افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight

نوید زهره وندی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا

اگر بتوانیم بسیاری از عناوینی که هر ساله منتشر می شوند را فراموش کنیم، هیچ گاه نخواهیم توانست بازی پر آوازه ی کیمک بوک ها را از یاد ببریم. سری آرخام بتمن، یکی از بهترین مجموعه های دنیای گیم است که این شهرت کثیر را مدیون داستان و حوادث خارق العاده و صد البته گیم پلی روان خود است. زمانی که اولین قدم ها و گام ها برای ساخت قسمت بعدی برنامه ریزی شد، راک استادی یک چشم انداز روشن و از آنچه که می خواست، در چنته خود داشت و کمپانی بالای سر خود یعنی  Warner Bros حامی او شد. این راک استادی بود که مبارزات freeflow را ابداع کرد و هم چنین او بود  که مخفی کاری و پروداتور را در تیمارستان ارخام ادامه داد.

تیمارستان ارخام مقدمه ای بود که راک استادی استعداد خود را به همگان نمایان کرد. همه چیز عالی کار شده بود و تنها ایرادات ریزی بود که با گیم پلی و داستان عالی که بازی از آن بهره مند بود، می توانستیم از آن چشم پوشی کنیم. به همین دلیل توانست متای عالی ۹۲ را ازان خود کند و مهر درخشانی بر کارنامه ی شرکت راک استادی بزند. زمان می گذرد و همگان منتظر دنباله ی داستان بازی نیمه کار خود هستند. دیگر هیچکس تاب صبر را نداشت، اما بالاخره زمان روز بزرگ فرا رسید. 

 

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

باکس آرت بازی Batman : Arkham Knight

 عنوان: Batman : Arkham Knight

پلتفرم: PlayStation 4 / XBOXONE / PC

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

سازنده: Rocksteady Studios

زمان عرضه: ۲۰۱۴

قسمت بعدی بازی Arkham City نام داشت که در سال ۲۰۱۱ برای سه پلتفرم اصلی و در سال ۲۰۱۲ برای مک عرضه شد. نکته ی قابل توجه بازی، دنیایی بود که بسیار بزرگ تر از نسخه ی قبلی خود بود و این همان چیزی بود که گیمرها برای کاوش می خواستند. تعبیه ی سر خوردن و گلاویز شدن و مکانیک پیمایش، همه آن چیزی بود که منحصر به شخصیت بود. مکانیک مبارزات بسیار عالی کار شده بودند و همگی روان و سریع بودند. سلاح های جالب و کار آمد در بازی که به نوبه ی خود هیجانی دیگر را برای شما به ارمغان می آورد. همه ی این موارد چیزی بود که منجر به کاندیدا شدن ارخام سیتی در بخش های مختلف بهترین های ۲۰۱۱ از جمله بهترین بازی سال شد. این عنوان با دریافت متای ۹۶ به کار خود خاتمه داد. حال زمان عرضه سومین بتمن و صد البته آخرین بتمن رسیده و وقت آن است که عدالت برای همه اجرا شود. راک استادی می داند که برای دوباره غوغا به پا کردن باید پرشی بزرگ دیگر انجام دهد. اقای استفان هیل می گوید :

ین بار وقتی که شما به تمن فکر می کنید، شما به Batmobile فکر می کنید.  این یک نکته ی کلیدی است که ما جدا همیشه خواستار آن بودیم.

با استفاده از ورژن juiced-up موتور بازی سازی اصلاح شده سفارشی Rockstady یعنی unreal engine، تیم بازی سازی تصمیم گرفت که با قدرت کنسول های جدید، به بازی تا جایی که نیاز دارد، فشار بیاورد. این بدین معناست که PS3 و XBOX 360 را کلا بی خیال شدند و دیگر نگاهی به این دو ننداختند. هیل در این باره می گوید :

این یک چالش برای حرکت به نسل بعدی است. چالش واقعی آن است که شما مطمئن شوید در حال گرفتن بهترین خروجی از ماشین ها ( Machine ) هستید. شما بازی های زیادی را مشاهده می کنید که در میان نسل هستند. ما بر این تصمیم بسیار زودی که گرفتیم قادر بودیم. هم چنین ما توانایی کارهای بلند پروازانه و طراحی و ساخت یک بازی واقعا گرا برای نسل بعد را داشتیم

