اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا

اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی

Brad Simpson
۰۹:۰۰ ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا

دنیای گیم همیشه دنیای پرتب و تابی بوده و هم چون دنیای حقیقی انسان هایی را در خود دیده که زمانی به عنوان اعجوبه و خلاق و زمانی دیگر به عنوان جاودانگانی زحمت کش و اسطوره یاد می شوند. خیلی ها آمدند و رفتند اما این گیم است که پابرجا خواهد ماند. با این حال این دنیای خوش بر و رو خود را باید مدیون چنین افرادی بداند که این صنعت را به روی بازوان خود به جلو کشاندند. ما هم برای اینکه دیانت و دلبستگی خود به این افراد را نشان دهیم، هر از گاهی اظهار لطف خود به آن ها را در قالب های مختلف به نمایش گذارده و به مرحله فعلیت می رسانیم. چندی قبل خبری منتشر شد که دل همگان را در حزن واندوه فرو برد! بله درست حدس زدید، خبر مرگ استاد مرحوم تام کلنسی شوکی بود بر این دنیای پیشرفته  و البته جوان( دنیای گیم) ! تام کلنسی نامیست آشنا! نامی است که به اقتضای زمانه هر فردی اعم از نا آشنایان با گیم آن را می شناسند و اکثریتی از آن ها به ایشان ارادتی خاص دارند که برگرفته از تلاش ها بی حد ایشان در عرصه گیم و نویسندگی است. نام او مهری بود بر طومار بازی ها و کتب که تضمینی بر موفقیت آن ها نیز محسوب می شد. پس مرگ این فرد بزرگ نه تنها نام بلکه نفس او جاودان ماند و این امر باعث شد و می شود که نام او تا سالیان سال ماندگار شود که البته اثبات این مدعی را به راحتی می توان از رفتار مردم و گیمران متوجه شد؛ ما نیز باید طلایه داران مردم و این امر باشیم و برای اظهار اردات به این فرد بزرگ پویشی کنیم. بعد از غروب غم انگیز استاد تام کلنسی متاسفانه در سایت های ایرانی به خوبی از آن یاد نشد و به وضوح گرامی داشتی برای این فرد بزرگ ندیدیم اما از آن جا که گیمفا محفل و مامن این جور گرامی داشت ها و یاد کردن ها است؛ سعی کردیم تا مقاله ای در مورد این استاد بزرگ بنویسم و ارادت خود را به ایشان آشکار سازیم! البته لحن گفتار ما نشان از تقدس ایشان ندارد بلکه نشان از بزرگی و جلال ایشان در دنیای گیم است.

