری و نیروهای جادوییتان موفق خواهید شد.

ShadowofMordor Concept1 1024x358 با تریلر گیم پلی عنوان Middle earth: Shadow of Mordor همراه باشید

تالیون در این بازی دارای دو دسته نیرو است

دنیای middle earth: shadow of mordor که به صورت جهان باز ساخته شده است، به شما این اجازه را می دهد، تا تصاویری که در فیلم های پیتر جکسون مشاهده کرده اید را به صورت زنده و پیش رویتان ببینید. شما می توانید در بین هر مرحله و ماموریت به نقاط مختلف سرزمین میانه سر بزنید و نژادهای گوناگون را ملاقات کنید. البته وظیفه ی اصلی شما گرفتن انتقام و قتل عام دسته جمعی ارک( uruk) هاست، اما در این بین شاید برخی ماموریت های فرعی هم وجود داشته باشد، که شما را با آن ها آشنا کند. قدم زدن در شایر سرسبز و خوش آب و هوا، سرزمین هابیت های بی آزار و کم خطر یا پرسه زدن در رهان سرزمین انسان ها، حتی شاید سفر به جنگل های پهناور سرزمین میانه و دیدن انت های وفادار و مهربان، که در حال مبارزه یا مصالحه با ترول های بدبو و کثیف هستند.

گرافیک بازی ME:SOM شاید بهترین گرافیکی که تا به حال دیده اید نباشد. شاید آن چیزی که تصورش را از دنیای مشترک جکسون و تالکین داشته نباشد، ولی مطمئن باشید، که گرافیک بازی به قدر کافی چشم گیر و چشم نواز است، که شما را با دیدن منظره های گوناگون متفاوتش سرگرم کند. نسخه ی نسل هشتمی این بازی چه در زمینه گرافیک و چه در زمینه سیستم nemesis به مراتب بهتر و ارزشمندتر است. سازندگان بازی خودشان این ادعا را کرده اند، که برخی از ویژگی های nemesis در کنسول های نسل هفتم وجود ندارد و بازی کردن این بازی با دو کنسول Xbox 360 و PS3 می تواند، شما را از دیدن و لمس کردن این ویژگی ها منع سازد.

در بازی قابلیت شخصی سازی تالیون هم قرار گرفته است، تا هر فرد متناسب با سلایق منحصربفردش تالیون را به همان شکل قهرمان قصه هایش درآورد.

سازندگان بر بالا بودن هوش مصنوعی به خصوص در دشمنان تاکید دارند.

شاید این بازی رقیبی برای عناوین دیگر امسال که قصد تصاحب GOTY را دارند، نباشد( شاید هم بازی بتواند غیرمنتظرانه این جایزه را تصاحب کند) شاید ایرادات بسیاری در گیم پلی و داستان بازی در هنگام عرضه مشاهده شود ولی بازی برای طرفداران ارباب حلقه ها و هابیت که تعدادشان در ایران کم هم نیست، یک آرزوی تحقق یافته باشد. زیرا المان هایی که سازندگان خلاق بازی در این بازی قرار داده اند، همان چیزی است، که یک عمر این طرفداران سرسخت انتظارش را داشته اند. این که مثل یه فرد اهل سرزمین میانه در گوشه گوشه این سرزمین سفر کنند و تمام مشاهداتشان در فیلم را خودشان تکرار کنند. من که از کودکی با ارباب حلقه ها زندگی کرده ام، بی صبرانه منتظر این هستم که تعریف های سازندگان بازی از سرزمین میانه ساخته خودشان به قدر سرزمین میانه فیلم پرجزییات و دقیق باشد و هیج کمی و کاستی نداشته باشد، تا پاییز امسال یک بازی فوق العاده را طرافداران این فیلم به خصوص طرفداران قدیمی آن بهترین پاییز عمرشان را بگذرانند.

برای دیدن سیستم مورد نیاز این عنوان کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فقط برای انتقام  | گیمفا
فقط برای انتقام  | گیمفا