دلیل تمرکز راک استادی بر روی کنسول های جدید، این است که با این کار، دست او برای جلوه دادن استعداد هایش باز می شود  و عنوانی را به بازار گیم عرضه خواهد کرد که همگان مشتاق تجربه ی آن باشند.  این بار نیز Warner Bros. از دیدگاه های راک استادی و خلاقیت هایی که در ذهن خود دارد حمایت می کند، اما برای طرفداران این سری و بتمن، ۳ سال زمان زیادی برای انتشار نسخه ی جدیدی از آن است. اما برای پر کردن این برهه ی زمانی، Warner Bros. Games Montreal بتمن دیگری را مضمون داستانی قبل از Arkham Asylum به بازار عرضه کرد. خیلی ها بر این اعتقاد هستند، که AO بازی بود که ابروی بتمن را به کلی زیر سوال برد. اما عده ای دیگر معتقد هستند که شاید، عدم وجود ایده های نو و خلاقیت کمی این بازی را نسبت به بقیه قسمت ها متمایز کرده است و مشکلات درشت خود را دارد. من که نمی دانم اما به نظر من، AO تنها یک بازی برای وقت گذرانی بود و نمی توان به آن از دید یک ” بتمن ” نگاه کرد.

arkhamvillains twoface penguin harley

هارلی کویین ، دو چهره و پنگوئن برای انتقام آماده هستند

نگاهی بر انتقام جویان

 

هارلی کویین : او در تیمارستان ارخام یک روانپزشک اختصاص یافته برای درمان JOKER بود. دکتر Harleen Frances Quinzel به جای این کار ، وسواسی به بیمار خود در خود پیدا شد. او بر این اعتقاد بود که او می تواند همان عشق هارلی باشد. به همین دلیل به JOKER کمک کرد تا از سلول خود فرار کند، از همین جا بود که لقب Harley Quinn جایگزین اسم او شد. او به عنوان یک دلقک، به دستور جوکر جرم و جنایت هایی را انجام می داد که به نوع خود، برای آن ها یک تمرین به حساب می آمد. پس از شکست خوردن یکی از برنامه های جوکر که سرانجام به مرگ او می انجامد، برنامه ای برای انتقام گرفتن از بتمن می چیند ( داستان این قسمت در dlc بازی روایت شد – Harley Quinn’s Revenge – ) اما موفق نمی شود.  حال در شوالیه ی ارخام، تمام خلافکاران دست به دست هم می دهند تا به قول خودشان بتمن را به سزای اعمالش بر سانند.

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

 او یک زمانی دادستان سابق، هاروی دنت بود. همگان در ذهن خود اینده ای درخشان برای او در ذهن خود مجسم کرده بودند. کسی فکرش را نمی کرد، شخصی که برای مردم شهر یک قهرمان بود، به یک دشمن تبدیل شود. در فیلم The dark knight بر اثر یک انتخاب، هم یک عزیزش را از دست داد و هم نیمه ی بدن خود را . در واقع، جوکر بود که دو راه را در پیش روی بتمن قرار داد اما در هر دو انتخاب خود شکست خورد.  اقای هاروی دیگر مرده بود و Twi face متولد شد. یک جنایتکار ناشی که با شیر یا خط، جان قربانی خود را می گرفت. در داخل Arkham city زندانی به منظور جنایتکاران گاتهم وجود داشت، او به مقابله و جنگ با جوکر و پنگوئن پرداخت و قصد داشت آن دو را از بین ببرد و کنترل کامل بر زندان داشته باشد.

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

پنگوئن : یک شخص بی رحم و ارباب جرم و جنایت سادیسمی، Oswald Chesterfield Cobblepot در گاتهم سیتی در زیر زمین، در بازار سیاه به عنوان پنگوئن شناخته می شود. او را کم تر نسبت به دهه های پیش در فیلم ها می بینیم. در ارخام سیتی، او می خواست به بتمن صدمه وارد کند اما باز هم در این امر موفق نشد. با توجه به قد کوتاه او، از او بعید است که شخصیتی مستبد و بسیار خشن دارد. او نیز به متحدین پیوسته تا این بار بتمن را به طور جدی از بین ببرند. در ریشه های ارخام، پنگوئن حضوری نداشت اما می توانستیم تبلیغ باشگاه او یعنی Iceberg Lounge را ببینیم. این مکان همان لوکیشنی بود که در جدال با بتمن شکست خورد. در اولین سکانس های ارخام سیتی پنگوئن به بروس می گوید : به جهنم خوش اومدی، بروس .

