دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا

دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts

فرشید عبداله پور
۱۱:۲۸ ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا

سالهای سال است, طعم آسایش و آرامش را نچشیده ایم. خیلی وقت است, دورهمی جایی ننشسته ایم و یک غذای درست و حسابی نخورده ایم و کلی نخندیده ایم! خیلی وقت است, زمان استراحت خودم را هم در پی بیشتر تعلیم دیدن میگذرانم تا مبادا در مقابله با دشمنانم شکست بخورم. این گونه ما در این اردوگاهها و پایگاهها روز را شب و شب را صبح میکنیم!  روزگار, تغییر کرده است. هرچه سلاح بیشتر, قدرت بیشتر و هر چه دژخیمترباشید, تسلط بر جهان پیرامون را افزونتر خواهید داشت. ماجرای عجیبی شده است. کشورها به ظاهر در صلح به سر میبرند و در باتن چنان در پی نابودی یکدیگر هستند که در جنگ جهانی دوم نبودند! وقتی برای انجام ماموریتهای سخت و طاقت فرسا آموزش میدیدیم, هیچ وقت در این باور نبودیم که روزی جهان اینگونه خواهد شد و ما بایستی برای بدست آوردن چند خط اطلاعات, گلویی را ببریم و یا اتاقی مملو از آدم را منفجر کنیم! چیزی که در آموزشهای ما کم بود, لبخند بود! جهان به سمت جنگ بزرگی میرود.

زندگی در این دنیا خیلی بی رحم است. مراقب نباشی دورت میزنند, استثمارت میکنند. حتی به بردگیت میکشند! هر طور که هست و هر طور که شود ما آماده ایم. کار ما همین است. کار ما عبور از خطوط دشمن در لحظات دشوار و ناممکن است! با خود میگفتیم, روزی بهتر میشود. روزی خوب خواهد آمد, ولی آن روزهای آینده, حال رسیده اند و اوضاع بدتر از بد شده است و همین طور به پیش میرود. ما یک هدف داریم. ما مهمترین چیز را برای خود انجام وظیفه میدانیم. ما ارواحی برای دشمنانمان خواهیم بود! به جلو قدم بردارند ما نیز برخواهیم داشت, بکشند میکشیم, بگیرند خواهیم گرفت. ما قدم پس نخواهیم کشید. ما برای مملکت خویش خواهیم جنگید. گلوله آنها را با خمپاره ها و موشک آنها را با موشک ها پاسخ خواهیم داد. اینجا میدان نبرد است. جایی برای بازی کودکان نیست. اینجا حرف اول را قدرت استراتژی میزند. در جهانی که بویی از صلح و آرامش از آن بلند نمیشود, باید جنگید. باید خون ریخت. ارواح از دنیای مردگان آمده اند تا در برابر دشمنان بایستند. فقط, باید که شجاع بود…

Call of duty ghosts box art.jpg

عنوان : CALL OF DUTY : ghosts

سازنده : Infinity ward

ناشر : Activision

سبک : action/first person shooter

پلتفرم : PC/X360/PS3/PS4/XONE/WIIU

انتشار : ۱۴ ابان ۱۳۹۲

رقابت سالم = پیشرفت

جذابیت رقابت بین عنوان ندای وظیفه و بتلیفیلد بسیار بالا گرفته است. در کورس رقابت بین ندای وظیفه و مدال افتخار برنده به طور حتم ندای وظیفه بود, چرا که مدال افتخار نمیدانست برای کنار زدن این عنوان چه کار بسیار بزرگی را در پیش رو دارد! بایستی از تمام المانهای سینمایی, سرعت و قدرت در گیم پلی و حتی پیچشهای داستانی و شخصیت پردازی استفاده کند تا بتواند وارد رقابت با این بازی شود. مدال نتوانست و برای همین تا مدت زمان زیادی در گود رقابت با این عنوان وارد نخواهد شد! اما بتلیفیلد نشان داده است که تیم سازنده اش پتانسیل رقابت را دارد و هر نسخه نسبت به نسخه قبلی پیشرفت های زیادی را در کارنامه اش ثبت کرد. این رقابت تا نسخه های پیش رو از هر دو عنوان که قرار است در حد فاصل یک ماهه از هم منتشر بشوند ادامه پیدا کرده است و تا بحال با انتشار تصاویر, ویدئوها و البته مصاحبه ها و اخبار نشان داده اند, هیچ کدام از دو بازی قصد پا پس کشیدن و عقب نشینی را ندارد و مقامات ارشد هر دو بازی صحبت از رقابتی بزرگ و خوب را میکنند. مولتی پلیر و بخش گرافیکی قدرتمند از تیم سازنده بتلیفیلد و همچنین گیم پلی درگیر کننده و پیچشهای داستانی جالب از تیم ندای وظیفه نقاط قوت و برترشان بوده است. میدر عامل اکتیویژن آقای بابی اظهار نظر فرموده اند که این نسخه از بازی بزرگترین برنامه بازاریابی در کل تاریخچه برند این عنوان, را برخوردار بوده است! اکتیویژن اعلام کرده است که تاکنون ۱۰۰رمیلیون نفر این فرانچایز را تجربه کرده اند! تهیه کننده این نسخه بازی ندای وظیفه آقای مارک روبین فرموده است این رقابت بین بازیها بسیار جالب و زیبا است و نباید به چشم دشمن به رقیب خود نگاه کرد! ایشان فرمودند: “این مسئله از طرف سازندگان بیشتر حالت رقابتی دارد.اما به این مانند که ما میگوییم:اوه!!!مشاهده کرده ای که آنها در بازی جدید خود چه کرده اند؟خیلی جالب است!ما میتوانیم کاری به مانند آنها انجام بدهیم و از این کار بسیار هیجان زده شویم.

