سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا

سوپر شوت از نزدیک…

امید آریایی
۱۲:۰۷ ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا

این روزها افراد بسیاری که بازی را به عنوان سرگرمی اول خود انتخاب می‌کنند، به سراغ گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها ‌می‌روند. این دسته از افراد که تعدادشان نسبت به سال های گذشته چند برابر شده، مخاطبان جدید بازی‌های رایانه‌ای هستند. با به وجود آمدن چنین موجی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای بسیاری از بازی‌سازان در دنیا به سراغ پلتفرم موبایل و تبلت رفته‌اند. این موج به کشور ما هم سرایت کرده و چند وقتی است که بازی‌سازهای کشورمان بازی‌های موبایلی را اولویت خود قرار داده‌اند. باید گفت که برخی از استودیوهای داخلی در این امر موفق بوده‌اند و بازی‌های بسیار مفرح و جذابی روانه بازار کرده‌اند.

یکی از بازی‌های ساخت داخل که به تازگی هم منتشر شده بازی سوپر شوت است که توسط استودیوی الکتریک آرنا به تهیه‌کنندگی شرکت آرناتک ساخته شده است. بازی سوپرشوت در میان بازی‌های موبایلی در ژانر بازی‌های Launch یا Bounc’em up قرار دارد که استانداردهای این سبک را به خوبی رعایت کرده و لقب یک بازی استاندارد را به خود میگیرد. در ادامه مطلب به قابلیت‌های بازی سوپر شوت اشاره خواهیم کرد و بیشتر در مورد این سبک توضیح خواهیم داد.

توپ در حرکت

بازی با یک شوت بلند آغاز می‌شود. هدف از شوت زدن در بازی این است که توپ را به دورترین نقطه ممکن برسانید و براساس فاصله رکورد بزنید. شوت آغازین بسیار مهم است و هرچقدر محکم‌تر باشد سرعت پرتاب توپ بیشتر می‌شود. هدف از بازی کردن این است که سرعت توپ را بالا ببرید تا توپ به جلوتر حرکت کند. اما به این راحتی نیست و توپ با چرخیدن و جلو رفتن سرعت خود را از دست می‌دهد. برای اینکه سرعت توپ بیشتر شود باید از ضربه چکشی در بازی استفاده کنید. ضربه چکشی به شما کمک می‌کند سرعت و ارتفاع توپ را زیاد کنید. تعداد ضربات چکشی در بازی محدود است و تنها روشی که می‌توانید آن را در میان بازی به دست آورید ضربه زدن به مدافعین حریف است. باید ریتم جلو رفتن توپ در بازی را با ضربه چکشی حفظ کنید و در موقعیت‌های مناسب از آن استفاده کنید. زمانی که قابلیت ضربه چکشی را ارتقا می‌دهید، می‌توانید ریتم بازی را به خوبی حفظ کنید که شاید مهم‌ترین و سرگرم‌کننده ترین حالت در بازی همین کار باشد.

اما تنها سرعت توپ با برخورد به زمین کم نمی‌شود، بلکه مدافعان حریف هم در این راه مقابل شما قرار گرفته‌اند تاسرعت توپ را کم کنند و نگذارند شما رکورد خوبی بزنید. چند نوع مدافع در بازی وجود دارد. نوع اول مدافعان کوتاه قد و لاغر اندام هستند که با برخورد توپ به سر آن‌ها، از سرعت توپ کمی کاسته می‌شود. تعداد این مدافعان زیاد است و بیشتر زمان بازی توپ روی سر آن‌ها در حرکت است. دسته دوم مدافعان بلند قد هستند که از سرعت توپ کمی بیشتر می‌کاهند و توپ با برخورد با سر آن‌ها بالاتر می‌رود. نوع بعدی مدافعان قلدر هستند که سرعت زیادی از توپ کم می‌کنند و تعدادشان نسبت به مدافعان دیگر کم است. اما هر چقدر در بازی جلو می‌روید تعداد مدافعان قلدر زیاد می‌شود. باید سعی کنید که توپ به این نوع مدافعان برخورد نکند یا حداقل با یک ضربه چکشی از خجالت آن‌ها در بیایید. نوع آخر مدافعانی هستند که روی هوا قرار دارند (البته وسیله‌ای برای روی هوا ماندن دارند) که کمک می‌کنند توپ روی هوا بماند و به زمین برخورد نکند. بازی از چند مرحله تشکیل شده و برای عبور از مرحله‌ای به مرحله دیگر باید از سد دروازه‌بان حریف نیز بگذرید. در این میان تماشاگر نماهایی هم وجود دارند که رنگ روی صفحه می‌پاشند تا شما چیزی نبینید و مزاحمت برای بازی شما ایجاد کنند.

