نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا

نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886

ماني میرجوادی
۲۰:۱۷ ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا

اولین نگاه به بازی The Order: 1886، در مراسم رونمایی از نسل بعد کنسول سونی در فبریه ی سال جاری بود. مراسمی که در آن پرده از کنسول نسل بعد سونی یعنی Playstation 4‌ برداشته شد. شرکت سونی برای خط و نشان کشیدن برای رقیب غربی و سرسخت خود، تصمیم گرفت بازی‌های انحصاری دهان پر کنی را به نمایش بگذارد. عملی که هرچند از سوی رقیبشان هم پیگیری شد. یکی از بازی‌هایی که در این مراسم نامش برای اولین بار برده شد، The Order: 1886‌ بود که مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفت.این بازی زیر نظر شرکت سازنده‌ی عنوان God Of War‌ بر روی PSP یعنی Ready at Dawn ساخته خواهد شد.

the order 1886 8

 نام : The Order : 1886

سازنده : Ready at Dawn (با همکاری سانتا مونیکا)

ناشر : Sony Computer Entertainment

پلتفرم ها : PS4

سبک : اکشن شوتر سوم شخص

موتور این عنوان، RAD 4.0‌ خواهد بود. Weerasuriya مدیر Ready at Dawn در بیشتر مراسم‌های عمومی سعی کرد تا از قدرت تکنولوژی این بازی سخن بگوید. به همین دلیل از موتور جدید نسل بعدی که از آن برای ساختن The Order: 1886‌ استفاده می‌کنند پرده برداشت و بیشتر نظرات خود را درباره‌ی کارایی این موتور ارائه کرد و بر این مورد پافشاری کرد که با استفاده از این موتور جدید می‌توانند بهترین‌ محیط ممکن در بازی‌های نسل بعد را ایجاد کرد. این قضیه در دمو‌هایی که در آن Galahad، شخصیت اصلی بازی The Order: 1886‌ در فضایی سوم شخص پیش‌روی می‌کند تایید شد.

تا کنون، صحنه‌های کاملی از بازی به چشم نخورده است. هرچند پشت پرده‌ی مراسم Gamescom نمای کوچکی از گیمپلی بازی هم به چشم آمد که بسیاری را هیجان زده، و در عین حال ناراحت کرد. هیجان زده به این دلیل که محیط بازی به شدت درگیر کننده بود و ما را یاد انحصاری‌های همین نسل سونی می‌انداخت و ناراحت از اینکه چرا سازنده‌های بازی تصاویر و صحنه‌های بیشتری را از این بازی ارائه نکردند تا بیشتر با این عنوان جالب و قابل توجه آشنا شویم!

the order 1886 9

به جزئیات دقت کنید !

وقتی برای اولین بار حرف از بازی The Order: 1886 شد، بیشتر مخاطبین حدس زدند که این بازی سوم شخص خواهد بود. چرا که شرکت Ready at Dawn در فراخوانی اقدام به استخدام متخصصین برنامه نویسی برای یک بازی سوم شخص را آغاز کرده بود. هرچند که به گفته‌ی مدیر شرکت Ready at Dawn آقای Weerasuriya این بازی از سال ۲۰۱۰ در دست ساخت بود، اما بعد از نشان دادن چند صحنه از شخصیت اصلی بازی یعنی Galahad این قضیه تایید شد که بازی انحصاری نسل بعد سونی، سوم شخص خواهد بود.

در تصاویری که از این بازی مشاهده شد، بیشتر به قدرتنمایی موتور این بازی پرداختند. نه تصاویری از خود بازی. Weerasuriya پشت دستگاه نشست و کنترل Galahad‌ را بر عهده گرفت. دوربین دقیقا پشت سر Galahad  را نشان می‌داد و Galahad در مرکز تصویر قرار داشت. لباسی که بر تن Galahad بود، با حرکات شخصیت بازی به اطراف به شدت طبیعی به نظر می‌رسید و تکان می‌خورد. وقتی Weerasuriya شروع به نشانه گرفتن کرد، دوربین بازی به بهترین حالت ممکن تصویر را از کنار شانه‌ی قهرمان بازی یعنی Galahad‌ نشان داد. Weerasuriya شروع به تیراندازی با اسلحه‌های مختلفی که Galahad‌ از آن بهره می‌برد کرد. تیراندازی با انواع اسلحه‌های خودکار و اسلحه‌های تک تیر دیگر.

the order 1886 14

دنیایی بزرگ،تاریک و حقیقی توام با تخیلی باورنکردنی انتظار شما را میکشد !

