تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا

تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد

فرهان حسینی
۱۹:۰۸ ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا

بالاخره بعد از مدت ها٬ تاریخ انتشار دقیق عنوان The Evil Within منتشر شد. این بازی توسط Tango Gameworks در حال ساخت است و کارگردانی آن بر عهده آقای Shinji Mikami است. در ادامه می توانید تاریخ انتشار این عنوان را مشاهده نمایید و خود را برای بازی کردن این عنوان Survival horror که قرار است ترس واقعی را به ما نشان دهد٬ آماده سازید. عنوان The Evil Within در تاریخ ۲۶ آگوست امسال در آمریکای شمالی و در تاریخ ۲۹ آگوست امسال در اروپا عرضه خواهد شد. همچنین عنوان The Evil Within توسط Bethesda Softworks برای پلتفرم های Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, PS3 و PC عرضه خواهد شد. شما در بازی The Evil Within در نقش یک کارگاه زبده با نام Sebastian هستید و به همراه یارانتان به صحنه ی قتلی وحشتناک در یک عمارت فرا خوانده می شوید. در عمارت یاران شما یکی پس از دیگری مفقود و یا کشته می شوند و تنها شما میمانید و Sebastian و اینجاست که باید برای بقا و زنده ماندن٬ بجنگید و با چیز های عجیبی روبرو شوید…

The Evil Within

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا
تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • با سلام خدمت دوستان گیمفایی

      بنده ی حقیر یک نقد بر این بازی زده ام ….که میدانم خیلی دیر است ….ولی شاید کمک کنه به دوستانی که شک دارند برای تجربه کردن این اثر

