فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا

فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14

محمد سپهری
۱۳:۱۳ ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا

نوشتن مقدمه برای سری بازی هایی که هرسال ارائه می شوند کار سختی است. اما من میخواهم یک مقدمه خیلی کوتاه را ارائه بدهم. برای یک عنوان که قرار است برای نسل بعد به شکل ویژه تری عرضه شود. بله FIFA 14!

فیفا عنوانی است که در دهه نود میلادی عرضه شد. این بازی در ابتدا یک عنوان پیکسلی بود و نقطه عطفش وقتی بود که در دهه ی دوم قرن ۲۱ رقیب شرقی فیفا یعنی PES ضعیف ظاهر شد و این فوتبال غربی بود که با تکیه بر فوتبال واقعی تر توانست بر شرق که مانند کارتون هایی مثل فوتبالیست ها سعی داشت فقط لذت و هیجان را به مخاطب منتقل کند، غلبه کند. از جمله ویژگی های فیفا در سالیان اخیر این بوده است که همیشه لایسنس های فوق العاده ای را ارائه می دهد و صدالبته این که از تخیلات فاصله گرفته است.

عنوان PES 2014 حداقل از نظر من بازهم ضعیف ظاهر شد و حتی یکی از معدود نکات برتری خود نسبت به FIFA یعنی طراحی خوب چهره ها را نیز از دست داد. اما FIFA هم تمرکز کمتری بر روی نسخه نسل فعلی خود داشته است و EA Sports تمرکز خود را بر روی PS4-X1 گذاشته است. کار من نوشتن نقد PES نیست. زیرا می توانم در همین نقد FIFA هم مشخص کنم که این دو بازی چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند.

81vfm qugil sl1500

نام: FIFA 14

ناشر: Electronic Arts

سازنده:  EA Sports- EA Canada

سبک: Real Football-Sports Games

پلتفرم ها: Android-IOS-PS VITA-PS2-PS3-PS4-X1-X360-PC-WII U- 3DS

تاریخ انتشار: ۲۴ September برای پلتفرم های نسل حاضر، ۱۷ و ۲۳ سپتامبر برای IOS و Android. در اواخر ماه نوامبر برای کنسول های نسل بعد عرضه میشود.

در ابتدا باید بگویم که مانند نسخه ۱۳ عکس وین رونی از روی کاور بازی برداشته شده است و پای ثابت کاورهای این بازی لیونل مسی بهترین بازیکن ۴ سال اخیر جهان است. البته متاسفانه این کاور که در بالا ملاحظه می کنید چندان جالب کار نشده است. در کاوری که می بینید مسی در کنار گرت بیل، ستاره ۱۰۰ میلیون یورویی رئال مادرید قرار گرفته است. به جز بیل که در باکس آرت منطقه بریتانیا در کنار مسی قرار گرفته است در سایر نقاط جهان افراد دیگری در کنار مسی قرار گرفته اند. به عنوان مثال استفان الشراوی ستاره جوان میلان در ایتالیا، رابرت لواندوفسکی یکی از بهترین مهاجمان فصل جاری اروپا در لهستان، خاویر هرناندز، ستاره مکزیکی منچستر یونایتد در آمریکای شمالی و رادامل فالکائو کلمبیایی و آرتورو ویدال شیلیایی، ستاره های گران قیمت موناکو و یوونتوس در آمریکای جنوبی از جمله بازیکنان مطرحی هستند که در باکس آرت این بازی قرار گرفته اند.

در ابتدا بگویم که فیفا ۱۴ در نسل فعلی از گرافیکی بالا برخورد دار نیست. موتور IGNITE که نسخه ی نسل بعدی فیفا در آن نمایشی خارق العاده داشت در انحصار کنسول هایی است که برای اکثر ما ایرانی ها در ابتدا شاید یک آرزو باشد. گرافیکی که در نسخه نسل هفتمی این بازی وجود دارد مانند فیفا ۱۳ است ولی سعی شده از انیمیشن ها و طراحی های بهتری استفاده شود که به نسبت به فیفا ۱۳ کمی بهتر است اما تحولی مثبت را به وجود نیاورده است. بگذارید در ابتدا از گرافیک این بازی صحبت کنیم و وقت بیشتری را برای رکن اصلی این بازی یعنی گیم پلی بگذاریم:

در ابتدا نکته ای که در مورد فیفا ۱۴ وجود دارد این است که بزرگترین تحول آن نورپردازی آن است. بازی در روز گرافیکی چشم نوازتر دارد که این امر کاملا مشهود است. شما افکت ها و جلوه های بهتری را در روز می بینید. البته نکته ای که وجود دارد این است که نورپردازی بازی در شب بهتر است. به طور کلی فیفا ۱۴ به شکل عجیبی  اما نکته منفی بازی انیمیشن های نه چندان دلچسب آن است. این امر را خصوصا در امر تعویض ها می توانید به خوبی ببینید. بازیکنی که تعویض می شود کمی لب و دهنش را جمع می کند که در این صورت شما یکی از بدترین چهره هایی که ممکن است در یک بازی که در سال ۲۰۱۳ منتشر می شود را ببینید. بازیکن صورتی بسیار زشت پیدا می کند و حرکاتش نیز ابدا جالب نیست. اما این وقتی بدتر می شود که این انیمیشن به صورت مداوم تکرار می شود که امری خوشایند نیست. این مشکل در فیفا ۱۳ نیز وجود داشت که احتمال می دادیم حداقل در نسخه نسل هفتمی بازی رفع شود که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. اما طراحی نه چندان دلچسب چهره ها را که کنار بگذاریم، فیفا ۱۴ با توجه به سبکش و همچنین این که فعلا دارد از سخت افزار کنسول هایی استفاده می کند که یکی دو ماه دیگر جایشان را به کنسول هایی دیگر می دهند، گرافیک بدی ندارد. به طور کلی به جز انیمیشن های بازی و طراحی چهره ها فیفا مشکل بزرگی ندارد. سایه زنی ها نسبتا خوب کار شده اند و بدون لبه هستند البته در این مورد نیز بعضا اشکالاتی ناگهانی به وجود می آید که نکته مثبتی محسوب نمیشد. به طور کلی گرافیک این بازی قابل قبول است و فارغ از این که نسبت به رقیب دیرینه اش یعنی PES کمی ضعف دارد، می توان آن را قبول کرد و به راحتی بازی کرد.

به طور کلی فیفا سعی کرده است که ضعف هایش را در نسخه نسل فعلی بپوشاند تا این که بخواهد آن را دچار تغییرات کند. فیفا از باگ های کمتری برخورد دار است، فیزیک بهتری را دارا است که در ادامه در مورد آن توضیح خواهم داد.

به طور کلی فیفا ۱۴ در این زمینه بی اشکال نیست اما با توجه به این که نسخه ی نسل بعدی ای دارد نمی توان در این بخش اشکالات زیادی را از آن گرفت.

اما می رسیم به بخش اصلی بازی یعنی گیم پلی:

وقتی وارد فیفا ۱۴ می شوید نکته مثبتی که وجود دارد این است که شکل و شمایل تکراری منوها حذف شده اند و شکل جدید آن ها اولین نکته جدید این بازی است که البته چیز خیلی مهمی نیست. در ادامه بخش CARRER شامل یک سری تغییرات شده است که از مهم ترین آن ها می توان به اهمیت پرورش استعدادها اشاره کرد. اما اگر بخواهیم از بخش کریر که دچار تغییرات زیادی نشده است بگذریم فیفا ۱۴ ضعفی دارد که در نسخه های پیشین نداشت. بله Squad هایی که در روز آخر نقل و انتقالات در بازی وجود ندارد که ضعف بزرگی است. به طور مثال خرید های مهمی مثل مسوت اوزیل که راهی آرسنال شد و یا انتقال پرسر و صدایی مثل گرت بیل و یا حتی همین مسعود شجاعی خودمان! به تیم های جدید خود منتقل نشده اند که برای اولین بار فیفا ۱۴ در این بخش دچار مشکل شد که امری عجیب به نظر می رسد.

