نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا

نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth

پوریا معمارور
۰۸:۱۶ ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا

 

South Park در نگاه اول ممکن است ظاهر و لحنی کودکانه داشته باشد؛ اما اگر عمیقا به آن توجه کنید، خواهید فهمید که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. درست است که ظاهر این سریال دوست‌داشتنی کارتونی و کودکانه است اما مخاطب آن بزرگسالان می‌باشند. پس از اولین قسمتش که در سال ۱۹۹۷ پخش شد، South Park توانست موفقیت فراوانی را کسب کند و به خاطر لحن بی‌پروا و همچنین طنز سورئالش زبانزد خاص و عام شد. از همان سالهای اول، ساخت یک بازی که بتواند ادای دینی به این سری موفق کند، ذهن بازیسازان را مشغول کرده بود…اما هیچ‌یک از بازی‌های ساخته شده به دلیلی نتوانستند موفق ظاهر شوند. دلیلش چه بود؟ با ما در ادامه همراه باشید…

South Park: The stick of Truth با استفاده از نام سریال South Park در سبک نقش‌آفرینی توسط Obsidian Entertainment و با همکاری South Park Digital Studios در حال توسعه است و ناشر این عنوان نیز قرار است Ubisoft  باشد. این عنوان در ابتدا قرار بود سال ۲۰۱۳ برای PS3 و Xbox360 و همچنین برای پلتفرم‌هایی که از سیستم‌عامل Windows مایکروسافت استفاده می‌کنند، منتشر شود؛ اما بنا به دلایلی از جمله ورشکسته شدن ناشر اصلی این بازی، THQ انتشار آن تا سال ۲۰۱۴ به تعویق افتاد.

2377578 360

توسعه‌هنده

Obsidian Entertainmetn

ناشر

Ubisoft

طراحان

Zane Lyo

Matt MacLean

Eric Fenstermaker

نویسندگان

Trey Parker

Matt Stone

پلتفرم‌ها

Microsoft Windows، Playstation 3، Xbox 360

تاریخ عرضه

۴ مارچ ۲۰۱۴: آمریکای شمالی

۶ مارچ ۲۰۱۴: استرالیا

۷ مارچ ۲۰۱۴: اروپا

ژانز/سبک

نقش‌افرینی/ Role-Playing

حالت

تک‌نفره

به صورت

دیجیتالی و فیزیکی

سازندگان سریال تلوزیونی South Park یعنی Trey Parker و Matt Stone نوشتن اسکریپت داستان بازی، نظارت بر ساخت آن و همچنین صداگذاری برخی از شخصیت‌ها را بر عهده داشتند. این همان دلیل موفقیتی بود که در ابتدا به آن اشاره کردیم. همکاری با تولیدکنندگان اصلی سریال تلوزیونی South Park که بازی‌های قبلی از جمله سه نسخه که در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ منتشر شدند و نسخه‌ای که اخیرا با نام‌ South Park Let’s Go Tower Defense Play در سال ۲۰۰۹ و South Park: Tenoman’s Revenge در ماه مارچ ۲۰۱۲ منتشر شدند؛ از انجام آن غافل بودند.

  اولین جزئیات این بازی در سال ۲۰۱۱ در مجله‌ی Game Informer منتشر شد. آن شماره از مجله مخصوص این عنوان بود و جزئیات زیادی از بازی را فاش کرده بود.

داستان و اتمسفر

بازی در یک محله‌ی خیالی با نام South Park اتفاق می‌افتد که در واقع محیط بازی را تشکیل می‌دهد. در طول مراحل تولید، آقای Parker و Stone برای طراحی مراحل بازی به طوری که با داستان ارتباط مستقیم داشته باشند، مدت زمان بسیاری را صرف کرده‌اند؛ مدت زیادی از این زمان صرف طراحی نحوه‌ی جابجایی بازیکنان در شهر و محله شده است. آنها اذعان داشتند که در سریال زمانی که یکی از کاراکتر‌ها قرار است از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر برود، تنها به یک کات ساده نیاز است، اما در بازی کاراکتر باید تمام مسیر را تا آن نقطه طی کند و این حرکت باید منطقی به نظر برسد. بنابراین یکی از سخت‌ترین مراحلی که تیم سازنده در طول تولید این بازی با آن مواجه شده‌اند و به نظر می‌رسد به خوبی از پسش بر آمده‌اند، طراحی مراحل در عین واقعی به نظر رسیدن آنهاست.

