امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا

امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light

محمد(ارشیا) جباری زادگان
۰۹:۱۱ ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا

همگی ما از سری Dead Island خاطراتی داریم.در سال ۲۰۱۳، استودیوی TechLand با معرفی عنوان اول شخص و Survival خود یعنی Dying Light تصمیم گرفت که این بازی را تبدیل به چیزی کند که Dead Island نشد. پس تا هوا روشن است زندگی کنید که شبی طولانی در راه است!تعریف شما از یک بازی خوب چیست؟ آزاد باشید؟ بقیه هم آزاد باشند؟ گرافیک بالا؟ گیم پلی درگیر کننده؟ اگر این تعریف شما از یک بازی خوب است پس بی تردید Dying Light انتخاب اول شما خواهد بود.

امروزه اکثر جوانان به بازی هایی با محوریت زامبی علاقه دارند و استودیوی TechLand هم از این موضوع آگاه است. سری Dead Island به یک بازی محبوب تبدیل شد.این بازی می توانست به مکانی دست یابد که هیچ بازی دیگری به آن نرسیده بود، ولی این طور نشد. حالا باری دیگر TechLand تصمیم گرفته است از دانش و تجربیات خود استفاده کند و با نیرویی که در نسل هشتم نهفته است، این عنولن را به مکان اصلی یک فوق معرکه برساند.

dying light cover

کاور بازی Dying Light

 

نام بازی: Dying Light

سازنده: TechLand

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

پلتفرم ها: Microsoft Windows ،PlayStation 3 ،PlayStation 4 ،Xbox 360، Xbox One

سبک: Action-adventure ،first-person ،survival horror

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

از کدام یک فرار کنم

dying_light_2

اگر می خواهی نگران چیزی باشی من یک دلیل به تو می‌دهم.

مه صبحگاهی از پنجره به داخل می دمد ولی چیزی تغییر کرده است، رایحه ی نسیم بهاری دیگر آن بوی همیشگی را ندارد، خون به آن هستی داده و به آن خاتمه هم خواهد داد. بازی Dying Light یک محیط بی نهایت بزرگ برای گردش و البته مردن را به شما پیشکش کرده است مانند همان چیزی که همیشه از یک بازی آخرالزمانی با اسانس زامبی می خواستید. مطمئن باشید جایی برای شما نمانده است تا آن را نگاه کنید و از منظره ها لذت ببرید، تنها جایی که باید چهار چشمی آن را بپایید، پشت سر شماست. شما می‌دانید چه چیزی پشت سرتان انتظارتان را می کشد؟ پس بهتر است زودتر بفهمید قبل از این که دیگر دیر شده باشد. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده و Techland تصمیم گرفته است بازیکنان را تشنه رها کند تا در دنیای حدس و خیال خود به تجسم بازی بپردازند. داستان بازی بر اساس دنیای اطراف شما نگاشته شده است، بر اساس اینکه چه چیزی نیاز دارید و به کجا قصد دارید بروید. برعکس خیلی از بازی ها شخصیت شما یک هالک نیست و نیاز به غذا، استراحت، وجدان راحت و البته سرپناه دارد و خیلی علاقه ندارد در میان ماشین های آدم خوری قرار داشته باشد چون او هم مثل ماست، او هم از این موجودات تغییر یافته وحشت دارد ولی می داند که از چه چیزی باید بیشتر بترسد، انسان ها. بله هنوز دقدقه ی اصلی بازماندگان، بازماندگان است. هر از چند گاهی یک جعبه تجهیزات پزشکی و یا اسلحه از طریق هواپیما به شهر ارسال می شود و بهتر است که به خاطر خودتان هم که شده زود به آن برسید چون در راه با سه چیز سر و کار خواهید داشت: زامبی، آدم، آدم عصبانی. بله عصبانی و خشن. آن ها با تجهیزاتی که دارند دست کمی از یک ترمیناتور ندارند و خیلی از آن ها قبلا عضو ارتش بوده اند پس بهتر است به سراغ آن جعبه بروید و فکر هایتان را کنار بگذارید.