220px-TomClancyatBurnsLibrarycropped.jpg

نام: ” Thomas Leo “Tom Clancy

تاریخ تولد:April 12, 1947
.Baltimore, Maryland, U.S

تاریخ فوت:October 1, 2013
Baltimore, Maryland, U.S

شغل: رمان نویس

ملیت: آمریکایی

تعداد فرزندان: پنچ فرزند

گذری به زندگی استاد

Thomas Leo “Tom” Clancy یا همان استاد تام کلنسی خودمان، یک نویسنده و تاریخ شناس آمریکایی است که در سال ۱۹۴۷ در ایالات متحده آمریکا به متولد شد و به دلیل تئوری های ارائه شده (او که در مورد جنگ سر بود) که شهرتی جهانی یافت البته نقش سازنده ایشان در دنیای گیم نیز برهانی شد بر این امر! کارنامه ایشان در زمره نویسندگی نیز به خوبی و روشنی حضور ایشان در دنیای گیم است چرا که حدود ۱۷ عدد از رمان های ایشان به رکورد پرفروش ترین رمان های در دوره زمانی انتشار خود دست پیدا کردند و حدود ۱۰۰ میلیون کپی از کتاب های ایشان به چاپ رسیده است. جدای از این دو بخش ایشان مالک باشگاه بیسبال Baltimore Orioles نیز بودند که در نوع خود جذاب به نظر می رسد. اما گذری بزنیم به دوران طفولیت و در کل زندگی ایشان: ایشان در مرکز درمانی MedStar FranklinSquare  دیده به جهان گشود و در منطقه شمالی شهر  Baltimore نمو یافت. او دومین فرزند از سه فزرند پدرش، Thomas Clancy، بود؛ فردی که در سازمان پست آمریکا مشغول به خدمت بود و به همراه زوجش، Catherine Clancy که در بخش اعتباری فروشگاهی کار می کرد، اوقات زندگی را می گذراند. با همه ای تفاسیر وی در سال ۱۹۶۵ فارق تحصیل شد اما هم چنان به تحصیل در دانشگاه  Loyola ادامه داد و در سال ۱۹۶۹ با مدرک ادبیات انگلیسی خود را فارق از تحصیل دید. جالب است بدانید که اشان در دانشگاه مسئول کلوب شطرنج آن جا بود که بسیار متحیر کننده است. او در ادامه به خدمت در سپاه افسران رزور برای ارتش در آمد با اینکه فاقد شرایط لازم آن بود به دلیل نزدیک بینی چشمانش که عینک های او نیز دلیلیست بر این امر! بعد از این فعل و انفعالات وی به استخدام شرکت بیمه درآمد و پس از مدتی توانست شعبه ای از نمایندگی بیمه که تحت انحصار همسر پدر بزرگش(!) بود را بخرد. در همین برهات زمانی وی به نوشتن نیز می پرداخت البته در اوقات فراقت خود تا خود را سرگرم کند. تلاش های او سرمایه ی زیادی را برای اوبه ارمغان آورد به طوری که املاک او عبارت اند از یک کمپ تابستانی در همان محل تولد خود، عمارت سنگی که برآورد شده ۲ میلیون دلار قیمت داشته باشد و ۱۶۰۰ مترمربع ازیک  penthouse که برآورد شده ۱۶ میلیون دلار قیمت داشته باشد و…! با ما همراه باشید.

زندگی در نگارش

استعمال دخانیات ممنوع! حتی شما دوست عزیز

استعمال دخانیات ممنوع! حتی شما دوست عزیز

او نویسندگی را در سال ۱۹۸۴ شروع نمود و شروع کار خود را با نگارش کتاب  The Hunt for Red October کلید زد که با بازخورد و فروش بسیار خوبی رو به رو شد. از دیگر آثار کلنسی می توان به  (Patriot Games (۱۹۸۷) ،Clear and Present Danger (۱۹۸۹)و(The Sum of All Fears (۱۹۹۱اشاره نمود که بعد ها به فیلم های تجاری بسیار خوبی تبدیل گردیدند تا آن جا که بازیگران معروفی هم چون Alec Baldwin ،HarrisonFord وBen Affleck در آن ها به ایفای نقش پرداختند. استاد کتاب های غیر داستانی زیادی نیز در مورد ارتش ایالت متحده و دیگر مسائل که جنبه  Politic (بهتر است به فارسی ذکر نشود) دارند، نوشت و در این حیطه نیز ید طویلی دارد. حتی کتاب ها و بازی های زیادی نیز وجود دارند که تنها نام استاد، برندی شده است بر آن ها که در واقع ارزشی خاص به این کتب و بازی ها از این کار تعلق می گیرد! طی همین نگارش ها و این فعل و انفعالات که حاصل زحمات زیدا استاد بود، درآمدی بسی بسیار حاصل شد و این امر ضمیمیه ای شد بر انجام فعالیت های اقتصادی و دیگر کار ها که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نگاه متفکرانه استاد انسان را معشوق می کند!