پس از طرف سازندگان,قطعا این مسائل ما را وادار میکند که بیشتر تلاش کنیم.اما این مسائل ما را مجبور به…..نمیدانم آیا سازندگان دیگر اینگونه فکر میکنند یا نه؟.اما امیدوارم آنها هم به مانند ما حس وفاداری و دوستی نسبت به یکدیگر داشته باشند.”

همچنین ایشان اضافه کردند که: “اوه!!!!این شرکت در حال انجام دادن کارهای خارق العاده ای است.ما هم باید به مانند آنها این کارها را انجام بدهیم.اما نه به مانند دو تیم جدا و متضاد.بلکه به مانند یک تیم که در جهتی مشابه در حال حرکت کردن و تلاش کردن هستند.”

همچنین ایشان اضافه فرمودند که تیمی حدود ۱۲۵ نفر مشغول ساخت این نسخه هستند که در مقابل رقم ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفری شرکت های دیگر رقم پایینتری است ولی ایشان تخصص بالاتر را رمز موفقیت میدانند!

ghosts 01

آقای آرویند باتیا یکی از تحلیل گران صنعت بازی اظهار نظر جالبی را در مورد این دو بازی فرمودند که با همدیگر میبینیم:

“دو عنوان Battlefield 4 و COD:Ghost هریک توانایی لازم را برای کسب موفقیت های متعدد در سال جاری را دارا هستند که در واقع دو شرکت توسعه دهنده ی آنان یعنی DICE و Infinity Ward بهترین ویژگی های ممکن را در دو عنوان در حال ساخت خود پیاده سازی کرده اند،هرچند که با تمام این ویژگی ها،نمیتوان شاهد یک عنوان منحصر به فرد بود و اگر دو تیم سازنده ی این عناوین بتوانند یک همکاری بایکدگیر داشته باشند،به موفقیت زیادی در بازارهای جهانی دست یافته و با پاسخی مثبت از سوی منتقدین مواجه خواهند شد.”

اما صحبتی هم در مورد بازی بتلیفیلد از زبان یکی از سران شرکت EA آقای پاتریک سودرلاند  بشنوید:

“چنین نوع رقابت هایی نه تنها برای بازار، بلکه برای هر دو شرکت نیز خوب است. رقابت در کل چیز خوبی است و بهترین نتیجه را برای مردم به ارمغان خواهد آورد. اگر تنها یکی از دو بازی Battlefield یا Call of Duty وجود داشت، در نتیجه تیم های سازنده بازی، محتویات کم تری را در بازیهایشان قرار  می دادند. البته ما لزوما به آن ها ( تیم سازنده Call of Duty ) نگاه نمی کنیم و همچنین از آن چه که انجام می دهند هم تقلیدی نمی کنیم.اما به آن ها فکر می کنیم. شاید زمانی که داشتیم Battlefield 3 را می ساختیم، آن ها زیاد در مورد ما فکر نمی کردند، اما می توانم به شما بگویم که آن ها در حال حاضر به ما فکر می کنند، چرا که به این کار نیاز دارند. ما توانستیم یک کولاک در بازار عناوین اول شخص شوتر ایجاد کنیم و در سهم آن ها شریک شویم و تا زمانی که شماره یک نشویم، تسلیم این رقابت نخواهیم شد و مطمین هستم که شماره یک می شویم.ما در حال صرف پول زیادی برای رسیدن به این مقصود هستیم. تیم ما خودش را می کشد تا در هر سال بازی های بزرگی بسازد. من می خواهم به مصرف کنندگانمان بهترین ها را بدهم و ما تلاش خواهیم کرد که شماره یک بشویم. اگر بگویم شماره پنجم بودن احتمالا خوب است، شاید پذیرفتن آن برای افرادی که پشت این پیام هستند سخت باشد.اما من نمیخواهم بگویم که فکر نمی کنیم که شماره یک بشویم. من عقیده دارم که ما دارای تیم خوبی هستیم که دارای استراتژی درستی برای رسیدن به این هدف می باشد.”

