سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا

سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش Destiny

عرفان خورسند
۰۹:۰۰ ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا

به جرات می توان گفت که دوران بازی های آفلاین و تک نفره رو به زوال است. لذت بازی کردن جمعی با دوستان در سرتاسر دنیا بر کسی پوشیده نیست و محبوبیت بازی های آنلاین با مشاهده ی اینکه Titanfall مورد انتظار ترین بازی نسل جدید است به راحتی قابل تشخیص می باشد. اکنون در عصری از بازی های ویدیویی قرار داریم که در آن مرز میان بازی تک نفره و چند نفره به تدریج محو می شود. نسل جدید کنسول های بازی هم زمینه ی مناسبی برای اینگونه بازی ها هستند که با قدرت سخت افزاری و نو آوری های نرم افزاری شرکت های عرضه کننده، کار را برای هر چه راحت تر در ارتباط بودن دوستان مجازی و لذت بردن از بازی های آنلاین مولتی پلیر تسهیل می کنند. بازی هایی که قرار است  Titanfall و Destiny پیشرو آن ها باشند.

destiny box art

کاور Destiny

نام: Destiny

سازنده: Bungie

ناشر: Activision

سبک: Online FPS

تاریخ انتشار: ۹ سپتامبر ۲۰۱۴

پلتفرم: Xbox One، Xbox 360، PS3، PS4

 

destiny 21 دو تصویر جدید از عنوان Destiny منتشر شد

طراحی ترسناکی دارند.با من هم عقیده هستید!؟

 

 بازگشت اسطوره

همه ی گیمر ها، نام عنوان Halo را شنیده اند. عنوانی که با گیم پلی جذاب و خارق العاده اش طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرد و دیدگان همه را جلب استودیو سازنده ی خود، Bungie، نمود. این بازی موفقیت های بسیاری را برای مایکروسافت و کنسول محبوبش Xbox رقم زد و باعث شد که همه به Bungie به عنوان یک پیشرو در زمینه ی شوتر اول شخص نگاه کنند.  با وجود همه ی این ها Bungie در عملی شوکه کننده اقدام به جدایی از مایکروسافت کرد که تعجب و بعضاً خشم خیلی ها را برانگیخت. بالاخره Bungie سازنده ی بازی فوق محبوب Halo بود و جدایی آن ها از مایکروسافت این تردید را بوجود می آورد که نکند قسمت بعدی Halo خوب از آب در نیاید؟ تردیدی که Industries 343 با ساختن Halo 4 به طور کامل برطرف کرد.

به هر حال این مقاله در رابطه با Halo نیست. Bungie اخیراً اعلام کرد که با Activision یک قرارداد ۱۰ ساله عقد کرده و قرار است که با یک عنوان شوتر اول شخص آنلاین، پا در دنیای بازی های شبه MMO بگذارد. عنوانی جدید و به گفته ی آن ها “شوتر کنسولی” که قرار است صاحب سبکی نو و جدید باشد که تلفیقی است از شوتر اول شخص، جهان- آزاد، سند باکس و جهان پایدار. بازی ای که به تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۳، Destiny نامگذاری شد و در جریان کنفرانس سونی در E3 2013 با تریلری حیرت انگیز، همگان را شگفت زده کرد. عنوانی که به گفته ی توسعه دهندگان “همیشه متصل” است. یعنی اینکه بازیکنان همواره در حال تعامل با یکدیگر هستند.


destiny 1 دو تصویر جدید از عنوان Destiny منتشر شد

آماده شلیک است.هدف چه کسی یا کجا می تواند باشد؟

روزی روزگاری آخرالزمان

داستان بازی در ۷۰۰ سال آینده اتفاق می افتد. جهانی که یک دوره آخر الزمان را پشت سر گذاشته و شاهد نابودی ها و کشتار های فراوان بوده است. نسلی از انسان که با پیشرفت های علمی و صلح جهانی همراه بوده و حتی بار سفر بسته و به دیگر نقاط این منظومه شمسی هم سفر کرده است اکنون تقریباً نابود شده و تنها بازماندگان، آنانی هستند که خانه ی اولیه ی خود، زمین، را ترک نگفته و مانده بودند. اما این تمام ماجرا نیست. اکنون دیگر موجودات هوشمند جهان هستی و همچنین نیرویی عجیب و ناشناخته در پی نابودی آخرین بازماندگان انسان ها هستند. بازماندگانی که در تنها شهر باقی مانده در زمین ملقب به The Last City که توسط یک کره ی براق مرموز محافظت می شود زندگی می کنند. کره ی بزرگی که گویا منجی انسان ها هم بوده و با نام The Traveler شناخته می شود. اکنون انسان ها درصدد آن هستند که با تشکیل گروهی از خود دفاع کنند. گروهی با نام The Guardians که قرار است شما یکی از اعضای این گروه نگهبانان بشریت باشید.