استاد در دنیای جذاب گیم

کلنسی استارت کاری خود در عرصه گیم را با افتتاح استدیو  Red Storm Entertainment زد و این فعل باعث شد تا نام پرآوازه او مهری شود بر طومار موفق ترین بازی های این استدیو! پس از مدتی این استدیو توسط کمپانی بزرگ یوبیسافت خریداری شد اما یوبیسافت نیز با احترام به کلنسی در هرصورت حضور فیزیکی و غیر فیزیکی او از نام او به عنوان برندی برای بازی های این استدیو استفاده نمود و این امر سنتی شد تا عنوان هایی نظیر: فرنچایز موفق Ghost Recon و Splinter Cell با برند نام استاد تام کلنسی عرضه و منتشر شوند. ابتدا بیایید تا بیشتر در مورد استدیو مذکور بدانیم. استدیو   Red Storm  در سال ۱۹۹۶ توسط استاد مرحوم تام کلنسی و  Doug Littlejohns تاسیس شد و به ساخت بازی های رایانه ای می پردازد؛  اساس کار این استدیو که ۱۳۰ کارمند دارد را استاد تام کلنسی پای ریزی کرد پس استاد سهم به سزایی در استدیو دارد و خواهد داشت. شاهکار های استدیو و عنوان هایی که نام استاد در آن ها برده شده است ثمره درختی است که استاد کاشته لذا بیاید تا با هم به دو نمونه از این شاهکار ها اشاره کرده ویادی از آن ها بکنیم. ابتدا بیاید تا به سم مخفی کار بپردازیم بله فرنچایز موفق Tom Clancy’s Splinter Cell! این فرنچایز نامی را داراست که کمتر گیمری آن را تجربه نکرده حتی کسانی که به سبک مخفی کاری علاقه ای نیز ندارند عاشق این نام بوده و هستند. شما در این فرنچایز در نقش سم فیشر چالاک به مخفی کاری می پردازید و برای تحقق اهدافتان ( سازمان امنیت ملی آمریکا) به هر کاری دست می زنید. بازی باحس القایی سرد و تاریک شما را به عمق گیم پلی فرو می برد. نسخه های مختلف این بازی عبارت اند از: Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow که توسط یوبیسافت شانگهای ساخته و منتشر شد و دارای Mode های مختلفی بود و به اقتضای زمانه خود بسیار پیشرفته جلوه داده می شد، Tom Clancy’s Splinter Cell: ChaosTheory که با موتور گرافیکی بهینه  Unreal Engine ساخته شد و بازخورد نسبتا خوبی داشت، Tom Clancy’s Splinter Cell: Essentials که برروی PSP منتشر شد و حس خاصی را به مخاطب القا می کرد، Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent که هر چه گویند از آن کم گفتند، Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction که به نظرم یکی از بهترین نسخه این فرنچایز بودو آخرین نسخه این بازی یعنی Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist که به واقع بهترین بود و داستان درگیر کننده اش انسان را به اعماق تفکر فرو می برد و … که طبق سازندگان ادامه خواهد داشت و به احتمال زیاد نسخه بعدی این بازی برروی کنسول های نسل هشتم منتشر خواهد شد. عنوان بعدی که می خواهیم از آن یادی کنیم سری Ghost Recon است که باز هم نام استاد برندی بود برآن! Tom Clancy’s Ghost Recon عنوایست tactical shooters که توسط استدیو  Red Storm Entertainment ساخته شد. قسمت های مختلفی از این بازی به صورت سالیانه طی روندی منتشر شد و انتظار می رود تا هم چنان نیز منتشر شود و هم چنان جرقه ی امیدی وجود دارد. گفتنی ها را گفتیم و دیدید که استاد با کاشت نهالی، چه درخت پر ثمری را در دنیای گیم پدید آورد.

2013-10-02T144624Z1CBRE991151V00RTROPTP3USREPORT-US-USA-CLANCYJPG475x310q85.jpg

غروبی غم آلود

 

غروبی غم انگیز

سرانجام شمع عمر استاد متفکر تام کلنسی نیز رو به خموشی رفت و خاموش شد. ایشان در اولین روز از ماه اکتبر سال گذشته به دلیل بیماری نامعلومی وفات یافت. البته دوست ایشان آقای John Gresham منشا مرگ استاد را بیماری قلبی دانستند! به هر حال ایشان وفات یافتند ولی مهم این است که نام ایشان پابرجا ماند. ما نیز سعی کردیم به وظیفه خود عمل کرده و یادی از ایشان کنیم و گنگ بودن برند بودن نام ایشان بر بازی هارا برای شما قابل حل فرماییم. ما وظیفه خود دیدم تا این مقاله را برای یاد بود ایشان به نگارش در آورده و در محضر عموم ارائه دهیم تا شاید دینمان به ایشان را ادا کنیم. باشد تا این سنت پابرجا به ماند. امیدوارم که لذت حاصله از خواندن این مقاله را برای شما به ارمغان آورده باشیم و شما را به خوبی از گفته ها و ناگفته ها آگاه کنیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا
اسطوره ها نمی میرند | بیوگرافی تام کلنسی - گیمفا