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

Riddler : او می خواهد با طراحی معماهای گوناگون عقل و هوش خود را به همه نشان دهد. Edward Nashton ( همین طور با نام مستعار خود یعنی Nigma نیز شناخته می شود )خود را به عنوان یک تبهکار با نام Riddler معرفی کرد. ساخت معماهای مرگ آور و پیچیده، از حرفه ی اوست. زمانی که او به تماشای قربانیان خود که در حال تلاش برای حل کردن پازل یا معما هستند اما موفق نمی شوند، نگاه می کند، به خود می بالد و از دیدار سرنوشت تیره و تار آن ها خرسند می شود. شاید بتمن تنها کسی است که توانسته Riddler ها را حل کند. در Arkham City ، صدها معما و تله های مرگ برای بتمن در مناطق مختلف شهر جایسازی شده بود. وی برای ساخت معماهای خود، انسان های زیادی را ربوده و از آن ها برای طراحی یک معما استفاده کرده است. او امیدوار است تا بالاخره بتمن در هنگام نجات دادن جون مردم بی گناه، به تله ی او بیفتد.

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

The Scarecrow : یک انسان باهوش… دکتر Dr. Jonathan Crane زمانی بود که در آزمایشات خود، صورت خود و جذابیت خودش را از دست داد و به چیزی ترسناک تبدیل شد، از آن موقع ماسکش را بر صورت زد و به Scarecrow تبدیل شد. روش کار بسیار جالب است. یک گاز غیر قابل باور را پخش می کند و همین گاز بدترین کابوس و ترس های فرد را جلوی چشمش می آورد سپس او جلوی چشمان آن ها ظاهر می شود. تحقیقات و آزمایش های او تنها، امیدواری او بوده است. او زیباترین احساسش را در زمانی حس می کند که می بیند زهن قربانیانش با ترس آغشته شده  و به مرز جنون و دیوانگی رسیده اند. او توسط جوکر برای یکی از بی رحمانه ترین برنامه های جوکر استخدام شد. حال این بار نوبت به شهر گاتهم است که توسط این فرد، بمب گذاری شده و راه نجات بسیار کم است.

۱ سال گذشت !

Arkham Knight حوادث ۱ سال بعد از ارخام سیتی را بازگو می کند. شهروندان گاتهام، احساس امنیت بیش تری نسبت به قبل دارند. جوکر مرده و جرم و جنایت کاهش یافته است. فعالیت ها بسیار پایین آمده، اما بتمن، به گشت زنی خود در خیابان ها ادامه می دهد. برنامه ها و نمایشات جوکر همیشه بر بتمن را به خود گرم کرده بود اما دوست یا دشمن بتمن دیگر وجود ندارد. با خارج شدن جوکر از صحنه ی جنایات و دنیا، اینبار جنایتکاران گرد هم امده و یک جبهه ی متحد را تشکیل داده اند. هر کس می خواهد انتقام خود را به نحوی از دنیا بگیرد. هارلی کویین انتقام مرگ جوکر و Two face هم برای از بین بردن خاطرات خوب خودش با مردم. در طرف مقابل، Scarecrow هم تهدیدی بزرگ محسوب می شود. اگر به حرف های او گوش ندهند، بمب هایی در نقطه های مختلف از گاتهام منفجر شده و همه چیز به سمی قوی آلوده می شود.  مقامات دستور تخیله ی ۶ میلیون انسان از شهر را داده اند،  در اینجا تنها جنایتکاران شهر باقی می مانند. شوالیه باری دیگر بر می خیزد و بر فراز آسمان شهر پرواز می کند.

دموی بازی، با باران و خیابان های نمناک ، که خلاف کاران در گوشه و کنار آن دست به شورش می زنند، شروع می شود. Tim Hanagan درباره ی تعداد خلافکاران می گوید :

در این نسخه، شما شاهد ۳ یا ۴ برابر ارازل اوباش نسبت به ارخام سیتی خواهید.

