خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا

خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins

امیر محمد جیریایی
۱۰:۲۷ ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا

یا مثل یک قهرمان میمیری یا آنقدر زنده میمونی که متوجه میشی خودتم تبدیل به یک دشمن شدی. مسلما این جمله تاثیر گذار را طرفداران بتمن در شاهکار کریستوفر نولان یعنی شوالیه تاریکی، بارها شنیده و از آن لذت برده اند. دیالوگی که بتمن پس از مرگ هاروی دنت به جیمز گوردون می گوید و نشان از این دارد که فاصله بین صعود تا سقوط یک قهرمان کم تر از آن چیزیست که تصورش را داریم و سه گانه کریستوفر نولان، توانست جو تاریکی که فیلم های بتمن به آن نیاز داشت را به زیبایی هر چه تمام تر نشان بدهد. دو سری قبلی بازی های Batman: Arkham هم تلاشی دیگر برای ادامه فیلم های تاریک سه گانه مدرن بتمن بود که انصافا به خوبی توانست با نشان دادن جنبه های انسانی یک ابرقهرمان، عناوینی هم سطح با فیلم را ارایه دهد. Batman: Arkham Origins باری دیگر قصد دارد با نشان دادن همین جنبه ها و داستانی تاریک تر به همراه گیم پلی بسیار روان و نوآوری های زیاد، جای در پای بزرگان بگذارد و در نتیجه هر طرفدار شوالیه تاریکی را به سمت خود جلب کند.

مقدمه

یک قانون نانوشته در صنعت بازی وجود دارد و آن هم این است که بازی هایی که از روی فیلم های سینمایی یا برعکس ساخته می شوند به هیچ وجه به موفقیت خاصی نمی رسند و اغلب شکست در انتظارشان است. اما از آن جا که قانون را می سازند تا آن را بشکنند! استدیویی گمنام با نام Rocksteady در سال ۲۰۰۹ شاهکاری را با نام Batman: Arkham Asylum خلق می کند که تا مدت ها دهان همه باز می ماند. Arkham Asylum یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر بود که با بردن جوایز بسیاری از جمله بهترین بازی اقتباسی تاریخ، ارزش های خود را نشان داد. اما شاهکار اصلی وقتی کامل شد که Batman: Arkham City آمد و توانست با گیم پلی و افزودنی های بی نهایت جذاب خود، مثل یک بمب اتمی صدا کرده و بازیباز را تا ساعت های زیادی سرگرم کند. شاید بهتر باشد که بگوییم که اگر بخواهیم لیستی از برترین بازی های تاریخ را منتشر کنیم، قطعا Batman: Arkham City در بین عناوین بالانشین قرار دارد و این کاری است که کم تر بازی به خصوص یک عنوان اقتباسی توانایی انجام دادن آن را خواهد داشت.

حال قسمت جدیدی از بازی با نام Batman: Arkham Origins تا چند ماه دیگر منتشر می شود و این بار خبری از ساخت بازی به وسیله Rocksteady نیست و این وظیفه برعهده استدیوی Warner Bros. Games Montréal گذاشته شده تا با بازگشت به چند سال قبل، بتمن جوانی را نشان بدهد که هنوز در آغاز راه یک ابرقهرمان قرار دارد. Warner Bros. Games Montréal می خواهد ثابت کند که اعتماد به این استدیو برای ساخت بازی بی دلیل نبوده و آن ها در حال ساخت عنوانی می باشند که به خوبی جواب اعتمادهمگان را خواهد داد. پس برای آن که بدانید چرا به ساخت بازی به وسیله این استدیو خوش بین هستیم با ما در این پیش نمایش همراه باشید.

batman arkham origins box art

کاور بازی

نام: Batman: Arkham Origins

سازنده: Warner Bros. Games Montréal

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

تاریخ انتشار جهانی : ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳

تاریخ انتشار شمسی :  ۳ آبان ۱۳۹۲

سبک: اکشن ماجراجویی

پلتفرم ها: PlayStation 3, Xbox 360, Wii U, pc

در مسیر یک ابر قهرمان

سرچشمه ی وقایع Arkham Origins پنج سال قبل از اتفاقات Arkham Asylum است و در یک شب سرد برفی که در کریسمس می باشد، بتمن جوان در شهر داستانی گاتهام جدی ترین چالش خود را در مبارزه با جنایتکاران خواهد دید. بتمنی که در این نسخه خواهیم دید در سال دوم مبارزه با جرم و جنایت می باشد و هنوز راه درازی برای تبدیل شدن به ابرقهرمان کهنه ای دارد که در Arkham Asylum و Arkham City از او به تصویر کشیده شده بود. به همین علت ناشناخته بودن او، حتی باعث شده که پلیس ها هم به این اطمینان نرسند که آیا بتمن یک اوباش، یک مافوق الطبیعی یا یک اسطوره می باشد. شوالیه ی سیاه پوش گاتهام با فرا رسیدن شب ترسی عمیق در دل دشمنان برانگیخته و شب، کاببوسی برای اوباش شهر شده تا مبادا در سکوت خیابان ها به درون تاریکی کشیده شوند.