بخش Ultimate Team در پلتفرم های این نسل دچار تغییر نشده است. به طور کلی این در این بخش شما می توانید با مسابقه دادن و همچنین خرج کردن سکه هایی که می توان از Store خرید بازیکن خریداری کرده یا با بالاتر رفتن سطح خود بازیکن های بیشتری به تیم اضافه کنید. به طور کلی این بخش برخلاف کریر مود که باید با یک تیم اصلی بازی کنید دست شما را کاملا باز میگذارد که با گذشت زمان تیمی نظیر منتخب جهان را بسازید. در نسخه X1 این بازی که نوامبر عرضه می شود با چیزی حدود ۴۰ تن از برترین فوتبالیست های قدیمی اعم از دیگو مارادونا، پله، رود گولیت، گرد مولر، روبرتو باجو، میشل پلاتینی و بسیاری از ستاره های قدیمی تر بازی کنید. این بخش از فیفا به دو صورت انجام می شود. یکی مسابقات تک نفره که منتهی باید به وسیله شبکه های مخصوص کنسولها مانند Live و PSN انجام دهید و شکل دیگر نیز به صورت آنلاین با سایر تیم هایی است که خود را تقویت کرده اند. به طور کلی این بخش بدون داشتن پوینت در حالت آنلاین چند نفره چندان لذت بخش نخواهد بود اما در صورتی که بابت آن خرج کنید تجربه ای فوق العاده خواهید داشت.

اما برسیم به گیم پلی اصلی این بازی. در فیفا ۱۴ اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این خواهد بود که به راستی این بازی سخت تر شده است. یک نکته مثبت در بازی این است که بازیکنان سبک نیستند و شما نمیتوانید به راحتی آن ها را حرکت بدهید. آن ها دارای وزن هستند و حرکت دادن توپ به همین علت کار سختی خواهد شد. بازیکن دیگر به راحتی توپ ها را کنترل نمی کند و نمیتواند مانند سری بازی های PES و تاحدودی FIFA های قبلی دستش را روی سرعت بگذارد و دیگر کسی جلودارش نشود. در فیفا شما باید حساب شده تر از قبل عمل کنید و با حفظ توپ و پاس های عمقی راهی به دروازه حریف پیدا کنید.به طور کلی فیفا ۱۴ شبیه سازی خوبی را ارائه داده است. فوتبال در اکثر نقاط دنیا تدافعی تر شده است و تیم هایی مثل اینتر یا چلسی توانسته اند در چند سال اخیر با این شیوه قهرمان اروپا هم بشوند. در این نسخه از فیفا شما متوجه می شوید که بازیکن ها هوش مصنوعی فوق العاده ای پیدا کرده اند. در این نسخه تعداد مهاجمین کمتر می شود و خب طبعا منطقی است که برتری عددی با مدافعین باشد. اما نکته ای که وجود دارد این است که در این نسخه بازیکنان سعی میکنند که همه نقاط زمین را پوشش دهند. به عنوان مثال در صورت نفوذ مدافعین کنار هافبک های تدافعی تیم جای آن ها را پر می کنند که امری جالب توجه است.در امر پاس دهی بازی دچار تغییراتی شده است. کنترل کردن توپ واقعا سخت شده است و البته بازیکن های حریف هم با پرس کردن شما حتی در یک سوم دفاعی سعی میکنند توپ را از شما بگیرند. به طور کلی پوشش دادن هم تیمی ها در این بازی فوق العاده است. مهاجمین نقشی فوق العاده را دارند. آن ها حتی مانع پاس دادن شما در خط دفاعی نیز می شوند. به طور کلی اگر بخواهیم گیم پلی فیفا ۱۴ را خلاصه کنیم می توانیم این را بگوییم که پاس دادن و کنترل آن سخت شده است، شوت ها کمی غیر طبیعی وارد دروازه می شوند و به به طور کلی بازی بر مبنای ضدحمله است.

همان طور که گفتم شوت ها متاسفانه در بازی غیر طبیعی شده اند. یکی از راه های ساده تر برای رسیدن به دروازه حرکت در عمق و ضربه زدن است که این امر کمی ساده شده است. شوت ها راحت تر وارد دروازه می شوند که البته EA در این مورد صحبت کرده بود اما کات غیرطبیعی توپ ها کمی آزار دهنده است. اما یکی از کارهای سخت در بازی گل زدن از راه سانتر است. متاسفانه فیفا در این نسخه مشکل عجیبی پیدا کرده است آن هم ضربه سر زدن است. خصوصا اگر یک مهاجم داشته باشید وی در میان مدافعان حریف اسیر شده است و نمی تواند ضربه سر بزند. البته امری غیر طبیعی نیست ولی احتمال گل شدن چنین توپ هایی هم بیش از حد پایین است. ویژگی های جدیدی که فیفا ۱۴ در بخش گیم پلی دارد مثل همیشه قابلیت هایی هستند که چندان به چشم نمی آیند. این قابلیت ها Pure Shot، Protect The Ball، Precision Movement و Teammate INTELLIGENCE نام دارند که اکثر آن ها کمتر به چشم می آیند. اصلی ترین ویژگی بین این قابلیت های جدید Protect The Ball است که به شما اجازه میدهد بتوانید توپ را نگه دارید و حتی بتوانید وقت بیشتری را نیز هدر بدهید. همچنین این قابلیت برای بازیکن هایی که حفظ توپ خوبی دارند می تواند در میانه میدان که حریف شما را پرس میکند موثر باشد.

فیزیک فیفا ۱۴ به نسبت خوب شده است. دیگر بعضا با یک برخورد ساده بازیکنان به زمین نمی افتند و همچنین فیزیک توپ و نحوه حرکت دادن آن به روی چمن بهتر شده است. البته این مورد

همان مسئله وزن بازیکن نیز بر میگردد، بازیکنان سنگین شده اند و شما صرفا یک جسم بسیار سبک را کنترل نمی کنید. بازیکن نمیتواند به سرعت بدود و با توجه به پراکندگی بازیکنان در سطح زمین استارت های بسیار سریع کمتر رخ می دهد. به طور کلی در این نسخه Movement و Top Speed و صد البته کنترل توپ اهمیت مهم تری دارند. مسئله ای مثل دریبلینگ با توجه به سخت شدن بازی نسبت به این فاکتورهایی که گفتم از اهمیت کمتری بر خورد دار است.

گیم پلی فیفا ۱۴ پیشرفت کرده است ولی یک سری فاکتورها می توانست در نسخه نسل فعلی بهتر پیاده شود. به هرحال باید دید که این بازی در PS4-X1 چه عملکردی را خواهد داشت. آیا فیفای نسل بعدی فقط گرافیک بهتری خواهد داشت؟

در امر لایسنس ها بازهم بازی در نسل فعلی لایسنس مسابقات معتبری مثل چمپیونز لیگ را ندارد و تنها لیگ های نه چندان معتبری مثل لیگ کلمبیا به بازی اضافه شده اند.