هم چنین او می افزاید :

شورش های بزرگتر از ویژگی های این قسمت است به طوری که تا ۵۰ نفر در صحنه مشغول شکستن شیشه ها، ساقط کردن غرفه های تلفن، اسیب رساندن به ماشین ها و اسپری کردن بر روی دیوار ها خواهند بود

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

شورش دشمنان در گاتهم سیتی

( هشدار ! این قسمت حاوی اسپویل است. )

دو کارکتر پنگوئن و Two face به این دلیل که آن ها هر کاری می توانند بکنند، روی یک پلیس اسلحه می کشند.  هنگامی که سیگنال بتمن روی GCPD (Gotham City Police Department ) ظاهر می شود، بتمن روی پشت بام پرواز کرده و فورا با کمیسر Gordon تماس بر قرار می کند. در همین لحظات باربارا گوردن، با بتمن تماس می گیرد و به بتمن گفته که مترسک به خارج از شهر رفته، بنابراین بتمن نیز در یافتن او و کسب اطلاعاتی همراه می شود. لحظاتی بعد باربارا به بتمن اطلاعاتی را می دهد. در راهی که او پیش می رود، چند پلیس را نجات داده و با Batmobile، اتومبیلی را که قصد داشت بتمن را از بین ببرد، در و داغون می کند. جلوتر، بتمن موفق به دستگیری یکی از افراد Scarecrow می شود و از او اطلاعاتی می گیرد. بتمن با بت موبایل وارد مخفی گاه Riddler می شود و موانع را پشت سر می گذارد. دشمن اولی را که با شجاعت به او حمله کرده را با تاکتیک جدید خود به دنیایی دیگر هدیه می کند. و همین طور پیش می رود.  سپس بتمن به برج ساعت اوراکل می رود. او با وی، به بررسی سمی که آن ها را تهدید می کنند، می پردازند. صحبت هایی بین او و اوراکل در می گیرد، سپس بتمن به حیاط ایستگاه کشتی رانی Falcone می رود. بتمن با  detective vision سه ارازل اوباش را که از یک گروگان محافظت می کنند را در داخل می بیند. طبق مکالمات بین آن دو؛ آن ها هیچ دریغی از کشتن گروگانشان با کمی تحرک نخواهند داشت. یک شبکه زیر زمینی مانند کلید در اطراف بتمن وجود دارد. هنگامی که او زیر دشمن قرار دارد، بتمن یک fear takedown جدید را آغاز می کند. او از شبکه بیرون آمده و حال دشمن را جا می آورد. سپس سه نفر بعدی را fear takedown می کند. پس از آزادی گروگان ها، بتمن  up link را به microwave tower متصل می کند و اوراکل را نیز با خبر می سازد. بتمن به دنبال سیگنال می رود یک گلوله در کنار پای خود می بیند. رد گلوله را که می گیرد، یک ضخص را پیدا می کند که لباسی پوشیده که روی آن A  نوشته شده است. بتمن متعجب است، همین امر به او اجازه داده که به زمین بپرد و بتمن را به زمین پرتاب کند. او سعی می کند بلند شود اما مرد نمی گذارد. ” تو جایی نمی ری ” او را تهدید کرده است. فرد، تفنگ خود را بر روی بتمن می کشد. ” امشب به پایان می رسد “، سپس صفحه تاریک شده و صدای شلیک می آید.

همان چیزی که همگان می خواستند !