با این حال در یک شب کریسمسی که بارش برف شدت فراوانی به خود گرفته و سوز سرما تا مغر استخوان رسوخ  می کند، بتمن با دشمنان به مراتب خطرناک تری نسبت به گذشته مواجه می شود، آن ها جنایتکاران و گنگسترهایی هستند که سریعتر و قوی تر از گذشته می باشند و برای رسیدن به اهداف خود هیچ رحمی به خرج نمی دهند. فردی سادیستی با نام Black Mask که لذت فراوان را در جرم و جنایات بی رحمانه می بیند و رهبر جنایتکاران است، جایزه ی بزرگی را برای سر بتمن تعیین می کند، ۵۰ میلیون دلار ! که این پول کلان  باعث می شود خودی به خودی رحم نکند چه برسد به خلافکارانی که گاتهام را به بدترین وضع ممکن درآوده اند. به همین علت هشت قاتلان حرفه ای ماموریت خودشان را که همانا به دست آوردن سر بتمن و دریافت ۵۰ میلیون دلار است آغاز می کنند. Black Mask قوی ترین مرد شهر است که پس از حذف زیرکانه ی مخالفان خود، توانسته با ثروت و منابع گسترده خود کنترل تمام دنیای زیرزمینی جنایتکاران گاتهام را به دست آورد و روز به روز قدرت خود را تحکیم بخشد. به همین علت است که ۵۰ میلیون دلار برای او پولی حساب نمی شود. ماسکی که او بر روی صورتش دارد هویتش را پنهان می کند و به او اجازه می دهد که که به صورت علنی فعالیت هایش را انجام دهد، هر چند که نام واقعی این فرد، رومن سایونیس می باشد. وفاداران Black Mask توانسته اند با استفاده از قدرت خود، جرم و جنایت و فعالیت باندها را در شهر افزایش دهند و اوضاع برای پلیس ها روز به روز بدتر می شود.

به همین علت قهرمانی از دل تاریکی بر می خیزد، او کسی نیست جزو بتمن که باهوش ترین کارآگاه دنیاست. اما اداره ی شهر پلیس و از همه مهم تر جیمز گوردون همچنان با احتیاط در مورد این ابرقهرمان جدید صحبت می کنند و بتمن را در حال حاضر جزو متحدان خود نمی دانند.  به گونه ای که حتی تیم پلیس های SWAT هم به دنبال شکار بتمن می باشند. حال بتمن باید در مقابله با دشمنان خود پیشدستی کرده و راهی را پیدا کند که چرا Black Mask می خواهد وی بمیرد و همچنین به پلیس های خوب هم ثابت کند که در کنار آن ها است.

913697 445237442233823 373362037 o

جنایتکاران و اوباش گاتهام، هر کس که به بتمن را بکشد من به او هر چقدر پول که بخواهد می دهم، ولی اگر کسی بتمن را رنج و کابوسی برای او شود دهد، من دو برابر به این فرد خواهم داد.
دیالوگی از Black Mask که تنفر شدید او نسبت به بتمن را نشان می دهد.

هر چند که رسیدن به این مقصود به هیچ وجه ساده نیست و بتمن در راه پر پیچ و خم خود با دشمنان قسم خورده اش از جمله Deathstroke، Bane، Deadshot، Copperhead، Anarky، Firefly، Penguin ، Alberto Falcone و از همه مهم تر joker ، روبرو خواهد شد. افرادی که هر کدام به ریختن خون بتمن تشنه هستند. ولی برای تبدیل شدن به  شوالیه ی تاریکی بتمن جوان به مبارزه با چنین دشمنانی نیاز دارد تا از حالت خامی خود در آید. در بازی با شخصیت های مهمی بتمن برای اولین بار ملاقات خواهد کرد و ارتباط کلیدی هم میان بتمن و این شخصیت ها به وجود خواهد آمد.

Arkham Origins همچنین قصد دارد تا به ارتباط بیشتر بین بتمن و آلفرد بپردازد. بتمن، آلفرد را به عنوان فردی می بیند که یاد آور مرگ پدر و مادرش هستند و این در حالیست که به عقیده ی آلفرد، بتمن یک بچه ی لوس است که در حال به باد دادن ثروت پدر و مادرش برای کارهایی مثل مبارزه با خلافکاران است. همین دو عقیده ی مختلف باعث می شود که این دو بارها و بارها درگیری هایی با یکدیگر در بازی داشته باشند.

با نگاهی کلی به داستان بازی، می توان گفت که دو نویسنده ی این عنوان یعنی Dooma Wendschuh و Corey May که در سابقه ی کاریشان می توان به نویسندگی سری assassins creed اشاره کرد، داستانی را برای بازی ساخته اند که کاملا حال و هوای امروزی دارد واین طور که پیداست رگه های فانتزی کم تری را از بتمن و دشمنانش خواهیم دید و به نظر می رسد که به لطف این دو نویسنده، فضای بازی بسیار تاریک و سنگین شده است و حتی نشان دادن مخفی گاه بتمن که همان غارش می باشد و درگیری های او با آلفرد نشان می دهد که رگه های انسانی بتمن را نیز خواهیم دید. یکی از ویزگی های بارز داستانی که دو نویسنده ی بازی آن را به رشته ی تحریر در آورده اند، ارتباط بین دشمنان و بتمن است. بازی پر است از انواع و اقسام دشمنان مشهور بتمن که همگی در شهر گاتهام دور هم جمع شده اند.

batman arkham origins

شهر گاتهام با تمامی جنایتکاران و معماهایش در انتظار شماست.

