جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا

جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft

امیرحسین والی
۰۱:۴۶ ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا

امروزه بازی های اسمارت فون به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی های جهان تبدیل شده اند.در این بین بازی های آنلاین جز پرطرفدار ترین آن ها محسوب می شوند. شرکت Turned on Digital که از هموطنان خوش ذوق و حرفه ای تشکیل شده است، در اقدامی بسیار زیبا، اولین بازی ایرانی مبتنی بر “کارت بازی” را با کیفیت مطلوب و محیطی جذاب طراحی کرده اند که برای دو سیستم عامل IOS  و Android  پورت کرده اند.در ادامه ی مقاله به بررسی این بازی ایرانی خواهیم پرداخت.

نام: Fruit Craft

سازنده: Turned on Digital

ناشر: Turned on Digital

سبک: Online Card Game

پلتفرم: Android , iPhone , iPad

260

زیباترین نکته ی موجود در بازی ، طراحی شخصیت ها یا همان کارت هاست

هسته ی اصلی بازی را کارت ها تشکیل می دهند.یعنی بسته به نوع کارت،کیفیت کارت و قدرت کارت بازی را پیش می برید.در ابتدا ۸ کارت با قدرت های متوسط و کم در اختیار دارید که تنها با ۴ عدد از آن ها میتوانید به مبارزه بپردازید و یا به ماموریت بروید.طراحی کارت ها و قدرت هایی که دارند به پیشبرد مبارزات کمک شایانی می کند.پس کارت هایتان را بر اساس قدرت دسته بندی کنید. بیش از ۳۰ میوه جنگجو در فروت‌کرفت وجود دارد  که هر کدام در ۷ مرحله ظاهر می شوند . این به این معناست که شما می توانید بیش از ۲۰۰ کارت بازی جمع کنید .

شما می توانید کارت هایتان را ارتقا دهید.ارتقای کارت ها به این صورت است که با قربانی کردن کارت های دیگر ، می توانید کارت مورد نظر خود را ارتقا دهید.همچنین با استفاده از سکه هایی که در اختیار دارید، دو کارت و در سطح های مختلف خریده و از آن ها برای ارتقای کارت های دیگر خود استفاده کنید.

زیباترین نکته ی موجود در بازی ، طراحی شخصیت ها یا همان کارت هاست.میوه های مختلف به شکل صورت انسان ها در آمده اند که زیبایی بازی را دو چندان کرده اند و قدرت هایی که در اختیار دارند بسیار جالب است.به عنوان مثال قدرتی که یک کیوی در بازی دارد :

کیوی مدتی دلقک دربار بود، ولی اون کم کم جادوهای گیج کننده رو از انگور یاد گرفت و مرموز و مرموزتر شد .الان دیگه همه ازش میترسن.

این در حالی است که شکل کیوی همانند یک دلقک است .این ویژگی جذاب را مدیون طراحان خوش ذوق بازی هستیم.

http://fruitcraft.ir/wp-content/uploads/2013/07/fruitcraft-web-characters-date.png

جناب آقای خرما ، صحرانشین خطرناک

در بازی به روش های مختلفی می توانید سکه بدست آورید یا می توانید با شرکت در ماموریت ها، سکه بدست آورید اما تعداد سکه ای که در ماموریت های به دست میاورید کم است.اما اگر در نبرد های آنلاین شرکت کنید می توانید سکه ی زیادی به دست آورید که برای این کار احتیاج به کارت های قوی و ارتقا پیدا کرده دارید . با ارتقای کارت ها می توانید کارت خود را در بازارچه به حراج بگذارید و با فروش آن سکه بدست آورید.یکی دیگر از راه های به دست آوردن سکه ، خریدن آن است.در بازی می توانید سکه را خریداری کنید.این روش هم باعث می شود با خرج مقدار کمی پول سکه ی زیادی به دست آورید هم از سازندگان بازی حمایت کرده باشید.

بدست آوردن تجربه خیلی مهم است.با شرکت در نبرد ها تجربه بدست آورید.هر چه تجربه تان افزایش پیدا کند، سطحتان بالاتر می رود و در نهایت در نبرد ها،، سکه و امتیاز بیشتری به دست می آورید.هر چقدر که دشمنان قوی تری را شکست دهید تجربه ی بیشتری به دست می آورید.

37192233036193035719

در بازی توانسته اچیومنت یا همان “دستاورد” نیز بدست آورید.

با بالا رفتن سطح توانسته وزارت سرمایه (معدن سکه) را در قبیله تان ایجاد کنید.همان طور که از اسمش پیداست معدن سکه ، به شما در یک واحد زمانی سکه می دهد.اما برای این کار باید یکی از کارت های خود را مسئول کنترل این وزارتخانه به کنید که هر چقدر کارتتان قوی تر باشد ، شاهد بازده بهتری خواهید بود.همچنین می توانید وزارتخانه را ارتقا داده و با روی کار گذاشتن چندین کار ، بازده را دو چندان کنید.

