بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا

بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی

کسری نراقی
۱۲:۲۸ ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا

تا شب نباشد قدر روز را نمی دانیم، تا ظلم نباشد برای عدالت تلاش نمی کنیم و تا وقتی که یک ضد قهرمان نباشد هیچ قهرمانی به اوج نمی رسد. یک فرد که خود را وقف هدفش کرده است، یک نقشه دارد و یک ایدئولوژی و یک انگیزه که همیشه با اوست. این دسته افراد در بازی های ویدئویی هم حضور دارند. با ما باشید تا بهترین این افراد را به شما معرفی کنیم.

هر بازی ویدئویی یک قهرمان دارد و یک ضد قهرمان، گاهی حضور ضد قهرمان ها به حدی زیبا است که از قهرمان اصلی پیشی میگیرد، کدام شما می تواند Batman را بدون Joker و Jason Brody را بدون Vaas تصور کند؟ خیلی ها فراموش می شوند، فقط بهترین ها می مانند و بد ترین ها و در این مقاله ما قصد داریم این بدترین های دوست داشتنی را به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

نکته: این مقاله قرار بود به معرفی ۱۰ شخصیت منفی برتر بازی های ویدئویی بپردازد که واقعا یک لیست ۱۰ نفره حق مطلب را ادا نمی کرد. بنابراین لیست را تا ۱۴ عدد افزایش دادم. این لیست هیچ رتبه بندی ندارد و شخصیت ها “تصادفا” در لیست قرار داده شده اند، چون لیست بندی بین این همه شخصیت واقعا سخت بود.

نکته: با اینکه نهایت تلاش خود را به کار بردم تا این مقاله خالی از Spoiler باشد،این مقاله حاوی Spoiler های بسیاری می باشد، پس اگر یکی از این بازی ها را انجام نداده اید و در آینده قصد انجام دادنش را دارید، از خواندن آن بخش صرف نظر کنید.

Goro ( Mortal Kombat ) -1

وقت مردن است

وقت مردن است

وقت مردن است” دیالوگی معروف از کابوس دنیای Mortal Kombat. این شخصیت نه تنها کابوس هر مبارزی در تورنومنت Mortal Kombat است، بلکه کابوس تک تک افرادی که جوی استیک را در دست گرفته اند و به Mortal Kombat مشغول شده اند (ازجمله خودم) است. به شخصه از اولین تجربه Mortal Kmbat  تا به حال با این شخصیت مشکل داشته ام.

این شخصیت چهار دست، از قدیمی ترین شخصیت های MK است و از سری اول این بازی به عنوان “غول یک مانده به آخر” حسابی به اذیت و آزار گیمر ها پرداخته است. Goro از بهترین مبارزان Shao Kahn است که برای او در تورنومنت Mortal Kombat می جنگد، او برای نه نسل و به مدت ۵۰۰ سال شکست نخورده باقی ماند تا به دست Liu Kang مغلوب شود.

Goro دارای چهار دست بوده و نیمه انسان نیمه اژدها است.

Goro همیشه در Mortal Kombat از قدرت بالاتری نسبت به دیگران برخوردار بوده و به همین خاطر یکی از سخت ترین دشمنان در این بازی به حساب می آید، البته در سری های آخر این بازی، سازندگان سرعت او را کم کردند تا دوایی باشد بر درد بی نوایانی که در شکست دادن این غول چهار دست ناکام بودند.  با این حال این شخصیت باز هم یک از سخت ترین Bossها در MK هست و خواهد بود تا تبدیل به یکی از به یاد ماندنی ترین شخصیت منفی ها شود.

در این ویدئو می توانید لحظاتی از آزار دیگران توسط Goro را مشاهده کنید

[jwplayer mediaid=”129127″]

لینک دانلود ویدئو

_______

۲- ( GTA: San Andreas ( Officer Frank Tenpenny

frank tenpenny

Frank Tenpenny

” عجب چیزی پختین، سهم من کجاست” از این جمله می توان خودخواهی این شخصیت را فهمید.