      نقد و بررسی بازی the evil within
      این نقد ، تماما نظر شخصی نگارنده است و قطعا آلوده به ایرادات و اشتباهات و سلایق شخصی .
      این نقد بیشتر بر روی نقاط ضعف بازی زوم کرده است و نگارنده نافی نکات مثبت نیست .
      نکات را تیتر وار عرض میکنم و توضیحاتش را در زیرش می آورم :
      —————————————————
      یک : خوب – بد – زشت = داستان پردازی – نوع روایت داستان – شخصیت پردازی
      داستان بازی الحق خوب و دلنشین است و همخوانی دارد با ژانر ( وحشت – بقا ) ….ولی روایت داستان نمیتواند گلیمش را از آب بیرون بکشد …. و در واقع چیزی هم به عنوان شخصیت پردازی نداریم !!
      الف ) داستان : داستان شاید کلیشه ای آغاز میشود و کلیشه ای پیش میرود ولی متعهد به ژانر باقی مانده و اصالت را حفظ میکند …..شروع بازی از یک تیمارستان پر از جنازه است ….که کمی کلیشه ای به نظر می آید ولی روند داستان با ارزش و قابل دفاع است …
      ب ) روایت : موردی که باعث می شود که داستان آنطور که باید و شاید به چشم نیاید …نوع روند روایت داستان است .بخش مهم و عمده ای از داستان بازی در نامه هایی است که سباستین ( کاراکتر اصلی ) در طول بازی پیدا میکند ( که گویا این نامه ها دست نوشته همسرش است ) …. که قطعا اکثر گیمر ها ( هم ما ایرانی ها و هم گیمر های خارجی ای که زبان مادریشان در بخش زیر نویس بازی نهاده نشده است ) …. نه انگلیسی قوی …..و نه حال و حوصله برای خواندن نامه های بین ۱۰ الی ۲۰ خطی دارند !! سازندگان بایست پیش بینی میکردند که گیمر های زیادی نامه ها را نخواهند خواند. پس خود به خود اکثر گیمر ها در جریان داستان بازی قرار نمیگیرند ، که این ، لکه ای بزرگ بر نوع روایت داستان است .
      ج ) شخصیت پردازی : از ابتدا چیزی از شخصیت سباستین نمیدانیم ….که این در ژانر ( وحشت – بقا ) طبیعی است …چون فضای گنگ و مبهمی به گیمر میدهد …. ولی توقع اینکه تا انتهای بازی به شخصیت کاراکتر اصلی پرداخته شود ، توقع زیادی است؟! …که متاسفانه توقع ما بیجا است از نظر سازندگان !!
      ———————————————————–
      دو : گرافیک …….به هیچ وجه نسل هشتمی نیست ! و با کمی سخت گیری میشود برچسب یک نسل هفتمی معمولی به آن زد !
      الف ) گرافیک هنری : با دید نسل هفتمی به آن ، نمره قبولی میگیرد .
      محیط بازی پر است از جزئیات ، جزئیاتی که در ظاهر خوش ساخت هستند ولی شدیدا بی مصرف !! ( در بخش گیم پلی بیشتر بدان میپردازم )
      ب ) گرافیک فنی : در یک عبارت ، چیز شاخی نیست .
      از تکسچر ها گرفته تا مکانیک حرکتی در موشن کپچر ها
      منطق در این بخش کمی کمرنگ است ، مثلا بطری هایی که در آن مایع فسفری رنگ قرار دارد که جان افزای ماست ….به هیبت یک دبه است !! این دبه ها را سباستین در کجایش قرار میدهد که همیشه هم در دسترسش است ، نمیدانم !
      یا سایز قوطی های کبریت به اندازه ی جعبه ی کفش اند ! و همچنین سایز بسته فشنگ ها از خود تفنگ بزرگترند!! و قطر گلوله ها از قطر لوله تفنگ !!
      شاید بگویید : اگر قوطی کبریت به اندازه سایز منطقی خود باشد ، در محیط بازی قابل مشاهده نخواهد بود.
      این صحبت شما کاملا درست است ولی میشود با ترفند هایی که در خیلی از بازی ها زده میشود این مشکل دیده نشدن را حل کرد ….مثلا با برق زدن( چشمک زدن ) …..مثلا با یک رنگ جیغ که متمایز از محیط باشد …..یا مثلا مکانی خاص برایش تعبیه شود ….مثل کمد و کشو ی میزها …. و نه ولو شده روی زمین .
      سه : گیم پلی ، هر چه خوبان همه دارند …….تو اصلا نداری !!
      بحث بر روی گیم پلی بسیار زیاد و حجیم و طولانی است ، پس به صورت خلاصه و مفید عرض میکنم :
      الف ) گان پلی : شاید قوی ترین بخش گیم پلی باشد . ( ولی بارها برایم پیش آمد که از دو متری شکم دشمن را نشانه میگیرم ولی گویا تیر از میان دشمن عبور میکند و هیچ اتفاقی نمی افتد )
      ب ) مخفی کاری : خیلی بد و ضعیف …در صورتی که این بخش باید یکی از قدرتمند ترین بخشها در یک بازی با ژانر ( وحشت – بقا ) باشد .چیزی به نام کاور گیری نداریم ( هم کاور گیری از دید دشمن و هم از تیر دشمن ) ….نهایت مخفی کاری پنهان شدن در کمد و یا زیر تخت خواب است که در ۹۰% موارد کاربرد ندارد .
      یکی از نکات مثبت بازی( که البته غوطه ور در ایراد است ) حالت خم شدن سباستین و پاورچین قدم برداشتن اوست که نمای تصویر برداری سینمایی و زیبایی ایجاد می کند و واقعا میشود از این حالت سینمایی لذت برد ….
      و حال برویم سر ایرادات پاورچین !! ( پاورچین ، نامگذاری من درآوردی خود بنده است )
      تنها در حالت پاورچین است که شما میتوانید از چاقوی خود برای کشتن دشمن ها استفاده کنید !! , اما ….اما ….اما ….در صورتی که دقیقا از پشت سر به سمت دشمن حمله کنید !! اگر کمی مایل به سمت راست و چپ به سمت دشمن بروید این قابلیت عمل نخواهد کرد ( آخه چرا ؟؟؟ )
      حال فرض کنید که شما در حال پاورچین رفتن به سمت دشمنی از پشتش هستید و او ناگهان برمیگردد ( البته نه اینکه با هوش بالای خود متوجه حضور شما شده باشد …بلکه به طور تصادفی برگشته است ) در این لحظه به طور عجیبی شما دیگر قادر به استفاده از چاقوی خود نیستید ….و یا باید تفنگ را آتش کنید و یا با مشت و لگد به جان زامبی بخت برگشته بی افتید !!
      در ضمن یکی دیگر از عجایب این بازی این است که : سرعت راهپیمایی در حالت پاورچین تقریبا برابر است با سرعت راهپیمایی در حال دویدن !!
      یکی دیگر از ایرادات بازی این است که :
      فقط با یک ضربه چاقو به سر زامبی میشود او را کشت ….ولی با استفاده از هفت تیر بایست حداقل ۳ شلیک موفق به سر زامبی مرحمت بفرمایید ….گویا چاقوی سباستین ( MADE IN ZANJAN ) است !!