Weerasuryia با هیجان خاصی به محیط تیراندازی می‌کرد. ما می‌توانستیم تخریب پذیری محیط را به خوبی درک کنیم. تخریب دیوار‌های سیمی و یا همان نرده‌ها، میزها و دیگر وسایلی که در محیط به چشممان می‌آمد. وقتی تیر به یک سطل چوبی که بر روی میز قرار داشت می‌خورد، سطل می‌کشست و از روی میز می‌افتد و در حین حرکت، دسته‌هایش مانع حرکت آزادانه‌اش می‌شدند. وقتی Galahad به فلزاتی که در محیط دیده می‌شدند تیراندازی می‌کرد، به جای آنکه سوراخی در فلز ایجاد شود، یک گودی قابل درک ایجاد می‌شد. تیراندازی به اجسام شیشه‌ای هم از طرفی دیگر تا حد امکان طبیعی کار شده بود. در یکی از صحنه‌ها، Galahad‌ یکی از نارنجک‌هایش را–که شبیه به نارنجک‌های سیب زمینی مانند دوران جنگ جهانی دوم بود- به داخل یک جعبه‌ی چوبی پرتاب می‌کند. بعد از انفجار، گلوله‌های انفجاری با بالاترین دقت کار شده بودند و یک انفجار کاملا طبیعی را به ارمغان آورد.

the order 1886 11

Ready At Dawn بر روی کوچکترین جزئیات بازی هم کار کرده است

the order 1886 6

تفاوت را حس کنید

the order 1886 1

به مانند واقعیت،عکس العمل ها و واکنش های مواد و عوامل بر روی هم بسیار زیاد خواهد بود

نمایش دوم، محیطی مشاهده می‌شد که ناقص به نظر می‌رسید. هرچند می‌توان قول داد که این محیط بعد از به روزرسانی‌ها کامل، یکی از محیط‌های دوست داشتنی این بازی شود. یکی از نکات جالبی که Weerasuriya‌ در این نمایش درباره‌اش صحبت کرد، شناور بودن پرچم‌ها در آسمان بود. هرکدام از پرچم‌ها حالت خاصی برای شناور شدن داشتند. که این تفاوت در کد نویسی مختلف آن‌ها نبود، بلکه با توجه به دستورات فیزیکیی بود که موتور بازی تعبیه می‌کرد. شاید صحبت‌ درباره‌ی نکات ریز این چنینی، در مقابل یک بازی انحصاری بزرگ مثل صحبت درباره‌ی قطره و گذشتن از شان دریا باشد، اما نکته‌ی قابل توجه این است که کنار هم قرار گرفتن این نکات ریز می‌تواند به بزرگ تر شدن یک عنوان بیانجامد.

نکات بالا فقط قسمت بسیار کوچکی از این بازی را توضیح می‌دهد. چرا که متاسفانه تصاویر و صحنه‌های زیادی از این عنوان به بیرون درز نکرده است جز توضیحات سازنده‌های The Order: 1886.

اولین تریلر از این بازی در مراسم E3‌ به نمایش در آمد. تریلری که در آن سه شخصیت از یک گروه نظامی رسمی در یک کالسکه‌ی با شکوه در دوره‌ی قدرتنمایی ملکه ویکتوریا پیشوری می‌کنند. کالسکه وارد محله‌ای صنعتی می‌شود و ناگهان چند موجود وحشتناک به آن‌ها حمله می‌کنند.

شاید با توجه به این تریلر، بشود گفت محیط این بازی همان محیط تخیلی گذشته‌ای است که اتفاق نیافتاده و با استفاده از ماشین‌های بخار، گذشته‌ی پیشرفته تری را ببینیم که اصطلاحا به این ژانر خاص، Steampunk‌ می‌گویند.