اگر GTA: San Andreas را بازی کرده باشید، دل خوشی از این شخصیت نخواهید داشت. یک پلیس متقلب، قاتل، فاسد که برای CJ مشکلات بسیاری به وجود آورد. این پلیس و دو همکارش، حتی زمانی که یک پلیس دیگر قصد دارد فعالیت های آنان را بر ملا کند او را می کشند. CJ که تازه به San Andreas بازگشته است، توسط Tenpenny و دیگر افسرانش دستگیر می شود. آن ها از CJ سو استفاده می کنند تا به مقاصدشان برسند. (دیالوگ این موقعیت را در پایین می خوانید). این پلیس به عنوان ضد قهرمان اصلی در GTA: SA معرفی شد و به دلیل شخصیت پردازی قوی و دیالوگ های به یاد ماندنی شایسته بودن در این لیست شد. همه این ها به کنار، صداگذاری فوق العاده Samuel L. Jackson این شخصیت را به یاد ماندنی تر کرد.

این هم یک دیالوگ و یک دلیل برای نفرت زیاد از این پلیس( دیالوگ های قرمز برای Frank Tenpenny و آبی ها برای CJ هستند)

–          هی چوری کارل؟ خانوادت چطورن؟

–          من اینجام که مادرم رو به خاک بسپرم، می دونی که؟

–          آره می دونم. خب دیگه چکار داری؟

–          هیچ چی. می خوام توی Liberty city زندگی کنم. الآنم پاک پاکم.

–          نه تو هیچ وقت پاک نبودی کارل، نگاه کن چی اینجاست.

–          یک تفنگ اینجاست که ۱۰ دقیقه پیش باهاش یک پلیس کشته شده، عجب سرعت عملی داری کارل

–          ولی من تازه از هواپیما پیاده شدم

–          خیلی خوب شد که اون تفنگ رو پیدا کردیم

–          این تفنگ من نیست

–          چرند نگو

–          الآن دیگه چی از جونم می خواهید؟

–          وقتی کارت داشته باشیم صدات می کنیم، البته تا اون موقع سعی کن دیگه افسر های پلیس رو نکشی.

در پایان ویدئوی آغازین GTA: SA را که دیالوگ بالا را شامل می شود را مشاهده می کنید

[jwplayer mediaid=”129128″]

دانلود ویدئو

______

ALMA (F.E.A.R)– ۳

alma

A.L.M.A

“تو نمی توانی از من پنهان شوی”

شخصیت منفی اصلی بازی F.E.A.R و یکی از عجیب ترین شخصیت هایی که تا به حال دیده ام. واقعا با شخصیت مرموزی طرف هستیم.  ALMA یک شخصیت ماوراطبیعی است که هدفش انتقام از Armacham Technology Corporation که از او در آزمایشاتشان استفاده کردند است.

او کودکی سختی کشیده است که دارای قدرت های فرا طبیعی است و از اطرافیانش آزار می بیند. ATC لو را تحست آزمایشات قرار می دهد تا قدرت های پنهانش را آزاد سازند، اما این پدر او بود که این قدرت ها را در وی بیدار کرد. Alma در ۱۵ و ۱۶ سالگی دو بچه به دنیا می آورد که توانایی برقرار کردن رابطه ذهنی با آنها را دارد و از آنها برای گرفتن انتقام استفاده می کند. اگر مایلید که داستان ALMA را بدانید به شما پیشنهاد می کنم که بازی F.E.A.R را تجربه کنید

۴- (Zeus (God of War

zeus

Zeus

زمانی که Cronus، پدرش را از تخت به زیر کشاند می دانست که پسرش هم با او همین کار را خواهد کرد. پس تک تک فرزندانش را می بلعید تا اینکه Zeus به دنیا آمد، Rhea مادر Zeus، قطعه سنگی را به جای Zeus به Chronus غول پیکر داد و در خفا Zeus را تربیت کرد تا بزرگ شود. او پس از آزاد کردن خانواده اش تا از چنگال تایتان ها، نبرد بزرگی علیه آن ها به راه انداخت و آن ها را یا زندانی کرد یا کشت. Zeus تشنه قدرت بود و هیچ رقیبی را در سلطنت بر نمی تافت.  Zeus و Callisto صاحب دو فرزند می شوند که یک از آنها Kratos نام داشت. Kratos به سرعت رشد کرد تا به فرماندهی Sparta رسید. زئوس او را رقیبی جدی یافت و به او خیانت کرد و بهانه ای به Kratos فانی داد تا او را به چالش بکشد. در پایان می توانید که شاهد ویدئویی از خیانت Zeus به Kratos باشید که در واقع شروعی بود بر دشمنی های این دو.