      ج ) هوش مصنوعی : اگر دشمنان را زامبی بنامیم ….میشود گفت : با عجیب ترین و باهوش ترین و در عین حال ابله ترین زامبی های دنیا طرف هستیم !!
      گاهی اوقات از ۳۰ متری ما را می بینند و گاهی در یک متریشان میشود با خیال راحت پرسه زد .
      در بیشتر موارد وقتی ما را میبینند ….انگار ندیده اند ….چون فاقد هوش ترین و ضعیف ترین عکس العمل را نشان میدهند .
      تعاملی بین زامبی ها نیست ، یعنی وقتی شما با زامبی درگیر هستید ، زامبی که در اتاق بغلی و یا ۱۰-۱۵ متری شماست متوجه ماجرا نشده و هیچ عکس العملی انجام نمیدهد .
      شاید یکی از معدود نکات مثبت در زمینه دشمن ها ، تنوع در ظاهر دشمن ها و باس فایت ها است.که این تنوع فقط و فقط محدود به ظاهر شده و برای از پای در آوردن همه آنها میشود یک روش را برگزید و استراتژی خاصی را طلب نمیکند .
      ++++ در ضمن زامبی های تفنگ به دست هم داریم  !!

      د ) مبارزات تن به تن : ایرادات این بخش را در چند مقوله باید بررسی کرد :
      ۱ ) تبر : تبر در سطح محیط بازی یافت میشود و یکی از ابزار آلات کاربردی در نابودی دشمنان است ولی یک نکته بسیار عجیبی وجود دارد : تبرها یک بار مصرف هستند !! یعنی با کشتن یک دشمن ، تبر شما در هوای محیط، تصعید می شود !! یا بعضی از زامبی ها که تبر به دست هستن بعد از کشته شدنشان ، تبرشان هم میمیرد !! و نمیشود از تبرشان استفاده کرد !!
      ۲) مشعل : مشعل هم به مانند تبر بوده و برای به آتش کشیدن دشمنان استفاده می شود و همان ایراد تبر را هم دارد ….یک بار مصرف بودن . ( در ضمن گویا زامبی ها آغشته به ماده ای اشتعال زا هستند که به سرعت در آتش میسوزند )
      ۳ ) مشت و لگد زنی : از این قابلیت میشود به عنوان یک فان استفاده کرد !! از هر ۱۰ مشتی که به سمت دشمنی پرت میفرمایید ، حد اکثر ۳ عدد به دشمن گرامی اصابت نموده و ۲ عدد به دیوار مجاور و مابقی به مولکولهای اکسیژن موجود در هوای اطراف تان !!
      ۴ ) زاویه دوربین : یکی از بزرگترین مشکلات مبارزات تن به تن ، زاویه دوربین است . که واقعا آزاردهنده عمل میکند. منطق میگوید در حین مبارزات تن به تن ( در بازیهای زاویه دید سوم شخص ) بایست دوربین کمی عقبتر رفته و طوری که دو نفری که با هم درگیر هستند در صفحه نمایش حضور داشته باشند ولی در این بازی اینگونه نیست . دوربین زاویه قبل از درگیری را حفظ میکند( و یا حتی زاویه دید تنگ تر هم میشود ، احتمالا به خاطر هیجان دادن به مبارزه است ) و در خیلی از موارد شما دشمن را نمیبینید و یکی از دلایل مشت زنی به مولکولهای اکسیژن همین ندیدن دشمن است .
      ۵ ) داس و ساتور : همانطوری که در بخش ( گرافیک هنری ) عرض کردم ، بازی دارای جزئیات خوب و دقیقی است ولی جزئیات بی مصرف ….به طور مثال در پرسه زنی در بعضی مکان ها شما شاهد ابزار آلاتی مانند : تبر و داس و ساتور خواهید بود که فقط و فقط میشود تبر را بر دست گرفت !! سوال اینجاست پس داس و ساتور چرا اصلا ساخته شده ؟ ( یا مثلا شمع و چراغ گرد سوز در بازی به وفور پیدا می شود …چرا از آنها برای سوزاندن نمی شود استفاده کرد ؟ و فقط کبریت است که قابلیت اشتعال زایی دارد )
      ۶ ) برداشتن اجسام : خیلی مبتدی و ضعیف کار شده است و رابطه همبستگی بین دست و جسم وجود ندارد …به طوری که وقتی میخواهید جسمی را بردارید دست سباستین در شرق و آن جسم در غرب است .و همین شرق و غرب هم در خنثی کردن دام ها پا برجاست .
      ۷ ) استفاده از چاقو : آقای سباستین در حین مبارزات تن به تن ، اون چاقوی لعنتیت کوش ؟
      گویا سباستین جایی قسم یاد کرده است که فقط از چاقو زمانی استفاده کند که ، از پشت سر و پنهانی به دشمن نزدیک شود !!
      ر ) دویدن : یورتمه !! ( لطفا فکر بد نکنین …قصد بی ادبی به ( سباستین جان )را ندارم ….منظورم از یورتمه ، دویدن شیک و مجلسی و نمایشی است )
      یک پیرمرد را تصور بفرمایید که سر صبح در پارک در حال نرمش صبحگاهی به صورت شیک و مجلسی در حال دویدن است…..سباستین هم دقیقا همینگونه میدود ….با این تفاوت که زامبی های گشنه ای در تعقیب او هستند !!
      ز ) دویدن سریع : با گرفتن دکمه ای ( مثلا در PS4دکمه R1 ) دویدن سباستین خیلی سریع و منطقی میشود ….و اگر استمرار داشته باشد ؛ سباستین چند لحظه ای ( حدود ۵ ثانیه ) متوقف میشود ( و به حالت رکوع میرود ) تا نفسی تازه کند ….که بسیار طبیعی و منطقی اجرا میشود ….ولی یک ایراد کوچک درمنطق این قضیه وجود دارد ….اینکه آیا کسی که در بین چند زامبی گرسنه ( و بعضا تفنگ به دست ) که در تعقیب او هستند ، محصور شده است ، هر چقدر هم خسته باشد ، آیا ترس به او اجازه میدهد که برای تازه کردن نفسش ، ساکن و متوقف شود ؟