درست است که درون مایه ی داستان بازی در نگاه اول، به نظر چیز خاصی را برای گفتن ندارد (که شاید بتوان دلیل این موضوع را تمرکز بیشتر سازندگان روی قابلیت های گیم پلی و صد البته دنیای کاملاً آنلاین بازی دانست) ولی از اکنون نمی توان با قاطعیت از ضعف داستان سخن برد و بایستی تا انتشار بازی صبر کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده قرار است که چندین نژاد گوناگون از Guardian ها در این بازی گنجانده شود:

Humans: موجوداتی جان سخت، خشن و در عین حال ساده و غیر پیچیده

Awoken: نژادی زیبا، بسیار کشنده و در عین حال مرموز و اسرار آمیز (که گویا مونث هستند)

Exo: موجوداتی  قدرتمند و خستگی ناپذیر که شباهت های زیادی به قهرمان سابق Bungie یعنی Masterchief دارند

بازیکنان همچنین توانایی انتخاب میان سه کلاس مختلف را هم دارند:

Hunter: کلاسی که جنبه ی نیرو هایی شناسایی را دارد و طبق گفته ی بانجی از شخصیت هایی همچون Han Solo در Star Wars و یا کاراکتر های کلاسیک آثار وسترن مانند فیلم “مردی بدون نام” ساخته ی کلینت ایستوود الهام گرفته شده اند.

Titans: این کلاس توانایی تلفیق قدرت های ماوراءالطبیعه ی The Traveler را با اسلحه های متفاوت دارند و یک جور هایی جادوگر های فضایی هستند. این کلاس از شوالیه های Jedi سری فیلم Star Wars، کاراکتر Gandalf در Lord of The rings و همچنین شخصیت مشهور Morpheus فیلم Matrix الهام گرفته شده اند.

Warlock: این موجودات به نوعی قلدر ها و کله گنده های کلاس ها هستند که علاقه به حمل سلاح های سنگین و درگیری های تن به تن دارند و به گونه ای تمثالی از مفهوم “سرباز آینده” هستند. الهام گرفته شده از Master Chief و Stormtrooper های معروف Star Wars.

468px-Trio

۳ شخصیت موجود در در Destiny

دشمنان موجود در بازی هم کم نیستند و قرار است که تنوع زیادی داشته باشند. نکته ی جالب توجه، شباهت اکثر آن ها به جانورانی که روی زمین زیست می کنند (یا بهتر بگوییم، زیست می کرده اند) است که باعث شده از تکراری بودن دشمنان جلوگیری شود. البته شاهد موجودات فضایی کاملاً پیچیده و بی شباهت به موجودات واقعی نیز هستیم نظیر فضایی های بازی Crysis که در سرتاسر منظومه ی شمسی پراکنده و تشنه به خون انسان هستند.

به خوبی می توان تلاش بانجی برای ساخت دنیایی که کاملاً غرق در جنگ و خونریزی های فرا آخرالزمانی است و مملوء است از موجودات جهش یافته چه به صورت انسانی و چه به صورت فضایی را مشاهده نمود. جهانی پر از تخیلات فضایی که امروزه محبوبیت فراوانی میان گیمر ها دارد. چیزی که خود بانجی با Halo توانست به همگان ثابت کند و بعید هم نبود که در عنوان بعدی خود از این جور سبک ها فاصله بگیرد.

در بازی، قدرت تخریب پذیری بالایی وجود دارد.

 

آخر الزمان با رفقا

همه چیز در دنیای Destiny طعم اجتماعی بودن و تعامل را پیدا می کند. بازیبازان به گفته ی سازندگان بازی در مرکز این دنیای وسیع قرار دارند و با انجام دادن کوچکترین کار ها تا بزرگترین آن ها، طعم تجربه کردن و اثر گذاری بر همه چیز را خواهند چشید. آن ها می سازند، تغییر می دهند، خرید می کنند، با وسایل نقلیه مختلف به دوردست ها سفر می کنند و تجربه ای ناب را از دنیایی که در آن هر کاری می توان انجام داد کسب می کنند. فی الواقع  مواجه شدن با دیگر بازیبازان در این دنیای وسیع نباید چیز عجیبی باشد. بانجی قول داده که شما بدون هیچ گونه Match Making و یا لودینگ خاصی که به چشم آید با دیگران در تعامل خواهید بود. به قول خود بانجی “تکنولوژی ای پیچیده و در عین حال کاملاً پنهان شده”. شما به صورت کاملاً طبیعی و حتی نا خود آگاه با دیگران تشکیل یک تیم خواهید داد و یا با آن ها به مبارزه خواهید پرداخت و این در حالی صورت می پذیرد که هر یک در حال ماجراجویی مختص به خود هستید. مثالی را برای شما عزیزان از دنیای کاملاً مرتبط بازی و از تجربه ی خود سازندگان در حین رونمایی از بازی در E3 نقل میکنم:

Joe Staten کارگردان بازی و Jason Jones موسس بانجی در یکی از نقاط شهر با یکدیگر مواجه می شوند و جونز که به تازگی یک فضاپیما خریده به استیتن پیشنهاد می کند که در سیاره ی مریخ به گشت و گذار بپردازند. این دو به مریخ می روند و کمی در آنجا می چرخند که با یک تالار اسرار آمیز که با دشمنانی تا دندان مسلح محافظت می شود رو به رو می شوند. تصمیم می گیرند که به آن ها حمله کنند که ناگهان با یک بازیکن دیگر از کلاس Hunter مواجه می شوند که در حال انجام دادن مأموریت خود در مریخ است و توسط یکی دیگر از سازندگان بازی کنترل می شود. آن ها تصمیم می گیرند که به هم ملحق شوند. اکنون این تیم سه نفری با مبارزه ی جانانه خود علیه محافظان آن ها را شکست داده و یک جایزه ی بزرگ در تالار پیدا می کنند. اسلحه ای قوی و کشنده به نام Hand Cannon. این چیزی است که به گفته ی آقای استیتن “در هر زمانی رخ می دهد و هنگامی که با یک شخص واقعی رو به رو شوید، واقعا شگفت انگیز خواهد بود! چیزی که در هر شوتری اتفاق نمی افتد.”

نظیر این قابلیت ها را در بازی Need for Speed: Rivals دیده ایم و اینکه چگونه هر بازیکن در ماجراجویی مختص به خودش پا در دنیای دیگری می گذارد. منتها این بازی یک عنوان در سبک Racing است و مسلماً تجربه ی مواجه شدن با هر کس در هر زمانی آن هم در یک ژانر فوق العاده محبوب مانند شوتر اول شخص می تواند جذابیت بسیار بیشتری داشته باشد و نوید فصل تازه ای در دنیای بازی های ویدیویی آنلاین را بدهد. فصلی که درآن شما کار خود را انجام خواهید داد و ماجراجویی خود را خواهید کرد ولی در کنار دوستانتان و در مواجهه های اجتناب ناپذیر با آن ها.

شما می توانید بازی را در سیاره هایی به غیر زمین بگذرانید

 

بانجی در ساخت عناوین با گیم پلی لذت بخش و در عین حال ساده تبحر خاصی دارد که نظیر آن را در بازی های Halo، Marathon و Myth دیده ایم و به نظر می آید که باز هم شاهد چنین چیزی در عنوان جدید این استودیو باشیم. با نگاهی به تریلر های منتشر شده می توان دریافت که تنوع دشمنان در این بازی بسیار زیاد است و باس فایت های زیادی انتظار بازیکنان را می کشند. اسلحه های گوناگونی برای کلاس های متفاوت بازی در نظر گرفته شده که در پایین برخی از آن ها را مشاهده می کنید:

reddeath marquis 1380111604

حالت اصلی گیم پلی به صورت اول شخص خواهد بود که در زمان استفاده از قدرت های فرا بشری دوربین به صورت سوم شخص در آمده و پس از استفاده به حالت اولیه ی خود بازمی گردد. محیط های مبارزه ای بازی در هنگام برخورد با دشمنان سرشار از زرق و برق و شلوغ بازی خواهد بود. افکت های فراوان گلوله، انفجار و پالس های الکتریکی از مثال های آن هستند و در واقع تنوع در استفاده از اسلحه های گوناگون و گجت های مختلف و همچنین همکاری با دیگر دوستان در روان بودن گیم پلی و هیجانی بودن آن نقش بسزایی دارد. بنای کلی بازی کار تیمی است و به شما بستگی خواهد داشت که چگونه با تقسیم وظایف میان خود و دوستانتان هر دشمن سمج و یا باس قدرتمندی را شکست دهید. با کشتن هر باس، یک آپگرید جدید به Inventory شما اضافه خواهد شد که می تواند اسلحه و یا Armor شما را تقویت کند. لازم به ذکر است که بانجی تمام تلاش خود را کرده تا کار کردن با این Inventory و آپگرید کردن ابزار و وسایل به راحت ترین شکل ممکن برای بازیکنان صورت بگیرد. یک قابلیت مهم بازی استفاده از یک روبات کوچک به نام Ghost است که می تواند در محیط های تاریک بازی به کار آید و راه را روشن کند. همچنین در یکی از تریلر های بازی نشان داده شد که  این روبات کوچک می تواند منبع نور و حتی شبکه ی برق ساختمان ها را هم پیدا و چراغ ها را روشن کند!

