ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا

ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine

آريا توكلى
۱۱:۰۰ ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا

در روزى از سال ۱۹۶۶، فردى در New York متولد مى شود که به نوبه ى خود صنعت گیم را متحول مى سازد. نمى توان لقبى به جز “شاهکار” به عناوین وى داد و لازم به ذکر است که آخرین عنوان وى، نامزد Game of the Year شد ولی به دلیل حضور عناوینى همچون GTA و The Last of Us موفق به کسب این مقام نگردید. این فرد که در نسخه ى اول Thief که بدون شک بهترین عنوان از این فرنچایز بوده ایفاى نقش کرده است، Ken Levine نام دارد. سازنده اى که باید ستایش شود چرا که گیم تاحدودى به Levine هم مدیون است.

Ken Levine

نام: Ken Levine
تاریخ تولد: ١ سپتامبر سال ۱۹۶۶ ( ۴۷ سال )
محل تولد: Flushing، New York
حرفه: سازنده بازى، سرپرست

کن لوین در اولین روز ماه سپتامبر سال ۱۹۶۶ در Flushing ایالت New York، در خانواده اى یهودى متولد شد. با وجود اینکه خانواده وى آیین یهودى داشتند، کن به دینى گرایش ندارد. Ken رشته ى تئاتر را در دانشگاه Vassar در Poughkeepsie واقع در New York گذراند ( وى دو فیلم نامه هم نوشته است ).
پس از دوره ى تحصیل، لوین به عنوان یک بازیساز در استودیوى Looking Glass Studios شروع به فعالیت کرد. پیش از شروع کار در Looking Glass، لوین تجربه ى فعالیت در Next Generation Magazine را نیز داشته است. در Looking Glass لوین با همکارى Doug Church، کار بر روى پروژه اى عظیم را آغاز کرد. البته او و Church نقش طراح را ایفا کردند!

 

 

Thief: The Dark Project

سازنده: Looking Glass Studios
ناشر: Eidos Interactive
تاریخ انتشار: ٣٠ نوامبر سال ١٩٩٨
پلتفرم هاى مقصد: Microsoft Windows

عنوان Thief: The Dark Project در تاریخ ٣٠ نوامبر سال ۱۹۹۸ براى Microsoft Windows عرضه شد. دوربین بازى اول شخص و نقش اول بازى را Garett ایفا مى کرد. شخصیتى که به عنوان پروتاگونیست در تمامى عناوین Thief به ایفاى نقش پرداخته است. این عنوان به لطف موتور گرافیکى Dark Engine یکى از بهترین گرافیک هاى زمان خود را به نمایش مى گذاشت. Thief: The Dark Project برترین عنوان از فرنچایز Thief به حساب مى آید و موفق به کسب متاى ۹۲ شد.

کن لوین در سال ۱۹۹۷، هنگامى که هنوز در حال کار بر روى Thief بود، به همراه دو همکار خود، Jonathan Chey و Robert Fermier، استودیوى Irrational Games را تشکیل داد. Irrational Games را مى توان شروع استقلال و ادامه ى موفقیت هاى لوین دانست.

System Shock 2

سازنده: Irrational Games, Looking Glass Studios
ناشر: Electronic Arts
تاریخ انتشار: ١١ آگوست سال ١٩٩٩، ١٨ ژوئن سال ٢٠١٣ ( OS X )، ١ آوریل سال ٢٠١۴ ( Linux )
پلتفرم هاى مقصد: Microsoft Windows، OS X، Linux

تنها پس گذشت یکسال از عرضه ى Thief، عنوان System Shock 2 توسط Irrational Games و Looking Glass ساخته و توسط Electronic Arts منتشر شد. کن لوین در نقش نویسنده ى داستان و طراح بازى، حضور پر رنگى داشت. System Shock 2، با ژانر Role Playing Game و Survival Horror موفق به کسب نمرات و واکنش هاى مثبتى شد. دوربین بازى First Person ( اول شخص ) است و بازیکن باید به کمک اسلحه ى گرم دشمنان خود را مغلوب کند. این عنوان توانست افتخارى براى Irrational Games، Looking Glass و البته، Ken Levine شود. در انتها متاى ۹۲ براى System Shock 2 بدست آمد.