  • leon111 گفت:

    فرهاد جان ممنون بابات خبر
    به شدت منتظر این بازی جالبم :yes:

  • یکی از must buy های نسل بعد.
    کلاً با shadows of the damned خیلی رابطه برقرار کردم.
    کارگردان به شدت تواناییه این میکامی.

  • emran14 گفت:

    دیر نیس ی ذره؟؟
    فک میکردم زودتر بیاد… :no: :no: :no:

  • emad heydari گفت:

    گفتم ببینم evill مگرم در اشتیاق/ساکن شود بدیدم و مشتاق تر شدم
    آقا با هر خبر و عکس و تریلر دو یه تا سکته رو میزنیم

  • daaante گفت:

    عالیه توی تابستون میاد که توی این فصل بی بازی همه قدرشو بدونن

  • تریلرشو دیدم سکته کردم، صندلیم خراب شد، موسم ضعیف شد، دستمم بخاطر برخورد محکم با کیس مصدوم شد و … در کل کسایی که بازی ترسناک دوست دارن هم فکر کنم با این بازی جونشون بیاد تو دماغشون 😀 :yes:
    ممنون بابت خبر.

  • ممنون بابت خبر داداشی! یکی از مورد انتظار ترین ها هست….

  • SE7EN گفت:

    بلاخره تاریخ انتشارش مشخص شد ! یکم outlast بازی کنم تا این بیاد !
    باید خودمو برای رویارویی با boxman اماده کنم :دی
    ممنون :yes:

  • mamadii گفت:

    ای بابا باید تابستون بازی کنیم :-/
    زمستون ساعت ۱۲ شب باید نشست پای این بازی 😯 😯

  • ares گفت:

    خدا کنه مثل resident evil4 خاطره انگیز باشه استادmikami کارش واقعا درسته

    ممنون بابت خبر

  • ارزش داره وقت صرف کنم 😀 😀 :yes: :yes:

  • faith in live گفت:

    واقعا وحشتو میشه حس کرد من خودم فقط اویله با میکامی رو دوس داشتم

  • GiLMaN گفت:

    آخرین بازی که درست و حسابی منو ترسوند و هیجان انگیز بود برام DeaD Space 2 بود این باید منو سکته بده حتما 😀 :yes:

  • DeadSpace گفت:

    ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول ۵ ماه دیگه :yes: :yes:

  • shahrum021 گفت:

    خیلی خوب شد تو تابستون جای چنین بازیی خالی بود

تاریخ انتشار عنوان The Evil Within مشخص شد - گیمفا