هر چه که هست, هر چه رقابت این دو عنوان تنگاتنگ تر و نزدیک تر شود, حاصلی بسیار بهتر و جالبتر را برای بازی کننده ها در بر خواهد داشت و باعث تجربه بازی بهتری برای بازی کننده ها خواهد شد.

ghosts 05

ارواح به پا خیزید

داستان بازی روایتگر شخصیت اصلی به همراه برادرش است که از تیم باقی مانده از گروه SPECIAL IOS FORCES با نام ارواح حضور دارند. دشمنان اصلی اینبار کشورهای آمریکای جنوبی خواهند بود و باز هم نبردی وسیع ولی نه در قالب جنگ جهانی سوم! اینبار آمریکا کشوری تضعیف شده خواهد بود که در مقابل کشورهایی که منابعی غنی پیدا کرده اند قد علم خواهد کرد. پایتخت دشمنان کشور ونزوئلا خواهد بود. نکته ای هم در مورد ماموریتهای فرعی بدانید, “ما به مانند Black Ops2  ماموریتهای فرعی را در بازی قرار نداده ایم.اما زمانی که شما در مراحل هستید,ممکن است چیزی پیدا کنید.اگر برش دارید,ممکن است در مرحله ی دیگری چیزی برای شما باز بشود,یا شاید هم اتفاق خاصی در آن مرحله بیفتد.اگر شما آن چیز خاص را که در راهتان وجود دارد برندارید این اتفاقات اصلا نخواهد افتاد.” اینها گفته های تهیه کننده بازی بودند. و ایشان اضافه فرمودند که آیتمهای متعددی در بازی وجود خواهند داشت.

نویسنده این نسخه کسی نیست جز آقای Stephen Gaghan که برای نویسندگی در فیلم “قاچاق” برنده جایزه اسکار نیز شد. آقای مارک رابین در این مورد فرمودند:

به نظر ما خلق یک داستان جدید برای شروع رقابت در کنسول های نسل بعد یک فرصت تکرارنشدنی بود .نه فقط یک داستان جدید، بلکه داستانی جدید در دنیایی جدید.”

کمی از فضای موجود خارج و نکته جالبی در مورد پیشینه این نسخه بدانید که:

“مردم واقعا دوست داشتند که به عنوان بازیکن، به جهانی متصل بشوند که روز به روز با آن اشنایی داشتند. بنابر این، ایده ماندن در زمان مدرن به یک نکته کلیدی تبدیل شد. ما نمی خواستیم که از اسلحه های فضایی و عجیب و غریب استفاده کنیم و می خواستیم که سلاح های واقعی را داشته باشیم که در جهان خودمان با آن ها آشنایی داریم. و پس از آن با خود گفتیم که آیا بر رویModern Warfare 4 کار می کنیم ؟ و این بازی برای مدت کمی با همین نام بود. چرا که با خود گفتیم که ما همچنان در دوران مدرن باقی مانده ایم ، پس بنابر این Modern Warfare 4 را خواهیم ساخت. اما خوب بعد از مدتی، متوجه شدیم که ما به نوعی داستان این سه گانه را در Modern Warfare 3 به پایان رسانده ایم و این قوس دیگر کامل شده است.” این حرف ها را جناب مارک رابین تهیه کننده بازی فرمودند که حتما متوجه شدید,قرار بوده است ابتدا ادامه جنگ مدرن ساخته شود که این امر محقق نشد و آن سه گانه دست خورده و بدون ادامه باقی ماند! نکته جالبی هم در مورد لوکیشن بازی و وقایع آن بدانید بد نیست. ونزوئلا را میشد در همان ابتدای معرفی بازی از روی مختصات اعداد موجود در سایت بازی ردیابی کرد! بله با مختصات یابی میشد فهمید که مکان وقاعی بازی در ونزوئلا و شهر کاراکاس خواهد بود که میزان جرم خیزی این مناطق و پیرامونشان بیشتر از شهر شیکاگو نیز هست! اعداد دیگری نیز وجود داشت که هسته جرمی تنگستن را نشانه رفته بود که به جای سلاح هسشته ای استفاده میشود و کربرد زیادی را در امر اسلحه سازی دارد!

ghosts 02

یکمی بیشتر بدانیم

بد نیست اطلاعات خود را در مورد این عنوان بیشتر کنیم و از مصاحبه ها و گفتگوهای سازندگان اطلاعات جالبتری را بدست بیاوریم. اولین نکته این خواهد بود که دیگر سری جنگ مدرن ادامه نخواهد داشت!

” این تصمیم سختی نبود اما زمان برد تا این تصمیم را گرفتیم. شما زمانی که یک بازی جدید را می سازید هیچ شانسی ندارید تا موفقیت قبل را بدست بیاورید.

زمانی که Modern Warfare 3 به پایان رسید ما هفته ها جلسه گرفتیم و در مورد آن فکر کردیم. همه می خواستند بدانند که ما قصد داریم چه ایده ای را انجام دهیم و این تنها در مورد ساخت بازی نبود. ” اینها صحبت های مارک رابین هستند. “” طراحی و ساخت دنیای جدید آسان بود چرا که دنیای این دو بازی شباهت هایی به هم دارد. اما با توجه به بسیاری از تغییراتی که می خواستیم در دنیای جدید به وجود بیاوریم، قصد داشتیم که این تغییرات دیکته شده از دنیای Modern Warfare نباشد.

در نتیجه Call of Duty: Ghosts عنوان تیراندازی است که دارای خط داستان عمیق تر می باشد.”

