موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا

موسیقی: Titanfall

orc727
۱۵:۱۰ ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
موسیقی: Titanfall - گیمفا

همان‌طور که در جریان هستید، اخیرا شوتر مورد انتظار شرکت Respawn Entertainment یعنی Titanfall، برای پلت‌فرم‌های تحت مالکیتِ شرکت مایکروسافت منتشر گردیده است. آلبوم موسیقیِ متن آن نیز بلافاصله پس از انتشار بازی، در تاریخ هشتم آوریل امسال به بازار ارائه شد که خوشبختانه تیم فرهنگیِ گیمفا نیز موفق به تهیه‌ی آن گردیده و امروز با بررسیِ موسیقی متنِ این عنوان در خدمت شما عزیزان خواهیم بود…

از آن‌جائی که از زمان کنفرانس E3 سال گذشته تا مدتی پیش، خبرهای متعدد و جامعی از این عنوان در سایت‌ها و کنفرانس‌های بازی‌های ویدئویی منتشر شده است و تقریبا تمام افرادی که به‌نحوی با دنیای بازی‌های ویدئویی در ارتباط‌ هستند، از اخبار و آمار این بازی مطلع‌اند، از شرح و بسط اطلاعات مربوط به بازی صرف‌نظر کرده و مستقیم می‌رویم سراغ اصل مطلب!

موسیقیِ متن Titanfall آمیخته‌ای از سبک کلاسیک و فولکلور می‌باشد که با توجه به داستان بازی، به‌صورت حماسی ساخته شده است. در تنظیم آن نیز از سازبندی گسترده‌ای بهره برده شده که از آن‌جمله می‌توان به سازهای بومی همچون Hurdy gurdy، سینتی‌سایزرها و سازهای الکترونیک، baritone guitar و انواع سازهای زهی، بادی و کوبه‌ایِ مرسوم در ارکستر سمفونیک اشاره نمود.

hurdy gurdy

Hurdy gurdy

Hurdy gurdy از گونه‌ی سازهای زهی با افزونه‌ی کلیدهایی شبیه به کیبورد می‌باشد که از سازهای موسیقیِ فولکلور فرانسوی / لهستانی می‌باشد. baritone guitar نیز از انواع گیتار می‌باشد که بیشتر در موسیقیِ کلاسیک به‌کار رفته و استفاده از آن از اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی، در ساخت موسیقی‌های سبک وسترن – به خصوص از نوع موریکونه‌ای – آن زمان مرسوم گشته است.

آلبوم موسیقی متن Titanfall دارای ۱۸ قطعه می‌باشد که آهنگسازیِ آن برعهده‌ی آقای Stephen Barton بوده و در استودیوی صاحب‌نامِ Abbey Road Studios ضبط گردیده است. ظاهرا ایشان در اوایل سال ۲۰۱۳ به این پروژه پیوسته‌ و آلبوم موسیقیِ این اثر را تا ماه نوامبر ۲۰۱۳ آماده و ضبط نموده‌اند و دمویی که از این عنوان در کنفرانس E3 به نمایش گذاشته شد، فاقد قطعات ساخته شده برای انتشار نهائی آن بوده است!

یکی از تم‌های زیبای این بازی، قطعه‌ی دوم این آلبوم با عنوان Welcome to the Marauder Corps است که با ریتمی گوش‌نواز توسط سازهای کوبه‌ای و ملودیِ تنظیم شده برای ویولون و Hurdy gurdy، مخاطب را آماده‌ی نبرد می‌نماید.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”147384″]

لینک دانلود

stephen barton

Stephen Barton

آقای Barton آهنگسازیِ بازی‌های متعددی را در کارنامه‌ی هنری خویش دارا می‌باشند. ایشان که متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۲ شهر پریستون انگلستان هستند، فعالیت هنریِ خویش را از سال ۲۰۰۱ در لس‌آنجلس آغاز نموده‌اند و تا به امروز در آثار بسیاری، از تولیدات سینمائی، تا تلویزیون و بازی‌های ویدئویی، مشارکت داشته‌اند. از مهمترین آثار ایشان می‌توان به آلبوم موسیقی متنِ چند قسمت از انیمیشن Shrek، دو قسمت از فرانچایز Metal Gear Solid و بازیِ Call of Duty 4: Modern Warfare – که با همکاریِ آقای Harry Gregson Williams بر عهده داشته‌اند – و چندین اثر سینمائی از کارگردانان بزرگی همچون James Cameron و Ridley Scott اشاره نمود.

آقای Barton پس از ساخت موسیقیِ متن فیلم Distinctive، چندین تم اصلی را برای این بازی پدید آورده و به‌عنوان یک بازیِ چند‌نفره، دست به تولید قطعات بسیاری زده است. ایشان در تنظیم آن نیز از سازبندیِ متعددی که شامل گستره‌ای از سازهای بومی تا سازهای الکترونیک می‌باشد، بهره برده‌اند.

از دیگر قطعات زیبای این آلبوم می‌توان به When Two Sides Go to War اشاره نمود. این قطعه با سولوی حماسیِ ویولون آغاز شده و در ادامه ریتم گیتار  و ارکستر، آن‌را همراهی می‌نمایند؛ در اواسط این اثر شاهد سکوتی کامل هستیم و ادامه‌ی آن با سولوی ویولون و همراهیِ گروه زهی تکمیل می‌شود که بر زیبائی آن افزوده است. امیدواریم که از شنیدن آن لذت ببرید.

 

[jwplayer config=”player” mediaid=”147385″]

لینک دانلود

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا
موسیقی: Titanfall - گیمفا