 

Tribes: Vengeance

سازنده: Irrational Games
ناشر: VU Games
تاریخ انتشار: اکتبر سال ٢٠٠۴
پلتفرم مقصد: Microsoft Windows

در ۵ October سال ۲۰۰۴، عنوان جدیدى از Irrational Games، تحت عنوان Tribes: Vengeance، توسط VU Games منتشر شد. Ken Levine، نقش Designer یا به عبارتى “طراح” را ایفا کرد و علاوه بر آن، نویسنده ى داستان هم بود. درست است که جلوه هاى بصرى این عنوان Science Fiction چندان دلپذیر نبودند اما با توجه به زمان عرضه، Tribes از بسیارى از رقباى خود یک سر و گردن بالاتر بود. البته لازم به ذکر است که نو آورى هاى مناسب Tribes، باعث رضایت گیمر ها شد. دوربین بازى اول شخص است اما در برخى از سکانس ها، به سوم شخص هم تغییر مى یابد. بازى داراى دو بخش Single Player و Multiplayer است که بخش چند نفره ( Multiplayer ) به مراتب گسترده و وسیع تر است و بازیکنان را تا ساعاتى سر گرم نگه مى دارد. متاى ۸۳ براى Tribes کسب شد تا گیمر ها با یک عنوان قابل قبول براى PC روبرو شوند.

 

Freedom Force vs the 3rd Reich

سازنده: Irrational Games
ناشر: EA، ۲K Games
تاریخ انتشار: ٨ مارس ۲۰۰۵
پلتفرم مقصد: Microsoft Windows

یکسال پس از موفقیت هاى نسبى Tribes: Vengeance، عنوانى با سبک کامیک بوک ( Comic Book ) ها منتشر شد. این عنوان پس از Freedom Force، دومین بازى با این سبک است که توسط Irrational Games ساخته شده. در عنوان Freedom Force، وظیفه کن لوین تنها به صداپیشگى محدود مى شد اما در Freedom Force vs the 3rd Reich، کن لوین نویسندگى داستان را بر عهده داشت. داستان این عنوان حول جنگ جهانى و على الخصوص آلمان هاى نازى مى چرخد. بازى داراى دو بخش Multiplayer و Single Player است.

 

SWAT 4

سازنده: Irrational Games
ناشر: Vivendi Universal Games، Sierra Entertainment
تاریخ انتشار: آوریل سال ۲۰۰۵
پلتفرم مقصد: Microsoft Windows، Mac OS X

یکى از برترین عناوین کن لوین، SWAT 4 است. این عنوان که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، یکى از بهترین عناوین در دو سبک First Person Shooter و Tactical Shooter است. بازى SWAT 4 بر خلاف عنوان قبلى SWAT که در California جریان داشت، در New York جریان دارد و بازیکن به همراه چند افسر پلیس دیگر، باید ۱۳ ماموریت را بگذراند. اکثر ماموریت ها مربوط به عملیات تروریستى و بمب گذارى است اما جدا از آن، مى توان با یک گروگان گیرى نیز روبرو شد. اکثر نقد هاى SWAT 4 قابل قبول و بقیه عالى بودند و نمره ى ۹ از ۱۰ سایت Imagine Games Network نیز مهر تاییدى بر نقد هاى عالى SWAT 4 است.