Zeus: تو باید یه من خدمت کنی

Kratos: من به هیچکس خدمت نمی کنم

Zeus: پس حق انتخابی برای من باقی نگذاشتی

[jwplayer mediaid=”129129″]

دانلود ویدئو

_______

Vladimir Makarov (Call of Duty: MW2, MW3)

makarov

MAKAROV

“اساس تمام جنگاوری ها خیانت است. مدت ها است که دو رویی غرب دنیا را به یک میدان جنگ تبدیل کرده است. مذاکرت در جریانند در حالی که برادران ما در خون خود می غلتند. “فریب” مانند یک قیچی دو لبه است، هرچه دروغ بزرگتر باشد مردم بیشتر آن را باور می کنند و زمانی که یک ملت فریاد انتقام سر دهد، آتشی می سازد که هر چه را در سر راهش باشد می بلعد. دشمنان ما باور دارند که خودشان به تنهایی تاریخ را می نویسند اما (من نشان می دهم) که اراده یک نفر به تنهایی می تواند این تفکر را به چالش بکشد.”

Vladimir Makarov رهبر نیرو های تندرو و ملی روسیه است که بعد از Imran Zakhaev به این مقام رسید. Makarov در MW2 زیر سایه Zakhaev قرار داشت اما در MW3 نقش اول منفی داستان بود و با ایدئولوژی خاص خود و تلاش بیش از حد برای آن شایستگی بدن در این لیست را پیدا کرد. Makarov دشمنانش را مجبور می کرد که طبق نقشه او عمل کنند و ابتکار عمل را از آنان می گرفت، جان زیردستان رده پایینش برای او مهم نبود. او شدیدا به این جمله که “هدف وسیله را توجیح می کند” اعتقاد داشت و اگر CPT Price نبود، او دنیا را به ویرانه ای تبدیل می کرد. مطمئنا خیلی از شما به خاطر کشتن بهترین شخصیت های COD: MW از او نفرت دارید ولی او به سزای عمل خود رسید.

[jwplayer mediaid=”129130″]

دانلود ویدئو

_________

۶- (Lieutenant General Shepherd (COD: MW

lieutenant general shepherd

Lieutenant General Shepherd

“قدرت همیشه جایی برای رفتن پیدا می کند، ما د کنار روس ها جنگیدیم و خون ریختیم.، اما نمی دانستیم که آنها به خاطر این کار از ما متنفر می شوند. تاریخ توسط جبهه پیروز نوشته می شود. زمانی که یک دشمن را می کشید، یکی بدتر از او جایگزین می شود. جایگاه ها عوض می شوند. دشمنان دیروز دوستان امروز هستند. به آنها جنگیدن را یاد بده و دعا کن که در آینده تصمیم نگیرند که از تو متنفر شوند.”

این شخصیت به خاطر کشتن Ghost و Roach یکی از منفورترین ها در این لیست است. او افسر ارتش آمریکا بود که مسئول نیرو های Task Force 141 و Shadow Company و Ranger ها بود. “به آنها جنگیدن را یاد بده و دعا کن که در آینده تصمیم نگیرند که از تو متنفر شوند.” این جمله را دقیقا در بازی دیدیم. اگر به خاطر داشته باشید او در ابتدای بازی به ما جنگیدن را می آموزد و در پایان ما او را می کشیم. او به Task Force 141 خیانت می کند و Ghost و Roach را بعد از کشتن در آتش می سوزاند.

