خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا

خانواده گیمفا | شماره پنجم

حامد زاهدی
۱۵:۴۲ ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا

با سلام خدمت تمامی بازیبازهای عزیز ایرانی به خصوص گیمفایی هاش!به دومین خانواده گیمفا در اسفند ماه خوش آمدید.هفته ای دیگر گذشت و باز هم دقایقی باید ما را تحمل کنید.ماشاالله استقبالی که به عمل آمده، روحیه کاری منو هم بالاتر آورده.تو نظرات گفته بودید که مقدمه چینی زیادی می کنم، پس خیلی شیک و مجلسی و بدون مقدمه مفصل، روی اون کادر ادامه مطلب کلیک کنید و ادامه مطلب…!

Gamefa family1 خانواده گیمفا | شماره چهارم

چه خبر؟

بعد از تلاش بسیار زیاد تمامی کادر، شنبه ۲ اسفند اولین شماره از مجله جدید گیمفا منتشر و با بازخورد خوبی همراه گردید.البته مشکلات و نواقض گرافیکی نیز داشت که سردبیر مربوطه، وعده برطرف کردن این مهم در شماره بعدی را داده است.نسخه اول تا به الان نزدیک به ۳۱۰۰بار دانلود شده است که با توجه به نواقض موجود، عددی قابل قبول می باشد.اگر هنوز موفق به دانلود مجله گیمفا نشده اید، همین الان کلیک کرده و دانلود نمایید.

با توجه به ایمیل های ارسالی و تقاضاهای خود شما در خصوص تشکیل یک فروشگاه، می توانم این وعده را بدهم که در حال ایجاد یک فروشگاه اینترنتی هستیم و بزودی می توانید بازی ها، نرم افرازها و لوازم جانبی کامپیوتر را با قیمتی غیر قابل باور خریداری نمایید.

 

کمیک | شماره پنچم

تا حالا شده با اخباری خنده دار و عجیب مواجه شوید؟ احتمالا برای همه چنین موقعیتی پیش آمده است.مثلا سازنده یک بازی در مصاحبه خود بر روی یک موضوع نه چندان مهم تاکید و پافشاری کند.موضوعی که تنها اشاره ای جزئی به آن نیاز است.یکی از امتیازهای منفی در ساخت بازی ها همین موضوع می باشد؛ چرا که برخی از سازندگان به جای گسترش سایر المان های مهم، به گسترش یک حالت یا موضوع خاص می پردازند.

کمیک شماره پنجم

 امین کالاشلی امین کالاشلی گفتهما همیشه دوست داریم که توی بازی هامون آزادی عمل زیادی داشته باشیم و هر کاری که دلمون میخواد انجام بدیم ، مثل بازی GTA که توش از هر لحاظ آزادی عمل هست.ولی این که سازندگان روی یک ویژگی بیش از حد تمرکز داشته باشند، آزاردهنده هست!

 

علیرضا مرادیعلیرضا مرادی گفته: اینکه telltale داره روی سریال های معروف و پربیننده سرمایه گذاری میکنه کار خوبیه. چون هم فروشش و هم ظرفداراش تضمینه هم اینکه گیمران سبک کاری این استودیو رو دوست دارن. در این کامیک یکی از ویژگی های مهم این سبک بازی میان این دو گیمر درحال بحث است. اینکه اختیار عمل دست گیمران است و آن ها هستند که تصمیم میگیرند چگونه بازی کنند و چگونه آنرا به پایان برسانند.

 

صندلی داغ | مصاحبه با سردبیر گیمفا، آقای حامد زاهدی

(هر کاربر می تواند به ۳ نفر رای بدهد)

[poll id=”81″]

سلام آقای زاهدی.درشماره قبلی “خانواده گیمفا” ، شما بیشترین رای را کسب کردید و به همین دلیل بنده آرش عارف نیا به نمایندگی از اعضای گیمفا، سوالات صندلی داغ را از شما می پرسم.

– به صورت فوق العاده کلیشه ای سوال اول رو به خودتون اختصاص می دیم. لطف کنید یک معرفی کامل از خودتان برای ما بگویید.