خبری منتشر شد که این نسخه زیر نظر سه استدیو ساخته میشود از جمله: شرکت های Raven Software, Neversoft,  Infinity Ward   از طرف سازنده اصلی نام برده شده است.

سازندگان علاقه ای به فضای باز شدن دنیای بازی ندارند آقای مارک رابین به طور مفصل در این مورد فرمودند:

“این یک تعادل است. ما میخواهیم داستان بزرگی را روایت کنیم. ما میخواهیم شما خود را درگیر بازی کنید. خیلی کارها هستند که ما انجام نمی دهیم اما بسیاری از مراحل بخش داستانی انجام خواهند داد. برای مثال ما شما را وادار به تماشای صحنه های سینمایی میکنیم. ما نمیخواهیم شما در صحنه های سینمایی تصور کنید تنها شاهد هستید و دوربین بازی به خودی خود میچرخد! ما میخواهیم شما صحنه های سینمایی را تماشا کرده و در عین حال ذرت مکزیکی تان را بخورید! میخواهیم کاری کنیم بازیباز حس کند بخشی از داستان بازی است. شما وادار به تماشای این چیزها نخواهید شد. در حال حاضر ما میخواهیم شما را درگیر داستان کنیم، داستانی که برای شما اتفاق می افتد. ما نمیخواهیم بازی به چشم یک Open World دیده شود. بلکه شما میتوانید هرگونه که بخواهید بازی کنید. داستان خودتان را شکل دهید. این تعادلی است که از آن سخن به میان آوردم. ما قصد داریم بازیکن به تجربه چیزی دست یابد که ما برایش ساخته ایم. وقتی میبینید با فشردن دکمه Y قادر به مشاهده Cutscene هستید حس میکنید ما شما را در موقعیتی قرار دادیم که ممکن است تصمیم نادرستی اتخاذ کرده و در بازی سرگردان و یا گم شوید! طوری که گویا بخشی از داستان نیستید!” همچنین اضافه کردند که: “یکی از اولین مسائلی که شما با آن روبرو خواهید شد آن است که ما برای شما یک بازی ویدئویی را ساخته ایم که همانند یک فیلم سینمایی خواهد بود. شما ممکن است گاهی احساس کنید در بازی نیستید، اما باید به خاطر بسپارید که شما در بازی ما هستید. برای ما؛ همیشه القای حس یک فیلم سینمایی به بازیباز هدف بوده است. یکی از مسائلی که شما را از بازی خارج میکند این است: این یک فیلم سینمایی با صحنه های سینمایی بسیار است!”

نام تجاری جنگ فضایی توسط اکتیویژن برای این بازی نابود شد. تمامی دی ال سیها و البته سیوهای بازی از این نسل به نسل بعد قابل انتقال خواهند بود. اعلام شد در بخش چند نفره حضور سرباز زن واقعیت دارد! خیلیها از انتشار نسخه های سالیانه این عنوان ابراز نارضایتی کردند که پاسخشان اینگونه بود:

“به نظر می رسد که این سری یک تعادل خوب با اشتهای مردم پیدا کرده است.  تقاضاها و هیجان در هر زمان وجود دارد و مردم هم در سرتاسر سال مشغول بازی کردن این سری می باشند. ما امروز بزرگ ترین بخش community بازیکنان را داریم.در حال حاضر می بینیم که مردم امروز بیشتر از هر زمان دیگری مشغول بازی کردن Call of Duty می باشند که برای این فرنچاینز با توجه به مدت زمانش قابل توجه می باشد.” اینها حرف های اریک هیشنبرگ از اکتیویژن بود که البته نکته ای دیگر را نیز اضافه فرمودند: “داشتن استدیو های متناوب یکی از اسرار موفقیت فرنچاینز ها است. شما باید افراد مختلف و خلاق را که اراده ی قوی داشته باشند ، داشته باشید. هر کس می خواهد بداند که چه چیزی باعث ساخت یک Call of Duty عالی می شود. Treyarch و IW هر دو استاد در ساخت بازی هستند و این چیزی است که در ساخت بازی کمک می کند. بنابر این DNA های مشترک بسیاری سال به سال در این سری وجود دارد.”

ghosts 06

دو نکته مهم دیگر باقی میماند, یکی در مورد ساخت عنوانی جدید بجای ندای وظیفه که کاری بسی راحتر است و آقای رابین فرمودند:

“بله، فشار زیادی بر ما وارد می شود. ساخت یک بازی با نام تجاری جدید که Call Of Duty نباشد و هیچ گونه سابقه ای هم نداشته باشد، برای ما آسان تر است. این آسان ترین راه برای گریز از این وضع است. در واقع دانستن این موضوع بسیار سخت تر است که شما چیزی را در اختیار دارید که برای بسیاری از مردم مهم است و فرمولی که مردم عاشق آن هستند. تغییر سالانه ی آن برای ما یک چالش بزرگ محسوب می شود. اما شور و شوق زیادی را در ما ایجاد می کند. ما با توجه به نظرات منتقدان فهمیدیم که چه کاری را درست انجام دادیم و چه کاری را غلط. این شور و شوق باعث شد تا ما این فرنچایز را ادامه دهیم و راه آسانی را برای ادامه ی کار خود انتخاب نکردیم.”