وقتی به سطح ۶ رسیدید می توانید به یک قبیله به پیوندید  یا این که قبیله ی خود را بسازید.برای ساخت قبیله به ۱۵،۰۰۰ سکه نیاز دارید.پس اگر قصد ساخت قبیله دارید به فکر جمع آوری سکه باشید.اما برای پیوستن به قبیله دیگری می توانید درخواست خود را ارسال کنید که بعد از تایید می توانید به قبیله بپیوندید.

هر چقدر که در نبرد های بیشتری پیروز شوید و ماموریت های بیشتری را به پایان برسانید ،ربته تان پایین تر میاید.هر چقدر که رتبه تان پایین تر بیاید قوی تر خواهید شد و هر چقدر که قوی تر کار کنید شانس این را دارید که جز ۱۰ رتبه ی برتر بین هزاران هزار نفر که این بازی را انجام میدهند باشید.

روند بازی بازی به شدت معتاد کننده، جذاب، زیبا و چشم گیر می باشد بنابراین نگران نباشید، تجربه ی عالی نصیب تان خواهد شد.

http://fruitcraft.ir/wp-content/uploads/2013/07/fruitcraft-web-characters-apple.png

گول ظاهر زیباش رو نخورید ، نامرد از پشت شلیک میکنه !

بازی ایرانی ، کیفیت جهانی

در بازی توانسته اچیومنت یا همان “دستاورد” نیز بدست آورید.به عنوان مثال در دسته ی “نبرد” اگر ۵ بار پیروز شوید اچیومنت “سرباز” ، اگر ۲۰ بار پیروز شوید اچیومنت “شوالیه” ، اگر ۲۰۰ بار پیروز شوید اچیومنت جنرال و اگر ۱۰۰۰ بار پیروز شوید اچیومنت “خدای جنگ ” را آزاد می کنید.اچیومنت ها در بازی باعث می شوند که شما بیشتر درگیر بازی شده و برای آزاد کردن اچیومنت های بیشتر، درگیری خود را با بازی بیش از پیش کنید.

fruit craft wwwava3edair

هنگامی که در حال تماشای قبیله هستید، موجودات ریزی به نام “پیرتول” در قبیله راه می روند

در طول بازی ، سرهنگ پرتقالی ، به کمک شما می آید و به شما توضیح می دهد که چکار باید انجام دهید و مقدمات هر کاری را به شما و به زبان عامیانه و خودمانی آموزش می دهد.طراحی چنین شخصیتی و استفاده از نکات جذاب و زیبا و المان های سرگرم کننده جذابیت بازی را دو چندان میکند.

طراحی بازی به شدت چشم گیر است.گرافیک این بازی در حد بازی های بزرگ گوشی هوشمند می باشد که گرافیست ها و طراحان Turned on Digital   با کمال حوصله و خوش ذوقی آن را طراحی کرده اند که به آن ها یک دست مریزاد می گوییم. طراحی زمین برفی در بازی به قدری چشم نواز است که دوست دارید در یک قبیله ی پوشیده از برف قرار بگیرید.

هنگامی که در حال تماشای قبیله هستید، موجودات ریزی به نام “پیرتول” در قبیله راه می روند که با لمس کردن آن ها، ترکیده و توانسته با ترکاندن تعداد زیادی از آن ها برای خود سکه جمع کنید.

در طول بازی  موسیقی ملایم و زیبایی از طبیعت و آلت های مختلف موسیقی در حال پخش است که زیبایی محیط بازی را بیشتر میکند.

http://fruitcraft.ir/wp-content/uploads/2013/07/fruitcraft-web-characters-banana.png

ایشون تکی یه ارتش رو حریفن.باور نمیکنی ؟ امتحان کن

جنگ میوه ها

در کل باید گفت ، “جنگ میوه ها” از آن دسته بازی هایی است که شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد و پای اسمارت فون یا تبلت خود نگه خواهد داشت اما فرق آن با باقی بازی های سرگرم کننده این است که این یک بازی ایرانیست.روزی روزگاری کسی فکرش را نمی کرد که ایران به تواند یک بازی حتی در سطح استاندارد بسازد اما شرکت Turned on Digital  خلاف این نظریه را ثابت کرد و با ساخت Fruit Craft یک بازی فوق العاده زیبا و جذاب آن هم برای Android و IOS  ثابت کرد که یک بازی ایرانی میتواند در حد بازیهای فوق العاده ی خارجی ظاهر شود.

Fruit Craft  را در هر جا و هر زمانی می توانید حتی با اینترنت ضعیف نیز بازی کنید و وارد اکانت خود شوید.Fruit Craft  کاملا رایگان بوده و هزینه ی بازی کردن آن تنها خرج ۳۰ مگابایت از اینترنتتان میباشد.به شما پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر اکانت خود را ساخته و شروع به بازی کردن کنید که این بازی قرار است تا مدت ها شما را سرگرم کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا
جنگ میوه ها | نقد و بررسی بازی آنلاین ایرانی Fruit Craft - گیمفا