قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا

قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه به Fable Legends

محمد مهدی مبارکی
۱۳:۳۸ ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا

به اواخر کنفرانس مایکروسافت در GamesCom 2013 رسیده بودیم. فضای محیط کم کم تغییر کرد. انگار اتفاقی از پیش تعیین شده قرار بود، رخ دهد. فضایی که در آن ۳ شخصیت را نشان می داد. هر یک نیروی ویژه ای داشتند. یکی نشانه گیری دقیق و دیگری نیروی بیگانه ای در وجود خود داشت. اتمسفر بازی به بهترین شکل بر روند تریلر تاثیر می گذاشت. همه به دنبال دانستن اسم بازی بودند که در انتهای دمو، لوگو Fable Legends نمایان شد. بله یک عنوان دیگر با یک سبک و سوق نوین که شما را وارد دنیای آنلاین و خوش ساخت خواهد کرد.

http://8pic.ir/images/57034769382764565576.jpg

سازنده : Lionhead Studios

ناشر : Microsoft Studios

پلتفرم : Xbox One

ژانر : چند نفره / RPG

تاریخ انتشار : ۲۰۱۴

Fable یکی از فرانچزهایی بوده که گیمران بسیاری را با خود همراه کرده است . تولد این عنوان به اکتبر سال ۲۰۰۴ میلادی بر می گردد. سالی که گیمران در تکاپو مواجه شدن با IPهای جدید دنیای بازی بودند. یکی از این IPها ، عنوان Fable است. عنوانی که بر روی آن ۱۵۰ نفر کار کرده بودند و در آن زمان، عظمتی برای خود بود . در همان بدو انتشار، منتقدان این عنوان را AAA نامیدند . اما اینک بعد از ۹ سال و اندی ، به انتشار پنجمین نسخه از مجموعه Fable نزدیک می شویم . داستان به کلی فرق کرده و ما با یک دنیای جدید رو به رو هستیم . دنیایی که دیگر در آن نباید به گشت و گذار های زمان قبل برویم و همچنین نباید به دستور اطرافیان  گوش کنیم؛ بلکه باید جنگیده و تبهکاران را اعمال مجازات کنیم.

چند نفر به یک نفر ؟

طبق اطلاعات به انتشار رسیده، در این عنوان شما و ۳ دوست دیگرتان باید برای از بین بردن شخصیت منفی راهی شوید و یا به زبان دیگر، ۴ نفر باید به دنبال از بین بردن شخصیت پنجمی که شخصیت منفی بازی را ایفا می کند، راهی شوند. این کرکتر منفی می تواند دست به کار های فراوانی بزند و در مقابل شما نیز قدرت های فراوانی دارید. همانطور که در دمو به انتشار رسیده در گیمزکام مشاهده کردید، خواهید دید که هر شخصیت ویژگی خاص و منحصر به فردی را دارد. مثلاً یک شخصیت در هنر نشانه گیری مهارت والایی دارد و می تواند به راحتی و از چند متری به قلب دشمن خود تیر و یا اشیا دیگری را بزند و طرف مقابل را به راحتی از پا در بیاورد و یا شخصیت دیگری که می تواند با استفاده از قدرت سرمایی که دارد ، دشمنان مقابل خود را به دنیایی با سرمای زیر صفر ببرد و خون را در بدن آنان بخشکاند. در مقابل این ویژگی ها ، شخصیت تبه کار این عنوان نیز می تواند تله های منحصر به فردی را برای به دام انداختن شما و دوستان شما تدارک به چیند و یا هیولاهای غول پیکری در سر راه شما برای نابود کردن شما قرار بدهد .. همچنین استودیوی LionHead که وظیفه ساخت این عنوان را دارد ، در اظهار نظری در مورد شخصیت های این عنوان داشته گفته است :

” همچنین شخصیت های جدید دیگری نیز به این عنوان اضافه می شود که طبق میل طرفداران این عنوان می باشد . “

تمام این ویژگی ها در دنیای آنلاین و برخط صورت می گیرد .

به گونه ای می توان گفت، ویژگی منحصر به فرد این عنوان، جریان بازی در دنیایی آنلاین می باشد. دنیایی که در آن شما می تواند با افرادی که از شما صد ها کیلومتر فاصله دارند ارتباط برقرار کنید و با آنها هم بازی شوید( البته چنین امکانی شاید یک رویا برای گیمر های ایرانی باشد. ) شاید به همین دلیل مایکروسافت برای کنسول Xbox One  چنین حوزه ای را تعیین کرده است . زیرا این کنسول، بیشتر به نت نیاز دارد و فکر کنم مایکروسافت برای این بخش از ماجرا فکر های ویژه ای کرده است که “Fable Legends” یکی از چند ایده مایکروسافت می باشد.

http://8pic.ir/images/06673337179214710839.jpg

یکی از ویژگی های این عنوان، مدت زمان کوتاه برای اتمام رساندن هر مرحله می باشد . طبق گفته LionHead شما تنها حدوداً به ۳۰ دقیقه برای به اتمام رساندن بازی در نسخه نرمال زمان نیاز خواهید داشت . شاید این زمان کوتاه ، در برابر مراحل بیشمار بازی باشد . اگر از طرف خالی لیوان به این ماجرا نگاه کنیم، شاید بگوییم؛ چه عنوان بدی ولی اگر از طرف پر لیوان نگاه کنیم، به تاثیر این ماجرا در قصه پی خواهیم بر . زیرا همچین عنوانی را با چنین چیزی خراب نمی کنند و حتماً برنامه های ویژه ای برای این عنوان خواهند داشت .