نکته دیگر در مورد هزینه ساخت بازیها و دشواری از طراحی آنها هست که آقای رابین اینبار فرمودند:

“این یک چیز بسیار ترسناک می باشد.اما هرچه به جلوتر می رویم ساخت بازی ها سخت تر و هزینه ی تولید آنها نیز بیشتر می شود.من فکر میکنم که استودیوهای کوچک تر با مشکلاتی مواجه بشوند.من نمی توانم از جانب آنها صحبت بکنم اما فکر میکنم آنها برای ساخت بازی های بزرگ و AAA با مشکلاتی مواجه بشوند .هرچه که به جلوتر می رویم مردم گرافیک های بالاتر و صحنه های سینمایی واقعی تری را می خواهند.ساخت اینگونه صحنه ها و گرافیک های هزینه های سرسام آوری دارد و سرو کار داشتن با مشکلات ساخت بازی نیز جای خود را دارد.”

ghosts 09

یک چیز بهتر از قبل

اما میرسیم به بحث تغییر موتور بازی و یا افزایش میان افزارها گرافیکی برای بخش نوازش چشمها.خیلیها در این مورد به تیم سازنده ایراد میگرفتند و گرافیک بازی را عقب افتاده از نسل حاضر میدانستند و خواهان تغییر موتور بازی و یا تغییرات اساسی در آن بودند.خوب باید بگوییم خبرهای خوبی در راه است. نکته به نکته جلو خواهیم رفت. اکتیویژن آمد و یک تریلر فنی و ریل تایم از روند طراحی محیط بازی منتشر کرد و در مورد برخی ویژگیهای گرافیکی بازی توضیحاتی داد که به نظر میرسید واقعا شاهد تغییرات محسوسی در بازی خواهیم بود, از طراحی برجستگی اشیا بگیرید تا نورپردازی و طراحی دوربرد محیط و اسلحه و… بعد در مورد موتور بازی آقای رابین اینچنین فرمودند:

“این موتور جدید در واقع استفاده اش در نسل فعلی نیز اعمال خواهد شد. ما نمی خواهیم چیز بیشتری در این مورد بگوییم ، اما می خواهم بگویم که موتور جدید تاثیر خودش را در نسل فعلی هم گذاشته است.  ما سود زیادی را از این موتور در نسل فعلی دریافت کرده ایم و پیشرفت های گرافیکی زیادی داشته ایم.”

آقای زک ولکر یعنی طراح ارشد بخش انیمیشنهای بازی در مورد موتور بازی این حرف را زدند:

“تیم سازنده این بازی یعنی Infinty Ward  هیچگاه احساس نکردند که تکنولوژی ای که در اختیار دارند موجب محدود شدن آن ها شده است.ب آنان به مقدار بیشتری اسب بخار نیازمند هستند اما در این امر ، می خواهند که سطح موتور و ویژگی های معماری آن را  نیزارتقا دهند. موتور جدید همچنین اجازه خواهد داد که  حیوانات هم در بازی وجود داشته باشند که همان طور که درنمایش بازی در کنفرانس مایکروسافت نیز دیدیم  در این نسخه از بازی یک سگ  همراه شخصیت بود.”

بعد خبر رسید که موتور بازی تغییر نکرده است ولی شاهد تغییرات اساسی در آن بوده ایم به این صورت که آقای زک این چنین فرمودند:

“وقتی ما در مورد انجین جدیدی صحبت می کنیم،در اصل ما درباره ی ارتقاء های قابل توجّهی که در آن بکار برده ایم صحبت کرده ایم و این را نمی گوییم که انجین قدیمی را دور ریخته و از ابتدا شروع می کنیم.” ایشان اضافه فرمودند که : “امکان آن وجود دارد که انجین جدیدی را بسازیم که به مدّت دو سال به طول می انجامد. کاری که ما انجام میدیم این است که ما می گوییم:چه چیزهایی مهم و قابل توجّه است؟محیط انجین یا کیفیت بصری آن؟و آیا به صورت قابل توجّه و عمده ارتقاء یافته است؟پس،من فکر می کنم که این نشان می دهد که ما انجینی جدید در دستان خود داریم.”

بعد از آن بود که سایت یوروگیمر آمد و اطلاعات جالبی را در مورد بعد فنی طراحی بازی مطرح کرد و آنها این چنین بودند:

“تصاویر و نماهای بازی به کمک تکنولوژی Sub D پشتیبانی و تقویت میشوند.این تکنولوژی که موتور بازی از آن استفاده میکند، در زمان بازی با افزایش تعداد چندضلعی ها،تصاویر مطلوب تر و زنده تری را ایجاد می کند. مثلا هنگامی که بازیکن اقدام به هدفگیری از درون دوربین سلاح خود میکند. نبود این تکنولوژی در سری های قبل همانند MW3 باعث ایجاد سطوع دندانه دار(حتی با فعال بودن Anti-Alising در سطح بالا) می شد. بنابراین،بازیکنان در هنگام بازی تصاویر واقعی تر با سطوح صافتری را شاهد خواهند بود.