Ru Weerasuriya‌ این قضیه را انکار می‌کند و بر این عقیده است که محیط بازی The Order: 1886، نمی‌تواند Steampunk‌ باشد. اون دنیایی که به تصویر می‌کشد را زشت تر می‌بیند و احساس می‌کند باید واقع گرایانه تر به این موضوعات پرداخت.

the order 1886 12

لندن آن چیزی که فکر میکردید نبود !

این ژانر خاص که می‌توان دنیای بازی Dishonored را هم به آن نسبت داد، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار دارد اما مدیر شرکت سازنده‌ی بازی The Order: 1886‌ می‌گوید بهتر است این بازی را در ژانر فانتزی قرار دارد. او می‌گوید در ژانر Steampunk اغلب وسایلی وجود دارند که به هیچگاه وجود نداشته‌اند و دنیا را کاملا تخیلی می‌کنند و این چیزی نیست که Ready at Down‌ در این بازی به دنبالش باشد.

به گفته‌ی او دنیایی که در The Order: 1886 می‌بینیم دنیایی است سیاه و تاریک تر از آنچیزی که در Steampunk از آن سراغ دارید. Weerasuriya در نظر دارد که دنیایی طراحی کند که آن دنیا به روایت بعضی از اتفاقات تاریخی بپردازد و دنیای طراحی شده در این بازی به تاریخ واقعی، خصوصا تاریخ لندن نزدیک تر باشد. او می‌خواهد محیطی از تاریخی را در ایده‌های فانتزی بیان کند. محیط تاریکی که بعد از انقلاب صنعتی در اروپا رخ داد.

در این بازی تاریخی روایت می‌شود با وسایلی که شاید وجود داشت، اما در اسناد تاریخی اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود. خود Ready at Down به جای Steampunk‌ واژه‌ی Neo-Victorian را انتخاب می‌کند. آن‌ها می‌خواهند از وسایلی در این تاریخ دلخواه استفاده کنند که درکشان در دنیای امروز برای مخاطبین وجود داشته باشد، اما در تاریخی که همه از آن‌ خبر دارند، سندی از وجودشان نباشد.

The Order: 1886 یک بازی سوم شخص است که به دست Ready at Down‌ ساخته می‌شود. این استودیو سابقه‌ی کار ده ساله با Sony را دارد و از کارنامه‌ی او می‌توان به عنوان محبوب God Of War‌ اشاره کرد. اما The Order: 1886‌ اولین تجربه‌ی این استودیو برای ساخت کامل یک IP اورجینال است که یک محصول انحصاری برای کنسول PS 4‌ خواهد بود.

the order 1886 4

لندن تاریک…

تاکید Ready at Down روی ایجاد واقعیت در این بازی، این استودیو را مجاب کرده که روی مسائل فیزیکی و هوش مصنوعی بیشتر وقت بگذارند و البته از کارایی‌های جدید PS4 و دسته‌های قدرتمند آن بهره ببرند.داستان این بازی مربوط به دوره‌ای دلخواه از تاریخ اروپاست که بعد از انقلاب صنعتی رخ داده. دوره‌ی دلخواه از تاریخ، یعنی دوره‌ای که اتفاق نیافتاده است اما ذهن نویسنده‌، داستانی نسبتا تخیلی را در تاریخی بیان می‌کند که نبوده، اما بی شباهت به تاریخ واقعی نیست.

لندن بازی The Order: 1886‌ شهری است که قبل از اختراع برق، شامل برق است. وقتی در شهر‌ها قدم می‌زنید می‌توانید صدای جریان الکتریسیته را بشنوید.مکان‌های دیدنی آشنایی مثل بیگ بن، سن پاول و Tower Bridge‌ در لندن وجود دارند. تغییر عمده‌ی لندن این بازی با لندن سال ۱۸۸۶ وجود هواپیما‌هایی گروهی است که در شب و روز شهر را کشیک می‌دهند.تغییراتی هم در سلاح‌های مورد استفاده در بازی به چشم می‌خورد. به عنوان مثال مسلسلی وجود دارد که جریان الکتریکی شلیک می‌کند و همه‌ی این‌ها نشان از آن دارد که شاید داستان بازی در گذشته اتفاق بیافتد، اما ما همه چیز را درباره‌ِی گذشته نمی‌دانیم.

