مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا

مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even

کسری نراقی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا

اگر به سال های گذشته باز گردیم، می بینیم کنترل بازی با اعضای بدن یکی از آرزو های دست نیافتنی بازی سازان بود که در حال حاظر با Kinect به واقعیت پیوسته است و به نظر می رسد که یکی دیگر از رویا های ما در مورد بازی های ویدئویی نیز توسط تیم The Farm 51 در حال تبدیل شدن به واقعیت است. استودیو The Farm 51 و بازی در دست ساختشان “Get Even” قرار است تا مرز جدیدی بین واقعیت و خیال در بازی های ویدئویی رسم کنند. تکنولوژی جدید “اسکن محیط” که در این بازی مورد استفاده قرار گرفته است، موتور قدرتمند Unreal Engine نیز قرار است تا The Farm 51 را در این امر کمک کند. با ما باشید با مصاحبه ای از Wojciech Pazdur “بنیان گذار این استودیو”.

 

Get Even قرار است تا شما را بین رویا ها و بعد ها جا به جا کند،

برای ماه های گذشته تیم استودیو The Farm 51 مشغول اسکن محیط های متروکه و تخریب شده لهستان بوده اند، از تیمارستان های سوخته گرفته تا مناطق متروک همه و همه سوژه های خوبی برای این استودیو بوده اند تا در بازی جدیدشان مورد استفاده قرار دهند. Get Even قرار است تا شما را بین رویا ها و بعد ها جا به جا کند، برای همین می بایست واقعی تر جلوه کند.

ایده طراحی این بازی برای مدت ها در ذهن سازندگان این بازی پرورش یافته است، می توان از فیلم های Source Code, Matrix و Butterfly Effect به عنوان منابع الهام این بازی نام برد. این بازی علاوه بر این که Shooter است، شما را وادار می کند تا در مورد هر چیزی که در بازی می بینید شک کنید؛ این تنها راهی هست که می توانید واقعیت و خیال را از هم تشخیص دهید. بازی از شما می خواهد تا هر لحظه از خود سوال کنید “آیا این واقعیت است؟”

این بازی قصد دارد مرز بین بخش چند نفره و تک نفره را کم رنگ تر کند، دو حالت داستانی Campaign در بازی وجود دارند و دو شخصیت اصلی نیز داستان را به پیش می برند: یک حالت بازی، داستان خطی را پی گیری می کند در حالب که حالت دوم بازی، یک داستان باز تر و غیر قابل پیش بینی تر را به بازیباز ارائه می کند. در حالت دوم، هر کسی در دنیای Get Even می تواند دشمن شما باشد، پس مراقب باشید.

در حالت چند نفره بازی هم هر نفر راه خود را می رود اما هیچ گاه نمی تواند بفهمد که کدامین دشمنش توسط انسان کنترل می شوند، دیگر خبری از Username آن فرد در بالای سرش نیست و هیچ Achievement و جایزه ای برای کشتن دشمنان در دسترس نیست، فقط باید به این فکر کنید که یک نفر در بازی واقعی است و می تواند شما را بکشد. برای این که روایت بازی را غنی تر کنیم، هر بازیباز در دنیایی رها می شود و بین رویا و حقیقت مسافرت می کند.

بزرگترین سوالی که بازی برایتان مطرح می کند این است: “چه چیز حقیقت دارد و چه چیز دروغ است؟”. ما حتی یک تریلر نیز به این نام عرضه  کردیم. در این بازی به عنوان یک Shooter شما باید به مصاف دشمنان بروید، تعدادی از این دشمنان دروغین هستند و تعدادی واقعی. حتی اگر تریلر را هم مشاهده کنید، نمی توانید بفهمید که کدام یک از صحنه ها واقعی است و کدام یک در موتور بازی رندر شده اند.

برای اینکه مبارزه با دشمنان لذت بخش تر شود، ما برای هر کدام یک پیشینه تعریف کرده ایم.

این سوال بسیار برای بازی مهم است، یکی دیگر از استفاده های آن زمانی است که شما بازی را آغاز کرده اید و یک دشمن با سرعت به سمت شما در حال حرکت است، شما نمی توانید بفهمید که این دشمن توسط هوش مصنوعی کنترل می شود یا انسان. ممکن است که از رفتار دشمنان پی به نکاتی ببرید اما هیچ گاه نمی توانید بین رویا و واقعیت تفاوت قائل شوید.

برای اینکه مبارزه با دشمنان لذت بخش تر شود، ما برای هر کدام یک پیشینه تعریف کرده ایم. هر شخصیت در Get Even یک بیوگرافی دارد و هیچ گاه با دشمنی که “ساده و خطی” باشد رو برو نخواهید شد. ممکن است یکی از دشمنان را در دنیای خود بکشید، ولی او هنوز در دنیای دیگر زنده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم که بخش Single Player این بازی را نیز تا پایان تجربه کنید چون که بسیاری از نکات داستانی و راز های پنهان در مورد این دنیا را در آنجا خواهید یافت.