طبیعتا این توانایی به مدد قدرت کنسول های نسل بعد امکان پذیر خواهد بود که باعث ارتقای تمامی سطوح بازی از جمله  سطح کیفیت محیط ، کلاه خود ها و سلاح ها,طبیعی بودن پوست ، مو ، زخم ها و آلودگی ها خواهد شد.”

بعد آقای رابین نکاتی را در مورد وجود سگ در بازی و همچنین مولتی پلیر فرمودند که خالی از لطف نیست آنها را هم بدانید همینجا:

“در زمینه مولتی پلیر هم وجود نقشه های داینامیک(تغییر پذیر) می تواند انتخابی عالی برای آن دسته افرادی باشد که علاقه به ماجراجویی با اتفاقاتی مافوق تصورشان دارند.شاید هیچ کس در این نقشه ها انتظار بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل را نداشته باشد همانطور که انتظار برخورد با تله های انفجاری را ندارند.در پایان شاید شما هم در تریلر بازی آن سگ را که همراه بازیکن بود دیده باشید.آقای Rubin اضافه میکند”ما تجربه ای عالی در کار کردن با سگ داشتیم.از همان ابتدا فکر میکردیم داشتن یک سگ در بازی خیلی عالی خواهد بود.چون در سری های قبلی سگ های دشمن فقط وجود داشتند و داشتن همچین سگ هایی در بازی آرزوی بازیکنان شده بود. برای شناخت خصلت های یک سگ نطامی،ما از یک تکاور نیروی دریایی که تعلیم دهنده این سگ ها بود کمک گرفتیم و مطالبی که وی در مورد مزیت های این موجودات،چه عاطفی . چه تکنیکی به ما گفت واقعا باورنکردنی بود.پس به این نتیجه رسیدیم که داشتن یک سگ در بازی واقعا کاربردی هست.

ghosts 07

بعد اکتیویژن صحبت از قدرت گرافیکی کنسولهای نسل بعد توسط بازی را به زبان آورد! آقای هرشبرگ فرمودند:

”  Call Of Duty: Ghosts یک برند جدیدی می باشد که توسط استدیوی Infinity Ward در حال ساخته شدن است. از جهان جدید بازی گرفته تا همه چیز از جمله داستان  شخصیت ها و تجربه ای که از این نسخه خواهید داشت توسط قدرت یک موتور جدید نسل بعدی ساخته می شود.”

همچنین اضافه کردند که:

“ما سرمایه گذاری قابل توجهی در ساخت Call Of Duty: Ghosts داشته ایم تا مطمین بشویم که این عنوان از لحاظ زیبایی یک ویترین کامل برای کنسول های نسل بعدی می باشد و همچنین بهترین عنوان از فرنچاینز Call of  Duty  بر روی این نسل نیز ( از لحاظ گرافیک ) خواهد بود.”

اما تمام این نکات به کنار و حرف های جالب مارک رابین را بشنوید که بسیار جالب بود و فرمود که کیفیت صحنه ای سینمایی بازی بسیار شگفت انگیز است! ایشان گفته بود که:

“در واقع حتی قبل از این که نسل بعدی رونمایی شود ، ما می خواستیم که هر نسخه از بازی را به طور مستقل بسازیم و چنین چیزی واقعا خیلی به ما کمک کرد. ما در واقع نمی خواهیم که بازی را فقط برای یک پلتفرم بسازیم و سپس  آن را بر روی دیگر پلتفرم های پورت کنیم. در واقع بازی بر روی تمامی پلتفرم ها به طور همزمان ساخته می شود و همچنین وقتی هر کسی هر نسخه از بازی را بررسی می کند ، می خواهیم به این اطمینان برسد که بر روی هر کدام از نسخه های بازی کار زیادی شده است و احساس بدی بر روی هر کدام از پلتفرم ها نداشته باشد.در بخشی دیگر ، ما موتور جدیدی ساخته ایم که بر روی تمامی پلتفرم ها سازگار است. این موتور فقط مربوط به نسل بعدی نیست و در حال حاضر نسل فعلی نیز از این موتور بسیار بهره برده است.بزرگ ترین تفاوتی که ما با تغییر این نسل انجامش داده ایم ، این است که ما در حال ساخت موارد با ارزشی برای کیفیت سینمایی بازی می باشیم و این کیفیت نه تنها بر روی pc ، بلکه در نسل بعدی نیز بسیار بالا می باشد. کیفیت صحنه های سینمایی بازی واقعا شگفت انگیز است و ما با استفاده از موارد با ارزشی که هر پلتفرم دارد ، بهترین ها را بر هر کدام از پلتفرم های بازی به ارمغان آورده ایم.”