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

سازندگان وعده ارائه بهترین کیفیت را داده اند

The Batmobile از همان روزهای به پا خواستن بتمن، به عضوی جدا نا پذیر از بتمن تبدیل شده است. او از آن برای جست و جو و تکاپو در خیابان های شهر گاتهم تا قبل از این که به The Joker برخورد کند  استفاده می کرده است. همین Bat mobile به مرکزی از به یاد ماندنی ترین سکانس های سری فیلم های پرفروش و مهیج بتمن تبدیل شده است. این خودروی معروف و مشهور بتمن که در فیلم های او گنجانده شده است، به درجات مختلفی از موفقیت رسیده است. حال که Batman: Arkham Knight اخرین ساخته ی استدیوی پرآوازه Rocksteady است، بنابر صلاحیت های این تیم موفق بازی سازی، The Batmobile در این بازی گنجانده شده است.  در طول این سه گانه از بتمنی که توسط این شرکت ساخته شده، نو آوری های بلند پروازانه و جالبی به مرور زمان در آن ها تعبیه شده است. نسخه ی Batman: Arkham Asylum که یک افتتاحییه محسوب می شد، استدیوی راک استادی، مخاطبان خود را با تنظیماتی و کارکترهای آشنا و منحصر به فرد بازی آشنا کرد. سرانجام، در Arkham City، دنیایی فراتر از تصور و وسعت نسخه ی پیشین در اختیار بازیکنان و طرفداران این سری قرار داده شد. به بتمن فرصتی داده شد که می توانست در محیطی باز، به گشت و گذار بپردازد، پرده از اسرار خلافکاران مختلف بردارد، به کمک بدبخت و بیچاره های گرفتار جنایتکاران کمک کند و در کنار همه ی این موارد چیزی را که می خواهد بدست آورد. حال Arkham Knight  قدمی جلوتر از نسخه های قبلی گذاشته است، امکانات جدید و نوآوری های تازه ای در ذهن دارد و قدرتی غیرقابل انکار در این نسل خواهد داشت. تیم بازی سازی همیشه می خواست تا Batmobile را به بازی خود اضافه کند، اما جز سکانس cameo در تیمارستان آرخام هرگز چنین حادثه ای به وقوع نیفتاد.  علت این امر، محدودیت های بود که بخش اعظمی از فنیات در بازی را شامل می شد. Sefton Hill در این باره می گوید :

ما می خواستیم بهترین ماشین در صنعت بازی ها را تا به حال بسازیم. این کار بزرگی است که ما تا به حال این کار را انجام نداده ایم و من فکر می کنم که تصمیم ما به نسل بعد دنیای گیم مربوط می شد، چون ما تنها هستی… ما نمی خواستیم به آرزوهای بلند پروازه مان درباره ی Batmobile حلقه بزنیم

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

رانندگی با این اتومبیل چه کیفی داره !

Batmobile یک ماشین معمولی نیست، همان طور که شما تریلری از آن را دیدید. این وسیله همان چیزی است که با جا به جایی های بتمن تناسب دارد. او قادر است با سرعت در طول خیابان های گاتهم حرکت کند. هیل می گوید: این یک ایده است. ما چیزی رو نمی خوایم که تا حالا شما به اون فکر نکردید. اوه، batmobile کجا  پارک شده یا .. .این یک ایده است که همیشه با نوعی ردیابی بتمن می تونید جایی که در اطراف منطقه هست رو به صدا در بیارید.  شما می تونید با فشار دادن L1 هر جا که باشید ازش استفاده کنید. این کار همیشه بر تجربه اضافه می کنه. این واقعا برای ما مهم است. این یک ماموریت حفاظتی برای محافظت از Batmobile نیست

Batmobile یک  counterpoint را ارائه می دهد که نشان دهنده ی اسیب پذیری است. بازیکن قادر است که در حین کاوش و جست و جو در شهر گاتهم، نقش یک مرگبار را ایفا کند.از طرفی  Scarecrow تهدید به رها کردن سمی خطرناک و کشنده در گاتهم می کند و این یکی از دلایلی است که بتمن از قدم گذاشتن در این گازها نگرانی ندارد. هیل می گوید :

این یک وضعیت بسیار جدی است، بنابراین Batmobile باید در راه برخورد به آن ها نسبتا انعطاف نا پذیر باشد

با قدرت جدیدی که نسل جدید به سازندگان هدیه کرده، فشار هایی را از دوش اعضای این استدیو برداشته است. David Hego می گوید :

حجم Batmobile چیزی به اندازه ۱۶۰ مگابایت است. تکسچرها و صد ها هزاران polygons.وجود داد.

Batmobile می تواند تیر های آتشین و بیهوش کننده را دارد. همین طور شما توانایی پرش از آن را نیز دارید.

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

گرافیک بازی از بارز ترین ویژگی های این نسخه است.