به واقع باید بگویم که حرف زیادی در مورد صداگذاری فیفا ۱۴ ندارم. به جز موسیقی های نسبتا خوب بازی گزارشگران هم تغییری نکرده اند. به طور کلی فیفا ۱۴ می توانست در این بخش پیشرفت کند اما ظاهرا تمام تمرکز را بر روی نسل بعد گذاشته است. صداگذاری و موسیقی بازی تغییر خاصی نکرده اند و مثل همیشه فقط خوب هستند و مشکلی ندارند.

نتیجه گیری:


به واقع نوشتن نقد این نسخه کار سختی بود. فیفا تمرکزش را بر روی نسل بعد گذاشته است و این امری مشهود است. نسخه نسل فعلی فیفا ۱۴ فقط خوب است و بدون پیشرفت مانده. در واقع می توانم فیفا ۱۴ را عنوان بنامم که قصد داشته نسبت به نسخه ۱۳ پیشرفت کند اما چندان موفق نبوده و فقط یک فوتبال لذت بخش را ارائه می دهد. به واقع فیفا می توانست یک شاهکار باشد اما نبود. فیفا تنها یک عنوان لذت بخش خوب است. پس بهتر است آن را بخرید و لذت ببرید و انتظارات را برای نسل بعد بگذارید. همین!

fifa 14 7th gen review

این نقد و بررسی برای نسخه ی نسل هفتم بود و نسخه ی نسل هشتم جداگانه نقد خواهد شد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سرور بازی های ورزشی

    بهترین هوش مصنوعی

    و مقام دار فروش جهانی

    سر فیفا فقط باید گفت:شگفتا!

    درود محمد سپری جان :yes:

  • tabar99 گفت:

    من طرفدار فیفام ولی ۵ دیقه پیش باسم با gta v اوردن دم در اول فیفا روزدم تو دستگاه دقیقه۴ از بازمی در اوم خیلی کند تر از قبل شده

  • ممنون از نقد خوبت محمد جان. مثل همیشه عالی بود.

    البته این نقل و انتقالاتش وقتی که به لایو وصل بشی یه آپدیت میاد که همه انتقالات را درست میکنه. و برای من همه انتقالاتش درست شد.

    • مرسی از محمد جان بابت نقدت

      امیرمحمد راست میگه.زمانی که به لایو یا psn وصل بشید تمومه نقل و انتقالات درست میشه

      پیشنهاد میکنم هرچند وقت یک بار وصل بشید تا آپدیت ها و نقل و انتقالات و قدرت بازیکنان رو به روز کنید 😉

      • درسته سعید.

        البته این ایراد اعصاب خوردن کن هنوز تو بازی هستش که طرف میره لب خط کرنر و در آخرین لحظاتی که توپ میخواد بره تو اوت سانتر میکنه و در این لحظه حتی بازیکنی که قدش کوتاه تر از مدافع هستش بر میداره ضربه سر میزنه و گل میشه. مثلا من وقتی بارسا را بر میدارم و تیم مقابلم بایرن هستش دعا میکنم که سانتر نکنن . چون همه توپ ها را بازیکنای بایرن میزنن.

        بدجو اعصابم خورد میشه که تو آنلاینش اینجوری گل میخورم.

  • Total Film گفت:

    از این نسخه به بعد به احتمال زیاد فیفا باز خواهم شد :yes: 🙂

  • Ali10 گفت:

    ممنون محمد نقد عالی بود .
    در اصل فیفا ۱۴ برای نسل بعده دیگه کاریش نمیشه کرد ! میگم ایشالله همه تحریریه گیمفا کنسولهای نسل بعد رو بگیرن و نقدهاش رو بذارن و اگه نتونستین حداقل از گیم اینفورمزر و گیم اسپات و ای جی ان اینا ترجمه کنید :-))

  • sahand360 گفت:

    به هیچ وجه نقد خوبی نبود، اتفاقا سانتر کردن و سر زدن یکی از راحت ترین شیوه های ګل زنی در fifa 14هست،که حتی ea sport با یک پچ ای مشکلو تا حدودی حل کرد
    در ضمن سیستم pure shot باعث میشه ضربات به توپ به واقعی ترین شکل ممکن به سمت دروازه بره

  • Saman Karimi گفت:

    ممنون.هنوز نتونستم بازی کنم ببینم مشکل شوتی که میگی دقیقا چی هست و اکثرا توی نسخه PC هر نسخه که میاد شوت هاش یه جوری غیر طبیعی میشه و تغییر میکنه
    فعلا که هر اشکالی کوچکی هم داشته باشه در بازار از اون سر تر نداریم و نسخه نسل بعدی با اون گرافیک و انیمیشن های فراوانی که داره هوش از سر آدم میپرونه

  • ezio-sh گفت:

    میگم نقل وانتقالاتی که انجام نشده رو نمیشه درست کرد؟

  • نوشته نسخه نسل هفتم ؟!!!!!! پـــ نــــ پــــ فکر کردم نسخه نسل هشتمو نقد کردین :rotfl: :rotfl: :laugh: :-)) 🙂

  • partizan گفت:

    ممنون از یاد آوری که در اخر نقد کردین

    چون گفته میشه نسخه pc و نسخه های نسل بعد یکسان هستند

    امیدوارم اینطور باشه

  • kingrahati گفت:

    واقعا pes باید جلوی Fifa بوق بزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • بهزاد گفت:

    چندتا. به طور کلی داشت این نقد? ?

    به محتوای نقد کاری ندارم چون بازی نکردم هنوز ولی

    به طور کلی باید قلمتو تو نوشتن قوی تر کنی رفیق.

  • WuttheDuck گفت:

    من الان دیگه fifa بازی میکنم ولی آقا بی انصافی کردین نسبت به pes !
    ینی گرافیک fifa از pes بیشتره که نمره ی بیشتری دادین ؟؟ ?:-)

  • saeed34 گفت:

    همین که گرافیک زیاد خوبی نداره و قیافه ها هم خوب طراحی نشده کافیه که سراغ فیفا نرم!!!
    pes همیشه(به غیر از pes2014) از لحاظ گرافیک و قیافه بازیکن ها بهتر بوده.

  • نمره ای که دادید در خورشه دو سال که فیفا زیاد تغییر انچنانی در بازیش ابجاد نمی کنه ولی خوب نمیشه ایراد گرفت چون تا جایی که میتونستند برا این نسل کار کردن و بقیه ی ایده هاشونو برا نسل بعد گذاشتند

    یه سوالی من از تیم تحریریه دارم

    تو نقد pes 14 به گیم پلی نمره ۳۱ رو دادید وبه فیفا ۳۰ یعنی به نظر شما گیم پلی فیفا ضعیف تر از pes هستش
    البته اینو باید بگم که نمره ای که به فیفا دادید حقشه و کم هم ندادید چون همین طور که گفتم دو ساله زیاد نو آوری نداشته
    و منظورم به نقد pes بود با وجود این همه ایرادات ریز درشتی که در گیم پلی که خود آقای طلایی بهشون اشاره کردند داشت که این ایرادات بعضی وقت ها داد آدمو در میاره بازهم نمره ۳۱ بهش دادند :no: واقعا آدم تعجب می کنه

  • mostafa gamer گفت:

    منم مثل اقای جیزیایی عاشق رءال هستم ولی بارسا رو معمولا برمیدارم.
    نقد بدی نبود هر چند که میتونست بهتر باشه.
    کسی میدونه متاش چند شده؟

  • hadi گفت:

    تو پلتفرم ها نوشتید ps فکر کنم منظورتون psp هست نه ؟ ?:-)

  • youne3 گفت:

    مرسی بابت نقد کاملتون من تازه امروز فیفا ۱۴ رو گرفتم به نظرم بازی خوبیه و با این حرفتون که گفتید انیمیشن ها رو اعصاب آدمند کاملا موافقم

  • masoud007 گفت:

    آقای mushroomhead
    وقتی از سختی کاری خبر نداری قضاوت نکن من خودم تحریریه یکی از سایت های گیمم ولی دوست عزیز راستشو بخوای کمتر جرات میکنم سمت نقد برم.چون نقد نوشتن واقعا کار سختیه…… راستی مقاله زیبایی بود.ممنون. :mean: :teeth: 😀

    • بهزاد گفت:

      شما از کجا میدونی من از سختیه کار خبر ندارم ؟
      اگه شما تو تحریریه سایت مینویسی من تو قسمت تکنولوژی دومین روزنامه ی پرتیتراژ تهران مینویسیم و یادم میاد ماه های اول که عرق میریختم میخواستم یه پاراگراف بنویسم باید بکی بهم کمک میکرد .