 

قابلیت های تیمی

Destiny-HD-Full-E3-Gameplay-Footage-Inventory-Thunderlord-exotic-machinegun-Rolling-Thunder-

قابلیت ارتقا سلاح وجود دارد

همان طور که پیش تر گفتیم، بنای کلی بازی بر کار تیمی است و برای لذت بخش تر شدن این امر، توانایی انجام کار های بسیاری در فعالیت های جمعی خواهید داشت. پیدا کردن دوستان به وسیله دست تکان دادن (!) و یا استفاده از flare gun صورت می پذیرد و همچنین امکان استفاده از تماس صوتی برای برقراری ارتباط با دوستان و فرمان دادن، هشدار دادن از حضور دشمنان یا خطر و اطلاع از موقعیت آن ها وجود دارد. امکان Join up با هر کسی در حین بازی نکته ایست که سازندگان بر آن تأکید زیادی دارند، چه به صورت انفرادی و چه به صورت تیمی. بدان معنا که ممکن است از قبل تشکیل یک تیم داده باشید و ناگهان با تیم دیگری از جای دیگری رو به رو شوید و برای از پا در آوردن یک فضایی قلچماق با هم در یک جبهه قرار گیرید. تمام این رویداد ها بدون حتی یک ثانیه بارگذاری و لودینگ انجام خواهد شد.

امکان Revive یا زنده کردن دوستان هم وجود دارد که خود می تواند به بازی جذابیت بیشتری ببخشد.

نسل جدید، آخرالزمان جدید

بانجی برای ساخت این عنوان ۴ سال است که بر روی موتور جدیدی کار می کند. موتوری به گفته ی آقای Hao Chen کارگردان گرافیکی بازی “کاملاً جدید با طراحی ای که این امکان را می دهد که بازی بر روی پلتفرم های مختلف اجرا شود

قابلیتی که سازندگان مانور زیادی روی آن می دهند، امکان نور پردازی Real Time محیط و طراحی مناسب تمامی محیط های دنیای وسیع، پیچیده و متنوع Destiny است. موتوری که می تواند از جنگل های انبوه زهره و زمین نابود شده گرفته تا چال و چوله های ماه و بیابان های مریخ را پردازش کند.

آن ها همچنین یک ابزار طراحی محیط را برای کار کردن در کنار موتور قدرتمند جدیدشان هم طراحی کرده اند به نام Grognok. طبق گفته ی آقای Ryan Ellis کارگردان هنری- تکنیکی بازی ” تیم ما تمام ابزار های طراحی محیطی که از قبل داشت را دور ریخت و از اول شروع به ساخت یک ابزار جدید کرد. ابزاری که توانایی آن را دارد که بزرگترین محیط ها را با بیشترین سرعت بسازد.”

Destiny-screenshot-6 (1)

مبارزه های رو در رو

 

با نگاه به تریلر ها و تصاویر منتشر شده می توان دریافت که بانجی تا چه حد در ساخت دنیایی با فضای آخرالزمانی و نابود شده موفق بوده است. قراضه های ماشین آلات و خرابه ی مکان هایی که روزی محل زندگی و کار انسان ها بوده اند، دنیای بی پایان منظومه ی شمسی با تِمی تخیلی و سیاره های مملوء از تمدن های پیشرفته، افکت های آب، خاک، چمن ها و طراحی محیط های جنگلی و تخیلی با جزییات حیرت انگیز همه و همه به زیبایی هر چه تمام تر کار شده اند.

سعی شده که در طراحی کاراکتر ها و دشمنان جزییات به خوبی کار شوند و اسلحه ها هم با وجود تخیلی بودن، دارای دقت ساخت بالایی هستند به حدی که گویا واقعاً وجود دارند! HUD هم زیاد پیچیده نیست و به سادگی در سمت چپ پایین نوع اسلحه و میزان گلوله باقی مانده و در بالا سمت راست مینی مپ بازی قرار دارند تا از سردرگمی و حواس پرتی بازیکنان در حین بازی جلوگیری شود.