– با درودی بی کران خدمت شما و دیگر مخاطبین گیمفا.بنده حامد زاهدی متولد ۴دی ماه سال ۱۳۷۳ هستم.در جنوب کشور و در شهر مظلوم و محروم خرمشهر زندگی می کنم.اگر بگویم از آن زمانی که به یاد دارم تا به الان مشغول انجام بازی های کامپیوتری بوده ام، اغراق نکرده ام.دنیای بازی های کامپیوتری من با آتاری دستی شروع شد، هیچوقت بازی تانک و ماشینش را از یاد نمی برم! یکی دوسالی که گذشت، برادر بزرگ ترم Atari Emulator خرید.روزی نبود که با بازی هواپیما، شب نشود.خلاصه از میکرو و سگا بگذریم و جلوتر بیایم، به کنسول افسانه ای Playstation 1 می رسیم.نزدیک به ۷ سالم بود که زندگی حرفه ای من در زمینه بازی های کامپیوتری، با عناوینی همچون Medal Of Honor، Harvest Moon، Resident Evil 3 و … آغاز شد.به شخصه طرفدار کنسول Playstation هستم و به جزء شماره سوم و چهارم دستگاه، دو نسخه دیگر را داشته ام.به ورزش فوتبال و بدن سازی علاقه دارم.از بین تیم های فوتبال ایرانی، پرسپولیسی و از بین تیم های خارجی، رئال مادریدی هستم.توی ورزش، از کاپیتان اسپانیا و تیم رئال مادرید، ایکر کاسیاس الگو می گیرم.
– در حال حاضر مشغول به تحصیل هستید؟ دانشجوی چه  رشته و گرایشی هستید؟

بله، به ادبیات فارسی و زبان عربی علاقه خاصی دارم، از این رو در دوران دبیرستان، علوم انسانی خواندم و در حال حاضر نیز، دانشجوی وکالت، زیر مجموعه حقوق در مقطع تحصیلی لیسانس هستم.

– از ابتدا تا به الان ،در طول ۲۴ ساعت شبانه روز چند ساعت از وقت خود را به بازی های کامپیوتری اختصاص می دهید؟

بالا رفتن سن و ساعات بازی با یک دیگر رابطه ای تضاد دارند.بی شک هرچی سن بالاتر برود، حوصله انجام بازی های کامپیوتری هم کمتر می شود.در سنین ۶ تا ۱۴ سالگی نزدیک به ۱۳ ساعت چه در کلوب  و چه در خانه بازی می کردم.از ۱۴ تا ۱۷ سالگی به خاطر بالا رفتن مشغله ها و دروس تحصیلی، نزدیک به ۶ ساعت و از ۱۷ تا نزدیک به ۱۹ سالگی ۲ ساعت بازی می کردم.در حال حاضر نیز، از سویی حجم کاری بالا در گیمفا و از سوی دیگر مشغول شدن ذهن به سایر مراحل زندگی، در هفته ۲ یا ۳ ساعت خود را به بازی های کامپیوتری اختصاص می دهم.

حامد زاهدی، سردبیر وب سایت گیمفا

چرا گیمفا نه؟! اولین برخورد من با گیمفا در مهرماه ۱۳۹۱ بود.گیمفا دارای پتانسیل بالایی در هر زمینه ای می باشد، به همین دلیل نیازمند مدیریتی دقیق و بی عیب و نقص می باشد.گیمفا در زندگی حقیقی خودم، تاثیرات مثبت و منفی فراوانی داشته است.بعضی اتفاقاتی که در گیمفا برایم رخ داد، توانست تغییرات و تحولاتی اساسی در روند زندگی من ایجاد کند.

– گیمفا سایت بزرگی است، هر سایت بزرگ حاشیه هایی نیز دارد.کار نویسندگی و ترجمه متون انگلیسی را از کجا شروع کردید؟گیمفا را با سایر سایت ها مقایسه کنید.

بله، طبیعتا بیشتر نویسندگان از سایت های کوچیک شروع کردند و یک شبه به پست و مقام بالایی نرسیده اند.منم کار خودم رو ۶ سال پیش در انجمن جنگجویان که هنوز هم پای برجاست شروع کردم سپس با مجله استارگیمز آشنا شدم و برای اولین بار در مجله به تحریر پرداختم.این طبیعی است که هرچی سایت نامی و مشهورتر باشد، حواشی بیشتری به همراه دارد.به شخصه سایت های کوچک و به دور از حاشیه را می پسندم؛ چرا که نویسنده می تواند تمرکز ذهن بیشتری داشته باشد و روحیه بالاتری به کار بپردازد.البته سایت های بزرگ نیز به نوبه خود مزایای خاص خود را دارند.