قبل از تمام این اتفاقات او ۳۰۰۰۰ سرباز داشت تا در جنگ داخلی روسیه دخالت کند اما یک بمب هسته ای تمام آنان را کشت. بعد از این اتفاق آمریکا فوق العاده ضعیف شد و Shepherd به دنیال راهی بود تا دوباره ارتش را جان ببخشد. او برای این کار نیاز به یک دشمن داشت و آن دشمن کسی نبود جز Vladimir Makarov. او به ریاست ارتش رسید و سعی کرد تا قهرمانی شود که نیرو های تندروی روسی را به خاک و خون کشید.  اما او این جنگ را به یک جنگ شخصی تبدیل کرد که باعث نابودی اش شد.

[jwplayer mediaid=”129131″]

 دانلود ویدئوی اول

دانلود ویدئوی دوم

________

۷- (Origami Killer (Heavy Rain

scott shelby

Scott Shelby

“هیچ کاری نیست که من نتوانم انجام دهم”

Scott Shelby ضد قهرمان بازی Heavy Rain است. او پلیس بازنشسته ای است که علاقه مند به پیگیری پرونده Origami Killer می شود. در واقع در پایان بازی مشخصی می شود که Scott قاتل است و این اطلاعاتی که خواندید ممکن است که کسانی که Heavy Rain را تجربه نکرده اند را سردر گم کند. در دهه ۷۰ میلادی یک روز پدر مست Scott به او و برادرش می گوید که خانه را ترک کنند. او و برادرش به منطقه در حال ساختی که در نزدیکی خانه شان بود می روند تا بازی کنند که ناگهان برادر Scott در آن سازه ها مدفون می شود و می میرد. بعد از مرگ برادرش، خانواده Scott سرپرستی او را به یک خانواده دیگر می دهند. او بزرگ می شود و به عضویت ارتش آمریکا در می آید و بعدا به پلیس نقل مکان می کند. او خیلی زود پیشرفت می کند اما بازنشسته می شود.

او Ethan را می بیند که به خاطر پسرش با یک ماشین تصادف می کند. او امتحاناتی برای Ethan طراحی می کند تا پدر واقعی که هیچ وقت نداشت را پیدا کند. او به وسیله Origamiها امتحانات را برای Ethan مشخص می کند. این امتحانات باعث می شود که او به یک قاتل تبدیل شود.

[jwplayer mediaid=”129132″]

دانلود ویدئو

________

۸- (Nemesis (Resident Evil

nemesis t type

Nemesis-T Type

تنها شخصیت منفی که نه فلسفه ای برای کارهایش دارد و نه به پایان کار فکر می کند، اما اگر Resident Evil: Nemesis را بازی کرده باشید کاملا می دانید که چرا این شخصیت در این لیست حاضر است. تنها چیزی که این شخصیت می فهمد بوی گوشت انسان است و تنها چیزی که دوست دارد گوشت انسان است. به هر دلیل ممکن این شخصیت به عنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های تاریخ Resident Evil و یکی از محبوب ترین و ترسناک ترین ضد قهرمانان تاریخ Video Gaming شناخته می شود.

Nemesis-T نام یک مدل آزمایشگاهی از زامبی ها است که در فرانسه تحت نظر کمپانی Umbrella تولید شد تا ثابت کند که یک زامبی می تواند عقل هم داشته باشد. نام گذاری این شخصیت هم بر اساس نام الهه یونانی انتقام “Nemesis” صورت گرفته است.

این (ویروس) توسط شاخه اروپایی شرکت Umbrella به وجود آمد تا با مدل آمریکایی رقابت کند، این مدل با تاکید بر افزایش هوش فرد آلوده شده به ویروس و فرمان برداری بی چون و چرا ساخته شد. این ویروس توانایی ناتوان کردن مغز فرد آلوده شده و جانشینی به عنوان مغز او را دارد.

________

۹- (Pyramid Head (The Silent Hill Series

بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا

شخصیت منفی در بازی Silent Hill 2 که از طراحی منحصر به فردی بر خوردار است. به گفته برخی این شخصیت وجود خارجی ندارد بلکه تجسم گناهان و خیالات James Sunderland است. او از اینکه نتوانست همسرش را نجات دهد به شدت احساس پشیمانی می کرد. برخی دیگر هم این موجود را نماد روح شیطانی James می دانند.به طور کلی این بازی درون مایه روانشناسانه دارد و از نماد گرایی های بسیاری بهره می گیرد. تمام هیولا ها و موجودات عجیب و غریبی که در این بازی دیدید نماد هایی از گناهان شخصیت اصلی بازی هستند. چیز بیشتری در مورد این هیولا نمی گویم و بیشتر از این داستان را رونمایی نمی کنم و  شما را به تجربه عنوان Silent Hill دعوت می کنم که لذتش از خواندن این متن بیشتر است.