252361_248732545269799_854105431_n

دنیا متعلق به من است. من کیستم …؟

Antoine شخصیت اصلی ما ملقب به سردسته است و همین! بله هیچ چیزی درباره ی او نمی دانیم بجز این که به دنبال آدم ها و زامبی ها می رود تا مأموریتش را به هر نحوی کامل کند ولی، در اینجا Techland کمی خلاقیت به خرج داده است، بیشتر از کمی، خیلی زیاد! وقتی که شب می شود تمامی زامبی ها از قدرت زیادی برخوردار می شوند، از زامبی یک سبزی فروش تا زامبی یک آتش انداز ارتش که روزی برای نجات شهر می جنگیده است. البته این تمامی داستان نیست، در شب سر و کله ی زامبی هایی  پیدا می شود که شباهت زیادی به هالک دارند! اینجا به یک نکته ی مثبت دیگر بازی می رسیم، شما نمی توانید همه چیز و همه کس را بکشید و از سر راه خود بردارید مخصوصا این گونه دشمنان را. شخصی به نام Razor در بازی وجود دارد که رئیس یک گروه از راهزنان است و آنتیاگونیست اصلی بازی به شمار می رود، او از بازماندگان اولین روز شلوغی و شیوع بیماری است. شما موظف هستید قبل از شب به پایگاهتان برگردید وگرنه کسی از بازماندگان جرئت نخواهد داشت که در را برای شما باز کند و شما باید تمامی شب را بیرون از پایگاه و در مقابله با هیولاها بگذرانید که البته Techland قول داده است بعضی مراحل بازی اصلا در شب اتفاق می افتد تا بعضی از بازیکنان ترسو مزه ی ترس و اضطراب را بکشند. البته اگر کمی در مقابل دشمنان نبوغ داشته باشید می توانید از دست آن ها فرار کنید ولی به یکی دیگر از جنبه های مثبت بازی بر می خورید، هیچ جای دنیای بازی برای شما امن نیست. از دست هر گله ای که فرار کنید تعداد بیشتری مقابل شما می آیند و اگر از دست آن ها فرار کنید باز هم به همین منوال بازی طی می شود که شما را به استفاده از راه های مختلف برای بقا ترغیب کند.

dying light gets new impressive screenshots 379729 2

از کدام راه می روید؟

دویدم و دویدم به زامبی ای رسیدم!