حتماً می گویید در آخر چه می شود، آیا خانه ای برای شخصیت های این عنوان وجود دارد، در جواب به این پرسش میگویم بله، وجود دارد. شما در پایان هر مرحله و به میل دل خودتان به پایگاه خودتان می روید. این پایگاه به اسم Brightlodge معروف می باشد. شما می توانید در این پایگاه شخصیت قابل بازی خودتان را تعیین و یا تغییر بدهید و یا همچنین المان های ویژه ای به شخصیت خود اضافه کنید. این ایده نیز ایده جالبی می باشد و باید دید که چگونه از آب در می آید.

http://8pic.ir/images/91548059215734602890.jpg

شاید نکته ای که این عنوان را از عناوین دیگر در زمینه گرافیک و المان های دیگر در این زمینه جدا می کند ، به کار گیری سازندگان این عنوان از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 می باشد . دمویی که از این عنوان در نمایشگاه گیمزکام و در کنفرانس مایکروسافت به انتشار رسید، جزو اولین دمو هایی بود که در آن ما با موتور Unreal Engine 4 آشنا می شدیم. شاید همین نکته عطفی بر به رخ کشیدن گرافیک مطلوب این عنوان باشد . به احتمال زیاد ما نباید با یک عنوانی رو به رو باشیم که در زمینه گرافیک و طراحی در سطح بدی قرار گرفته باشد . مخصوصاً اینکه این عنوان بر روی یک کنسول نسل هشتمی به انتشار خواهد رسید .

داستان افسانه جویان

داستان این عنوان ۴۰۰ سال قبل از اولین نسخه این عنوان-Fable- رخ می دهد. هنوز انجمن قهرمانان به مرحله تاسیس خود نرسیده است. شما در زمانی هستید که مردم انگلستان تازه در حال یادگیری چیزهایی هستند که یک قهرمان شجاع باید آن ها را به داند. اطلاعات بیشتری در مورد داستان این عنوان به انتشار نرسیده است ولی می دانیم که قهرمانان این حکایت، به دنبال یک چیز برای قرار دادن آن در مصنوع بازی می باشند.

http://8pic.ir/images/38909295417350480698.jpg

افسانه در گذر زمان

Fable: The Lost Chapters / Lionhead Studios / Xbox,Xbox 360,PC,Mac,OS X

اولین نسخه از عنوان Fable در اواخر سال ۲۰۰۴ میلادی به انتشار رسید. عنوانی که یک آی پی جدید در دنیای کوچیک آن زمان بحساب می آمد . یکی از موثر ترین شخصیتی که برای این بازی از تمام وجودش مایه گذاشت ، Peter Molyneux بود که با ایده جدید خود توانست یک عنوان AAA جدید به دنیای بازی های ویدئویی در آن زمان تقدیم کند .

Fable II / Lionhead Studios / Xbox 360

این بار دیگر این عنوان برای چند پلتفرمر نبود بلکه به انحصار Xbox 360 در آمده بود. داستان بازی نیز، روایت ۵۰۰ سال بعد از اولین نسخه را می کرد. باز نیز این بازی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست امتیازات خوبی از سوی منتقدان کسب کند. Peter Molyneux برای یک بار دیگر نیز توانست نقش موثری در Fable 2 ایفا کند.

Fable III/ Lionhead Studios / Xbox 360 , PC

اینک بعد از چندین سال، دوباره گیمران می توانند عنوان Fable را بر روی رایانه به اجرا در بیاورند . اما این عنوان کمی با عناوین دیگر متفاوت بود و نتوانست مانند دو نسخه قبلی ، نظر مثبت منتقدان را جذب کند. این نسخه نیز مانند نسخه های پیشین ، توسط استودیو Lionhead ساخته شد و در اکتبر ۲۰۱۰ برای Xbox 360 و در می ۲۰۱۱ برای PC به انتشار رسید .Fable 3 توسط Peter Molyneux و Josh Atkins طرح ریزی شد.

Fable: The Journey / Lionhead Studios / Xbox 360

Fable: The Journey با عناوین دیگر تفاوت بسیار بزرگی داشت و آن هم اجرا شدن این بلزی بر روی کینکت ( Kinect ) بود. دستگاهی که در سال ۲۰۱۱ به تازگی به مجموعه Xbox360 پیوسته و توانسته بود نظرات بسیاری از گیمران را جذب کند. این عنوان در نهایت بعد از تاخیر های بسیاری که داشت ، در سال ۲۰۱۲ به انتشار رسید و به خاطر گرافیک مطلوب آن –  با موتور بازی سازی Unreal Engine 3 طراحی شده بود –  توانست از نظر گرافیکی نیز عنوان خوبی از آب در بیاید .

http://8pic.ir/images/75669287212638982735.jpg

افسانه به پایان رسید

به طور کلی بازی Fable Legends ترکیبی از دنیایی دوست داشتنی و در کنار آن سحر و جادو، داستان های زیبا و همچنین شخصیت های استثنایی می باشد. نسخه بتا این عنوان تا چند ماه دیگرعرضه خواهد شد و باید دید بازخورد ها چگونه خواهد بود . ویژگی دیگر Fable Legends، باز گذاشتن دست بازیکن برای انتخاب شخصیت می باشد که بسیار موثر است و همچنین شایعاتی پیرامون کنترل شخصیت منفی و پنجم بازی نیز به گوش می رسد .

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا
قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قهرمانان افسانه ما | اولین نگاه بر Fable Legends  | گیمفا