BioShock

سازنده: ۲K Boston ( Irrational Games )، ۲K
ناشر: ۲K Games
تاریخ انتشار: ٢١ آگوست سال ٢٠٠٧
پلتفرم هاى مقصد: PC، Xbox 360، PS3، OS X

اما اوج کار کن لوین به سال ۲۰۰۷ باز مى گردد. جایى که با عرضه ى ” BioShock ” براى سه پلتفرم اصلى یعنى PlayStation 3، Xbox 360 و Microsoft Windows شاهد تحولى شگرف در گیم شدیم. لوین که در نقش نویسنده ایفاى نقش کرده است، داستانى خارق العاده نوشته است. داستانى که متعلق به شهرى به نام رپچر ( Rapture ) است که در زیر اقیانوس آرام واقع شده. شخصیت اصلى داستان که آندور رایان نام دارد، طى حادثه اى به رپچر راه مى یابد و باید از جنگ ها و اتفاقات غیر عادى جلوگیرى کند. BioShock موفق به کسب متاى ۹۶ براى PC و Xbox 360 شد و نسخه ى PS3 نمره اى بهتر از ۹۴ کسب نکرد.

 

BioShock Infinite

سازنده: Irrational Games
ناشر: ۲K Games، Aspyr
تاریخ انتشار: ٢۶ مارس ۲۰۱۳
پلتفرم هاى مقصد: PC، Xbox 360، PS3، OS X

پس از عرضه ى نسخه دوم بایوشاک و عدم حضور لوین، شاهد موفقیت هاى نسخه ى اول نبودیم. اما این براى BioShock پایان کار نبود. در اوایل سال گذشته، قسمت سوم بایوشاک تحت عنوان بیکران منتشر شد. داستان بازى بر خلاف بایوشاک ١ و ٢ که در اعماق اقیانوس به وقوع پیوست، در آسمان جریان دارد. آسمان بیکران کلمبیا! داستان بازى در حول دو شخصیت به نام هاى Booker و Elizabeth مى چرخد. کن لوین نقش نویسنده و کارگردان را بر عهده داشت. موتور گرافیکى بازى آنریل انجین ٣ است. Infinite موفق به کسب متاى ۹۴ و براى ٣ پلتفرم اصلى منتشر شد.

کتاب هاى BioShock 

کن لوین علاوه بر ساخت دو نسخه از فرنچایز BioShock، در نوشتن سه کتاب بایوشاک نیز نقش دارد. این سه کتاب BioShock Rapture، BioShock Infinite: Mind in Revolt و The Art of BioShock Infinite هستند. لوین در دو نسخه ى Rapture و Mind in Revolt نقش اصلى را ایفا نکرد اما بخشى از ایده ى کار متعلق به وى بوده است. لوین به تنهایى نسخه ى The Art of BioShock Infinite را نوشته و این نسخه توسط Dark Horse Comics منتشر شد.

فعالیت هاى دیگر

در ماه ژوئن سال ٢٠١٣، لوین ساخت نسخه اى از فیلمِ رمان Logan’s Run را تأیید کرد. رمان Logan’s Run توسط William F. Nolan و George Johnson نوشته و در سال ۱۹۶۷ به انتشار رسید.
در سال ٢٠٠٢ عنوانى به نام Freedom Force توسط Irrational Games ساخته شد و کن لوین در نقش صداپیشه ظاهر شد!

کلام آخر…

در انتها باید اعتراف کرد که Ken Levine جزو بزرگ ترین و خلاق ترین سازندگان تاریخ است و با ساخت BioShock 1 و Infinite ثابت کرد که در داستان پردازى جزو کسانى است که حرف اول را مى زند. وى تأیید کرده است که پس از کار بر روى فیلم Logan’s Run بر روى بازى جدیدى کار خواهد کرد. مهم نیست که این بازى نسخه اى جدید خواهد بود یا دنباله ى عنوان دیگر؛ مهم این است که باید به کار هاى لوین ایمان داشت چرا که وى همیشه موفق بوده!

Ken Levine

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا
ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ظهور Levine، ظهور عصرى جدید | بیوگرافى Ken Levine - گیمفا