________

۱۰- (Andrew Ryan (BioShock

andrew ryan

Andrew Ryan

“ما همه حق انتخاب داریم ولی در پایان این انتخاب ها سرنوشت ما را مشخص می کند”

Andrew Rayan بنیان گذار Rapture است، اگر نسخه اول Bioshock را تجربه کرده باشید می دانید درباره چه چیزی صحبت می کنم. او شخصیت منفی بازی Bioshock است که سرپرستی شورای ریاست Rapture را به عهده دارد. نام اصلی او Andrei Rianofski است که همانطور که حدس می زنید اصالت روسی دارد. او یک تاجر با نفوذ و ثروتمند است که دوست دارد فعالیت هایش از نظر دولت مخفی بماند برای همین شهر Rapture را در زیر آب ها بنا می کند. او دلیل این کار را بنا کردن یک آرمان شهر بیان می کند اما تمام نقشه های او نقش بر آب می شوند و آرمان شهر او تبدیل به جهنم می شود و می داند که کسی برای انتقام از او می آید. او برای دفاع از خودش ارتشی از انسان های جهش یافته را برپا می کند تا از کسانی که قصد براندازی او را دارند انتقام بگیرد. نکته جالبی که خالق این شخصیت، Ken Levine، به کار برده است استفاده از الگو های واقعی بوده است، او از خصوصیات افرادی مانند Howard Hughes ایده گرفته است.

او ایده هایش را بر پایه لیبرترینیسم (آزادی های بیش از حد فردی، تمامی روابط انسانی باید داوطلبانه و توافقی باشد و هر اقدام جبری را خلاف قانون میدانند) بنا نهاد و تا جایی پیش رفت که این ایده ها از زندگی خودش برایش مهم تر شد. او از افرادی که به ایده های سوسیالیزم و کمونیسم اعتقاد دارند متنفر است و به دین نیز اعتقادی ندارد.

او فقط یک بار در تمام بازی Bioshock حضور می یابد و تمام حضور او خلاصه در پیام های رادیویی است که در بازی از او می شنوید اما تمام اتفاقات Bioshock از ایده های او سرچشمه می گیرد.

________

Vaas (Far Cry 3) -۱۱

vaas

Vaas

“آیا تا به حال معنی دیوانگی را به تو گفته ام؟”

دیالوگی که شنیدید مطمئنا برای کسانی که Far Cry 3 را تجربه کرده اند خاطره انگیز است. Vass یکی از نمونه هایی است که ضد قهرمان از قهرمان اصلی پیشی می گیرد. اگر به پوستر اصلی بازی توجه کنید به جای قهرمان اصلی یعنی Jason Brody، ضد قهرمان بازی Vass را بر روی پوستر می بینید. نقش او حتی از ضد قهرمان اصلی بازی Hoyt Volker نیز کمتر است اما به حدی تاثیر گذار ظاهر می شود که هرجا سخن از Far Cry 3 باشد نام Vaas را می شنویم. او حسابی برای Jason و دوستان و برادران او در “جزیره دیوانگان” مشکل ساز می شود، تا اینکه خواهرش نیز که کاملا ضد اوست برای کشتن Vass وارد کار می شود. با توجه به پایان بازی Far Cry 3 او به دست Jason کشته می شود، اما با توجه به تصویری که Ubisoft پخش کرده او هنوز زنده است و ممکن است که بعدا دوباره در Far Cry دیوانگی را برای ما معنی کند.