      مشکل ما ایرانی ها اینکه (‌ اگه درگیر کار تیمی با هموطن شده باشین صد در صد درک میکنین این حرف رو . چون دلیل روحیه ی غیر تیمی ایرانی ها هم همینه)
      اینکه وقتی انتقادی ازمون میشه به مشابه تخریب و پایین کشیدنمون میدونیم. که حق داریم !!! چون حتی تو نظظام دوللتی هم دقیقن منظور از انتقاد تخریب هست .

      ولی دوست عزیز من برای بهتر شدن کار این دوستمون که یه چیزی توش دیدم توقف کردم و یه کامنت گذاشتم . وگرنه مثل همیشه میتونستم رد شم و زحت تایپ ام به خودم ندم.
      فک کنم این چارمین کامنت من بعد از یه سال گیمفا خوندن باشه

  • من در جایگاهی نیستم که بخوام مثل معلم ها ایراد بگیرم ولی بعضی نکات باعث شد که نتونم این نقد رو قبول کنم . محمد دوست منه ولی کار دوست بازی نمیشناسه .
    یه چند تا نکته :
    ۱ . به نظر من نقطه قوت همه ی بازی های فیفا گیم پلی واقع گرا و کم نقص ـشه و این نمره به گیم پلی اصلا توی کتم نمیره .
    ۲ . زیاد در مورد نسخه نسل بعد گفتی و همش ارجاع دادی به اون . نسخه نسل بعد همینه و فقط با کمی گرافیک بهتر و هوش مصنوعی قوی تر وگرنه گیم پلی که تغییر نمی کنه اگه اون جور بود یه اسم دیگه باید روی بازی می ذاشتن چون کلا تغییر می کنه .
    ۳ . به هیچ وجه نباید توی نقد بازی رو با بازی ای که هدفی متفاوت داره مقایسه کنی . مقایسه ی فیفا و PES مثل مقایسه ی GTA V با Watch Dogs می مونه . فیفا سعی می کنه خودش رو به عنوان شبیه ساز فوتبال معرفی کنه ولی PES یه فوتبال ارکید .
    ۴ . بعضی ایرادات گرامری و نگارشی هم توی نقدت پیدا میشه و تعدادش کم نیست .
    ۵ . نمره ـت هم به بازی خیلی کمه و به نظرم بازی حقش حداقل ۳۶ ـه .

    محمد جون این هایی که گفتم نخواستم ازت ایراد بگیرم و فقط به عنوان دوست قصد راهنمایی داشتم . :yes:

  • Walking Dead گفت:

    والا ما که تو xbox بازی می کنیم تا دلت بخواد با هد گل می زنیم شاید تو ps3 اینجوری باشه

  • p.s گفت:

    تا وقتی که بمیرم طرفدار fifa هستم اما با هیچ فیفایی مثل fifa 12 حال نکردم کلا ۱۴ مثل ۱۳ بود با کمی تغییرات :-(( کی میدونه شاید نسخه نسل بعدی بهتر باشه :yes:

  • Silver گفت:

    ممنون بابت نقد
    فقط فیفا :yes: :yes:

  • به تک تک دوستان جواب میدم.
    اولا واقعا هر سانتری میره شما گل میکنینش؟:| به طور کلی همین جواب رو دارم بگم.
    خدمت محمد رضا بگم که:
    فیفا اشکالاتی داره و واقعا بدون تغییر مونده. pes گیم در امر گیم پلی پیشرفت خوبی داشته در حالی که فیفا یک سری مشکلات داره. مقایسه ای در این نقد نیست. عزیز من PES رقیب سنتی این بازی هست قطعا یه اسمی باید برده بشه ازش. مقایسه این دو عنوان امری اشتباه نیست. صرفا انجام نشه بهتره نه این که اشتباهه و ابدا نباید حرفی ازشون زد.
    در مورد نمره خدمتت بگم که من طبق چیزی که از این بازی دیدم نمره دادم قطعا من نباید مثل سایت های خارجی نمره بدم که. فیفا به راستی به جز یکی دو مورد چیز خاصی ارائه نداده.
    در مورد نکات نگارشی ببخشید دیگه سطحم در همین قدره:d شما یه چندتا نمونه از غلطام بگین ممنون میشم واسه بعد اصلاح کنم.

    دوست من که میگی نقد خوب نبود چون از سانتر بد نوشتم. والا EA هنوز Patch نداده که:|
    ممنون از انتقاداتتون. مثل آقای طلایی منطقی حرف بزنید من هم منطقی جواب میدم ولی بعضی از ایراد های بنی اسرائیلی از ایراد های سردبیر تحریریه پردیس هم بدترن:D

    • بهزاد گفت:

      حال کردم با روحیه ی دنبال رشدت

      بالا به آقا مسعود میگفتم (‌ که اتقاقن ایشونم نیتش خیر بود . از شما حمایت میکنه )‌ برای اینکه دیدم کسی هم به این اشاره نکرده حیفم اومد چیزی نگم و رد شم .

      به عنوان داداش اینو از من داشته باشین که حتی اگه ژنیتیکی تو یه چیز بهترین باشی ولی خودت دنبال بهتر کردن و رشد خودت نباشی به بالاها نمیرسی
      البته جسارتن

    • محمد جون ممنون از اینکه مهم بود برات و جواب دادی .
      در مورد پاسخ هات بعضی هاش رو اصلا و به هیچ وجه قبول ندارم ولی بعضی هاش تا حدودی درسته .
      بدون تغییر موندن یک گیم پلی استاندارد دلیل بر بد بودن اون نیست و اگه گیم پلی ضعیف باشه ، پس در اینصورت جذابیت و سرگرمی هم باید با اون متناسب باشه ولی در مورد چیزی که گفتی تناقض وجود داره .
      در مورد PES هم درسته رقیب سنتیه و با اکثرا با هم مقایسه میشن ولی وقتی زیاد ریز بشی می بینی این دو تا از زمین تا آسمون با هم فرق دارن و بهترین راه مقایسه این بازی ها با نسخه های قبل خودشونه . مثلا تو هیچ وقت نمیای Need For Speed رو با Gran Turismo مقایسه کنی درسته هر دو ریسینگ هستند ولی یکی شبیه سازه و اون یکی ارکید .
      نمره هم تا حدودی باهات موافقم که باید نسبت به تجربه ای که خودت از بازی داشتی نمره بدی ولی باید معقولانه هم باشه . شاید من نتونم با بازی ازتباط برقرار کنم و نمره خیلی کمی بهش بدم ولی این دلیل بر بودن بازیه . مثلا من دوست دارم به GTA V نمره ۱۰ از ۴۰ بدم ولی آیا کسی قبول می کنه و اتفاقی مثل قضیه ی گیم اسپات و اون منتقد زن/مرد نمی افته ؟

      نکات نگارشی هم ربطی به سطح و این چیزا نداره و فقط یه ذره عجله تو کارت دیده میشه که انگار یه دور از روش نخوندی و ایرادات کوچیکی مثل ” به طور کلی فیفا ۱۴ به شکل عجیبی اما نکته منفی بازی انیمیشن های نه چندان دلچسب آن است. ” داره که زیاد در موردش نکم بهتره .
      در کل خسته نباشی .