DyingLightExpoScreen4

شب شده و هوا چند نفره است…

خوب با عزیمت به نسل بعد گیم پلی بازی ها هم یک پله بالاتر رفته است و Dying Light هم از این قاعده مستثنا نیست. در این بازی از یک گیم پلی تک برخورداریم که با قابلیت های Free Run و کشت و کشتار می تواند محلی مناسب برای گشت و گذار باشد تا انجام مأموریت ها. همانطور که قبل تر هم به این موضوع اشاره گردید یکی از کارهای اصلی شما در بازی که با استفاده از قابلیت ها و کشش عالی گیم پلی زنده ماندن در شب است یک تجربه ی عالی از بازی را رقم می زند، با جمع شدن قابلیت های بازی در کاراکتر شما، می توانید نه تنها از کمبوی ضربات استفاده کنید بلکه می توانید صدها کمبو از خود خاصیت های گیم پلی داشته باشید که این امر در بازی به خوبی رعایت می شود و شما در قالب یک شب بقا می توانید از تمامی آن ها استفاده کنید. همان طور که در بالا گفته شد سیستم Free Run در بازی وجود دارد و شما می توانید از روی سر زامبی ها بپرید، بر روی زمین لیز بخورید و از هر جایی در بازی بالا بروید از جمله بالارفتن از تیر های چراق برق که با این که دیگر کار نمی کنند ولی شما می توانید آن ها را دوباره راه بندازید و در یک شب جشن زامبی های الکتریکی راه بیاندازید! شما می توانید از پشت بام یک ساختمان بر روی دیگری بپرید و از چنگال خیلی از زامبی ها فرار کنید، در اینجاست که به تخریب پذیری بالای بازی پی می بریم و می بینیم که ممکن است سطحی که روی آن می پرید بشکند، بریزد و یا از جای خود تکان بخورد ولی آن به صورت Random نیست و هر دفعه همه چیز زیر پای شما خورد نمی شود بلکه هر سطح میزان سلامتی خودش را دارد مثلا اگر شما ۱۰ بار بر روی یک سقف پریده باشید بار ۱۱ ام آن سقف دیگر تحمل وزن شما را ندارد. از دیگر فعالیت های جالب در این بازی مأموریت های جانبی است که یکی از آن ها نجات بازماندگان است، تصور کنید در حال فرار از دست ۱۰۰ تا زامبی هستید، از تیر چراغ برق بالا می روید، بر روی یک سقف می پرید و به داخل یک خانه می پرید، در پشتی را می شکنید و اینجاست که صدای فریاد یک زن را می شنوید، شما می توانید به کمک او بروید و یا او را رها کنید، این کاملا بستگی به خودتان دارد البته نگران نباشید چون مجبور نیستید هر دفعه او را تا پایگاهتان کول کنید چون شما در بازی از وسیله ای به نام بیسیم استفاده می کنید! بله با این سیستم پیشرفته شما به افراد جنگجو در پایگاهتان اطلاع می دهید تا بازمانده را نجات دهند. در ضمن تمامی نجات یافتگان یک شکل نیستند، هر کدام هوش مصنوعی و طراحی خاص خودشان را دارند و در صورت نجات دادن آن ها در آینده می توانید از او استفاده کنید، مثلا یک ساختمان را پاک سازی کنید و او را به عنوان مسئول آنجا انتخاب کنید.

DL_1

نگران نباشید! زامبی به تعداد کافی در بازی وجود دارد!

همان طور که در قبل ذکر شد شما با یک شهر با استاندارد های جهانی روبرو هستید یعنی شما شهری به اندازه ی تهران و پر از زامبی در اختیار دارید که در آن راز ها و اسلحه های زیاد و جالبی پنهان شده است، یک بازی Open-World به معنای واقعی که شما می توانید از نوک یک برج تا فاضلاب های شهر را جستجو کنید و از انواع مختلف زامبی لذت ببرید. بله زامبی ها یک شکل نیستند و به گفته ی TechLand شما در بازی هیچ دو زامبی را نمی بینید که شکل هم باشند و لباس های یکی داشته باشند که این به جذابیت بازی می افزاید و دل کندن از بازی را سخت می سازد. شما در بازی عمدتا با سلاح سرد سر و کار دارید و اسلحه های گرم برای شما حکم طلا را دارد در زیر می توانید لسیتی از اسلحه های بازی ببینید:

سلاح های مناسب برای فاصله‌ی کم

  • چراغ قوه
  • تبر
  • چکش
  • قمه
  • چاقو
  • شمشیر
  • دسته ی بیسبال آهنی
  • دسته ی بیسبال جوبی
  • دستگاه میخ زنی
  • نیزه
  • شعله افکن