________

۱۲- (Raul Menendez (Call of Duty: BO II

raul menendez

Raul Menendez

“بیایید دوستانم، چیز زیادی به یک دنیای جدید نمانده است”

این کلمات، قطعه ای از شعر شاعر حماسه سرای یونان Homer بود که توسط Raul Menendez در COD: BOII استفاده شد. در مورد این شخصیت صحبت های زیادی دارم که این مقاله جایی برای گقتن آنها نیست، از اینکه به او مسیح ۹۹ درصد مردم آمریکا می گویند و او مخالف نظام سرمایه داری است (دهان کجی سازندگان بازی به جنبش ۹۹ درصدی مردم آمریکا) و اینکه القاب او The Messiah (مسیح) و Cyclops (شخصیت تک چشم در داستان اودیسه( و اینکه با ترکیب این دو از این فرد یک مسیح دجال بیرون می آید، اصلا قصد ندارم بحث را مذهبی یا سیاسی کنم یا در مورد تئوری توطئه صحبت کنم،اما این شخصیت فارغ از هرگونه حاشیه یکی از کاملترین ضد قهرمانانی است که تا به حال در بازی های ویدئویی حاضر شده است.

این شخصیت اصلیت نیکاراگوئه ای دارد و رییس گروهی به نام Cordis Die است و دشمنی دیرینه ای با Alex Mason و Frank Woods دارد. او تاثیر بسیاری بر مردم دارد، تا جایی که به او “مسیح ۹۹ درصد مردم” می گویند و بنا به گزارشات درون بازی خطرناک ترین تروریست بعد از بن لادن است. مردم آمریکا برخلاف اینکه او در کشورشان خون ریزی به پا کرده او را می پرستند و منتظر او هستند. او در کودکی شاهد انقلاب نیکاراگوئه بوده و با دیدن کار هایی که آمریکایی ها در آنجا انجام می دادند نفرت عمیقی از آنان در قلب خود دارد. او به دلیل اینکه خانواده خود را در اثر حملات آمریکایی ها از دست داد از آنها متنفر است و با توجه به قدرت و ثروتی که از فروش مواد مخدر به دست آورده است در هرکجای دنیا به کسانی که ضد آمریکا می جنگند کمک می کند، در کوبا، افغانستان، نیکاراگوئه و جاهای دیگر و با این نفرت قصد دارد که آمریکا را نابود کند و وظیفه شما به عنوان David Mason متوقف کردن این تروریست خون ریز است!!!

____

۱۳- (Joker (Batman: Arkham Asylum/City/Origins

the joker

The Joker

“به دیوونه خونه  خوش اومدی بتمن، من واست یه تله درست کردم و تو خیلی مقتدرانه توش سقوط کردی(!!!). خب بذارین که مهمونی امشب رو شروع کنیم”

“بتمن: همه چیز تمام شد جوکر

جوکر: تموم شد؟ چی؟ شوالیه تاریک متوهم عزیز من، این حتی شروع هم نشده. چه برسه به اینکه تموم شده باشه”

هرجا که سخن از ضد قهرمان است، نام Joker می درخشد.  دیالوگ هایی هم که بالای این جمله نوشتم نمونه ای از صدها دیالوگ شاهکار Joker در سری Arkham از است، برای شنیدن جمله های بیشتر از این دست، خودتان سه بازی از سری Arkham یعنی Arkham Asylum/City/Origins را بازی کنید.

تنها واژه ای که برای وصف Joker به کار می برم “ابر ضد قهرمان” است. فریب ظاهر خنده دار او را نخورید، مو های سبز و لب های خندان قرمز و لباس های دلقک. او آدم ترسویی که به نظر می رسد نیست، او یکی از باهوش ترین ضد قهرمانانی است که در بازی های ویدئویی ظاهر شده و یک شیمی دان و مبارز ماهر است. همه این ها به کنار، دیالوگ هایی که او در بازی می گوید فوق العاده است (اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید فایل صوتی زیر که برای شما قرار داده ام را دانلود کنید، چون که گلچینی از بهترین دیالوگ های Joker در بازی Arkham Asylum است که لبخند را بر لب شما خواهد نشاند). این ضد قهرمان هیچ قدرت فراطبیعی ندارد . تنها با تکیه بر قدرت کلام و ذهن خود همیشه آشوب به پا می کند و Batman را به دردسر های بزرگ می اندازد.