Kevin Conroy باز می گردد

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

KEVIN CONROY باز می گردد

 

زمانی که Roger Craig Smith کار خوب خودش را با صدا پیشگی بتمن در Arkham Origins انجام داد، این کار سخت بود که با صدا پیشه اصلی بتمن به رقابت بپردازد، حتی برای خیلی ها نیز دور از تصور بود. Kevin Conroy نقش بازیگر بتمن را از اوایل ۱۹۹۲ با شروع سری Batman: The Animated تا بازی در دو قسمت Arkham بر عهده داشت. حال او برای Arkham Knight باز می گردد تا دوباره صدای بزرگ او را بشنویم. بازیگران دیگری نیز باز گشته اند که عبارتند از : Nolan North در نقش پنگوئن، Wally Wingert در نقش ریدلر ، Tara Strong در نقش هارلی کویین و  Troy  Baker در نقش Two face. بنابر این با توجه به این موارد، حتما باری دیگر با یک عنوان فوق العاده و صد البته بهتر از شهر ارخام روبرو خواهیم بود.

مولتر پلیر؟ نه خیر

بر خلاف نسخه ی قبلی که شامل قسمت مولتی پلیر بود، Arkham Knight فاقد بخش چند نفره خواهد، زیرا این خواسته ی راک استادی است و همه چیز نیز روشن و واضح است. اقای هیل در این باره می گوید :

این یک بازی یک نفره (single-player  ) است، هیچ بخش چند نفره ای در بازی وجود ندارد. در ابتدا و آغاز کار، این دیدگاه ما بود. ما وقتی برای ساخت قسمت چند نفره نداریم. ما می خواهیم تمام تمرکز خود را بر روی بخش تک نفره بگذاریم تا بهترین تجربه ی ممکن بدست آید. ما فکر می کنیم که این بازی به مولتی پلیر، لزوما نیازی ندارد.

گاتهم گسترش می یابد

در Arkham Knight گاتهم، بسیار وسیع تر از دو نسخه ی قبل خواهد بود. گاتهم نقاط جدیدی از شهر را در بر می گیرد که به سه جزیره تقسیم شده است. بنابراین، نقشه ی این قسمت، ۵ برابر Arkham city خواهد بود. اقای هیل کارگردان بازی می گوید :

ما می خواهیم مطمئن شویم که جهانی غنی و پز ازجزییات در حال آماده سازی هستیم. ما تلاش می کنیم که بزرگ ترین بازی open world را به بازار عرضه کنیم. همین طور سعی بر این داریم که محیطی پر جنب و جوش و غنی را برای شما فراهم سازیم

ارخام یک شهر بسته و هراس آور بود. در اینجا ما فضاهای منفی بین ساختمان ها داریم بنابراین این بسیار آسان تر و لذت بخش تر است ( منظور برای حرکت بت موبایل )

بتمن با محیط جدید از هر نظر سازگار شده است. با توجه به این مورد که بازی یک Open world است اما جزییات بافت های بازی بسیار بالا و زیباست. مهتاب از روزنه های ابر ها بر روی زمین خودنمایی می کند. باران می بارد و زمین ترگونه می کند.  متروکه های هالووین و آمیزش رنگ ها همه دستی بر محیط کشیده اند. واقعا همه چیز زیباست.

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

بتمن می تواند اوراکل را در برج ساعت ملاقات کند

سریع تر، جذاب تر و پر چالش تر از گذشته !

از عالی ترین ویژگی بتمن گیم پلی جذابش است. نوآوری های مختلف که در هر نسخه به مراتب بیش تر از گذشته می شود. این قسمت نیز دست خالی نیامده و گیم پلی مهیجی را رقم خواهد زد. شما می توانید از Batarangs در هوا استفاده کرده و به ۴ دشمن سپس حمله کنید. هم چنین تمامی گجت های  quickfire به شما اجازه استفاده در طول پرواز را می دهند. اقای هیل درباره سیستم مبارزه می گوید :

ما از این موضوع اگاهی کامل داریم که خودمان یک سیستم مبارزه پیچیده نمی خواهیم، زیرا فکر می کنیم که قدرت در سادگی است. ما سعی در اضافه کردن ویژگی هایی هستیم که بازیباز بتواند از تجربه ی آن لذت ببرد، اما با سادگی سیستم سازش ندارند