نکاتی را آقای مارکوس تهیه کننده اجرایی بازی فرمودند که: “تمامی هدف ما این است که تضمین کنیم که این بازی به ۶۰ فریم در ثانیه برسد و بهترین عنوانی باشد که ما تاکنون بر روی نسل فعلی انجام داده ایم. به نظرم این بازی بهترین عنوان در مقایسه با قسمت های گذشته از لحاظ گرافیک و حلوه های بصری می باشد و تجربه ای کاملا برجسته را ارایه خواهد داد.

و همچنین نسل بعدی نیز بسیار عالی می باشد. و ما اجرای بازی بر روی ۶۰ فریم در ثانیه و جلوه های بصری اضافه ای را بر روی نسل بعدی خواهیم داشت. ما واقعا از آن چه که توانسته ایم به دست بیاوریم راضی هستیم.”

بعد صحبت از آن شد که تیم سازنده گفتند موتور قبلی باعث شده بود ما نتوانیم از سربازان زن در بازی استفاده کنیم ولی اینبار دستمان باز بوده است!

اما آخرین نکته ما در مورد بخش گرافیک بازی خبری بسیار خوشحال کننده برای پی سی داران عزیز است اینکه, آقای رابین فرمودند:

”  ما این بار قصد داریم که بر روی PC رویکرد کاملا مختلفی نسبت به بازی های قبلی این سری داشته باشیم. در حال حاضر نسخه ی pc این بازی مجموعه ای از دارایی ها و موارد با ارزش را دارد و Ghost بهترین نسخه از سری Call of Duty می باشد که ما تاکنون بر روی pc ساخته ایم. تیم ما در واقع از موارد بسیاری بر روی pc استفاده کرده است که باعث شده حتی بالاتر از نسخه های کنسول های نسل بعدی قرار بگیرد که از جمله ی این برتری ها می توان به کیفیت بالاتر بافت ها در pc اشاره کرد.”

ghosts 10

خلاقیت حرف اول را میزند

بخشی که همیشه در این سری بازی جذاب و مخاطب کش بوده است, همین بخش گیم پلی بازی بوده است. تجربه سینمایی از یک بازی ویدئویی! صحنه هایی مملو از هیجان و استرس و نیز بکش برو جلو و دیدن محیطهای متنوع همراه با انواع و اقسام ماموریتها و سلاح های بی شمار و جالب در بازی.حالا میخواهیم کمی در مورد خلاقیت در این بخش برای شما سخن به میان آوریم. صحبت از وسیع تر شدن و اضافه شدن سگ در بازی و وجود ماموریتهایی در زیر اقیانوسها و نبردهایی در این مکان! بله جالب است, پس همراه ما باشید تا برای شما حرف های جالبی را بزنیم.

ابتدا نکته ای را در مورد خشونت بازی بدانید بد نیست, آقای زک در این مورد فرودند:

“ما سعی می کنیم که از خشونت های بیش از حد بالایی که در برابر چشمان شما رخ می دهد دوری کنیم. هیچ کس در این بازی قرار نیست که کسی را خفه کند و شما مجبور باشید که چنین صحنه ای را تماشا کنید. چنین چیز هایی به سبک کاری ما نمی خورد.ما می خواستیم مطمین بشویم که با وفادار ماندن به گذشته های این فرنچاینز ، چیزی بسازیم که ارزشی بیشتر از تنها چند لحظه ی شوک آور در بازی داشته باشد. ما می خواهیم که در این بازی خشونت را به مانند واقعیت ارایه دهیم.”

آقا رایلی قرار است  را در بازی بیشتر ببینید. حتما میگویید رایلی کیست! من به شما میگویم, او سگ همراه شما در بازی خواهد بود. او مکانیک های جدید و جالبی را در گیم پلی بازی به شما معرفی خواهد کرد. پیدا کردن محل مواد مخدر در بازیع غافلگیری دشمنان و عبور از فضاهایی که یک انسان نمیتواند از آنجا عبور کند. حتی وجود این سگ در بازی باعث بوجود آمدن صحنه های سینمایی بی نظیری در این عنوان خواهند بود و ارتباطات احساسی جالبی را نیز بین او و باقی هم تیمیها خواهید دید!! کماکان بخش مخفی کاری را در بازی خواهید دید آن هم به بهترین شکل زیرا قرار است شما سربازان ارواح باشید و بایستی همچون روحی در بین دشمنان عبور کنید و آنها را از بین ببرید!

تا یادمان نرفته نکته جالبی در مورد بخش موسیقی بازی به شما بگوییم که اولا قرار است موسیقیهای حماسی و عاطفی بیشتری با ریتم ملایم و گوش نواز را بشنوید, دوم اینکه در بخش مولتی پلیر صدای امینم خواننده بزرگ رپ دنیا را هم خواهید شنید!!