اطلاعات زیادی از گذشته او در دسترس نیست، اما او ممکن است که یک کمدین شکست خورده یا یک دزد ناتوان باشد، البته او ممکن است که در خانواده خود هم شکست خورده باشد. اما گذشته او هرچه که باشد، ما الآن شاهد یک قاتل بی رحم و خون خوار و بامزه هستیم. بدون شک Joker یکی از بهترین ضد قهرمانان تاریخ است، چه در بازی، فیلم، کمیک و هر کجا که باشد Joker بی نظیر است. کسی که نه برای پول می کشد، نه برای شهرت. بلکه می کشد تا خود را راضی کند.

[jwplayer mediaid=”129133″]

دانلود فایل صوتی

دانلود فایل ویدئویی

________

۱۴- (Zachary Comstock (Bioshock Infinite

comstock

Comstock

“خداوند همه چیز را خواهد بخشید، اما من پیامبرم و مجبور نیستم هر چیزی را ببخشم. آمین”

هشدار: Spoiler کشنده. اگر Bioshock Infinite را بازی نکرده اید از خواندن این قسمت صرف نظر کنید و بعد از پایان Infinite به سراغ این قسمت بیایید چون که از خواندن این متن چیزی نخواهید فهمید، به علاوه ممکن است بازی برای شما لوث شود.

در بین تمام این ضد قهرمانان هیچکدامشان هدفی به بزرگی Comstock نداشت. او خود را پیامبر نامید. او رئیس شورای بنیان گذاران شهر Columbia است. شهری بر فراز آسمان ها. او در کلمبیا به خود القاب “پیامبر” و “پدر کامستاک” را داده است و می تواند که آینده کلمبیا را پیش بینی کند. او وظیفه خود می داند که شهر را در برابر “چوپان دروغگو، دجال” محافظت کند. به علاوه او خود دارای لقب چوپان است( بر اساس تعالیم مسیحیت لقب حضرت عیسی مسیح چوپان است). او کلمبیا را با هدف بنا کردن آرمان شهری بر فراز آسمان ها بنا نهاد اما به مانند Rapture، سرنوشت این شهر چیزی جز فساد و تباهی نبود.

ممکن است که شما بخواهید بدانید که Comstock کیست و چگونه به این قدرت دست پیدا کرده است. پس این متن را بخوانید.

در سال ۱۹۸۰، Booker DeWitt یکی از سربازان ارتش آمریکا بود که در نبرد Wounded Knee حضور داشت. نبرد Wounded Knee آخرین نبرد بین آمریکایی ها و هندی ها بود. این را از جعبه ای که در آغاز بازی به او می دهند می توان فهمید. بعد از جنگ، Booker برای کار هایی که انجام داده پشیمان است و نزد کشیشی می رود تا به اصطلاح Baptize شود (غسل مسیحیت که در آن باید به زیر آب رفت تا از گناهان پاک شد). اما او از این کار خودداری می کند و غسل را پس می زند. (تا اینجای متن را داشته باشید) Bioshock Infinite بر اساس ایده Quantum Universe بنا شده است، هر کاری که انجام می دهید یک زندگی جدید در یک دنیای جدید خلق می کند. پس اگر یک تصمیم بگیرید، حالات بی نهایت از دنیا های موازی با عاقبت های مختلف پدیدار می شوند، بی دلیل نیست که این بازی را Infinite (بی نهایت) نام گذاری کردند. به داستان بازی بر می گردیم. Booker در دنیای دیگر تصمیم می گیرد که غسل داده شود. او از گناهان خود توبه می کند و نام جدید برای خود انتخاب می کند، Zachary Hale Comstock. بله گیج کننده است اما حقیقت دارد. از این به بعد در دو دنیا، Booker که غسل را پس زده با زنی ازدواج می کند و صاحب بچه ای می شود به نام Anna DeWitt ( AD که Booker بر دست خود حک کرده مخفف اسم Anna DeWitt است). Comstock هم که کاملا یک فرد جدید شده، شهری در آسمان ها به نام Columbia بنا می کند و خود ریاست آنجا را به عهده می گیرد. Comstock که به کمک دو قلو های Lutece توانایی جا به جا شدن بین دنیا ها را دارد، عقیم می شود و به Lutece ها دستور می دهد که که فرزند Booker DeWitt را برای او بیاورند تا جانشین او برای سلطنت باشد. Booker که اوضاع زندگی برایش سخت بود و کاملا بدهکار شده بود Anna را به آنان می دهد تا “از گناهان و بدهی هایش خلاص شود”. اما سریعا پشیمان شده و می رود که Anna را از آنها بگیرد که Comstock که Anna را در آغوش دارد هنگام بسته شدن دریچه آن دنیا، یک بند انگشت Anna در این دنیا می ماند و برای این است که Anna قابلیت جا به جایی بین دنیا ها را دارد.