افکت های انفجار و شلیک به حد زیادی جالب و هیجان انگیز هستند و با وجود درون مایه ی فانتزی، فیزیکی نسبتاً واقعی و جالبی را دارند. از مصداق های مناسب فیزیک واقعی بازی، باد و اثر گذاری آن بر محیط است که بسیار زیبا کار شده و جالب جلوه می کند. تخریب پذیری هم فراموش نشده و با جزییات بالا و دقت بسیار عالی در تغییرات هر جزء از محیط، قدرت موتور بازی را به رخ می کشد.

در کل می توان گفت که با وجود تماماً آنلاین بودن بازی، سازندگان، گرافیک در خور یک عنوان نسل بعد را از یاد نبرده و سعی کرده اند همان قدر که گیم پلی بازی را جذاب  می سازند، گرافیک آن را هم لذت بخش طراحی کنند و این کار بانجی بسیار قابل تقدیر است.

آوای تقدیر

طراحی محیط، بازیباز را مجذوب خود می کند.

صداگذاری بازی بخشی است که بیشتر آن را شما انجام خواهید داد. بدین معنا که صحبت کردن با دیگران از طریق چت صوتی بیشتر صدا های کاراکتر ها را تشکیل می دهد. همچنین تلفیق صدای سلاح های مختلف و ساخت صدا هایی برای اسلحه های فانتزی و تخیلی هم از نکات مثبت بازی محسوب می شوند که افکت های شلیک و انفجار را با المان های صوتی مناسب همراه می کنند. دیگر صدا های محیطی مانند باد، خاک و یا آب هم بسیار خوب به نظر می رسند تا تجربه ی یک عنوان شوتر جهان آزاد لذت بخش تر شود.

موزیک متن بازی هم در وبسایت رسمی Destiny در دسترس است که می توانید از اینجا دانلود کنید.

عاقبت سرنوشت

این یک امر اجتناب ناپذیر است که Destiny از همان ابتدا با Halo مقایسه شود (بیشتر به خاطر پیدا کردن شباهت های این دو). متأسفانه بسیاری از طرفداران از حالا با بیان اینکه این بازی تقلید کاملی است از Halo به آن پشت کرده اند. حال این به بانجی بستگی دارد که بتواند این عنوان پر از پتانسیل را از زیر سایه ی Halo بیرون بکشد و تفاوت ها را به حداکثر برساند. همچنین باز هم شاهد رویارویی EA و Activision هستیم و این بار با بازی های تقریباً مشابه و هم سبک که قرار است دنیای بازی های آنلاین را متحول کنند و در واقع نسل جدید، تازه با آن ها شروع می شود. Activision با اقدامات چند سال اخیرش ثابت کرده که برایش مسائل مالی اهمیت بیشتری نسبت به رضایت طرفداران و گیمر های حرفه ای دارد ولی با دیدن نام استودیوی خوش نام Bungie در زیر باکس آرت این بازی، امیدوار می شویم که اکتیویژن با قدرت وارد نسل جدید شود و رضایت همگان را سر لوحه ی کار خود قرار دهد.

بار ها هم بیان شده که این بازی یک شوتر تماماً کنسولی خواهد بود ولی اظهارات مبهم بانجی مبنی برانتشار روی PC و اینکه این کار را کاملاً رد نمی کنند کمی امید را برای PC بازان باقی می گذارد تا بتوانند در آینده وارد دنیای وسیع Destiny شوند. با وجود انتشار Titanfall – اصلی ترین رقیب Destiny – برای PC، بعید نیست که Destiny برای کامپیوتر های شخصی هم منتشر شود.

تریلر Gamescom بازی Destiny

[jwplayer mediaid=”104391″]

دانلود با کیفیت بالا

دانلود با کیفیت کم

 

Destiny در کنار Titanfall آغازگر سبکی خواهند بود که در آن آزادی بدون حد و حصر حرف اول را میزند و دسترسی به هر کسی و در هر زمانی با کمترین وقفه ها ممکن خواهد بود. FPS از محبوب ترین سبک ها نزد گیمر هاست و هنگامی که با چنین آزادی عمل بی پایانی آمیخته شود، حاصلش معجونی خواهد بود که بعید است کسی از لحظه ای تجربه کردن آن لذت نبرد. لذتی که یقیناً در آینده ی نه چندان دور، در بخش اعظمی از دنیای بازی های ویدیویی پیدا خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا
سرنوشت های به هم گره خورده | پیش نمایش جامع Destiny | گیمفا