 به نظر سازندگان این بازی می‌خواهند بگویند علی رغم همه‌ی پیشرفت‌هایی که در گذشته‌ای دلخواه وجود دارد، اما باز هم می‌توان نسل انسان‌ها را در شرف نابودی دید.

the order 1886 7

the order 1886 10

در این بازی شما می‌توانید با همگروه‌هایتان که شما را در راه پر فراز و نشیبتان همراهی می‌کنند ارتباط برقرار کنید. از دیگر سلاح‌های مورد استفاده می‌توان سلاح‌هایی را نام برد که هیچوقت وجود نداشته‌اند. به عنوان مثال اسلحه‌های حرارتی که با شلیکشان از آن‌ها آتش بیرون می‌ریزد. البته در کنار این اسلحه‌های پیشرفته هنوز هم اسلحه‌های پودری قرن نوزدهم به چشم می‌خورد که محیط رئال و واقعی دنیا را حفظ می‌کند.

همانطور که پیشتر هم گفته شد، داستان بازی بعد از انقلاب صنعتی در اروپا رخ می‌دهد و پیروزی انسان‌ها را در مقابل موجوداتی عجیب در هاله‌ای از ابهام قرار داده و شما با استفاده از قهرمان اصلی بازی به نام Galahad که با چند شخصیت دیگر همراه است، باید در مقابل این نیروهای بیگانه ایستادگی کنید.

محیط این بازی بیشتر در لندن است. شهری که جاذبه‌ی تاریخی بسیار زیادی دارد. در سال ۲۰۱۱ که اولین زمزمه‌های غیر رسمی درباره‌ی ساخت این بازی به گوش می‌رسید، بیش از ۲۰ هنرمند از استودیوی Ready at Dawn به شهر لندن سفر کردند تا بتوانند لندن را از نزدیک ببینند و این شهر را طراحی کنند.

the order 1886 13

به طور حتم هنرمندان چیره دستی دست بر روی طراحی این بازی کشیده اند !

این طراحی در گرو گرفتن بیش از ۳۸۰۰۰ عکس از شهر لندن بود که در نوع خود قابل توجه است. بسیاری از این عکس‌ها از مکان‌های معروف شهر لندن است، اما بسیاری دیگر هم مربوط به نکات ریز شهر است که شاید تماشای آن‌ها به ذهن مسافران عادی نرسد. این عکس‌ها از آجر‌ها، دستگیره‌های در و حتی چهارچوب‌های چوبی شهر بود تا بشود محیط لندن در بازی را تا بیشترین حد ممکن به لندن واقعی نزدیک کرد.

هنوز تاریخ دقیقی درباره‌ی انتشار این بازی منتشر نشده است. اما آنطور که از صحبت‌های سازندگان این بازی، یعنی گروه Ready at Dawn به گوش رسید، این بازی را می‌توان زودتر از آنچیزی که حدس می‌زنیم در تابستان سال ۲۰۱۴ بازی کنیم. که البته این تاریخ هنوز تایید شده نیست و ممکن است دستخوش تغییراتی شود.

به هر ترتیب Weerasuriya در صحبت‌هایش اشاره کرده بود که کار این بازی نزدیک به یک سال دیگر به اتمام خواهد رسید و این خودش می‌تواند ما را به تابستان سال ۲۰۱۴ ارجاع دهد. اما چیزی که مشخص است، این است که این بازی انحصاری نسل بعد، تنها بر روی PS4 و در سال ۲۰۱۴ عرضه خواهد شد.

تنها تریلر منتشر شده از بازی :

[jwplayer mediaid=”83170″]

دانلود با کیفیت بالا | دانلود از سرور گیمفا 

the order 1886 2

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا
نگهبانان تاج و تخت | اولین نگاه به The Order : 1886 - گیمفا