 11

کارکرو در حال له کرن مدافعان حریف

نیروی کمکی

برای اینکه سرعت توپ بیشتر شود چند یار هستند که به شما کمک می‌کنند. اولین و جذاب‌ترین آن‌ها کاکرو است. با خریدن این قابلیت در فروشگاه کاکرو در میان بازی به کمک شما می‌آید. وقتی توپ زیر پای کاکرو قرار می‌گیرد، باید به سرعت روی ضفحه تپ کنید تا کاکرو تمام مدافعان را با قدرت خود به کنار بزند و سرعت توپ شما را حفظ کند و در نهایت با یک شوت باردیگر به توپ سرعت بدهد. قابلیت دیگر کاپیتان است که با قرار گرفتن یک بازیکن تکنیکی روی هوا به کمک شما می‌آید. با رسیدن توپ به کاپیتان، او یک ضربه برگردان قدرتی می‌زند و سرعت توپ بیشتر می‌شود. قابلیت‌های دیگری که در فروشگاه بازی قرار دارند، دو قابلیت موتوری و بوقی است. موتوری و بوقی توپ را برای شما از کنار مدافعان عبور می‌دهند. به طوری که سرعت توپ حفظ می‌شود. اما برای استفاده از آن‌ها باید مینی‌گیم‌های مربوط به خودشان را انجام دهید. تمام قابلیت‌ها محدودیت زمانی دارند. اما با ارتقا آن‌ها در فروشگاه قدرت، سرعت و ماندگاری آن‌ها در بازی را می‌توانید بیشتر کنید. ارتقا قابلیت‌ها نیاز به سکه‌های طلا دارد که در بازی به دست می‌آورید.

22

مهدی مهدوی کیا اسطوره‌ای که شوت‌های قدرتمندی برای شما می‌زند

آبی یا قرمز؟!

بازی سوپرشوت برای هواداران قرمز و آبی می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد. طرفداران این دو تیم می‌توانند در ابتدا انتخاب کنند که طرفدار چه تیمی هستند. اگر طرفدار قرمز باشید تم اصلی بازی قرمز رنگ می‌شود. کاراکترهایی که به شما کمک می‌کنند لباس قرمز به تن دارند و مدافعان روبروی شما لباس آبی به تن دارند. این اتفاق برای طرفداران آبی هم به همین شکل می‌افتد. هرچقدر هم که رکورد بیشتری در بازی ثبت کنید به تیم مورد علاقه خود کمک کرده‌اید. چرا که جدول امتیازات طوری طراحی شده که رنگ تیم شما هم در کنار رکوردتان مشخص است و می‌توانید با افراد دیگر رقابت کنید. هر چه امتیاز بیشتری بیاورید، تیم خود آبی یا قرمز را در جدول امتیازات بالاتر برده‌اید.

همچنین اسطوره‌های آبی و قرمز در متن بازی حضور دارند. اسطوره‌هایی مانند علی دایی، مهدی مهدوی کیا، احمد رضا عابدزاده، فرهاد مجیدی، ناصر حجازی و… در بازی حضور دارند و به شما کمک می‌کنند. به عنوان مثال اگر توپ از حرکت بایستد، با کمک احمد رضا عابد زاده و پرتاب‌های بلند او، می‌توانید بار دیگر بازی را ادامه دهید. فرهاد مجیدی هم می‌تواند با شوت‌های قدرتمند خود، شما را از سد دروازه‌بان حریف عبور دهد. اسطوره‌ها در بازی بسیار به کمک شما می‌آیند و می‌توانید رکورد بهتری را با آن‌ها ثبت کنید.

31

اسطوره‌هایی از آبی و قرمز

آیتم‌هایی هم در بازی وجود دارد که در طول بازی به درد می‌خورد. با استفاده از آیتم بمب می‌توانید تمام مدافعان حریف را نابود کنید و سکه‌های آن‌ها را جمع کنید. آیتم معجون قدرت هم به تعداد ضربات چکشی شما اضافه می‌کند.

بازی سوپرشوت بر روی کافه بازار منتشر شده و نقش یک بازی جذاب را دارد که می‌تواند ساعت‌های مفرحی را برای شما بسازد.

41

موتوری در حمل توپ از کنار مدافعان حریف به شما کمک می‌کند

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا
سوپر شوت از نزدیک... | گیمفا