2273907 008845

داستان بازی نیز شامل تعداد زیادی از دشمنانیست که قبلا با آنها در قسمت‌های مختلف سریال آشنا شده‌ایم، از جمله Crab People، Underpants Gnomes و Gingers؛ که به South Park حمله کرده و باعث ایجاد هرج و مرج می‌شوند. این جریانات زمانی به اوج خود می‌رسد گه “چوب حقیقت” به سرقت می‌رود. پسر‌بچه‌ها و دختربچه های محله تصمیم می‌گیرند تا به این وضعیت پایان دهند، در همین راستا Cartman همسایه‌ی جدیدشان را برای این کار مناسب می‌بیند که به وی لقب New Kid را داده‌اند. این شخصیت توسط بازیباز کنترل خواهد شد. کودکان دیگری که در South Park زندگی می کنند در ابتدا به شما اعتماد نخواهند داشت ولی با انجام ماموریت‌های مختلف و کمک به این اشخاص در طول بازی همگی آنها به صلاحیت شما ایمان می‌آورند.

شما در این بازی مانند بیشتر بازی‌های نقش-آفرینی کاراکتر خود را می‌سازید و به طور کامل وی را شخصی‌سازی می‌کنید. البته شخصیت New Kid در طول بازی سخن نخواهد گفت.

Class‌های موجود در بازی

  • ·         Fighter
  • ·         Thief
  • ·         Mage
  • ·         Cleric
  • ·         Jew(Paladin/Monk)

از جمله کلاس‌هایی هستند که در این بازی وجود خواهند داشت.

کاراکتر و شخصیت‌ها

 در این عنوان بسیاری از شخصیت‌های کلاسیک South Park حضور خواهند داشت و شما می‌توانید در طول بازی با آنها برخورد و ارتباط داشته باشید؛ از جمله چهار شخصیت اصلی سریال یعنی Cartman، Kenny، Kyle و Stan تا کاراکتر‌های بالغ محله‌ی South Park مانند Randy و خانم Garrison. مانند دیگر بازی‌های هم سبک، شما در بازی باید احترام و اعتماد دیگر شخصیت‌ها را کسب کنید. پیشرفتتان در بازی را نیز می توانید از طریق تلفن همراه خود ملاحظه کنید که در واقع به عنوان Menu بازی عمل خواهد کرد.

2075011 cov 225 l

توسعه بازی

Obsidian Entertainment قبل از این عنوان نیز تعدادی بازی در سبک نقش‌آفرینی یا همان RPG از روی فرنچایز‌های معروف ساخته بود؛ ازجمله Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords در سال ۲۰۰۴ و Fallout: New Vegas در سال ۲۰۱۰ را می توان نام برد. با توجه به وجود حق‌ کپی‌رایت، ناشر بازی مستقیما با سازندگان South Park وارد مذاکره شد. بازی‌هایی که قبلا با استفاده از نام این فرنچایز تولید شده بودند از جمله تعدادی عنوان سه بعدی شامل South Park سال ۱۹۸۸ و South Park Rally سال ۲۰۰۰، سازندگان سریال تلوزیونی South Park یعنی Trey و Matt را زیاد در طول توسعه‌ی عناوین خود دخیل نکرده بودند، و به همین دلیل کیفیت بازی‌های قبلی چندان مطلوب نبود.

2495881 south park the stick of truth 2013 06 10 13 002

در ۱۳مین روز از ماه مارچ، Obsidian یکی از پروژه‌های نسل بعدی خود را کنسل می‌کند، و ۲۰ الی ۳۰ نفر از کارمندان خود را که بر روی آن کار می کردند با تیم Stick of Truth تلفیق کرد و در ۴ جون ۲۰۱۲، این تیم قدرتمند اولین تریلر از بازی خود را در مراسم E3 2012 برای همگان به نمایش می‌گذارند. همچنین در طی مراسم اعلام می‌شود که این بازی دارای تعدادی بسته‌ی DLC نیز می‌باشد که سه تای اول در انحصار کنسول مایکروسافت یعنی Xbox360 خواهد بود. همچنین نسخه‌ی مخصوص Xbox360 از فرمان‌های کینکت نیز پشتیبانی خواهند کرد که به بازیباز این امکان را می‌دهد تا بازی را توسط صدایش کنترل و یا Cartman و دیگر کاراکتر‌ها را سرزنش کند.

این بازی به علت محتوایی که برخی اوقات غیر اخلاقی نیز می‌باشد، در استرالیا سانسور خواهد شد. سازندگان در اعتراض به این عمل، در قسمت‌های سانسور شده یک کوالای غمگین را قرا خواهند داد. به تازگی نیز اعلام شد که سه مرحله از  Mini Game های بازی برای نسخه‌ی استرالیا حذف شدند.

طراحی

طی اولین جلسه‌ی Obsidian با آقای Parker و Stone، تصمیم گرفته شد تا بازی در صورتی مراحل ساخت را ادامه دهد تا به ظاهر دوبعدی سریال پایبند بماند. این ظاهر دوبعدی با نام cutout Animation نیز شناخته می‌شود. سپس Obsidian برای طراحان گروه خود، طراحی‌های مفهومی ارائه کرد تا کارمندانش بتوانند هرچه بیشتر به ظاهر سریال نزدیک شوند. با توجه به تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این عنوان، به نظر می‌رسد که سازندگان توانسته‌اند به هدف خود برسند و به ظاهر سریال به طور کامل پایبند بمانند.