برای نمایش پیشرفت های گرافیکی بازی، ما در تریلری که عرضه کردیم یک محیط واقعی و سربازان واقعی را نشان دادیم و ناگهان و بدون اطلاع قبلی محیط های درون بازی را (بلافاصله) نمایش دادیم. خیلی از بازیبازان متوجه این تفاوت نشده بودند و این قدرت تیم ما در ایجاد گرافیک واقع گرایانه را می رساند. ما از اوایل سال ۲۰۱۰ بر روی این بازی کار می کنیم تا برای PC و کنسول های نسل بعد عرضه شود. ما حتی دو یا سه ماه را برای اسکن (فقط) یک محیط صرف کرده ایم، به علاوه بی نهایت عکس نیز از کثیف ترین و مخروبه ترین مکان هایی که می شناختیم تهیه کرده ایم.

ما کارهای نهایی بازی را پنج یا شش ماه پیش آغاز کردیم، تمرکز ما هم بر استفاده از محیط های تخریب شده (اسکن شده توسط تیم) و آماده کردن آن ها برای استفاده در موتور Unreal است. اسکن محیط ها وقت بسیار زیادی را از ما گرفته است، اما از یک سال و نیم پیش، تصمیم گرفتیم که از این روش غیر معمول استفاده کنیم. تمام اشیایی که در محیط می بینید، نمونه های اسکن شده از واقعیت هستند.

[jwplayer mediaid=”119848″]

دانلود تریلر با کیفیت HD

در حال حاظر ما پا را از لخستان نیز فراتر گذاشته ایم و در سراسر دنیا به دنبال اسکن محیط های تخریب شد هستیم، اما این را نیز اضافه کنم که محیط بازی شبیه به بازی های Open World نخواهد بود، بلکه با یک محیط محدود تر مواجه خواهید شد. خودمان این روش را اسکن محیط های “آخرالزمانی واقعی” می نامیم. ما صد ها بلکه هزاران منطقه را به دنبال این گونه محیط ها جست و جو کرده ایم و به جاهای دور سفر کرده ایم تا بهترین ها را انتخاب کنیم.

ما می توانستیم که بازی را در جاهای ناشناخته و مخوفی همانند هیمالیا یا جنگل های اکوادور بنا کنیم، اما آن گونه که می خواستیم واقعی نمی شد. ما می خواستیم بازیبازان را در جایی قرار دهیم که حتی اگر ۱۰ کیلومتر را گذر کردند، باز هم مکان هایی برای اکتشاف باقی بمانند. این گونه است که شما گاهی اوقات قادر به متفاوت کردن واقعیت از خیال نیستید.

ایده های ما در آغاز راه برای تهیه Get Even بیشتر علمی-تخیلی بود و بازی بسیار رنگارنگ تر از چیزی بود  که الآن می بینید، اما در گذر زمان بازی به این چیزی تبدیل شد که در حال حاظر می بینید، یک بازی تاریک و مخوف. این یک بازی Shooter است و تمرکز آن هم بر کشتن دشمنان با اسلحه های مدرنی است که در بازی های امروزی مشاهده می کنید، اما سورپرایز هایی نیز برای شما در نظر گرفته ایم که شما را غالگیر خواهد کرد.

اسلحه های بازی شامل Pistolها، SMGها، و موشک انداز هایی (با دید گرما سنج) خواهند بود، همچنین ماهواره هایی برای شناسایی دشمنان نیز در دسترس است. در قسمت Multiplayer نیز شاهد اسلحه های خیالی خواهید بود که نبرد را هیجان انگیز تر خواهد کرد.

مکانیک های گیم پلی و محیط های بازی نیاز به یک داستان قوی دارند و ما آن را فراهم کرده ایم

نمی توان در مورد بخش داستانی بازی جزئیات زیادی را افشا کنم اما باید بگویم که داستان بازی در دو بعد مختلف رخ خواهد داد. مکانیک های گیم پلی و محیط های بازی نیاز به یک داستان قوی دارند و ما آن را فراهم کرده ایم. ما تضمین می کنیم که شما بسیاری اوقات با خود تکرار می کنید که “آیا این واقعیت است؟”.

در مورد قهرمانان بازی نیز چیز زیادی نمی توانم بگویم، باید خودتان تجربه کنید. ولی تضمین می کنیم که با یک داستان عمیق برای یک بازی Shooter روبرو خواهید شد و دیگر خبری از مبارزه با دشمنان خارجی و کشتن هزاران سرباز در یک مرحله جذابیت گذشته خود را ندارد.

Get Even در حال حاظر با موتور قدرتمند Unreal Engine 3 در حال ساخت است و برای عرضه در سال ۲۰۱۵ برای PC و کنسول های نسل هشتم برنامه ریزی شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا
مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مرز بین رویا و واقعیت | مصاحبه با سازندگان Get Even - گیمفا