  • omidzare گفت:

    خداییش خیلی سخته . من وقتی بازی میکنم بازی همش درگیرانس . تند تند توپ لو میدن تیمها

  • zoroastrian گفت:

    ایول فقط فیفا :yes: :yes: :yes: :inlove:

  • Shiraz گفت:

    از سال ۲۰۱۱ فیفا فقط خواست بازیو مثل pes هیجانی کنه مشکل شوتاشم اینه که PES 14 شوتارو کاملا واقعی کرد اما فیفا رویای دیگه نیازی به رفتن به عمق ۱۸ قدم نیست میتونی با مثلث ( تو PS ) پاس عمقی فرستادو از پشت ۱۸ شوتایه سوباسایی مزنن ..! مشکل کمی نیست امیدوارم تو نسل بعد حواسشون باشه شبیه ساز دارن میسازن نه از ریشه ها دور بشه … در ضمن اگه لیک عربستان رو بر میداشتن خیلی بهتر بود از کلاس جهانیه فوتبال دور شده … خلاصه با FIFA خیلی حال کردم تو شماره ۱۳ ولی ۱۴ کپیه قبلیه تا حدودی .. بازم PES سروره چون خاطراتی که با PES داریم با این تازه به دوران رسیده نداریم :دی … جدی نگیرید هر ۲تاش امسال خوب بوده :yes:

    • دوست عزیز شما که میگی فیفا شوت هاش غیر واقعیه و کلا آسونه
      اگه می خواهید فیفا رو بصورت حرفه ای بازی کنید بهتون پیشنهاد می کنم به قسمت تنظیمات کنترل رفته و همه ی گزینه ها رو من جمله شون,پاس و… به حالت Manual در بیارید
      و توصیه می کنم بعد انجام این کار بازی رو با joystick(یا همون دسته خودمون) بازی کنید چون بازی بصورت وحشتناکی سجت می شه :yes:

  • amir update گفت:

    ببخشید میشه امیر محمد جواب سوالمو بدی نقل و انتقالاتش کامل بشه به لایو وصل شم اکانت گلد میخواد

  • iman0013 گفت:

    وقتی نقد pes رو مینوسید فقط تیکه میندازید.
    موقع نقد فیفا فقط به به و چه چه میکنید

  • muhammad ali گفت:

    آقا واسه ps2ش خوبه؟میخوام بگیرمش چون pes رو کامپیوترم نمیکشه. :sick:

  • ehsan_612 گفت:

    نمره دادنتون یکم عجیب نیس؟!
    گیم پلی:
    FIFA14: 30/40 —– PES14: 31/40
    ?:-) :pain:
    اجازه میدین قانع نشم؟!!!

  • mad.reza گفت:

    واقعا دارم غش کردن نویسنگان گیمفا به سمت فیفا رو میبینم 🙁

    واقعا پس۲۰۱۴ پیشرفت های فوق العاده ای داشته من دیروز نصب کردم و یکمم بدبین بودم بهش چون شما همش اونو بد خطاب میکردید اما وقتی نصبش کردم دیدم چه شاهکاری شده

    واقعا متاسفم 🙁

  • mad.reza گفت:

    واقعا دارم غش کردن نویسنگان گیمفا به سمت فیفا رو میبینم 🙁

    واقعا پس۲۰۱۴ پیشرفت های فوق العاده ای داشته من دیروز نصب کردم و یکمم بدبین بودم بهش چون شما همش اونو بد خطاب میکردید اما وقتی نصبش کردم دیدم چه شاهکاری شده

    واقعا متاسفم 🙁 :no:

  • ممنونم ازت محمد رضا جان. به طور کلی کاربرها یه چیز عجیبی میگن. فیفا باید ۳۰ بگیره ولی pes 31 اولا تفاوت این یه نمره خیلی فاحش نیست. بعد کلی حساب کنیم فیفا نمره ۸.۵ رو میگیره که نمره بدی نیست.
    این بار هدفم جواب محمد رضا عزیز نیست.
    ببینید من اگر در نقش منتقد PES قرار بگیرم نظرم اینه که این بازی پیشرفت کرده. اما فیفا ۱۳ نسبت به ۱۲ ضعیف تر بود و فیفا ۱۴ هم از ۱۳ ضعیف تر بود.
    دلیلش این بوده که فیفا بیش از حد یه گیم پلی فیزیکی رو ارائه کرده اما واقعا فوتبال تا این حد فیزیکی نیست. مطمئن باشید بیش از۲ ثانیه نمیتونید یه استارت بزنید با بازیکنانی مثل نیمار و رونالدو حرکت کنید که امر جالبی نیست.
    در مورد شوت ها هم عزیز استاندارد من که نمیتونه تغییر اون باشه. من میتونم بگم که سرعت بازی رو تا ۱۰۰ بردم بالا و بازی اصلا کند نیست که این امر جالب نیست.
    من روی لجندری بازی کردم که نظرم اینه.

    • mad.reza گفت:

      آقای سپهری اولا اسم من رضا هست و نام کاربریم از همون madmax گرفته شده

      دوما ممنون از اینکه پاسخگو بودید

      سوما دقیقا نظر من هم همینه pes خیلی خیلی پیش رفت کرده و واقعا عالی شده اما fifa چی؟هیچی همون بازیه منتها آپدیت شده :no:

      چهارما من ناراحتیم از اینه که به pes میگین “گل به خودی” که یه نظر کاملا شخصیه اما به فیفا میگین “فوتبالی از جنس فیفا” که به هیچ عنوان طرفداری درش وجود نداره

      این “گل به خودی” ها در واقع گل به خودی گیمفا هست.که با طرفداری از عنوان خاصی عنوان دیگه رو میخواد ضعیف جلوه بده

      ما میام نقد و بررسی رو میخونیم که بفهمیم ایراد و خوبی ها و تغییرات چی هست و اگه نویسنده از دو عنوان رقیب طرفدار یکیشون باشه واقعا درست نیست که از عنوان دیگه بد بگه

      بنظر من گیمفا باید برای بازی هایی که رقیب دارن ۳منتقد بزاره که یکی طرفدار،یکی مخالف،یکی هم بی طرف تا نقد عالی بشه

  • ivi3hr4n55 گفت:

    fifa بد . pes بد . xbox بد . ps4 خودتون بگید…. :evilgrin:

  • جمال گفت:

    من هیچکدوم از کامنت هاتونو نخوندم تو این پست ولی چیزی که کاملا تو نقد بین pes و fifa مشهوده اینه که کسی که pes رو نقد کرده با کمال احترامی که به ایشون دارم از این بازی بدشون می اومده و طرفدارش نبودن به هر حال …چون بازی رو توضیح ندادن که هیچ فقط مشکلاتشو گفتن …نمیشه گفت که نقد …باید مینوشت روی عنوان (انتقاد) چون جز انتقاد چیزه دیگه ای نبود …قبول دارم pes14 زیاد جالب نشده ولی مشکلات عمده ش گل خوردن راحت دروازه بان ها و منو های بیخود و اضافه ی اونه ..بقیه ش یکم سخت گیرانه س بنظرم …
    ولی میرسیم به نقد fifa …کسی که این نقد رو نوشته نمیدونم این بازی رو نمیخواسته نقد کنه که هی میگفت نسل بعد نسل بعد؟ ما با نسل بعد چیکار داریم؟ شما که این نقد رو نوشتین لطفا نقطه ضعف هاش رو بگین …وقتی هم میگین بهونه نیارین که زیاد رو این نسل کار نکردن و گذاشتنش واسه نسل بعد …ینی چی؟ شما باید همین بازی رو نقد میکردین …تابلوه که طرفدار fifa هستین ..ولی شما که بخودتون زحمت دادین و نقدش کردین لطف هم میکردین بدون تعصب نقد میکردین …واقعا کسی که pes رو نقد کرده فقط کوبیدش …ولی وقتی فیفا گند میزنه دلیلش اینه که تمامه توجهش رو ،روی نسل بعد منعطف کرده!! جالبه واقعا جالبه …
    من از pes14 زیاد خوشم نیومد …با این که طرفدارشم …و این ناراحتم کرد …
    ولی بیشتر از اون از این ناراحت میشم که نقد کننده های عزیز انقد بین این دوتا تبعیض قائل میشن …pes خراب کنه افتضاحه fifa خراب کنه این نسل مهم نیستو نسخه ی نسل بعدش مهمه …خیلی جالبه واقعا ..

  • جمال گفت:

    خب الان کامنت هارو خوندم ..من هم با mad.reza موافقم !
    ینی چی که تو نقد pes نوشتین گل به خودی؟ واقعا تابلوه که از pes خوشش نمی اومده ….اونقدری هم که از pes بد گفت که از خرید پستی ام پشیمون شدم …
    من ایرادی که تو pes 14 میبینم اینه که منو هاش خیلی زیاد شده و تا بازی رو اجرا کنی یکم وقت میبره …و این که گفتم راحت میشه گل زد البته تو نقدش هم اینو گفته بود که من این حرفو زدم …چون من نگاه نکردم به درجه ی سختیش…احتمالا روی مبتدی تنظیمش کردم ..اخه راحت میشد گل زد …
    و یه مشکلی که من الان با pes14 دارم اینه که با دسته نمیتونم بازی کنم!!!
    ینی وقتی روی فلش جلو میزنم میره عقب وقتی ام میزنم عقب میره جلو…بقیه ی کلید ها هم یکی در میون کار میکنه …واس همین گفتم که از pes14 خوشم نیومد ..خواهشا اگه میدونین چجوری میشه کنترل های دسته رو عوض کرد بگین …
    نقطه ی قوتش هم گرافیک عالیشه و گیم پلیش ..خیلی هم پیشرفت کرده …مثلا تو قسمت تماشاگرا که چهره هاشون خیلی بهتر از ۱۳ شده …بعدش انیمیشن هاش تکراری نیست مثل قبل و …
    ایرادی که من میبینم همون زیاد بودن منو و راحت گل زدنشه البته شاید اون گل زدنشو روی easy بوده که اینجوری شده اخه بازیکنای حریف زیاد قوی نبودن …تازه با استقلال بازی کردم که حریفمم ال عین امارات بود :rotfl:

  • جمال گفت:

    خب الان کامنت هارو خوندم ..من هم با mad.reza موافقم !
    ینی چی که تو نقد pes نوشتین گل به خودی؟ واقعا تابلوه که از pes خوشش نمی اومده ….اونقدری هم که از pes بد گفت که از خرید پستی ام پشیمون شدم …
    من ایرادی که تو pes 14 میبینم اینه که منو هاش خیلی زیاد شده و تا بازی رو اجرا کنی یکم وقت میبره …و این که گفتم راحت میشه گل زد البته تو نقدش هم اینو گفته بود که من این حرفو زدم …چون من نگاه نکردم به درجه ی سختیش…احتمالا روی مبتدی تنظیمش کردم ..اخه راحت میشد گل زد …
    و یه مشکلی که من الان با pes14 دارم اینه که با دسته نمیتونم بازی کنم!!!
    ینی وقتی روی فلش جلو میزنم میره عقب وقتی ام میزنم عقب میره جلو…بقیه ی کلید ها هم یکی در میون کار میکنه …واس همین گفتم که از pes14 خوشم نیومد ..خواهشا اگه میدونین چجوری میشه کنترل های دسته رو عوض کرد بگین …
    نقطه ی قوتش هم گرافیک عالیشه و گیم پلیش ..خیلی هم پیشرفت کرده …مثلا تو قسمت تماشاگرا که چهره هاشون خیلی بهتر از ۱۳ شده …بعدش انیمیشن هاش تکراری نیست مثل قبل و …
    ایرادی که من میبینم همون زیاد بودن منو و راحت گل زدنشه البته شاید اون گل زدنشو روی easy بوده که اینجوری شده اخه بازیکنای حریف زیاد قوی نبودن …تازه با استقلال بازی کردم که حریفمم ال عین(الاین؟ چجوری نوشته میشه رو نمیدونم :evilgrin: ) امارات بود :rotfl:

    • mad.reza گفت:

      برای تنظیم دسته ها به محل نصب بازی برو و بر روی setting کلیک کن بعدش بر روی تب contorroler کلیک کن و دسته ها رو تنظیم کن مال منم از اول قاطی پاطی بود

      راحت گل زدنم دلیلش همون حالت آماتور بهتره بزاری رو حالت معمولی تا از بازی لذت ببری

  • آقا میگید منتقد از pes بدش میاد.آخه این نمرس که به فیفا داده؟ :-/ شاید زیاد تغییری نسبت به ۱۳ نداشته باشه ولی بازم همون ۱۳ از این pes14 بهتره با این گیم پلی ش 😛 .مثلا میخواستن ادا فیفا رو در بیارن گند زدن توش 😎 .بعدشم این افرادی که میگن گرافیک چهره pes بهتره fifaست برن تو گوگل سرچ کنن مقایسه چهره fifa با pes ببینن از گفتشون پشیمون میشن.البته هرکی یه سلیقه ای داره یکی دوست داره واقع گرایانه بازی کنه یکی دوس داره تخیلی :laugh: حالا کسی نمیدونه واسه pc کی کرک میشه خسته شدم از بس رفتم گیم نت با xbox بازی کردم حوصلم سر رفت :sarcasm:

  • درست نیست من بخوام جواب بدم ولی دیگه خیلی کامنت ها در مورد این دو بازی و نقد هاشونه و من یکی از نقد ها رو نوشتم باید جوابگو باشم .
    jamal 9 :من توی نقد PES2014 ایراد ها و نواقص رو گفتم و کمی هم توضیح دادم و نیازی نبود بیام فوتبال درس بدم که با چه دکمه ای شوت می زنند و چیکار باید بکنیم تا برنده بشیم و … من سعی کردم نقد بنویسم حالا شما می خوای بگو انتقاد و از طرفی محمد اومده یه جور دیگه نوشته میگی چرا ایراد نمی نویسی و بازی رو توضیح میدی . الان باید به کدوم ساز شما برقصیم ؟
    الان خداوکیلی یه بار دیگه کامنت هات رو بخون . خودت توی حرفات میگی چرا این ایراد ها رو گفتم از یه طرف میگی آره این ها درسته .
    نمی دونم نقد من رو کامل خوندی یا نه فقط تیتر رو دیدی و قضاوت می کنی . میگی من نمره کم دادم به PES ولی بقیه کامنت ها رو یه نگاه بنداز . همه میگفتن که زیاد نمره دادید و حقش کمتر از ۲۵ ـه . حالا من حرف شما رو قبول کنم یا اونارو .
    خواهشا برای چند دقیقه هم که شده فن بازی رو کنار بزاریدو بعد قضاوت کنید .

