بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا

بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند

عرفان خورسند
۱۶:۵۱ ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا

بازی های مستقل در سال ۲۰۱۳ بیش از هر زمان دیگری پیشرفت داشته اند . عناوین جذابی همانند Don’t Starve، Papers, please و Gone home همگی باعث افتخار توسعه دهندگانشان و همچنین صنعت بازی های ویدیویی شده اند. حال با جهش رو به جلوی  سیاست های سونی در در قبال سازندگان مستقل و حمایت های جدید مایکروسافت از آن ها، هر سازنده ی مستقلی می تواند مخاطبان بسیار بیشتری نسبت به قبل داشته باشد و این به معنای حق انتخاب بیشتر در هنگام گزینش پلتفرم مورد نظر سازندگان مستقل برای بازی هایشان است. عاملی که تعادل قدرت در صنعت گیم را متحول می کند.Rami Ismail، مؤسس استودیوی Vlambeer و سازنده ی عنوان موفق Ridiculous fishing در صحبت های خود در این باره اذعان داشته که:

ما داریم از یک صنعتی که بر پایه ی کمیاب بودن بازی های مستقل بنا شده و کمتر کسی می تواند بازی خود را برای یک کنسول منتشر کند به جایی مهاجرت می کنیم که در آن آسودگی حرف اول را می زند. جایی که هر ناشر و پلتفرم مایه ی آسودگی و سهولت در کار است. در این جا، فرضاً اگر سونی به شما بگوید که ” متأسفیم، ما نمی توانیم بازی شما را برای پلتفرم خودمان منتشر کنیم” شما می توانید به ۷۰۰ شرکت دیگر مراجعه کنید که مشتاقانه مایل به انتشار بازی شما برای پلتفرم خودشان هستند.

علیرغم اینکه بازیسازان مستقل نسبت به گذشته حرف بیشتری برای گفتن دارند، بر طبق گفته ی خانم Katharine Neil، ریسس استودیوی مستقل Cheap Drunk Games، هنوز هم باید یک تعادل میان چیزی که بازیساز می خواهد بسازد و چیزی که ناشرین برای حفاظت از آبروی خود در مقابل محتوا های نامناسب نیاز دارند به وجود آید.

ما در پلتفرم iOS  شاهد کمی سانسور از سوی اپل هستیم. بیشتر اوقات طوری رفتار می کنیم که این پلتفرم یک پلتفرم کاملاً باز و آزاد است در حالی که در واقعیت چنین نیست. بنابراین چه اتفاقی می افتد اگر سازندگان کنسول ها هم بخواهند نسبت به تصویر خود در اذهان عمومی بسیار ریزبین باشند؟

او افزود:

من بسیار مشتاقم بدانم که چه اتفاقی در آینده می افتد اگر بازی ای همچون بازی آقای Paolo Pedercini (بازی Phone story که از App store به دلیل محتوای ضد اپلی حذف شد) در یکی از پلتفرم های سونی یا مایکروسافت منتشر شود چه اتفاق خواهد افتاد؟ هنوز که آن ها کاری مشابه اپل انجام نداده اند. آیا قرار است که پلتفرمشان کاملاً باز باشد؟

نظر شما چیست؟ آیا ناشرین در مواجهه با بازیسازان مستقل سیاست های سخت گیرانه در پی می گیرند یا خیر؟ آیا فکر می کنید سهم بازیسازان مستقل از فروش بازی های ویدیویی در آینده بیشتر خواهد شد؟ نظرات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا
بازیسازان مستقل: با ادامه ی پذیرا بودن شرکت ها از بازی های مستقل، تعادل قدرت در صنعت گیم تغییر می کند | گیمفا