گاتهام : شهری برای دیوانه ها

محله قدیمی گاتهام، که بخشی از شهر گاتهام می باشد را مکانی باید نامید که بعد ها تبدیل به زندان آرکهام سیتی خواهد شد که البته هنوز دیوار معروف، این قسمت قدیمی گاتهام را از دیگر مکان ها جدا نکرده است. در گاتهام قدیمی، می توان محله های فقیرنشینی را دید که جرم و جنایت در آن موج می زند و بهشتی برای خلافکارها است، چرا که پلیس های کمی حاضر به فعالیت در چنین مکان هایی می باشند، مناطق صنعتی را نیز می توان دید، ساختمان ها بسیار کم بوده و چندان ارتفاعی هم ندارند، یک مرکز بزرگ خرید هم برای افراد فقیر شهر ساخته شده که جنس های بنجول زیاد می فروشد! یکی از کارهای مورد توجه در این قسمت نمایش کریسمس در مناطق مختلف به شکل های گوناگون بوده است. در مناطق صنعتی چیزی را مشاهده نمی کنید و همواره احساس می کنید که تنها هستید. اما در مناطق شهر نشین و فقیر نشین جشن ها را با توجه به بضاعت مردم منطقه مشاهده خواهید کرد که بسیار جذاب است. در این بین وقتی کمی راهمان را کج می کنیم و به اسکله می رویم کشتی پنگوئن را که نامش پیشنهاد نهایی است می بینیم. بعد از برانداز کردن کشتی پنگوئن برای مدتی، به داخل آن خواهیم رفت و متوجه می شویم که در این کشتی زیبا پنگوئن یک کازینو و رینگی برای مبارزه کردن دارد و البته خرید و فروش اسلحه و مهمات نیز پای ثابت این کشتی می باشد. بعد از مدتی گشت و گذار در کشتی و بیرون آمدن از آن می توانیم پل گاتهام قدیمی را ببینیم که باعث شده، گاتهام قدیمی و گاتهام جدید به یکدیگر متصل شوند. گاتهام جدید مکانی از رویاهاست، شهری مدرن و شیک که پر از آسمان خراش بلند می باشد، مردمانش همه خوش پوش هستند و آرزوی هر کدام از افراد گاتهام قدیمیست که برای یک شب یا حتی یک ساعت قدم در خیابان های تمیز گاتهام جدید بگذارند.

arkh07s

Mad Hatter دیوانه همراه با نوچه های دیوانه تر از خودش، همچنان تسخیر ذهن بتمن را می خواهد.

در گاتهام جدید، همه از آمدن کریسمس خوشحال هستند و در مکانی گرم کنار خانواده خوشان نشسته و یک بوقلمون چاق و چله را وسط میز می بینند. به نظر می رسد که اوضاع از این بهتر نمی شود و همه راضی هستند. اما وقتی گذری هم به گاتهام قدیمی و فقیرنشینش می زنیم، اغلب مردم بیچاره، کریسمس را با صورت های خونین و دندان های ریخته شده در دهاشان جشن می گیرند! دنیای جالبیست، از طرفی در گاتهام جدید فردی کریسمس را شادترین شب زندگیش می داند و در سمت مقابل در گاتهام قدیم، کریسمس برای فردی دیگر کابوسی می باشد و آرزو دارد هر چه سریعتر این شب لعنتی تمام شود. چرا که خلافکاران و اوباش، شب کریسمس ار بهترین فرصت برای خالی کردن جیب مردم و کتک زدن آن ها می دانند. اما همیشه در اوج ناامیدی مردم، قهرمانی از دل تاریکی بر می خیزد و این بتمن است که آمده تا عدالت را یک بار برای همیشه اجرا کند.

در گوشه و کنار شهر گاتهام که دو برابر بزرگ تر از آرکهام سیتی می باشد، هر جنایتکاری برای خود امپراطوری به راه انداخته و در حالی که در یک ساختمان عجیب و غریب Mad Hatter که نقش محافظ آلیس را برای خود دارد، همچنان به دنبال راهی برای شکستن ذهن بتمن و به برده درآوردن او می باشد، کمی بالاتر از این ساختمان و در کنار هتل رویال، جوکر، بین و مجموعه دیگری از اراذل و اوباش، محله را به تسخیر خود در آورده اند. اما چرا همه این جانیان شب کریسمس را برای بیرون آمدن از سوراخ های خود انتخاب کرده اند؟ جواب ساده است: Black Mask و جایزه ۵۰ میلیون دلاری که برای سر بتمن تعیین کرده است.

batman arkham origins collector s edition 13738170108141

چه زیباست که بر سر دشمنان از همه جا بی خبر آوار میشوی !