– طرفداران قدیمی گیمفا شما را کاملا به یاد دارند.سال ۹۱ بود که شما بخش خبری را در انحصار خود داشتید و حتی تا نیمه نهایی نویسنده برتر سال، پیش رفتید.چه شد که آفتاب درخشان شما به یکباره افول کرد؟۸ماهی از شما خبری نبود، تو این مدت کجا بودید و چه می کردید؟چه شد که دوباره بازگشتید؟

به خاطر یک سری مشکلات شخصی که برایم پیش آمد و در کنار آن کم لطفی صاحبان قدرت آن زمان، قادر به فعالیت نبودم.به پیشنهاد دوست خوب و صمیمی ام، آقای نراقی بدون اعلام قبلی به تک فارس منتقل شدم و یک ماهی نیز در آنجا فعالیت داشتم.سپس نزدیک به ۷ ماه در هیچ سایتی مشغول به کار نبودم .بعد از گذر این مدت طولانی، یک سری تغییرات در گیمفا به وجود آمد، فرصت را غنیمت شمرده و به حرفه اصلی خودم بازگشتم.
– زمانی که شما برگشتید، تیم قبلی، گیمفا را ترک کرده بودند. تیم جدید رو در چه سطحی می بینید؟ آیا در این تیم افرادی هستن که به نظرتون آینده و استعداد فوق العاده ای داشته باشند؟

تمامی اعضای تحریریه سابق، مورد احترام و تحسین هستند.در حرفه ای بودن آنها جای شکی نیست ولی هر انسانی نقاط ضعف خودش را داراست.بنده بیشتر به جوان گرایی اعتقاد دارم؛ چرا که معتقدم ذوق و شوق نویسندگان نوجوان و جوان بیشتر از نویسندگان حرفه ای می باشد.همین امر باعث می شود که روحیه و صمیمیت تیمی هیچ وقت از بین نرود.کادر فعلی در ابتدای راه خود هستند و یقین دارم با گذشت زمان، بهتر از الان نیز خواهند شد.

– گیمفا به عنوان پرمخاطب ترین وبسایت خبری و تحلیلی گیم ایران مسیر سختی را برای حفظ این مقام پیشرو دارد. برنامه ها و ایده های جدیدی برای حفظ این رتبه دارید؟

قرار گرفتن در این جایگاه حاصل زحمت یک نفر نبوده، بلکه این موقعیت و رتبه را مدیون تمامی کادر می دانم.برای حفظ چنین جایگاهی نیاز به تنوع کاری بالایی است.با حمایت های مدیریت محترم گیمفا، آقای نراقی تا به الان توانستیم یک سری از پروژه ها پایه و اساسی را اجرا کنیم.این وعده را به مخاطبین گیمفا می دهم، که برنامه های آینده که شما را غافل گیر خواهد کرد.برای اجرا نمودن پروژه های جدید نیازمند زمان هستیم، پس خواهش مندم صبر و شکیبایی خود را از دست ندهید.
– تعداد افراد تحریریه و خبری همین مقدار باقی می ماند یا برنامه ای برای جذب نیروهای جدید دارید؟

در حال حاضر اعضای تیم خبری و تحریریه در مجموع ۳۰ نفر بوده که این عدد سقف ما می باشد.البته افراد ماهر و مجربی که دست به قلم خوبی داشته باشند، شامل این قاعده نمی باشند و با ارسال نمونه کارهای خود به بنده، می توانند به ما بپیوندند.

کلام آخر

از کاربران عزیز تقاضا دارم که با ارائه نظرات و پیشنهادات خود، ما را در این مسیر طویل یاری نمایند.به یاد داشته باشید که هدف اصلی ما رضایت مخاطبین است.جمعه خوبی را برای همگی تان آروز مندم.خوش باشید.

 محمد حسین صفری گفته: خب اگه این صحبت منو پای تملق نزارین می تونم بگم آقای زاهدی یکی از برترین افرادی هست که تا به حال باهاشون کار کردم. در طول مدتی که توی زمینه ی بازی، مشغول به فعالیت هستم، با افراد زیادی آشنا شدم که آقای زاهدی یکی از از بهترین و مجرب ترین این افراد بود. از زمانی که تو گیمفا نویسنده نبودم و به عنوان بازدیدکننده بهش سر میزدم کارای ایشون رو می دیدم و دوست داشتم. حال نیز که لطف خداوند شامل حالم شد و به در کنار ایشون هستم.می تونم با اطمینان کامل بگم این روند رو به رو رشدی که گیمفا بعد از تغییر و تحوالاتش پیدا کرد مدیون ایشون هست.در حالی که همه سایت رو تنها گذاشتن و فقط یه سری افراد تازه کار مثل خودم باقی مونده بودیم ایشون با استادی هرچه تمام، راه پیشرفت و تلقی را به نما نشان داده و هدایت کردند و گیمفا را به جایی که لایقش بود برگردوندند. از صمیم قلب امیدوارم که ایشون هر جا که هستن موفق باشند و هیچ وقت ما و گیمفا رو تنها نزارند.