2226333 2012 06 04 134325

لباس‌های شخصیت‌های بازی و همچنین کلاس‌هایی که برای کاراکتر‌ها تعریف شده است، به نظر می‌رسد از قسمتی از سریال با نام The Return of the Fellowship of the Ring to The two towers الهام گرفته‌ شده‌اند. همچنین نام این لباس‌ها از سه قسمت دیگر این سریال برداشته شده‌اند. به نظر طراحی موفق این بازی و شباهت کامل آن به دنیای معرفی شده در سریال تلویزیونی بود که علیرغم تاخیرات فراوان بازی برای انتشار هنوز طرفداران را منتظر نگاه داشته است و پیش‌بینی می‌شود فروش خوبی را بتواند از آن خود کند.

Combatها و درگیری‌های بازی

با توجه به سخنان طراح ارشد بازی آقای Matt MacLean، در جنگ های بازی این اجازه به بازیباز داده می شود تا بین شخصیت New Kid و همراهانش سوییچ کرده و بتواند کنترل اکثر شخصیت‌های South Park را بر عهده بگیرد. جنگ‌های داخلی بازی به نحوی یاد‌آور بازی‌های کودکانه است که در واقع جادو‌ها و اسلحه‌ها و تجهیزاتمان همگی خیالی بود و در ذهنمان از یک شمشیر چوبی یک شمشیر افسانه‌ای قدرتمند می‌ساختیم و یا در ذهنمان توپی آتشین به سمت حریفمان شلیک می‌کردیم. سیستم مبارزات بازی در واقع از روی قسمت اول فصل هشتم سریال با نام Good Times With Weapons الهام گرفته شده است.

نحوه‌ی مبارزات

مبارزات بازی با سیستمی همانند Turn Base عناوینی مانند Paper Mario و Costume Quest عمل می کند و شامل حملات و دفاع‌های متعددی در یک باز‌‌ه‌ی‌ زمانی مشخص است.

حمله با ورد و جادو: تا به امروز تنها وردی که از بازی فاش شده است؛ “Ro Sham Bo” می‌باشد که دشمنان را خشک می‌کند. یکی دیگر از ورد‌ها نیز “Nagasaki” نام دارد و در کنفرانس خصوصی Ubisoft قبل از E3 2012 پشت در های بسته معرفی شد و مشخص نیست دقیقا چه تاثیری روی دشمنان خواهد گذاشت.

اسلحه‌ها: سلاح‌های داخل بازی ظاهری دست‌ساز خواهند داشت. به جای شمشیر‌ها و سپر‌های معمول، کاراکتر های این بازی از چوب های گلف و شمشیر های چوبی و انواع سلاح‌های غیرمعمول را استفاده خواهند کرد. سلاح‌ها دارای قابلیت آپگرید نیز هستند.

زره: زره‌ها نیز مانند سلاح‌ها ظاهر دست‌ساز را حفظ خواهند کرد، مانند یک قابلمه که به جای یک کلاه‌خود استفاده می شود!

دشمنان: دشمنان کلاسیک سریال South park باری دیگر در این بازی حضور خواهند یافت و خاطرات طرفداران سری را زنده خواهند نمود.

2095142 southpark jan 1 2012 02

بسته‌های اپیزودی

The Stick of Truth همچنین بسته‌هایی را دریافت خواهد کرد که اپیزود‌ها و ماجراجویی‌های جدیدی را به داستان بازی خواهند افزود. در این اپیزود‌ها بازیباز به مکان‌هایی از South Park خواد رفت قبلا هیچوقت هیچکجا دیده نشده اند. همانطور که ذکر شد سه اپیزود اول به صورت DLC در انحصار Xbox360 خواهد بود.

کلام آخر

2097032 southpark2887cartman

سریال تلویزیونی South Park، مدتها در حال پخش بوده و توانسته طرفداران و بینندگان فراوانی بدست آورد. ممکن است شما نیز یکی از طرفداران این سریال باشید، در اینصورت The Stick of Truth خاطرات شما را زنده خواهد کرد مطمئنا تجربه‌ای غیرقابل وصف را برایتان رقم خواهد زد. اما اگر تا به حال حتی قسمتی از این سریال را ندیده‌اید ( که پیشنهاد می‌کنم حتما تماشا کنید!) باز هم تجربه‌ی این عنوان، خالی از لطف نخواهد بود و خنده را بر لبانتان خواهد نشاند.

این بازی که طرفداران برای دریافتش مدتهاست منتظرند ۴ مارچ ۲۰۱۴ در دسترس خواهد بود، البته اگر دوباره تاخیر نخورد!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا
نجات به سبک South Park | پیش‌نمایش South Park: The Stick of Truth - گیمفا