مبارزاتی که همچنان لذت بخش خواهند بود

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شهرت دو سری قبلی بازی های Batman: Arkham شده بود را باید در سیستم مبارزه های بسیار قوی و لذت بخش آن جستجو کرد. این سیستم مبارزه بر اساس حمله و دفاع آنی بنا شده بود و بعد از مدت ها توانست لذت یک عنوان فایتینگ را در قالب یک بازی اکشن ماجراجویانه زنده کند. همین سیستم مبارزه بدون هیچ گونه کم و کاستی به Arkham Origins منتقل شده با این تفاوت که سازندگان تلاش کرده اند که کاستی های آن را برطرف کنند و با اضافه کردن موارد جدید از مشکل تکراری شدن مبارزات جلوگیری کنند. تعداد فنون و کامبوهای بیشتری به بازی اضافه شده که تعدادی از آن ها در همان ابتدا قابل دسترسی هستند. یکی از جالب ترین نکات اضافه شده به مبارزه ها استفاده از محیط در زمان دفاع است. این موضوع برای یک بازی جهان آزاد بسیار جالب و خلاقانه می باشد.یکی دیگر از نکات مثبت، راهنمای بازی در هنگام اجرای کامبوهای ترکیبی است. این کامبوها پس از چند ضربه پشت سر هم آزاد می شوند و به لطف این سیستم راهنما دیگر نیازی نیست که بازیباز ها همه را به یاد داشته باشند. این بار بتمن می تواند در حالی که به سرعت به سمت دشمنی یورش می برد در همان حین و در مسیر خود به دشمن دیگری هم ضربه وارد کند. مبارزات بازی همچنین ویژگی جدیدی را با نام سیستم ردیابی به خود اضافه کرده است که کارایی بازیکنان در نبردها را با استفاده از اجتناب از آسیب و یا استفاده از گجت ها و یا ضربات زنجیری و پشت سر هم ارزیابی خواهد کرد و به شما نشان می دهد که در کدام یک از آن ها مهارت بیشتری دارید. مثلا اگر از گجت های بتمن در مبارزات زیاد استفاده کنید، به صورت خودکار توانایی های بیشتری به گجت های شما اضافه خواهد شد و برای بخش های دیگر هم، همین موارد صدق می کند.

اما بخش دیگری که توانسته به لذت بیشتر مبارزات بازی بیفزاید، تنوع دشمنان است که مبارزات را برای شما چالش برانگیز تر می کند و باعث می شود که با تفکری خوب به مبارزه با دشمنان بروید. هر کدام از دشمنان یک ویژگی مشخصی دارند که بیش از این در قسمت گذشته هم با آن ها سر و کله زده ایم. به طور مثال یک مدل از دشمنان با استفاده از سلاح سرد به سراغ بتمن می روند و در حالی که ممکن است در همان حین دشمن دیگری با سپر دفاعی مقابل بتمن ظاهر شود. البته Arkham Origins دو نوع جدیدی از دشمنان را هم به بازی اضافه کرده که چالش برانگیز تر از قبل می باشند. دشمنان اول با نام Martial-Artist شناخته می شوند و دقیقا به مانند بتمن قادر به برگشت دادن ضربات می باشند و می توانند با حملاتی که بتمن انجام می هد مقابله به مثل کنند. Armored Enforcer نوع جدید دیگری از دشمنان است که تا زمانی که نتوانید زره ای که پوشیده اند را نابود کنید، شکست ناپذر می باشند. برای مبارزه با هر یک از دشمنان نیازمند کامبوهای مخصوص هستید و این دقیقا همان موضوعی است که باعث می شود مبارزه ها جذابیت خود را در تمامی لحظات حفظ کنند.

bao_gamescom_shockgloves_26904

آن دشمنان عذاب آوری که در دو قسمت قبلی با باتون برقی شوک الکتریکی به شما می دادند را یادتان است ؟
خوب حالا وقت تصفیه حساب است و زمانش رسیده که با دستکش الکتریکی بتمن، دشمنان شما هم مزه ی دردناک شوک الکتریکی را بچشند!

تجهیزاتی برای تمامی فصول

برای رسیدن به درجه ی شوالیه ی تاریکی، بتمن ما باید وسایلی را در اختیار داشته باشد که بتواند در مقابل دشمنان از خود محافظت کند و همیشه چند قدمی جلوتر از دشمنان قسم خورده ی خود باشد. نگرانی نباید در این مورد داشت، چرا که این خفاش همیشه بیدار، با پول و قدرت فراوان خود به گجت ها ( تجهیزات ) بسیاری دسترسی دارد تا باعث رعب و وحشت در دل دشمنان شود. یکی از گجت های جدید بتمن که با نام Remote Claw شناخته می شود، این اجازه را به او می دهد که دو دشمن را به طور همزمان هدف قرار بگیرد و با کشیدن آن ها به سمت هم ، برخورد شدیدی را بین این دو دشمن رقم بزند. البته حتما لازم نیست که کاری کنید دو دشمن به یکدیگر برخورد کنند. چرا که حتی اگر فقط یک دشمن هم وجود داشته باشد، می توانید با هدف گیری همزمان هم بر روی دشمن و هم بر روی یک شی مانند دیوار، باعث برخورد شدید دشمن به دیوار شوید. با دستکشی که قابلیت شوک دادن را دارا می باشد، می توان از حملات الکتریکی که بعضی از دشمنان با باتون برقی انجام می دهند جلوگیری کرد و یک درس حسابی به این نوع از دشمنانی که در قسمت قبلی حسابی بتمن را اذیت می کردند بدهید. البته تنها این نیست و با استفاده از دستکش برقی می توانید، برخی از دشمنانی که دارای سپر می باشند را بی حس کنید یا حتی برای یک مدت کوتاه به برخی از اشیاء در محیط نیز جریان برق وارد کنید. برخی از گجت های سری Batman: Arkham نیز بازگشت با شکوهی به این قسمت خواهند داشت. که از جمله می توان به : Cryptographic Sequencer برای هک کردن دستگاه های امنیتی، batarang که سلاح پرتابی شما می باشد، batclaw که می توان برای باز کردن برخی درها از آن استفاده کرد، بمب دودزا برای فرار کردن پنهانی، ژل منفجره و قلاب شتاب دهنده اشاره کرد.