    • mad.reza گفت:

      آقای طلایی “گل به خودی” یعنی چی؟؟دقیقا توضیح بدید منظورتون چی بوده؟؟؟ 😕

      • mad.reza گفت:

        پاسخگو هم که نیستید.

        واقعا چنین چیز هایی(“گل به خودی”)ارزش گیمفا رو پایین میاره :no: :no: :no: :no:

        • این که شما طرفدار PES هستی کاملا از کامنت هاتون معلومه ولی این دلیل نمیشه هر نقدی که از اون تعریف الکی ( واقعا الکی ) بکنه به نظر شما خوبه و یک نقدی که برعکس نظر شماست ، باید اون رو کوبید .
          یه چیز رو هم بهتون میگم و بهتره دوستان هم حتما این رو بخونند : دلیل به کار بردن “گل به خودی ” برای تیتر این بود که PES امسال می تونست از فیفا سبقت بگیره ولی با کاری که سازندگان کردند اعث شد حتی بازی نسبت به قبل بدتر هم بشه . اگر آشنایی با ادبیات داشته باشید ، این یک استعاره و تشبیه است که کار سازندگان مثل زدن گل به خودشون بوده .
          دوستانی که این همه به تیتر اعتراض می کنند خواهشا کمی تفکر کنند که دلیلش چی بوده .
          اونایی هم که میگن PES امسال خوب بوده مطمئن باشید طرفدار واقعی این بازی نیستن چون اگه هم یک کم قدرت تفکر و تعقل داشته باشند می دونند که این بازی توی همه زمینه ها نسبت به قبل پسرفت داشته و فقط انیمیشن هاش خوب شده بودند .

          • mad.reza گفت:

            دست شما دردنکنه یعنی من مشکل روانی دارم

            آقای طلایی اینکه شما میام و میگی گل به خودی یک نظر کاملا شخصی هست
            به نظر من pes خیلی هم پیشرفت کرده مثال بزنم:انعطاف بالای لباس بازیکنان-گیم پلی بهتر و روان تر و باز تر نسبت به نسخه قبل-منوی کاربری ساده تر-گرافیک بهتر-بخورد های فیزیکی بسیار عالی

            البته قبول دارم که مشکلاتی هم داشت مثلا سانچز یا بعضی بازیکنای دیگه شبیه خودشون نیستن یا بعضی باگ ها که برای اولین سال کار با فاکس انجین طبیعیه

            یا مثلا شما در نقدتون گفتید آهنگ های غیر قابل تحمل،به نظر من آهنگها خیلی عالی و زیبا بود

            من نمی گم شما نویسنده ی بدی هستی میگم وقتی داری یه مطلبی رو راجب یه عنوان مینویسی سعی کن به طرفدارای اون عنوان احترام بزاری.

            نقد فقط جلوه ی بدی ها نیست نشان دادن خوبی ها هم هست

            درضمن من pes رو دوست دارم و فیفا رو هم دوست دارم و هرسال هردوشونو بازی میکنم

  • e62 گفت:

    من هم نقد Pes رو خوندم هم fifaرو به نظر من نویسنده های هر دو نقد به طرز کاملا تابلویی علایق شخصی خودشونو قاطیه نقد کردن..
    نقطه ی مشترکشونم این بوده که از pes زیاد خوششون نمیومده..

  • aref44 گفت:

    داداش این نقد بود یا انتقاد از pes و تعریف از fifa ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ..

    در واقع pes ضعیف نیست ، این از زرنگی مسئولای konami هست که خرج الکی واسه لیسانس تیم ها ندن و بازی رو ابتدا ناقص میدن بیرون و بعدا واسه دور زدن قانون ، لیسانس تیم ها رو یکی دیگه ولی به نام کونامی با پچ تکمیل میکنند که اینطوری دست قاون گذاران رو توی حنا میگذارند ( البته تصور خودم اینه ) ..

  • من اصلا کاری ندارم آقای طلایی چه طوری نقد کرده. من کاری ندارم PES پیشرفت کرده یا نکرده. اون دوست عزیزی که میگه از روی تعصب به این بازی نمره دادم و هی به نسل بعد ارجاعش دادم خودش بدونه که ملاک نقد ما این نیست که رقیب بهتر بوده باید بهش بیشتر داد. باید دید این بازی ها نسبت به خودشون چه عملکردی دارن. در ضمن من خیلی از نام pes استفاده نکردم که این حرف ها رو میزنید.
    در یک کلام. پوکرفیس:|

  • pedram7 گفت:

    امسال هم pes هم fifa هر دوتاشون پیشرفت نکردند که هیچ یه جورایی پسرفت کردند مخصوصا pes(من خودم pes بازم) چون زیاد فیفا بازی نکردم نمیتونم دقیق بگم فیفا پیشرفت کرده یا نه اما با مطالبی که تو سایت ها نظراتی که بچه ها میزارن معلومه هردوشون گند زدن

  • لطفا نوشته ی منو حتما بخونید
    ببخشید من این نقدو که خوندم فکر کردم یه کسی اینو نوشته که کاملا از فیفا متنفره اخه فقط نقد های یک طرفه بود عزیزم اون شوتی که شما میگی غیر عادی اگر فوتبالیست باشی میفهمی که این شوت ها غیر عادی نیست برای استارت زدن تو بازی باید ترکیب درست بچینی و با بازیکنش استارت بزنی مثلا با راموس یا پپه که نمیشه استارت زد و فرار کرد شما با رونالدو فرار کن میفهمی استارت یعنی چی من با ترکیب چهار یک چهار یک عادت دارم بازی میکنم و با رونالدو استارت میزنم که بیشترش موقعیت گل میشه و در ضمن درباره سر زدن با رونالدو و راموس امتحان کن ببین میشه یا نه در ضمن یه نقطه ی ضعف رباره ی فیفا نگفتی اینکه داخل کریر مود لول همه ی بازیکنارو نمیزنه در ضمن فیفا پیشرفت خیلی عالیی نسبت به پارسال داشت بازیه صبیعی تر گل های واقعی تر اگر شما بشینین با خانواده حرفه ای تورنومنت بزنین میفهمین که بازی چقد بهتر شده و میتونین یه بازی کاملا زیبا و واقعی رو تماشا کنید دویدن بازیکنا شخصی سازیشون مثل پاس های خاصشون دریبل هاشون حتی خوردن زمین هاشون مثل مسی که وقتی میخوره زمین و توپو ازش میگیرن مثل خودشه واینکه امسال رو چهره ی بازیکنا خیلی کار کرده و یه چیزه دیگه درباره شخصی سازی رونالدو اینکه کاملا شبیه خودش پشت هجده میزن
    ببخشید قصد جسارت ندارم شما منتقد خوبی نیستید
    و من به فیفا از ۴۰ بهش ۴۰ میدم چون این بازی واقعا نسبت به پارسال واقعی تر و بهتر شده ودرضمن درباره اینکه میگین یه لیگ غیر حرفه ای کلمبیا اضاف کرده فیفا اگه اشتباه نکنم فیفا ۲۸ یا ۲۹ لیگ داره ولی pes فکر کنم به ۱۰ تا هم نرسه
    با تسکر از سایت بسیار خوبتون :yes:

  • جمال گفت:

    سلام اقای محمد طلائی فک کنم منظورمو متوجه نشدی ….
    من نگفتم که بیا بگو تو سونی با ضرب پاس میدن تو ایکس باکس با … و …
    من گفتم که نقدی که شما از بازی pes داشتین در واقع نقد نبود و میشد بجای عنوانش نوشت (انتقاد) نقدتون رو هم کامل خوندم که این حرفارو زدم …
    به عنوان مثال نقدی که اقای محمد سپهری برای fifa انجام دادن اومدن کامل بازی رو توضیح دادن و مشکلاتشو گفتن …ولی فقط از این ناراحت شدم که برای مشکلات fifa بهونه میاووردن که تمرکزشون روی نسل بعده …بهشون گفتم که این بازی رو که الان منتشر شده رو بایستی نقد میکردن نه نسل بعد!
    ولی نقدی که شما کردین واقعا نیومدین بازی رو کامل شرح بدین …اومدین فقط بهش بدو بیراه گفتین و مردم رو ازش متنفر کردین …در واقع از اون گل بخودی میشد فهمید که شما از pes چندان خوشتون نمیاد …دیگه کلمه های سبک هم تو ضعیف جلوه دادن pes بکار بردین که اونارو هم ازش خوشم نیومد …در کل تابلو بود که شما از pes خوشتون نمی اومده و بجای نقد این بازی رو کوبیدین فقط …

    اقای محمد سپهری : من یکم تند رفتم ولی اینک میگفتین نسل بعد نسل بعد! اصلا قشنگ نبود …ولی خوشم اومد که ایراد هاش رو گفتین …چون بچه های fifa باز هی میانو کری میخونن انگار fifa ایراد نداره …

    به هر حال من قصد ناراحت کردن هیچ کدوم از شما دوستان عزیزمو نداشتمو ندارم …فقط میخوام نظرای مارو بخونین و تو نقد های بعدیتون از نظرات بقیه هم استفاده کنین تا نقدتون زیبا تر بشه …ولی اگه فکر میکنید که نقد هاتون هیچ مشکلی ندارن و از انتقاد از نقد هاتون ناراحت میشید دیگه اون مشکل خودتونه و برمیگرده به خودتون …ممنون.

  • mad.reza گفت:

    ما در فضای مجازی هستیم.اینجا گیمفا ساعت ۲۳ به وقت ایران.همچنان منتظر.

  • sarshar گفت:

    کوبوندی pes رو عین…. :no:
    میگم فیفایی هستید میگید چی میگه!
    میگم کم حواس هستید میگید کی میگه!
    میگم اشتباه کردید میگید راست میگه!
    حقا که برید به ج—
    تا تحصبی دیگر و کوبیدنی دیگر و فیفای نسل بعدی دیگر
    دیگر! :-/

  • mario گفت:

    این گیمفا اصلا منتقداش خوب نیستن .یه بچه هم بله نقد منتقی داشته باشه.pesهزاران پیشرفت داشت که به هیچکدوم اشاره نشد.گل به خودی هم که اصلا شاهکار کردید چون ما اصلا نفهمیدیم منظور چیه.خواهشا برید نقدهای سایت های گیم خارجی رو هم بخونید.این نقدی هم که برا فیفا نوشتید اینقدر مسخره بود نتونستم بخونمش .

    • آقا ما همه بد و بی سواد و تا حالا اصلا بازی توی عمرمون بازی نکردیم و از جا بلند شدیم اومدیم نقد بنویسیم و شما خود گیم اسپات . لازم نیست جوابتون رو بدم ولی باید از همه دوستانم توی تحریریه دفاع کنم . بعضی اوقات بعضی افراد حرف هایی میزنن که واقعا آدم از ادامه دادن دلسرد میشه .
      من از یک سال پیش توی گیمفا مقاله می نویسم و بدون هیچ چشم داشتی و بدون یک ریال حقوق در این مدت و فقط به عشق گیمفا و کاربرای فهیمش و اعضای تحریریه و مدیران زحمت کشش توی این مدت کار می کردم و منتی هم نمی زارم .

      اگه اعتقاد دارید که من نمی تونم بنویسم و خیلی بد می نویسم ، همین الان همراه با دیگر افراد ، به آقای نوروزی اطلاع بدید که نمی دونم یه جوری عذر من رو بخوان .
      همین الان خیلی از سایت های دیگه می خوان براشون بنویسم و پول خوبی هم برای این کار میدن ولی من برای خودم متاسفم که توی این مدت برای هیچ ( از نظر مالی نمیگم) جون می کندم .
      خدایی این چند وقت بعضی از کامنت ها خیلی ناراحتم کرد .

  • saman ps4 گفت:

    گیمفا ناراحت نشیا ولی نمره ها تو نقد fifa 14افتضاح به تمام معنا بود یعنی چه جوری می شه امتیاز گیم پلی pes2014بیشتر از fifa 14باشه لطفا تو نقد و بررسی دقت کنید

  • saman ps4 گفت:

    و بین fifa14و pes 2014 گرافیک fifa بهتره چون تو pes 2014اصلا صورت ماسکرانو رو تو pes 2014نساختن چرا نوشتید از رقیب دیرینش pesضعیف تره واقعا نقدتون بد بود

  • واقعا آدم از ادامه کارش منصرف میشه. اقا اصلا به من چه که نقد PES چه جوری نوشته شده. من دوست دارم که به فیفا چنین نمره ای بدم. واقعا کی میخواد حرف بزنه؟
    باید این جوری باهاتون حرف زد؟ من نمیدونم این کاربرانی که میان دم از نقد مسخره میزنن خودشون توانایی نوشتن یه کامنت ندارن اومدن فتوا صادر میکنن.
    جناب سوپر ماریو منظور اصلیم با شماست.
    ارجاع دادن به نسل بعد چیزی هست که منطق میگه. الان اگه کسی بخواد نقد نسخه PS2 فیفا رو بنویسه خب چی بگه؟ بیاد از گیم پلی ایراد بگیره؟ یا از طراحی بازیکنا.

    • saman ps4 گفت:

      سلام ببخشید اقای سپهری ولی شما بیخود می کنید هر نمره ای که می خواید می دید نقد و بررسی بازی دل بخواهی نیست و در اخر نقد پذیر باشید که نقدوبررسی fifa 14تون افتضاح به تمام معنا بود لطفا تو نقد های بازی های بعدی با دقت بیشتری نمره بدید

    • mario گفت:

      من دارم برا قوی تر کردن سایت میگم که نقدای بازی های بزرگ مثل pes14 &fifa14 رو اینقدر ضعیف کار نکنید .مثلا کجای فیفا شوتاش مصنوعیه.درحالی که طبیعی ترین شوت ها رو داره و به خوبی میشه وزن ball رو حدس زد.

  • aref44 گفت:

    آقایون سپهری و طلایی ، شما نباید به راحتی ناراحت بشید از و در صدد پاسخ گویی به همه کاربرا باشید …….. دوستان یکم رعایت کنید ، نمیدونم این نقد هایی که نویسندگان گیمفا میدن ترجمه شدست یا خودشون واقعا نقد میکنند ولی هر چند هم نقد بد باشه ، گذاشتن اسم مسخره کار درستی نیست ….. من خودم الان از این متن یکم دلخورم ولی اجازه توهین به نویسنده رو هم ندارم …. مدیران نقاد هم یکم دقت کنند روی عنوان و نقدشون …. نوکر همه نقادای سایت گیمفا ….

  • هر کسی به نقد گیمفا اعتقادی نداره میتونه خیلی شیک به صدها سایت دیگه در سراسر دنیا مراجعه کنه و نقدی رو که به سلیقه ی شخصیش نزدیکتر هست ببینه و حلوا حلوا کنه.نقد گیمفا همینه و همین هم خواهد ماند

فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا
فوتبالی از جنس فیفا | نقد و بررسی نسخه نسل هفتم FIFA 14 - گیمفا