اسلحه های مناسب برای فاصله ی دور

  • تیر و کمان
  • کمان صلیبی

سلاح گرم

  • کلت
  • Shotgun
  • Machine Gun
  • Sniper Rifle

مواد منفجره

  • نارنجک
  • تیرهای انفجاری

یادتان می آید که گفته شد شما در بازی آزاد هستید؟ این به شما این اجازه را می دهد که هر مرحله از این بازی را به روش دلخواهتان تمام کنید. می خواهید که یک نارنجک در میان زامبی ها بیاندازید و از تکه تکه شدنشان لذت ببرید؟ خوش بگذره و شاید هم بخواهید به جای مقابله با هزاران زامبی به صورت مخفیانه از روی پشت بام های ضعیف شهر حرکت کنید؟ البته همیشه تمامی احتمالات را در نظر داشته باشید چون ممکن است نارنجک شم کار نکند و یا سقف در زیر پایتان خورد شود و درست در میان زامبی ها بیفتید، آن هم با سلاح جذاب آچار! بله همیشه بازی موافق شما نیست، ممکن است یک زامبی برای شما باس باشد ولی شما برای او باس نیستید، باید این رتبه از وحشت و بزرگی را کسب کنید و یادتان باشد که عده ای بزرگ به دنیا می آیند و عده ای هم بزرگی را به دست می آورند. همینجا به شما می گویم که شما از گروه اول نیستید، شاید از گروه دوم هم نباشید پس حسابی خود را مجهز کنید که زامبی ها با شما شوخی ندارند البته یکی دیگر از عناصری که در بازی گنجانده شده است نبوغ است. شما توانایی تلفیق و یک کردن بعضی از سلاح ها را در بازی دارید. مثلا یک بمب صوتی را در یک ماشین کار می گذارید و آژیر آن را فعال می کنید. تنها کار شما این است که در یک بلندی از نمای تکه تکه شدن آن ها لذت ببرید البته فکر نکنید آن ها موجودات کند دست و پا شکسته ای هستند بلکه آن ها بسیار سریع، قوی و چابک هستند و می توانند از در و دیوار بالا بروند، درست مانند شما. این حقه ها فقط به همین ماشین ختم نمی شود و خیلی قابلیت های دیگر در دنیای Dying Light انتظارتان را می کشد.

untitled

تله ها در بازی تمامی ندارند.

نقشه ی بازی به گشت و گذار شما در بازی هدف و مقصدی می دهد و با نشان دادن اهداف اصلی و فرعی به شما حق انتخاب می دهد که با داستان بازی پیش بروید و یا به کشتار جمعی خود ادامه بدهید و از سرگرمی های فراهم شده در بازی لذت ببرید. خب حالا نوبت به قسمتی رسیده است که شاید خیلی از ما ایرانی ها نتوانیم از آن لذت ببریم، بله Multiplayer بازی، که به صورت تک نفره و یا Co-Op اجرا می شود و هیچ اطلاعات دیگری از آن منتشر نشده است، تصور یک دنیا پر از زامبی و شکارچی مردگان متحرک بسیار شیرین خواهد بود. این بازی تمامی لذت هایی را که باید از Dead Island می بردید را به یکجا برای شما به ارمغان آورده است. پس بدوید، بکشید و لذت ببرید.

 در اوج مردگی با رایحه‌ی نسل هشتمی

Dying-Light

دشمنان شما حتی به نور هم واکنش نشان می دهند

خوب نوبتی هم که باشد نوبت به گرافیک و جلوه های بصری بازی ما می رسد تا با حال و هوای نسل بعدی تزئین شود. جلوه های بصری و گرافیکی بازی به بهترین شکل ساخته شده اند چون Dying Light اولین بازی هست که با موتور Chrome Engine 6 ساخته می شود و با توجه به عرضه ی بازی برای کنسول های نسل بعد باید بدانیم که سازندگان برای گرافیک بازی چیزی کم نگذاشته اند. با پشتیبانی کنسول های نسل هشتمی و DirectX 11 از این بازی باید بدانیم که بازی از لحاظ گرافیکی مشکلی نخواهد داشت. شما در بازی با انیمیشن های زیبایی مواجه می شود از جمله لیز خوردن و افتادن و قابلیت های دیگر مانند پاشیدن خون از سر قطع شده ی یک زامبی. از تمامی این ها که بگذریم یک بازی Open World خواهیم داشت که مهمترین فاکتور همچنین بازی هایی گرافیک بالای آن هاست. درخت ها، ساختمان ها، زمین ها و اسلحه های بازی و حتی مدل های زامبی با حداکثر دقت و تجربه طراحی شده است. اگر باران بیاید حرکت شما در زمینی پر از گل و لای سخت می شود و ممکن است لیز بخورید. مرگ های مختلف برای زامبی ها در تله های بازی هم به خوبی کار شده است و شما می توانید شوک وارد شده به یک زامبی پس از برق گرفتگی را ببینید و یا ببینید که زامبی هایی که با بمب صوتی ترکانده اید تکه تکه شده اند و این برای یک بازی با محوریت آخرالزمانی بسیار جالب و زیباست. از دیگر خلاقیت های سازندگان بازی حالت چهره و عکس العمل تمامی کاراکتر های بازی است، از جمله زامبی ها. شما می توانید فرق بین یک زامبی که حضور شما را حس کرده است و یک زامبی بی خبر را به وضوح ببینید و تغییر چهره ی آن ها را موقع ضربه خوردن مشاهده کنید.