904807 445233552234212 1417148434 o

منتظر یک نبرد حماسه ای بین بتمن و Deathstroke خواهیم ماند.

تجهیزات بتمن علاوه بر کارایی مفیدشان، تاثیر فوق العاده ای بر گیم پلی از جمله مبارزه ها می گذارند و به مانند گذشته با پیشروی هر چه بیشتر تعداد تجهیزات بیشتری به بتمن اضافه می شود که هر کدام قابلیت های منحصر به فردی دارند. استفاده از این تجهیزات هر چند گاهی ضروری است اما بازیباز می تواند به سلیقه ی خود از آن ها استفاده کند. این آزادی عمل که سازندگان وعده ی آن را داده اند، باعث می شود تا Arkham Origins برای هر کس تجربه متفاوتی را رقم بزند. به طور مثال شاید عده ای ترجیح می دهند که با شیوه های مختلف مخفی کاری همچون استفاده از ژل های انفجاری و غافلگیر کردن دشمنان آن ها را از بین ببرند و عده ای دیگر ترجیح می دهند از طریق مبارزه های تن به تن و انداختن بمب دودزا بازی را به سرانجام برسانند. آن طور که وعده داده شده همه چیز به سلیقه بازیباز بستگی دارد و و کم تر عنوانی آن هم در سبک جهان آزاد چنین موارد متنوعی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. ترکیب خلاقانه مبارزه ها، معما و جستجو یکی از عوال مهم بازی خواهد بود تا باعث بشود تنوع مراحل Arkham Origins به سطح بالاتری برسند.

قلاب بتمن که در قسمت قبلی زیاد از آن استفاده می کردیم، یکی از جذاب ترین تجهیزات بتمن بوده، به گونه ای که برای رسیدن به یک مکان، قلاب بتمن حتی از یک وسیله نقلیه آخرین مدل هم سریع تر عمل می کرد! این وسیله با ارزش همچنان یکی از دوستان وفادار شما در انتقال بین مکان های وسیع و جهان آزاد بازی می باشد. با این حال همان طور که اشاره شد، شهر گاتهام در بازی بسیار وسیع تر از آرخام سیتی است و حتی با کارایی بسیار خوب قلابتان هم شاید بعضی ها زیاد حال و حوصله ی پرواز در آسمان ها را برای مدت طولانی ندارند. به همین علت Arkham Origins یک سیستم جدیدی با نام جابه جایی سریع بین محیط را معرفی کرده است که به بتمن اجازه می دهد با استفاده از کنترل از راه دور هواپیمایش را که با نام Batwing شناخته می شود احضار کند و خیلی سریع به مناطق دیگر گاتهام انتقال داده شود و این باعث خواهد شد که شما دیگر در حین آن که می خواهید به مکانی که فاصله اش دور می باشد برسید با دشمنان سر و کله نزنید. البته به مانند بیشتر بازی های جهان آزاد، برای انتقال سریع بین مکان ها، اول نیاز دارید که برج های دشمنان را با استفاده از گجت های مختلفی که در اختیارتان است غیرفعال کنید، تا مطمئن بشوید که Batwing می تواند در این مکان ها فرود آید. شایان ذکر است که بعضی از برج های دشمنان تنها زمانی می توانند غیر فعال شوند که بازیباز تجهیزات لازم را برای این کار به دست آورد باشد. ضمن این که بهتر است قابلیت کنترل بر روی Batwing را فراموش کنید، چرا که چنین چیزی در کار نیست و هواپیمای بتمن فقط او را از مکانی به مکانی دیگر خواهد رساند.