خوب برویم سراغ ادامه بخش گیم پلی بازی. تعقیب زیردریاییها از لابلای جلبکها و مرجانها و ماهیان گیاه خوار و گوشت خوار از دیگر نکات جالب گیم پلی بازی خواهد بود و از آن جالبتر استتار, ردیابی و حمله به دشمنان در زیر اقیانوسها خواهد بود. طراحی بی نظیر دنیای زیآب و همچنین صحنه های سینمایی که بوجود میاید نیز در نوع خودش بسیار مهیج است. انفجارهاع رد تیرهای شلیک شده, جنازه کشتیها و قایقهای غرق شده و…

ghosts 08

یکمی در مورد بخش مولتی پلیر هم بگوییم, از بخش مولتی پلیر ” ارواح” شاهد یک گیم پلی بسیار روان و جذابی هستیم که با اضافه شدن قابلیت های بی شمار زیبایی بازی را دوچندان می کند. آقای مارک روبین اعلام کرد که این بار شما با شخصی سازی حرفه ای تری در COD:GHOSTS روبه رو خواهید شد٬ و در ادامه گفت که: بازیبازان میتوانند از شخصی سازی “DOG  TAG”  بهتری از گذشته بهرمنده شوند٬با افزوده شدن شخصیت زن بین سربازان بازی جذاب تر از گذشته خواهد شد. آقای مارک روبین همچنین اعلام نمود که در بازی ۳۰ اسلحه ی جدید برای بازیبازان طراحی شده است که میتوانند آنها را با بالا بردن تجربه و Level خود در بازی باز کنند.

دو مد در بازی در بخش مولتی پلیر توسط مارک رابین معرفی شد که خدمتتان عنوان خواهیم کرد: “Cranked:  تنها تفاوتی که این مود با مود ” Team Deathmatch” دارد این است که بازیباز بایستی در زمان محدودی افراد زیادی را از تیم دشمن به قتل برساند تا آنکه به سرعت (راه رفتن) او در بازی افزوده شود.”

مد دوم اینگونه است که: “Search and Rescue :  تفاوت این مود جدید یعنی  Search and Rescue با مود “Kill Confrimed”  در این است که شما مدال های موجود که بعد مرگ هر شخص بالای سر اش ظاهر میشود را از آن خود نمایید تا بتوانید امتیاز کامل را بگیرید ولی در غیر این صورت اگر دشمنتان بتواند مدال (DOG TAG) یکی از دوستان کشته شده شما را از آن خود کند باید شما او را بکشید .در واقع در این مود شما میتوانید با کسب مدال های دوستانتان جان آنها را به گونه ای نجات دهید و در غیر این صورت هنگامی که شما مدال دشمنتان را از آن خود نمایید میتوانید امتیاز گیری را در بازی برای او دشوار تر از گذشته کنید.”

نکته ای را هم در مورد سازگاری بازی با کینکت بدانید بد نیست که: “ما کار هایی را انجام داده ایم که واقعا هنوز آن ها اعلام نکرده ایم. این کار ها بیشتر مربوط به منو می شوند. شما می توانید از طریق سنسور Kinect کنسول Xbox One با تمام منو های بازی کار کنید. ما باید قبل از انجام هر کاری باید ببینیم که آیا این کار نتیجه می دهد یا خیر.ما هیچ وقت کمپانی نبوده ایم که فکر کند باید در عرصه ی تکنولوژی ها همیشه اول باشد. این همان مسابقه ی بین لاک پشت و خرگوش است و ما ترجیح می دهیم که لاک پشت باشیم. ما زمان خود را صرف تکنولوژی می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که کار درست را انجام داده ایم. بنابراین ما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ایم ولی ایده های جالب و خوبی در ذهنمان ایجاد شده است. مخصوصا صدا؛ صدا پتاسیل زیادی در بازی ها دارد. اگرچه ما از این سنسور در این بازی استفاده کرده ایم ولی من به طور صد در صد مطمئن نیستم. اما قطعا در آینده ایده های خوبی در این سنسور وجود خواهد داشت.”

ghosts 03

حرف آخر, بگو خب

چکیده کلام در مورد این بازی که قرار هست در آبان ماه امسال منتشر شود, که از روی خوش شانسی اینجانب, در ماه تولد بنده منتشر میشود این است که: مثل همیشه در کنار تمامی انتقادات, مخاطبین گذشته و بازیبازهای جدیدی این عنوان را نیز تجربه خواهند کرد. یکی دو نکته در بخش گیم پلی اضافه شده است از جمله نبرد در زیر اقیانوسها و وجود سگ در بازی, بخش صدای امینم در بازی, همچنین تغییرات مثبت و رو به جلو روی موتور بازی که انتظار خیلی از مخاطبین نیز بوده است و همچنین یک نویسنده زبردست چون گاکان که اسکار را نیز به خانه برده است اتفاقات خیلی خوب این نسخه خواهند بود. به قول آقای پروین اسطوره فوتبال, منتهی یک رقیب گردن گلفت این وسط وجود خواهد داشت که به این راحتیها دست از رقابت برنخواهد داشت و آن بتلیفیلد خواهد بود, که اتفاقا با نمایشهای امسالش آب را از دهان خیلیها آویزان کرده است و باید دید امسال برنده مسابقه در روی تشک شوتر اول شخص چه عنوانی خواهد بود. در کل نظر این نویسنده به این عنوان مثبت و امید زیادی به رضایت مندی مخالفان در این نسخه دارم. پیش بسوی دو روح, دو برادر…

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا
دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دو روح, دو برادر! | پیش نمایش بازی Call of Duty : Ghosts - گیمفا