غرش های شبانه

موسیقی یکی از عوامل اصلی بازی ها و فیلم های ترسناک است. خیلی ها معتقدند که ترس در صعنت بازی از طریق موسیقی القا می شود. خوب تا به الان هیچ اطلاعی از صداپیشگان و موسیقی سازان بازی نداریم ولی با توجه به دموها و تریلر هایی که به دست ما رسیده است موسیقی بازی هم به خوبی کار شده است. در موقع مواجه با گله ای از زامبی موسیقی با یک تیک پر حجم به شما اخطار می دهد تا مواظب خود باشید و یا با شنیدن صدای بازمانده ای موسیقی بازی حالتی مرموز به خود می گیرد و بعد از موفقیت های شما به همراهتان به شادی و سرور می پردازد. هر گونه از زامبی و هر کدام از این گونه صدای مخصوص به خود را دارند. در شب این صداها بلند تر شده و با صدای بزرگان زامبی ها در هم می آمیزد و شما را به سوی قسمتی از مغزتان به نام ترس هدایت می کند. شما در حال فرار هستید و پشت خود را نگاه می کنید، چیزی نیست ولی صداها هنوز در محیط وجود دارد و اگر صدایی هست منبعی هم برای آن وجود دارد پس در این بازی شما مسیر یابی به وسیله ی گوش هایتان را هم یاد می گیرید. همچنین یافتن منابع را. شما در بازی به منابع فراوانی نیاز خواهید داشت تا زنده بمانید که یکی از مهم ترین این منابع آب و غذاست که اگر به درستی از گوشهایتان استفاده کنید پیداکردن آن کار سختی نخواهد بود. همچنین باید از سیستم سایه پردازی بازی تقدیر کرد چون لبه های سایه ها و همچنین کیفیت و درخشندگی آن ها به درستی تنظیم شده است و شما شاهد صدها نوع سایه در بازی خواهید بود

تریلر ۹ دقیقه ای از روند گیم پلی 

[jwplayer mediaid=”118496″]

دانلود با کیفیت HD  

 

. از یک زامبی در مقابل خورشید و یا از خودتان در برابر چراغ خیابان. اگر وارد سایه شوید موسیقی آرامی فضای بازی را پر می کند و یا اگر سایه ی زامبی و یا دشمنی را ببینید بازی با صدایش به شما بیم می دهد تا زنهار که زنده بمانی. این بازی به خوبی می تواند قدرت نسل بعد را با Chrome Engine 6 نشان دهد و از این موتور تمامی قدرت در صداگذاری و گرافیک را بیرون بکشد.

 

فرار تا کی؟

خب با تمامی چیز هایی که از بازی دیدیم و شنیدیم باید بدانیم که با یک بازی بهتر و موفق تر از Dead Island طرف هستیم، همچنین محبوب تر بزرگ تر و خیلی چیز های دیگر که جبران نقص های سری Dead Island بوده است. TechLand به خوبی از عهده ی اولین پروژه ی نسل بعدی اش بر آمده و با قدرت Chrome Engine 6 یک گیم پلی و گرافیک زیبا را برای شما به ارمغان آورده است به همراه یک شهر پر از رمز و راز که شما باید آن را کشف کنید. فعلا کاری از دستمان بر نمی آید به جز این که منتظر این بازی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا
امید تاریک خون | پیش نمایش Dying Light - گیمفا