در کنار دشمنان و تجهیزات مختلف، ارتقاهای بسیار از جمله مواردی است که تنوع بازی را به شدت بالا خواهد برد. این ارتقاها در سه بخش تجهیزات جدید، فنون جدید و افزایش قدرت های کلی بتمن همچون زره اش تقسیم می شوند. تعداد این ارتقاها همانند قسمت های قبلی به قدری زیاد است که حتی با پایان بازی نیز باز هم تعداد زیادی از آن ها باقی خواهد ماند.

original

این هم یکی دیگر از گجت های جدید بتمن.
دشمن را با سر بکوبون به هر شیء

باهوش ترین کارآگاه دنیا

تقریبا تمامی بازی های جهان آزاد دارای ماموریت های جانبی هستند و Arkham Origins نیز از این قاعده مستثنی نیست و قصد دارد همان ماموریت های لذت بخش قسمت قبلی را البته این بار بیشتر ارایه دهد. یکی از این ماموریت های جانبی با نام جنایت های پیشرفته شناخته خواهد شد که در آن بتمن می تواند با کمک کردن به اداره ی پلیس شهر گاتهام مانند نجات افسران پلیس از دست گروهی از باندها، یا جلوگیری از مرگ فردی که برای پلیس ها خبرچینی می کند، به سیستم شهرتش بیفزاید و خودش را بیش از بیش نزد پلیس ها محبوب کند و مورد اعتماد آن ها واقع شود. سیستم تحت تعقیب بتمن، به او این اجازه را می دهد که به دنبال تبهکارانی که خارج از داستان اصلی می باشند مانند Anarky بپردازد. همچنین با استفاده از سیستم شوالیه تاریکی، مخفی کاری و مبارزات بهبود بهتری خواهند یافت. با استفاده از اسکنر رادیویی بتمن هم می توانید مکان دقیق ماموریت های جانبی را پیدا کنید. انجام این ماموریت ها علاوه بر این که تجربه ی گیم پلی را به شکل لذت بخشی افزایش می دهد، موجب ارتقای بتمن هم می شود. این ارتقاها تنها به گرفتن xp محدود نمی شود و حتی بعضی از آن ها باعث آزاد شدن تعدادی تجهیزات می شود که به دست آوردن آن ها طی مراحل داستانی نا ممکن است.

نمادی از قدرت پلیس آمریکا و همچنین باهوش ترین کارآگاه دنیا یعنی بتمن، در Arkham Origins تاکید بسیاری بر روی مهارت های کارآگاهی خود قرار داده است. بتمن می تواند صحنه جرم را با استفاده از دید کارآگاهی خود ( که در حالت اول شخص نمایش داده می شود ) تحلیل کند و نقاط مختلف صحنه جرم را انتخاب کرده و اسکنی بر روی این نقاط داشته باشد. چنین چیزی باعث خواهد شد که بتمن به چندین نظریه در صحنه جرم برسد. این جنایات را می توان در Batcomputer که در مخفی گاه شما که همان غار می باشد مورد بررسی قرار داد و در نتیجه به بتمن اجازه می دهد که صحنه ی جرم را از زوایای مختلفی ببیند، زمان جنایت را به عقب و جلو ببرد و در حالت آهسته وقوع جرم را مشاهده کند. یا اگر به دنبال سرنخ برای حل این جنایت است در فیلم توقفی ایجاد کند و محیط را به دقت ببیند. صحنه های جرم بزرگ و کوچک بسیاری در گاتهام وجود خواهد داشت که حل شدن آن به دست شما را با چنین روش هایی می طلبد و جالب اینجاست که به یکدیگر ربط هم خواهند داشت. به عنوان مثال شما به صحنه جرمی می رسید که در آن جا سقوط یک هلکوپتر اتفاق افتاده و با بررسی محیط با سرنخ های دروغین و یا دقیقی مواجه خواهید شد. در بررسی صحنه جرم فاش می شود که هلکوپتر با یک شلیک سقوط کرده و این سرنخ به بتمن اجازه می دهد که مسیر گلوله را ردیابی کند و در این ردیابی به قتل یک افسر پلیس برخورد می کند و حال صحنه دیگری از جرم به دست آمده است و شما باید متوجه بشوید که چه ارتباطی بین سقوط هواپیما و کشته شدن افسر پلیس وجود دارد. هنگامی هم که موفق به حل صحنه جرم بشوید، روایت مختصر و مفیدی از نحوه جنایتی که رخ داده به شما نشان داده خواهد شد.

batman arkham origins abao emea batcavesuitup pc games

batcave : محلی خوب برای حل جنایات شهر و استراحتگاه بتمن. البته اگه آلفرد با طعنه هایش، وقت برای این کارها بگذارد.

از دیگر بخش های جانبی، می توان به پیدا کردن اشیاء کلکسیونی که به شکل علامت سوال می باشند اشاره کرد. با این تفاوت که این بار به شکل متفاوت تری نسبت به قسمت های گذشته به پیدا کردن این اشیاء کلکسیونی خواهید پرداخت که علاوه بر این که در اینجا حضور گسترده تری دارند، سخت تر از گذشته شده اند. البته مطمینا این علامت سوال ها شما را به سرعت به یاد ریدلر خواهد انداخت، ولی تاکنون تیم سازنده تایید نکرده است که آیا ریدلر در پیدا کردن این اشیاء کلکسیونی نقش خواهد داشت یا خیر. بنابر این نمی توان نظر قطعی داد که دشمن حیله گر و سبز پوش بتمن در این نسخه حضور دارد. هر چند که معماهایی که در بازی گنجانده شده به قدری متنوع خواهد بود که هر بازیبازی از انجام آن ها لذت می برد و این جاست که Arkham Origins بار دیگر ارزش های خود را نشان می دهد.