Comstock مست قدرت می شود و به یک حاکم مستبد و خونخوار تبدیل می شود، Lutece ها که از ماجرا خبر داشتند بار دیگر نزد Booker که حالا شکست خورده و مست در خانه اش است می روند و به او می گویند که Elizabeth (نامی که Comstock به Anna داد) را برای آن ها بیاورد تا از گناهانش شسته شود، در واقع آنها می خواستند که از اتفاقات وحشتناکی که در آینده به وسیله Elizabeth پیش می آمد جلوگیری کنند. Comstock که توانایی پیش بینی آینده را داشته می دانست که Booker برای گرفتن فرزندش خواهد آمد، ارتشی را برای مقابله با او آماده کرد. او همچنین می دانست که Booker از غم از دست دادن Anna DeWitt، مخفف اسم او را با سیگار پست دست خود نوشته است به مردم می گوید که کسی که AD را بر دستش داشته باشد همان دجال است و باید کشته شود. Booker متوجه می شود که Elizabeth همان دخترش Anna است و در پایان موفق می شود که Comstock را نابود کند، اما خرابی های او در بی نهایت دنیای دیگر هنوز وجود داشت. تنها یک راه برای پایان دادن به خراب کاری های Comstock وجود داشت، جلوگیری از غسل Booker DeWitt که باعث به وجود آمدن Comstock می شود. پس او با Elizabeth به صحنه غسل خودش می روند و Elizabeth ها (!!!) Booker را در هنگام غسل خفه می کنند تا هیچ Comstockی به وجود نیاید.

این بود داستان پیچیده ترین و جالب ترین ضد قهرمان تاریخ بازی های ویدئویی. به نظر من BioShock ارزش تجربه چنیدین باره را دارد. از دستش ندهید.

برای پی برن به شخصیت Zachary Comstock به شما پیش نهاد می کنم که با شخصیت واقعی Anthony Comstock بیشتر آشنا شوید.

در پایان می توانید ویدئوی کشته شدن Comstock و البته ویدئویی که دیالوگ شاهکار “خداوند همه چیز را خواهد بخشید، اما من پیامبرم و مجبور نیستم هر چیزی را ببخشم. آمین” را در خود دارد دانلود کنید.

[jwplayer mediaid=”129134″]

دانلود ویدئوی اول

دانلود ویدئوی دوم

____

در پایان مقاله باید بگویم که بازی های Call of Duty و Bioshock بیشترین تعداد ضد قهرمانان را در این لیست داشتند که نشان از شخصیت پردازی قوی در این بازی ها دارد. به شخصه تجربه تمام عناوین موجود در این لیست را به شما پیشنهاد می کنم.

مقاله را با دو نقل قول در مورد قهرمان ها و ضد قهرمانان به پایان می رسانم.

“هیچ کسی قهرمان یا ضد قهرمان به دنیا نمی آید، بلکه این افراد اطراف انسان هستند که او را تبدیل به قهرمان یا ضد قهرمان می کنند”

“یا یک قهرمان می میری یا آنقدر زندگی می کنی و شاهد تبدیل شدنت به یک ضد قهرمان می شوی” (Harvey Dent در فیلم شوالیه سیاه)

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

اگر فکر می کنید که افراد لایق تری برای حضور در این لیست وجود دارند. آنان را با معرفی کامل در قسمت نظرات مطرح کنید تا به کامل تر شدن این پست کمک کرده باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا
بهترین ضدقهرمانان تاریخ بازی های ویدئویی - گیمفا