 

 کسری نراقی گفتهحامد جان، چه موقعی که در تیم تحریریه به نویسندگی  و ترجمه خبر مشغول بود و چه حالا که در سمت سردبیری در سایت گیمفا مشغول به کار است، ثابت کرده که با پشتکار فراوان، می توان از پس هر کاری بر آمد. بدون شک یکی از دلایل موفقیت گیمفا، حضور حامد جان در مجموعه گیمفا می باشد .چه زمانی که در تیم تحریریه با ارسال بیش از ۳۰ خبر در روز، استانداردهای ارسال خبر را جابجا نمود و باعث بالا آمدن رتبه سایت شد و چه حالا که بعد از پشت سر گذاشتن اتفاقات تلخ گذشته، توانست سایت گیمفا را با جایگاه قبلی خود بازگرداند و با تشکیل تیم خبرنگاری، اخبار قرار گرفته بر روی سایت را چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی بالا بیاورد.امیدواریم که این همکاری همچنان ادامه داشته باشد و تیم گیمفا و کاربران از وجود ایشان بی بهره نگردند.

آریا توکلی آریا توکلی گفته: خب با آقاى زاهدى تا حدودى آشنایى داشتم. ولى نه در این حد.سردبیرى گیمفا کار خیلى سختیه که تا الان حامد خان به خوبى از عهدش بر اومده و باید بگم که هرکسی به جای ایشون بود، دچار غروری ناپسند می شد؛ اما آقا زاهدی همیشه گشاده روی و خندان هستند.امیدوارم همین طور با قدرت ادامه بده و همه پرچم گیمفا رو بالا نگه داریم. راستى من هم طرفدار دو آتیشه Resident Evil هستم.

 

پیروزی با کیست؟ | مسابقه شماره پنجم

آقا ایول دارید!فکر نمی کردم به این راحتی آهنگ شماره چهارم را تشخصی دهید.این هوش و ذکاوت، نشان دهنده میزان حرفه ای بودن شما است.معلوم هست که علاوه بر گیم پلی و گرافیک به موسیقی و دیالوگ های بازی ها هم دقت خاصی می کنید.

پاسخ مسابقه شماره چهارم: موسیقی متن Batman arkham origin

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برندگان شماره چهارم مسابقه :

۱- darksiders II

۲- maziarSS

۳- SILENT HILL

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

“برندگان بالا، از طریق پیام خصوصی در سایت یا انجمن، برای دریافت جایزه خود با بنده ارتباط برقرار کنند.”

قوانین مسابقه:

۱- جواب خود را در قسمت نظرات بنویسید.

۲- هر کاربر تنها یک بار می تواند شانس خود را امتحان کند.

۳- مهلت پاسخ گویی، تا دوشنبه ۱۲ اسفندماه می باشد.

۴- در صورت مشاهده هرگونه تقلب، کاربر خاطی از شرکت در دوره بعدی مسابقات نیز محروم خواهد شد.

۵- به ۳ نفر از کسانی که جواب درست داده اند، به قید قرعه یک کارت شارژ ۲تومانی ایرانسل یا همراه اول داده خواهد شد.

 

برای شماره پنجم، باز هم موسیقی متن یکی از عناوین را انتخاب کردیم.حال چی؟ باز هم می توانید نام بازی را حدس بزنید؟!

[jwplayer mediaid=”135332″]

دانلود موسیقی

 آرش عارف نیا گفته: بازی مربوط به سال ۲۰۱۳ هست و سازنده این موسیقی معروف بوده و اسم او را در آرشیو می توانید بیابید.

 

صدای شما 

شما هم خانواده ای عزیز، می توانید هرگونه پیشنهاد،انتقاد و نظر خود را برای ما از طریق راه های ارتباطی که در پایین ذکر شده است ارسال کنید تا با نام خودتان در این بخش قرار گیرد.اگر مشتاق آشنایی با فرد خاصی از کادر گیمفا هستید، با ذکر نام و نام خانوادگی شخص مورد نظر، او را از سوالات خود باخبر سازید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگو شما عزیزان باشد.

ایمیل : Hamedzahedi1990@gmail.com

پیام خصوصی در انجمن : کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا
خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | شماره پنجم - گیمفا