Batcave ( مخفی گاه بتمن ) کارایی های دیگری هم دارد و می توان از این مکان برای تغییر لباس، ارتقاء تجهیزات و دسترسی به چلنج های بازی اشاره کرد. این چلنج ها را که بخشی جداگانه از داستان می باشد را در قسمت قبلی نیز دیده ایم و اغلب مبارزه کردن نقش مهمی در این چلنج ها دارد. مد جدید بازی که با نام  ۱ در برابر ۱۰۰ نفر شناخته می شود، بتمن را در برابر ۱۰۰ دشمن قرار می دهد که باید تا رسیدن به یک وقت معین در مبارزه کردن با آن ها زنده بماند که البته دشواری های زیادی خواهد داشت. ضمن این که حالت “New Game Plus” هم به مانند قسمت گذشته در Arkham Origins وجود دارد که با یک اتمام بازی، باز خواهد شد و تمامی تجهیزاتی در که طول بازی گرفته اید از همان ابتدا برایتان قابل دسترس می باشد، ولی دشمنان این بار سخت تر از گذشته خواهند بود. در آخر نیز باید به این اشاره کرد که Deathstroke نیز یکی از شخصیت های قبل بازی Arkham Origins از طریق محتویات قابل دانلود می باشد که دارای ویژگی هایی از جمله سلامتی خودکار و قدرت فوق العاده خواهد بود.

batman arkham origins 13756674345045

بتمن در برابر جوکر، جوکر در برابر بتمن، بتمن در برابر بین، جوکر در برابر بین و به طور کلی همه در برابر همه!
این قانون بخش مولتی پلیر در گاتهام است.

نبرد خیر و شر

Arkham Origins همچنین قصد دارد که برای اولین بار بخش مولتی پلیر را به روح این سری منتقل کند. مولتی پلیر بازی که با نام “Invisible Predator Online” شناخته می شود، حول محور جنگ بین اعضای باندهای جوکر و بین می باشد و شما می توانید سه نفر از اعضای باند بین را در برابر تیم بتمن و رابین یا اعضای باند جوکر قرار دهید. باندها با کشتن اعضای تمامی تیم رقیب قدرتمند خواهند شد، و این در حالیست که بتمن و رابین با وحشت در بین گروه های خلافکار و بیهوش کردن آن ها برنده می شوند. سبک بازی در قسمت مولتی پلیر با بخش داستانی متفاوت است. بتمن و رابین از سلاح هایی که در قسمت داستانی دارند از جمله دید کاراگاهی و گجت ها استفاده می کنند اما دشمنانشان  توانایی دسترسی به اسلحه های خودکار ، شات گان ، نارنجک ، سلاح های انرژی زا ، سلاح های پروازی و بیشتر را خواهند داشت. جالب اینجاست که اگر زمانی توانایی های شما بسیار قوی شود، می توانید با کنترل شخصیت های بین یا جوکر به جنگ با بتمن و رابین بروید. هر چند که جوکر و بین علاوه بر اینکه دشمن بتمن و رابین هستند دشمن یکدیگر هم می باشند.

با پیشرفت در بخش مولتی پلیر بازی می توانید به سفارشی کردن نیز بپردازید که این اجازه را به شما خواهد داد که بازیکنان با توجه به سبک بازی کردنشان و انتخاب گروه ها به لباس ها و دنده های خاصی دسترسی داشته باشند. دنده شامل چیزهای مانند سلاح های جدید و اضافه کردن موارد قوی تر بر روی سلاح ها می باشد و این در حالیست که لباس، شامل لباس بتمن از سری انیمیشن بتمن و لباس رابین در Batman: Arkham City خواهد بود. به هر حال با توجه به اطلاعات ارایه شده از این بخش می توان گفت که مولتی پلیر بازی، کاملا متفاوت تر از آن چیزیست که در بازی های دیگر دیده ایم و امید خوبی به موفقیت آن می رود.

batman arkham origins multiplayer1

حتی در تصاویر نیز گرافیک بسیار چشم نواز است.

وقتی باطن کثیف گاتهام زیبا می شود

برای ساخت یک بازی همه فن حریف، سازندگان موظف هستد که تمامی بخش های بازی را به بهترین شکل ممکن بسازند. Arkham Origins یکی از همین عناوینی است که علاوه بر داستان و گیم پلی، گرافیکی مثال زدنی دارد. همانند قسمت قبلی بازی از موتور unreal engine 3 استفاده می کند. البته به لطف مدت زمان کافی و ساخت این عنوان به دست یک استدیوی دیگر، بازی پیشرفت بسیار خوبی نسبت به شماره های پیشین داشته و از مدل سازی بسیار خوبی بهره می برد. فیلتر رنگ آن هم شبیه به عناوین قدیمی ue3 نیست و فیلتر رنگ آبی و سبز، شکل و شمایل بازی را بسیار زیباتر از پیش کرده است. بافت های بازی با توجه به نمایش های ارایه شده به شدت بهبود یافته اند. سیستم نورپردازی به لطف آخرین آپدیت ue3 بسیار چشم نواز تر شده اند. بازی همچنین از msaa2x برای از بین بردن لبه ها استفاده می کند. از لحاظ تکنیکی و نمایش هایی که از بازی دیده ایم می توان گفت که Arkham Origins، همچنان به مانند برادران بزرگ تر خود، یکی از بهترین عناوین این نسل است که هر چند تا حدی از مشکلات دیر ظاهر شدن بافت ها رنج می برد که البته با توجه به استفاده از ue3 چندان جای شگفتی ندارد. در کنار طراحی تکنیکی سطح بالا ، بخش هنری بازی بی نهایت زیبا کار شده است و معماری گوتیک شهر گاتهام بسیار چشم نواز است. طراحی های شبیه به کامیک بوک از دیگر نکات مثبت این بخش می باشد. شایان ذکر است که همه دشمنان کاملا شبیه به نسخه های اصلی خود در کامیک ها هستند و نوع حرکات، صحبت کردن و حتی انیمیشن آن ها بر اساس منبع اصلی ساخته و پرداخته شده است.