در این نسخه هر آدمکش معمولی می تواند دردسر بزرگی برای شما بیافریند. انجام دهد. بنابراین بتمن می تواند با یک زمان بندی مناسب، یک backflip سریع انجام دهد و با پرتاب کردن یک Batarang، یک KO فوری انجام دهد. بین دشمنان باقی مانده، بتمن توانایی جدیدی برای انجام حملات سریع بین مبارزات از خود نشان می دهد. اگر دشمنی در جایی ایستاده بود، همانند قبل، می توانید او را takedowns کنید. هنگامی که بتمن در محدوده ی مقصد قرار دارد، می تواند با سرعت از Batmobile بیرون بپرد. قابلیت جدید بتمن، این است که امکان glide بر روی هر سطح شیشه ای را به شما می دهد. بتمن این قابلیت را دارد تا هنگامی که یکی از دشمنان را در اختیار می گیرد به سوی ۲ دشمنان دیگر هل داده و از وسایل مخصوصی مانند Batarang که در اختیار دارد، استفاده کرده و به سوی آن ها پرتاب کنید. یکی از ویژگی های این نسخه، حضور فیزیکی و واقعی در مخفی گاه اوراکل است. شما می توانید به برج ساعت اوراکل رفته و او را در آن جا ملاقات کنید.  هر کسی که ارخام سیتی را بازی کرده باشد، به یاد می آورد از مرحله ای از رفتن به مرحله ی دیگر، لودینگ هایی وجود داشت. هیل می گوید :

ما جریانی را می خواستیم که یک پارچه باشد و این واقعا برای ما مهم است. به عنوان یک بازیکن شما هرگز احساس نمی کنید که تنها یک transition وجود دارد. بدیهی است از نظر فنی، تنها یک لود وجود داد. این یک تلاش مستمر است

بنابر این، هنگام ورود به بخش های مختلف در شوالیه ارخام هیچ لودینگی دیگری مشاهده نخواهید کرد. بتمن بازی را با لباس مخصوص خود از Arkham city شروع می کند. رنگ او کمی تیره تر شده و قابلیت Upgrade را نیز دارد. زمانی که در یک گروه ۳ نفر کنار و نزدیکی هم قرار دارند، می توانید از Fear takedowns استفاده کنید.  یکی از بهترین عناوینی که تا به حال از تولد صنعت گیم تا الان ساخته شده، سری بتمن و ارخام است. چیزی که واقعا از هر نظر کم و کاستی ندارد. از هر لحاظ تکمیل است و همان عنوانی را ارایه می دهد که همه تشنه ی تجربه ی آن هستند. خبر خوبی است که سومین نسخه از سری ارخام، در دست ساخت می باشد اما از طرفی غم انگیز می رسد، زیرا این قسمت آخرین نسخه ای خواهد بود که توسط راک استادی ساخته شده و روایت را پایان می دهد. راک استادی درباره ی آنچه برای آینده در نظر دارد، صحبتی نمی کند و همگان را در تعجب خود نگاه داشته است اما مطمئن خواهیم بود که بتمن نیست. با همین اشاراتی که شد، هر چیزی ممکن است در پایان بازی اتفاق بیفتد. آیا بتمن خواهد مرد ؟ یا ایا او در آخر در عنوان شوالیه تاریکی باز نشسته می شود ؟ هیل می گوید :

ما بر روی عنوان های متعددی در همان زمان کار نمی کنیم. ما تنها بر روی یک عنوان کار می کنیم. و ما می خواهیم آن را به بهترین تبدیل کنیم. احساسی برای درست پایان دادن به داستان حس می شود. این کار همانند بازی اول و دوم احساسی به ارمغان می آورد. و …”

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به batman arkham knight

سیر تکاملی بتمن

 

کماکان همان طور که بسیاری از بازی ها به دل ما می نشینند و فراموش نمی شوند، بتمن را نیز ار همان ابتدا به خود ملحق کردند. واقعا عنوان زیبایی خواهد شد. همه چیز عالی است. گرافیک، داستان، موسیقی و گیم پلی. دیگر چه می خواهید. تازه این قسمت پر از نوآوری های تازه است. فقط مشکلمان یک مورد است. جوکر دیگر وجود ندارد. نمی دانم چرا با جوکر خو گرفته ام تا دیگر شخصیت ها. بد نیست به اخرین مکالمه ی او با بتمن در سکانس اخر ارخام سیتی نگاهی بیندازیم.

Do you want to know something funny? Even after everything you’ve done… I would’ve saved you

That actually is… (coughs) … pretty funny

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا
افسانه پایان می پذیرد l اولین نگاه به Batman : Arkham Knight - گیمفا