به طور کلی گرافیک بازی پیشرفت خوبی داشته و قدم زدن بر روی برف های گاتهام و بارش زیبای دانه های برف بر روی شنل بتمن که بعد از مدتی به زیبایی آب می شوند، فوق العاده عالی می باشد و یکی از بهترین لحظات Arkham Origins را نشان می دهد.

gsm 169 batman arkham origin x360 gameplay 061213 joker 640

شاید جوکر دیگر دشمن اصلی شما نباشد، ولی همچنان نبردهای مهمی با او خواهید داشت.

حس حماسی یک ابرقهرمان

شاید بزرگ ترین تغییراتی که Arkham Origins به خود دیده است را باید در صداگذاری بازی جستجو کرد. دیگر خبری از صداپیشگی کوین کانری( بتمن ) و مارک همیل ( جوکر ) در این نسخه نیست و شاهد تغییراتی در این بخش می باشیم و این بار Roger Craig Smith و تروی بوکر، به ترتیب وظیفه ی صداپیشگی بتمن و جوکر را برعهده خواهند داشت. البته باید به سازندگان بازی آفرین گفت، چرا که نه تنها تغییر دو صداپیشه ی اصلی بازی لطمه ای به این عنوان نزده، بلکه با توجه به نمایش های ارایه شده، تن صدای این دو نفر از برخی لحاظ شباهت هایی به صداپیشگان قبلی دارد و تیم سازنده به خوبی می دانسته که از چه صداپیشگانی استفاده کند تا همچنان جذابیت صداهای بتمن و جوکر حفظ شود. یکی دیگر از چهره های معروف این بخش، نولان نورث است که وظیفه ی صداپیشگی پنگوئن را بر عهده دارد. ( البته صدای پنگوئن، هیچ شباهتی به نیتان دریک ندارد.)  صدای دیگر  شخصیت ها نیز به مانند Deathstroke و بلک ماسک هم بسیار خوب بوده و مشخص است که از افراد حرفه ای برای این کار استفاده شده است.

در قسمت موسیقی نیز این بار شاهد قطعاتی که توسط Christopher Drake ساخته شده خواهیم بود. فردی که معمولا در گذشته وظیفه ی ساخت موسیقی های انیمیشن های بتمن را بر عهده داشته است. به طور قطع می توانیم موسیقی هایی را بشنویم که حس حماسی یک ابرقهرمان را به بازی منتقل کند. جالب اینجاست که گفته شده است که موسیقی های بازی ، گاهی با استفاده از موسیقی های الکترونیکی نواخته می شود تا در حال و هوای بازی تفاوت ایجاد کند. موزیک های بازی تا حد زیادی از فیلم اکشن Die Hard ( جان سخت ) الهام گرفته شده است. با توجه به این که وقایع بازی در شب کریسمس اتفاق می افتد، Christopher Drake در یک ایده ی جالب، صدای زنگ سورتمه ها را در موسیقی های متن مخلوط کرده و در لحظه های خاصی از بازی، چنین نوع از موسیقی هایی شنیده خواهد شد.

920311 445233218900912 442974872 o

دشمنانت، شخصیت تو را تعریف خواهند کرد.

شوالیه تاریکی بر می خیزد

با این که دیگر خبری از Rocksteady برای ساخت Batman: Arkham Origins نیست و این وظیفه ی سنگین بر دوش استدیوی Warner Bros. Games Montréal گذاشته شده، ولی باید گفت که ایده های اصلی تغییری نکرده اند. با نمایش های درخشان Batman: Arkham Origins و با توجه به اطلاعاتی که از بازی شنیده ایم، می توان گفت که با عنوانی روبرو می باشیم که با حفظ اتمسفری سنگین، داستان سیاه، گیم پلی بسیار روان و پر از نکات مثبت و جذاب هر طرفدار شوالیه تاریکی را به سمت خود جلب می کند. عنوانی که اگر به همان درخشانی نمایش هایش باشد حتی می تواند از دو قسمت گذشته نیز جلو بزند. Batman: Arkham Origins نه تنها تمامی جنبه های مثبت بازی پیشین را در خود جا داده، بلکه با افزودن المان های جدید، می توان آن را یکی از بهترین عناوین امسال نامید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا
خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خفاش همیشه بیدار گاتهام |پیش نمایش Batman: Arkham Origins - گیمفا